[Teszt] MotoGP 18

MotoGP 18

mcmackoGéczy Attila2018.06.16. 22:22

Van ez a talján csapat, úgy hívják őket, hogy Milestone, és azt hiszem az a legismeretesebb paraméterük, hogy tisztes iparos módjára szállítják az 5-6 pontos versenyjátékokat. Persze a fejlődés útján rajta vannak ők is, néha 1-2 komolyabb megoldás is akad a tarsolyukban. Ám jellemzően olyan cuccokat gurítanak ki a garázsból, mintha a büdzséjük épp csak arra lenne elég, hogy a mennyiségi-minőségi dolgokat a mindenkori középvonal túloldalára erőltessék. Pontosan ilyen a MotoGP 18 játékuk is. Nem rossz, el lehet vele szórakozni, de az élbolyban guruló motorsport játékoktól azért nagyon messze tanyázik.

Kezdjük a legfontosabbal: a tavalyi részhez képest a Milestone ráment egy kicsit a technológiára, így a játék megkapta a manapság oly népszerű U4 motort. Ezzel az átszerelkezéssel saját kifejezésük szerint „rebootolták” az évek óta húzott rendszereket. Ráadásul a srácok kimentek drónokkal a pályákra, és megpróbálták a felvételek segítségével 1:1-ben leképezni az aszfaltsávokat. Ezzel a látvány és a térérzet egész korrektnek mondható, de persze ezzel együtt is B kategória a vizualitás, lapos textúrákkal, robotszerűen mozgó ellenfelekkel. Általános sirám, hogy alap konzolokon a játék sajnos notóriusan sokat töltöget, XOX-en annyira nem volt baj ezekkel az időkkel, láttunk már rosszabbat is.

Mint szimuláció, mint vezetési élmény a MotoGP 18 működik. Sőt, a készítők arra is figyeltek, hogy a játékmenet skálázható legyen. Azaz a Forza-féle „szinte vezet helyetted a játék” megközelítéstől az egészen profi, sokrétű finomkodásig minden beállítható (még a visszatekerés is). És bátran állítjuk, tényleg jó és élvezetes a vezetési modell, mindenki megtalálhatja a magának való részletességet. A legdurvább szimulációs módról relevánsan nem tudunk beszámolni, révén az a lehetőség már meghaladja halandó képességeinket. Viszont egy jótanács a négykerekűekről áttérő versenyzőknek: a gyógy-beállítások felett már nagyon számít a megfelelő ív betartása. Ezt pedig a mesterséges intelligencia is jól tudja - a játék sajnos egyik legnagyobb hibája, hogy még legegyszerűbb nehézségen is bődületesen durván tolja. Alig hagy teret nekünk, nem nagyon alkalmaz gumiszálas mechanikákat, nem nagyon lehet kizökkenteni az ideális vonalról… A gép által irányított pilóták jóformán robotikusan, és kíméletlenül teljesítik a köröket. Ezért a játék nehézségi íve úgy néz ki, hogy mindent könnyűre állítva, akár árkon bokron is áthajtva lehagyunk mindenkit. Majd, ha szépen fokozatosan elkezdjük kivenni az assziszt-lehetőségeket, úgy érezhetjük magunkat, mintha egy mély gödör aljáról próbálnánk fűszálak segítségével felkapaszkodni. Persze nem lehetetlen a betanulás, de ezt a játék csak minimálisan segíti, így amit nyer a Milestone a grafikán, a játékmenet lebutíthatóságán… úgy azt el is veszti a nem túl játékosbarát mesterséges intelligencia oldalán. Már ami a sokat hangoztatott hozzáférhetőséget illeti.

Multiplayer? A helyzet nem nevetséges, inkább szomorú. Ennek ellenére vigyorral, de savanyú, mániákus vigyorral konstatáltam többszöri próbálkozás után, hogy a játék nem hajlandó felcsatlakozni a hálózatra (utánajártam: nem nálam volt a hiba). Nem tudom, hogy így miként akarnak a menüben díszelgő eSport eseményre készülni a milánóiak, mindenesetre a játék ezen részét egyelőre csak egy néma ígéretnek tekintjük. (Mondhattuk volna hangos füllentésnek is, de csak alakul valami a többszereplős játékmóddal is hosszabb távon…)

A szokásosnál alaposabb játék lett a MotoGP 18, de még mindig nagy a lemaradás korunk elvárásaitól. A csapat kullog a nagyok évtizedekkel ezelőtti megoldásai után, próbálkozik a technológiai újításokkal, de egy percig sem érezzük úgy, hogy egy nyüzsgő, dinamikus, első osztályú versenyjátékot veretnénk. A szimuláció rendben van, a kampányszervezés és a licensz egészen korrekt. Jöhet a mesterséges intelligencia kikupálása, a prezentáció tovább csinosítása, a multiplayer rendbetétele… A szív és lélek lüktetésére, vagy hogy stílszerűek legyünk, mámorító benzingőz után kár ezeknél a címeknél vágyakozni...

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

23 órája
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

2 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

4 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

5 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

6 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

6 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

8 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

9 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9