[Teszt] Phoenix Wright Trilogy

Phoenix Wright Trilogy

VegaNagy-Sz. Ferenc2019.04.15. 22:15

Az emberből általában visszás érzéseket vált ki, ha valamit ezredjére is közel ugyanolyan formában adnak ki, de a Phoenix Wright széria első három részének mostani megjelenése ennek ellenére is örömteli, mert most vált végre elérhetővé mindenki számára a patinás sorozat.

Phoenix Wrightot a legtöbben talán Nintendo DS-ről ismerjük, de elsőként Game Boy Advance-re jelent meg, és még annál is régebben, Game Boy Colorra tervezték eredetileg - a kötődés a Nintendo konzolokhoz pedig csak a néhány évvel ezelőtti telefontos megjelenéssel szakadt meg.

Ha valaki szeretne képbe kerülni a sorozattal kapcsolatban, akkor érdemes tudni, hogy bár a világ nagy részén sikeres volt a legtöbb része, természetesen Japánban övezi a legnagyobb kultusz. A tizenegy játék mellett (oké, ebből öt spin-off, egy kört még a jó öreg Layton professzorral is futott Phoenix) az alapötletből készült regény, manga, anime, élőszereplős film (!) és musical (!!) is. Igazából semmi meglepő nincs a népszerűségében, hiszen a kalandjáték - visual novel keverék olyan erős karakterábrázolásban és -építésben, valamint párbeszédekben, mint talán semmilyen más széria. A kivétel nélkül beszédes névvel bíró szereplők mindegyike olyan emlékezetes egyéniség, akiket évekkel később is fel lehet idézni. Ez annak ellenére is kijelenthető, hogy valójában végtelenül egyszerű, már-már kétdimenziós a legtöbb figura, a történetmesélők igazából egy-két személyiségjegyet domborítanak ki, nagyítanak fel és visznek túlzásba, de a szereplők olyan gyorsan cserélődnek, hogy ennyi pontosan elég is belőlük. A főszereplőknél egészen más a helyzet, nem csak a személyiségük alakul a velük eltöltött hosszú órák alatt, de a hátterükről és múltjukról is több részen átívelő történetszálak árulnak el egyre többet és többet.

A Phoenix Wright játékok felépítése pontosan annyira telitalálat, mint az elmesélt történetek. Minden egyes epizód tartalmaz több, egymástól független bűnügyet, amelyek megoldása során válik egyértelművé, hogy van egy átívelő szál is, ezzel foglalkozik a záró ügy. Egymást váltogatja a nyomozás és a tárgyalótermi dráma, természetesen irdatlan mennyiségű beszélgetéssel (aki nem szeret olvasni, aligha fogja megkedvelni a sorozatot), némi tárgyhasználattal és a megfelelő szituációkban a logikailag helyes(nek gondolt) döntések meghozatalával. A játék ügyesen egyensúlyoz a visual novelek gazdag, de alapvetően passzív történetmesélése és a kalandjátékok gondolkodtató feladványai között, semmivel össze nem téveszthető eredménnyel. Sajátos megoldásain persze epizódról epizódra igyekeznek csavarni egy kicsit, egy-két új mechanika mindig megjelenik, de a lényeg tulajdonképpen sokadszorra is változatlan, ugyanazt a nagyszerű élményt kapjuk más és más csomagolásban. És persze pontosan ez a hátránya is, egyszer megpróbáltam egymás után három teljes játékot végigvinni, és az utolsó elején besokalltam: a sokszor tizenöt órás menetek között érdemes szünetet tartani, egy-két hónapot mindenképpen ajánlok.

A Phoenix Wright Trilogy ahogy a neve is sugallja, az első három részt takarja, ami tökéletes beszállási pont a sorozatba. Mondanám, hogy csillog-villog minden, hiszen nem csak a karaktereket, de az alapvetően statikus háttereket is teljesen újrarajzolták, csakhogy ez nem most történt meg, hanem néhány évvel ezelőtt az iOS verzió elkészítésekor. Ami most minden platformra megjelent, az valójában a mobilos verzió, csak épp a Switchet kivéve az érintőképernyős támogatás nélkül. Sok mindent nem is lehet elmondani róla, a nagyfelbontású állóképektől eltekintve ez teljesen ugyanaz a játék, amit egy-másfél évtizede imádtunk. Hogy vesztett-e a fényéből? Igen, vannak benne olyan megoldások, amelyek ma már avíttnak stámítanak (sokaknak eleve az furának hathat, hogy órákon keresztül olvasni kell, de ezt hagyjuk). Ilyen az, hogy minden helyszín csak a szomszédos területről közelíthető meg, ha tehát valahol teljesen máshol van dolgunk, akkor végig kell ugrálnunk egy csomó menün és képernyőn feleslegesen, ezt minimális munkával optimalizálhatták volna. Nekem nagyon idegen volt a stickes kutatás is, persze nyilván csak azért, mert érintőképernyőn ez sokkal jobban működött a DS óta. Nézzük a jó oldalát: még mindig jobb, mintha automatikusan ugrálgatnánk azok között a tereptárgyak-pontok között, amiket meg kell vizsgálni. Végül szerintem hatalmas ziccert hagytak ki azzal, hogy a rendkívül stílusos és szeretni való karakterekhez nem kerestek világbajnok szinkronhangokat. Nem azért, mert nem szeretek olvasni, hanem azért, mert ez lehetett volna a hab a tortán, az az apró kis plusz, amivel még teljesebbé tehették volna Detective Gumshoe bénázásait, Franziska von Karma kegyetlenségét vagy a főbíró dörmögését.

A Phoenix Wright Trilogy persze így is nagyszerű, ahogy van, külön üdvözlendő, hogy minden platformon elérhető és a kémia pont olyan erős a karakterei között, mint bármikor korábban. Mivel mobilokra szépen szivárogtak a későbbi részek is az elmúlt évek során, így valószínűleg a trilógia után hamarosan a többi epizód is érkezik majd, és mivel a sorozat színvonala soha nem vált vállalhatatlanná (maximum önismétlővé), azokat is várjuk szeretettel.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 órája
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

2 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

2 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

3 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

4 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

5 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

5 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

6 napja
13

Heti megjelenések

7 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

7 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

8 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

9 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

2024.04.19.
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==