[Teszt] RAGE 2

RAGE 2

GhzSzabó Ákos2019.05.28. 11:00

Sajnos a RAGE első része nekem teljesen kimaradt. Nem is értettem, hogy miért, egészen addig amíg meg nem néztem, hogy mit tolhattam én helyette 2011 októberében. Látván, hogy sikerült nekik az Arkham City és a Battlefield 3 között megjelenni, rögtön visszajöttek az emlékek, és már cseppet sem voltam meglepődve, hogy anno nem ugrottam fejest a posztapokaliptikus kalandokba. Ehhez képest bár az első rész nem rengette meg a világot, egy teljesen jó, remekül összerakott FPS zúzda volt, aminek meglepő módon mind a mai napig vannak rajongói. A második rész vizualitásban és hangulatában abszolút követi a nagy elődöt, viszont le sem tagadhatná, hogy a köztes években megjelent shooterek nem kicsit befolyásolták a játékmenetet.

Nem sokat teketóriázik a játék és egy még vállalható hosszúságú intro után azonnal belecsaphatunk a lecsóba. Maga a tutorial részt sem tolták nagyon túl, így miután megszereztük a jó kis ranger felszerelést kvázi fejest is ugorhatunk az akcióba. Sok évvel ezelőtt pár igazi hős legendának sikerült megszabadítania a már amúgy is ramaty állapotban lévő világunkat az “Authority” gonosz uralmától. Legalább is ezt hittük. Természetesen a gonosz most is inkább elrejtőzőtt és egy hatalmas hadsereget verbuvált a föld alatt, hogy visszatérve egyszer és mindenkorra elpusztítsa mindazt ami még megmaradt. Mint kiderül mi vagyunk a titkos csodafegyver, aki egyedüliként képes használni a régi idők elfeledett nanotechnológiát, így mi a kezünkben van kvázi a mindenség sorsa.

A Rage 2 egy tökéletes egyvelege majdnem mindennek amit a Bethesda és az Avalance studiók az elmúlt években csináltak. A Mad Max hangulata, világa köszön vissza, keverve a DOOM játékmenetével. Lehetne mindenféle ideológiát és egyebet tenni a játék mögé, de valójában nem szól semmi másról, mint, hogy a lehető leggyorsabban szerezzünk meg minden képességet, fejlesztést és szedjünk cafatokra mindenkit aki szembe jön. Szinte mindent tudunk ennek érdekében fejleszteni, a képességeket, fegyvereket, járműveket és passzív tudásunkat. A főtörténeti szál során 3 legendás harcost kell megtalálnunk és kisegítenünk, akik cserébe ellátnak minket mindenféle földi jóval, hogy a végén játszi könnyedséggel ropanthasusk szét a főgonosz koponyáját. Mindhármuk másra specializálódott és így másban is fognak segíteni. A rendszer erőssége és egyben rugalmassága, hogy bármit is csinálunk a “játszótéren”, valamelyiküknél pontokat fogunk gyűjteni vele már akkor is ha esetleg még nem is találkoztunk személyesen. Ezeknek a “hűség” csíkoknak a növelésével nyílnak meg az újabb és újabb projectek amik a folyamatos fejlődésünkhöz kellenek.

A főbb játékszerek/képességek úgy nevezett ARC-okban lesznek fellelhetőek amik vagy főbb helyeken vagy random elrejtve találhatóak a világban. Ezeket csak mi tudjuk kinyitni, és a bennük található fegyverek is csak a mi kezünkben működnek. Azonban főleg a képességek lesznek azok amik elrabolják a show-t. Egy idő után igazi sivatagi szuperhősök leszünk, berontva az ellenfelek közé, a mókusok majd ide-oda repkednek a kinetikus csapásoktól, a levegőből becsapódva teljes csoportokat tudunk a szélrózsa minden irányába repíteni, miközben szépen teleportálgatunk a rakéták útjából. Majd ha neccesebb a szitu, egyszerűen kidobjuk a pajzsunkat és amögül osztjuk az áldást a harci shotgunnal, a tüzes revolverrel, vagy talán a legviccesebb fegyverrel a gravitációs dart lövővel, amivel konkrétan bárhova odaragaszthatjuk a csúnya kis mutáns punkokat. Ja és ha előrendelted a játékot, akkor megkaptad a BFG-t. Igen, a DOOM-os BFG-t. Na itt is pont akkorát lő mint ott, hacsak nem nagyobbat.

Manapság nyitott világot építeni és legfőképpen megtölteni, nem egy hálás dolog a méretek elszálása miatt. Na meg egész egyszerűen azért, mert a konkurencia nagyon magasra tette a mércét és még ők is el-elvéreztek olykor a feladat nyomása alatt. A RAGE 2-ben vannak főbb vonalak, amiket érdemes felfedezni, főleg ha haladni akarunk. Viszont nagyon könnyen el is tudunk kalandozni a mellékküldetések felé, amik viszont nem lettek a legkreatívabbak. Egyszerűen azért, mert a stílus már nagyjából kimaxolt mindent amit lehetett, valamint nehéz a folyamatos harcot - amire igazából a játék épül - nagyon megtörni valami teljesen más stílusú feladattal. Ezért maradtak a "menj oda és ha már ott vagy, robbantsd is fel, illetve öld is meg az egész mindenséget" jellegű feladatok. A baj csupán annyi, hogy a fő küldetések is pontosan erről szólnak, lévén azoknál sem nagyon feszegették a stílus határait. Nincs ezzel amúgy baj, mert a világban ami van, az egészen részletesen kidolgozott, csak cserébe valahogy mégis üres és száraz. Az autókázás elég jópofa de őszintén szólva nekem a Mad Max-ben valahogy jobban tetszett. (Vagy csak ott már egy életre kiautóztam magam, így itt már nem is esett olyan jól.) Apropó, a levadászható konvojok minijáték visszatérése egy nagy piros pontot ér; ez a feladat itt is elképesztő hangulatos és jól megvalósított. Ahogy amúgy az egész játék.

Nekem elsőre egy kicsit fura volt, hogy csak 1080p a felbontás PS4 Pro-n, itt látszik, hogy már mennyire megszokta a szemem az elmúlt években a magasabb felbontást, viszont kárpótol érte a 60 fps. Összességében egy jó döntésnek érzem, hogy inkább a sebességet és a folyamatosságot választották a tűéles szépség helyett, sokkal jobban passzol a játék ritmusához. Ami egy kicsit fájó pont volt az a jó öreg Bethesdás bug tenger. Ragadtam be sziklába, minden tárgyba bele tudnak repülni és ragadni az ellenfelek, valamint nekem rendszeresen előjött a borzasztóan idegesítő hang bug, ami miatt konkrétan indíthattam újra a játékot 20 percenként. Brutális fagyás vagy ilyesmi nem volt azért, így bizom benne, hogy pár patch után kisimítják azokat az gyűrött sarkokat a fejlesztők.

A történet összességében okés, nem ezt fogjuk az unokáknak mesélni elalvás előtt (mondjuk már csak a téma miatt sem), de a célnak megfelel. És ez talán a “legbájosabb” pontja a RAGE 2-nek. Nem akar több lenni mint ami. Egy borzasztóan gyors, brutális, élvezetes, néha agyatlan lövölde ami egy akkora játszótéren zajlik ahol akár hetekig “elhomokozgathatunk”. Igazából semmi újat vagy forradalmit nem ad hozzá a stílushoz viszont a lényeget, a felhőtlen szórakozást tökéletesen hozza. Azoknak aki egy kis agyatlan pusztításra vágynak a hosszú meló vagy suli után és hajlandóak szemet hunyni a nem túl változatos nyitott világ és a nem túl acélos történet felett, azok keresve sem találhatnának jobbat ezekre a májusi esős délutánokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

1 napja
4

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

2 napja
8

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

2 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

2 napja
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

3 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

3 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

4 napja
8

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

4 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

5 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

5 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

5 napja
9

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

5 napja
10

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

6 napja
4

Heti megjelenések

6 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

7 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

8 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

9 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2025.05.01.
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

2025.05.01.
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

2025.04.30.
12