[Teszt] Project Warlock

Project Warlock

LotharFuchs Róbert2018.11.12. 16:30

A Project Warlock első látásra nem tűnik komplikált esetnek: egy sötét hangvételű, régi iskolából érkező FPS, ami természetéből fakadóan rétegjáték, cserébe a célközönségnél jó eséllyel betalál. Elég megnézni egy rövid trailert róla, és az egyszeri játékos könnyedén eldöntheti, hogy kell-e, vagy sem. Vagy mégsem?

Az olcsó gondolatvezetési húzásért elnézést, de a Project Warlock zsákjában ott mocorog az a bizonyos macska. Vagy legalábbis valami. A kiszabadításához át kell verekednünk magunkat számos építőelemen, úgyhogy nem is húzom a drága időt, és kezdem a megkerülhetetlennel, a fegyverarzenállal. Egytől kilencig minden szám alatt egyből két különböző céleszköz található, és ha ez nem lenne elég, fejlesztéssel mindegyik további két irányba módosítható, ami nem ritkán drasztikusan belenyúl a működésükbe. Számszerűleg tehát nem lehet ok a panaszra, változatosság terén sincs probléma, azonban az egyensúly egyértelműen megsínylette a bőkezűséget. Néhány jóformán használhatatlan, míg némelyik indokolatlanul erős szinte minden szituációban. A már említett fejlesztések leírásai nem adnak teljes képet a várható pluszokról, ami már csak azért is bosszantó, mert az ezt biztosító pontokat elég szűkmarkúan méri a játék. És akkor valamiért egyetlen egy, lőszer helyett manát használó darab is került a repertoárba, ami végképp érthetetlen koncepció, ugyanis erre az erőforrásra külön mágiarendszer épült, ami ismét egy vegyes felvágott.

Az ötlet maga ugyan szuper, egy boszorkánymester kizárólag lőfegyverekkel amúgy is elég nagy képzavar lenne, de a rendszer beillesztése hagy némi kívánnivalót maga után. Pörgős, régi vágású lövöldeként nincs pontosabb, benagyítós célzásra lehetőség, ehelyett nyolc varázslat valamelyikét lehet a jobb egérgombbal elsütni. Az első egy szimpla, manát nem igénylő fényforrás, ami nem csak az amúgy számtalan titkos helység feltárására szolgál, de néhány pályán egyenesen létszükséglet. És ez sejteti is az első problémát a dologgal, ami már a fegyverek terén is előkerült: a balansz. Kifejezetten sok gyakorlást igényel már maga a metodika elsajátítása, hogy a drága pontokért megvásárolt mágikus trükköket jól rotáljuk, amihez még hozzáadódik a kaotikusan adagolt mana utánpótlás is. Mivel a fényforrás gyakran igényelt, a játékmenet pedig gyors tempójú, a nagy kapkodásban könnyedén el lehet verni a ritka erőforrást nem kívánt varázslatokra. Mindezt megfejelték egy attribútum fejlesztős rendszerrel, ami pedig a játék rougelike mivoltából, illetve a már sokat emlegetett egyensúly hiányából fakadóan az életerő és a muníció kapacitás tuningolása felé tereli a játékost. Háttérbe szorítva ezzel pl. a meglehetősen felesleges fizikai erőt, ami csupán a két közelharci fegyver esetében tényező, vagy épp az ominózus mana kapacitást. Az ezekhez kötött perkek tovább mélyítik a szakadékot, és a siker érdekében szinte mindenkit ugyanabba a mederbe terelnek. Később persze, egy végigjátszás után például érdekes kísérletezésre adhat okot a perk rendszer, de első nekifutásra abszolút nem ösztönöz a szokatlanabb karakterfejlesztésre.

És ez részben a roguelike jelleg sara, amivel már a trailerben is riogatja a potenciális vásárlókat. Itt azonban (ismét) muszáj belemenni a részletekbe, miután sokaknál a puszta szó hallatán összeszorul a pénztárca. Ami bár érthető, de nem biztos, hogy a Project Warlock esetében indokolt. A három fokozat legkönnyebbikén ugyanis végtelen darabszámú élettel rendelkezünk. Manuálisan ugyan itt sem lehet menteni, de a 60 pálya mindegyike olyan rövid (kb 5 perc), hogyha ne adj isten menet közben vagyunk kénytelenek felhagyni a mészárlással, az adott pálya elejéről bármikor folytathatjuk. A közepes szint sem fogja igazán megizzasztani az átlagnál ügyesebb boszorkánymestereket (sajnos), így a véges élet és roguelike életvitel valójában csak a legnehezebb fokozaton gyakorol érdemi hatást. Ami ízléstől függően lehet jó, vagy éppen rossz hír, de a lényeg, hogy nem olyan hangsúlyos elem, mint amilyennek elsőre hallatszik.

Mindezt leszámítva azonban egy kifejezetten szórakoztató játékról van szó, ami az alapokat magabiztosan hozza, és amiről eddig nem sok szó esett. Mert mit is lehet mondani egy jó oldschool FPS-ről? Élvezet benne halomra lőni a számtalan rosszarcút, sok-sok pályán, nagyjából 5-7 órán keresztül. Kisebb keverési bakiktól eltekintve a zenei háttér is kiválóan passzol, a Unity motorral meghajtott, 90-es éveket idéző, 2,5 dimenziós, a korszakot fémjelző billboardos (értsd: minden objektum feléd néz, mint pl. anno Duke Nukemben) látványvilág pedig pazar. Bár állítólag indokolatlanul erőforrás igényes, de ezt nem tudom megerősíteni az i5-ös, GTX 1060-as tesztgéppel (még jó). A pályadizájn nem rázza fel a szakmát, viszont sima aszfaltként terül el a már emlegetett gyors játékmenet alatt (ami egyébként még gyorsabb az autorun bekapcsolásával, amit valamiért kis túlzással titkol a játék). A hibái ellenére egy puritán, de annál kifejezőbb „jó” jelző illik rá a leginkább, amit a zsáner kedvelői - hozzám hasonlóan - jó eséllyel élvezni fognak.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

6 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

7 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

7 órája
27

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

12 órája
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

15 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

6 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

7 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

8 napja
1

Heti megjelenések

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==