[DLC] Destiny 2: Warmind

Destiny 2: Warmind

ne5hVáradi Dániel2018.05.17. 09:00

Még leírni is furcsa, de megtörtént az, amit korábban nem hittem volna: úgy jelent meg Destiny kiegészítő, hogy szinte teljesen érdektelen volt a számomra. Nem gondoltam, hogy eljön az a nap, amikor minden baklövés és melléfogás után rideg nihilizmussal fogadom a legújabb extra tartalmat a Destiny 2 életében. A Warmind esetében sajnos pontosan ez történt, az alapjáték és főleg a Curse of Osiris keserű szájíze után hosszas kényszerpihenőre küldtem a Bungie alkotását és szigorúan a megelőlegezett "bizalom" miatt (értsd: season pass-t vettem a játékhoz) néztem rá a Marson játszódó legújabb felvonásra.

Kezdésképp szerepeljen itt valami meghökkentő: a Vicarious Visions nem végzett rossz munkát. Bizony, a Warmindot a Crash trilógia remasztereléséért felelős csapat hozta tető alá és annak ellenére, hogy először kaptak ekkora feladatot, teljesen vállalható produktumot hoztak össze. Az új történeti szál a felszínen meglehetősen elnagyolt és kapkodó (hasonlóan az elődhöz), mélyen elrejtve azonban egy régi karakter titkát leplezi le és ezzel a játékosok egy nagy kérdésére is választ ad. A kérdésem ezzel kapcsolatban csak annyi, hogy ezt miért így kellett? Egy olyan rész a kirakósból, ami sokak fantáziáját mozgatta, miért rejtvények és kódok mögé rejtve kell, hogy a játékba kerüljön? Az ilyet színes-szagos csinnadrattás átvezető keretében kéne a közönség arcába tolni, hogy "Tessék, itt van, erre vártatok! Ehelyett kapunk egy önmagában nem túl acélos és rövidke kampányt, aminek a végén szerény Őrzőnk már isteneket öl (nesze neked Kratos).

A Warmind nem titkoltan legnagyobb újdonsága, az Escalation Protocol, ami szám szerint a negyedik aréna/horda mód a sorozatban. Ebből kiindulva azt feltételezhetnénk, hogy az eddigi megoldások jó és rossz tulajdonságait szem előtt tartva sikerül megalkotni egy valóban élvezetes és nem utolsósorban érdemi játékrészt. A valóság ennél azonban jóval komorabb. Kezdődik az egész annál a nem titkolt mechanikánál, miszerint a Bungie tudatosan lassítja a játékosok fejlődését, ezáltal megpróbálva kitolni a játékkal töltött időt. Ez még önmagában nem is lenne probléma, ha a meglévő és új tartalmak elsősorban bátorítanák és jutalmaznák a közösséget annak érdekében, hogy foglalkozzanak vele. Ez azonban több szempontból sem történik meg. Egyrészt a bűvös 345-ös szint beütése után a fejlődés látványosan lelassul, itt megint előkerül a másod- és harmadlagos karakterek fontossága, ezek nélkül még szembetűnőbb a mesterséges gát. Másrészt az elérhető tevékenységek teljesítésének jelentős része ilyen-olyan okokból lesz problémás.

Az Escalation Protocolra koncentrálva ez a következő. A 7 szintes (szintenként több körös) hordamód a jelenlegi formájában a lehető legkevésbé sem motiválja az embert arra, hogy időt és energiát áldozzon rá. Hogy miért? A válasz igen egyszerű. Egyrészről ott van a tevékenység ajánlott szintje, ami 380 (az új maximális szint 385 modokkal) és a korábban említett lassítás miatt nem olyan könnyen abszolválható. Másrészről az itt is jelen lévő átgondolatlan jutalmazási rendszer. A Protocol ugyanis csak a hetedik szint teljesítése után ad garantált jutalmat, odáig csak a százával leölt ellenfelek adhatnak véletlenszerűen valamit, illetve két szint végén kapunk egy-egy ládát. Ebből könnyen kikövetkeztethető, hogy a befektetett munka megtérülési aránya erősen közelít a nullához, hiszen nem csekély csapatmunkára van szükség mind a 7 szint teljesítéséhez, ráadásul mindezt jóval az ajánlott szint alatti karakterekkel. Az sem segíti a körülményeket, hogy bár a Protocol bármikor indítható (tehát ezúttal nem kell kulcsokat, rúnákat vagy más egyebeket gyűjtögetnünk), a patrol zónák korlátjai miatt nem kis munka 6-8 embernek egy lobby-ba kerülnie, hiszen a fireteamek létszámát nem növelték, valamint nem lehet külön tevékenységként indítani (mint egy Nightfallt vagy Raidet), így még matchmaking sincs hozzá.

A DLC-vel együtt megérkeztek a harmadik szezon újdonságai is, mint például a különböző szintek és rangok a multiplayerhez, valamint az exotic fegyverek első módosításai is megtörténtek. Ami rövid úton azt eredményezte, hogy az eddigi 3-4 fegyverrel domináló Crucible megmaradt, csak a korábbi flintákat kell másra cserélni (khm, Graviton Lance, Vigilance Wing). Vagyis ugyanaz mint eddig, csak pepitában. Akadnak persze örömteli újítások is, mint az emote-okhoz kapcsolódó, már csak a hajók és sparrow-k esetében kéne bevezetni egy Collection rendszert, valamint a shaderek kezelését kellene kipofozni (talán a szeptemberi nagy kiegészítőbe már ez is bele fog férni).

Az igazán nagy kihagyott ziccer azonban a Strike-okhoz köthető, amik esetében megint ugyanazt az olcsó húzást lépték meg mint az előző DLC-nél, nevezetesen az új kampány küldetései (leszámítva a PS4-exkluzív Strike-ot) kerülnek be a Playlist-be, minimális módosítással. Azt már csak nagyon halkan jegyzem meg, hogy az egyik új exotic questbe ezek egy részét nem is számolja a játék Strike-nak, tehát valahol a Destiny 2 is érzi, hogy ezt nem így kellett volna.

A Warmind tehát megpróbálja felidézni és meglovagolni a korábbi Destiny kiegészítők minden pozitív hozadékát. Vannak itt megint gyűjthető tárgyak exotic lootért cserébe, rejtett questek, amik felfedezésre várnak és hordamód. A baj csak az, hogy ezek megvalósítása megint nem sikerült hibátlanul, a végeredmény pedig megint egy újabb lökés lehet afelé, hogy az emberek elpártoljanak a játéktól. Pedig a Curse of Osiris-szel szemben a Warmind valóban a megfelelő irányba próbál elmozdulni, csak sajnos túl keveset vállal és talán már túl későn is teszi. Valamint az sem segít rajta, hogy a háttérben húzódó változtatások sem az érdekeit szolgálják.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 órája
1

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

18 órája
7

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

1 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

1 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

1 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

2 napja
1

Heti megjelenések

2 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

5 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

7 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

2024.04.21.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==