Hórihorgas barátunk Luigi, bekeményített: mindenki kedvenc „green Mario”-ja, a reszkető és magasra szökellő nagytesó az elmúlt évtizedekben az örökös második szerepből mostanság egyre magabiztosabb lépéseket tesz a világhírnév felé, már ami a szólókarrierjét illeti.
Nem is olyan régen, az októberi Nintendo Directen meglepő és váratlan örömhír érte a Luigi rajongókat, hiszen amellett, hogy a főszereplésével készült két játék lassan trilógiává növi ki magát (bejelentésre került ugye a Luigi's Mansion 3), a kezdeti GC-féle sztereoszkópikus 3d próbálkozások után végre valódi 3D-ben teszi majd tiszteletét a Poltergust gazdája - méghozzá a 2001-es premierkori változat 3D inkarnációjának köszönhetően. Ez lenne a Luigi's Mansion 3DS, amelyben egészen csinoska módon térhetünk vissza a szellemekkel teli kúriához.
Az alap tézis amúgy nem változott: Luigi barátunk a szerény nyeremény-szellemkastélyában Mario után kutat, miközben a szórakozott professzor Poltergust szellem-porszívójával szépen elkapkodja közben a randalírozó szellemes társaságot. A felderítést Alan Wake-et megszégyenítő módon ugyanúgy zseblámpával kell végezni, mint korábban - persze, a megoldáshoz általában logikai-ügyességi feladványokon keresztül juthatunk el. A zegzugos kastélyban megbúvó szellemek befogdosásához a szívükön keresztül vezet az út, amelyre a Poltergustot rászabadítva kezdetét veheti a rémisztő-rodeó. A sikerhez vezető trükk a 3DS verzióban is ugyanaz, mint 2001-ben: a porszittyantót bedurrantva, az ellenséges irányba kell húzni az analóg kart egészen addig, amíg a monszta(k) életereje el nem fogy aztán bumm! Jöhet a csapda.
Luigi Manziója a 3DS technikai korlátaihoz mérten egyébként számos meglepetést tartogat. Máshogy fogalmazva, az Ocarina of Time 3D és Majora's Mask 3D portjait elkövető Grezzo csapat tisztességes iparosmunkát végzett, mikor a GameCube verzió felpolírozása mellett döntöttek, hiszen amellett, hogy bizonyos effekteket (pl. az anti-aliasingot, vagy az árnyékkezelést) kényszerszerűen el kellett hagyni, vagy át kellett variálni (árnyékok pl. csak kijelölt objektumoknál, vagy statikus módon jelennek meg), a játék ettől még piszok jól fest 3D-ben a kijelzőn. Emellett a korábbi fix hátterek, textúrák vagy felületek renderelt 3D objektumokat kaptak, ezáltal a képgeometria, a tárgyak és a környzet 3D kezelése is élethűbben fest.
Luigi mozdulatai és a karakter viselkedése is teljesen új hatást nyer a 3D effektnek köszönhetően. Az átvezetőkben a képfrissítés picit ingadozik (különbség van a 3DS és N3DS között az utóbbi javára!), de a még több mozgó interakció, vagy esemény hatására a motor azért igyekszik tartani a 30 fps körüli értéket - amely szemmel láthatóan jól áll kicsi handheldnek, akárcsak az újratextúrázott, vagy renderelt objektumok sokasága. A 3D csúszka maximálisra állításával az így létrejött összhatásnak köszönhetően egy teljesen friss élményt kapunk a pénzünkért, ráadásul ez mind csak a külcsín előnyeihez írható, pedig a belbecs is értékelhető extrákkal gazdagodott.
A GameCube második analóg karjának funkcióját a N3DS jobb thumbstickje kapta, de akik jobban szeretik a masina mozgásérzékelős gyro szenzorját, azok utóbbit is használhatják a Poltergusttal történő becélzáshoz, vagy a kúria helységeinek átkutatásához. Oké, ez is csak egy tetszés szerint variálható technikai segítség, de mi van még? Például az alsó képernyőn található részletes térkép, amely alaposan megkönnyíti a tájékozódást, vagy az amiibo támogatás, amellyel sok apróság variálható át az alapjátékhoz képest.
A Mario amiibot használva például az összes Curshed Mushroom Super Mushroommá alakul át feltöltve ezzel az életerőnket, míg Boo-t aktiválva azonnal tudomást szerezhetünk a szellemek tartózkodási helyéről a közelben levő szobákban. Összesen négyféle amiibo használatára van mód, (előbbiek plusz Luigi és Toad), de segítség érkezhet az új játékmód aktiválásával is, amellyel egy második szereplőt is meginvitálhatunk egy kis szellemirtásra - feltéve, hogy akad egy második 3DS konzol (és egy plusz játék) a közelben. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a definitív kooperatív élményhez szükség van egy további példányra is a játékból, de az ún. challenge-szerű (pl. miniboss, vagy gyűjtögetős) kihívások egyszerű download play-en keresztül is működnek.
Jól látszik, hogy így a generáció végére érkeznek meg a legjobb, legszebb és legminőségibb szoftverek a Nintendo 3DS kézikonzoljára. A gépben van erő és tartalék is bőven, így az olyan aktualitások, mint a Metroid: Samus Returns, vagy a Luigi's Mansion 3DS nem csak kiváló játékok, de egyértelműen bizonyítják, hogy van még potenciál a glassless 3D technológiában. A Luigi's Mansion 3DS ennél fogva erősen ajánlott darab és nem csak amiatt, mert egy nagyszerű játék jól sikerült átirata, hanem a közelgő nagygépes epizód elővárományosaként segít visszaszokni a szellemirtók világába is.