[Teszt] Mario Tennis Aces

Mario Tennis Aces

VegaNagy-Sz. Ferenc2018.06.20. 22:32

A Mario Tennis Aces multiplayer bétájának elindulása után csak két óra késéssel jutottam géphez, majd magabiztosan nyomtam az ellenfél keresése gombra, hogy aztán villámgyorsan lehervadjon az arcomról a mosoly. Az első ellenfelemnek körülbelül annyi pontja volt, amennyit normál tempóban napokba került volna összeszednem. Hogy a tudásáról már ne is beszéljünk… Elsőre olyan verést kaptam, hogy inkább csendesen elvonultam gyakorolni. A matchmaking igazságosságával aztán később is akadtak kisebb-nagyobb gondjaim, de végül belejöttem, mint Bowser a szüzek elrabolgatásába. Merthogy a Mario Tennis Aces természetesen magán viseli a jobb árkád játékok legfőbb sajátosságait. A felszínesen könnyed szórakoztatásnak tűnő (a valós szimulációt távolról kerülő) mechanika komoly mélységeket takar, amelyeket csakis kemény gyakorlással lehet tökélyre fejleszteni. Persze akár meg is lehet maradni a bulijáték, vagy az otthoni apa-fia pötyögtetés szintjén is, de a tény, hogy az online tournament kapott nyílt bétát, jelzi, hogy a ranglistájában csúcsosodik ki a játék. Vagy legalábbis abban fog majd, mert legnagyobb csalódásomra a véglegesnek szánt tesztverzióból pont a netes multi hiányzott. (Ez persze nem meglepő, a megjelenés előtt az újságírókon túl ki játszott volna?)

Ha a korábbi máriós golf-tenisz-foci-stb feldolgozásokból indulunk ki, sejthető, hogy az adott sportág szabályait egészen szabadon kezeli a Nintendo és mindent alárendel a játszhatóságnak. A teniszjátékok alapjai itt sem hiányoznak, mi több, multiplayerben lehet játszani a rárakódott rétegek nélkül is, csak éppen nem érdemes. Van itt ugyanis időlassítás, ütőtörés, a fizika törvényeit meghazudtoló csavarások, a fél pályán átvetődve végrehajtott trükkös mozdulatok és egy csomó minden, ami teljesen megváltoztatja a teniszről alkotott képünket. Minél látványosabban játszunk, annál gyorsabban töltődik az energiánk, amivel még csodásabb dolgokat tudunk végrehajtani. A meccsek során így nem csupán az adott pontért megyünk, hanem végig taktikázunk is: érdemes-e a pályán időről-időre megjelenő csillagokba lépve valami tuti nyerő ütéssel előhozakodni, vagy inkább építsük tovább az energiánkat. Mivel az ellenfél hasonló az eszközökkel rendelkezik, amivel mi, ezért például az időlassítással megküldött labdáit ugyanezzel védhetjük ki, vagy akár kontrázhatjuk meg. Emiatt az egész mérkőzés alatt magasan van az adrenalinszintünk, mert bármikor jöhet valami váratlan történés. Egy-egy erős ütésbe rosszul belenyúlva akár a teniszütő is kettétörhet, ami szintén egy érdekes taktikai húzáshoz vezethet: egy vesztett meccset is meg lehet fordítani ugyanis akkor, ha az ellenfélnek nem marad ép sportszere. De ez fordítva is működik, ha már ramaty állapotban van a miénk, bizonyos labdákat érdemes veszni hagyni, nehogy pont ezzel kapjunk ki. Összességében minden egyes nintendós adalék nagyszerűen épül be az alapjátékba, és bár tartottam attól, hogy például a különféle időmanipuláló trükkök hogyan fognak elsülni multiplayerben, teljesen alaptalanok voltak ezek a félelmek. Minden pontosan úgy működik, ahogy kell. És ha mégsem tetszik? Akkor simán átállítod a játékstílust “simple” módra és csakis a nyers virtuális tenisztudás fog számítani. De vigyázz, ezzel a jó értelemben vett máriós őrülettől is meg fogsz szabadulni.

Kicsit meglepett, de a várakozásaimmal ellentétben a Mario Tennis Aces egyik legfontosabb játékmódja az “Adventure” lett, amelyben egy nagy térképet egyedül bejárva egy teljes történeten haladunk végig, nagyon könnyed rpg-elemekkel támogatva fejlesztjük Mario képességeit és ismerjük meg a különféle extra ütéseket, lehetőségeket. Az egészet úgy képzeljétek el, hogy a viszonylag lineárisan összekötött pontok között utazgatunk és ahol szeretnénk (vagy ahol kötelező), ott valamilyen feladatnak kell megfelelnünk. Vissza kell adnunk a labdát adott alkalommal, fel kell döntenünk a túloldalon felállított bábukat, el kell találnunk a minket hógolyóval dobáló ellenfeleket, de vannak komplett bossharcok is. Mintha a Virtua Tennis gyakorlópályái és tornái lennének ráfűzve egy komplett történetre. Ez a néhány órás kaland nyilván azért készült, hogy legyen igazi egyjátékos tartalom is, illetve meg lehessen tanulni a technikákat lazább környezetben is, de összességében felemásra sikerült ez a szekció. Egyrészt néhány helyszín nagyon frusztráló, különösen a bossharcok. Nem arról van szó, hogy túl erős a kihívás (le lehet állni farmolni és fejleszteni), hanem inkább arról, hogy alig van olyan ötlet, ami tényleg érdekes is lenne. A bossharcok szinte mindegyike ugyanarra a sémára épül (minden fázis végén időlassítással eltalálni egy gyenge pontot), túl hosszúak és egyszerűen unalmasak. Egyedül a pályák jópofák, ugyanis ezzel is megpróbálták fűszerezni a meccseket, a hajón például középen áll egy árbóc, amiről bármerre pattanhat a labda, de van olyan “stadion” is, amelyen időről-időre átrohan egy csomó lény és elkapják, majd visszadobják a labdát. Sajnos az unlock rendszer sem az igazi, pedig fel lehetett volna építeni az egészet úgy, hogy karaktereket, ütőket, ruhákat stb. itt nyitjuk meg.

És mi van az online tornák és az egyjátékos sztorimód között? Gyakorlatilag minden, amit ki lehetett hozni a témából és a Switchből, egyszerűen nincs olyan többjátékos lehetőség, ami hiányozna. Lehet egy gépen akár négyen játszani (természetesen a páros meccsek sem hiányozhatnak), saját tornát csinálni, más switchekkel összekapcsolódni, esetleg online szobákat létrehozni a barátoknak. Végül ott van a swing mode, ami talán sokakat érdekelni fog, ebben is maximum négyen tudunk a Joy-Con segítségével, valódi lendítéseket imitálva teniszezni. Természetesen négy főnél már vigyázni kell, hogy ne verjük ki egymás szemét, de amúgy tökéletesen működik a dolog. Engem nem győzött meg, hogy bármivel is nagyobb élményt nyújtana, mint ha a hasam domború részére betámasztom a konzolt és közben néha odanyúlok a sörhöz, de én öreg vagyok és kövérkés, szóval lesznek, akik imádni fogják a mozgolódós irányítást is. Számomra sokkal meggyőzőbb volt az a változatosság, amit a különböző stílust képviselő karakterek vittek a mérkőzésekbe. Nincs két szereplő a tizenhatból, akinek ugyanolyan lenne a mozgásrepertoárja. Vannak technikás, gyors, erőteljes és trükkös, de akár mindenben egy kicsit jó figurák is. Az egyik akkorát üt, hogy hátralök a labda fogadása, más akkora kifliket csavar, hogy kiszámítani nem tudod, hova kellene állnod.

A Mario Tennis Aces szemmel láthatólag mindenkire próbált lőni, és alapvetően be is fog találni a többségnél. Rövid távon is képes garantálni az élményt, de az érdekes mechanikáknak köszönhetően a skillesebb játékosokat is hosszabb időre le fogja kötni. Bőven van benne egy- és többjátékos tartalom (mire a cikket olvassátok, remélhetőleg dübörögni fognak a multis meccsek is), egy konzolon, több konzolon, lokálisan és online is minden frankó. És lehet vele ténylegesen mozogni-kalimpálni is, igény szerint. Alapvetően tehát nehéz rajta fogást találni. Ennek ellenére azt gondolom, hogy aki biztosan nem akar mások ellen is játszani, annak csak az Adventure mód és az AI elleni meccsek idővel ki fognak üresedni, hiszen ezek a stabil mechanika és a néhol vicces körítés ellenére sem érnek többet hat-hét pontnál. Ha azonban a matchmaking a bétánál precízebben beáll, esetleg otthon a családnál betalál a játék, a szavatossága olyan hihetetlenül hosszú, amilyet csak a legjobb sportjátékok tudnak produkálni (tegyük hozzá, megfelelő frissítéssekel és a multiplayer életben tartásával, ezt megelőlegezve kapja a nyolcast hetes helyett). Napjaink teniszjátékai amúgy sem képeznek erős konkurrenciát, de ha nem így volna, a Mario Tennis Acesnek akkor is simán a legjobbak között lenne a helye.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
18

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==