[Teszt] RAGE 2

RAGE 2

GhzSzabó Ákos2019.05.28. 11:00

Sajnos a RAGE első része nekem teljesen kimaradt. Nem is értettem, hogy miért, egészen addig amíg meg nem néztem, hogy mit tolhattam én helyette 2011 októberében. Látván, hogy sikerült nekik az Arkham City és a Battlefield 3 között megjelenni, rögtön visszajöttek az emlékek, és már cseppet sem voltam meglepődve, hogy anno nem ugrottam fejest a posztapokaliptikus kalandokba. Ehhez képest bár az első rész nem rengette meg a világot, egy teljesen jó, remekül összerakott FPS zúzda volt, aminek meglepő módon mind a mai napig vannak rajongói. A második rész vizualitásban és hangulatában abszolút követi a nagy elődöt, viszont le sem tagadhatná, hogy a köztes években megjelent shooterek nem kicsit befolyásolták a játékmenetet.

Nem sokat teketóriázik a játék és egy még vállalható hosszúságú intro után azonnal belecsaphatunk a lecsóba. Maga a tutorial részt sem tolták nagyon túl, így miután megszereztük a jó kis ranger felszerelést kvázi fejest is ugorhatunk az akcióba. Sok évvel ezelőtt pár igazi hős legendának sikerült megszabadítania a már amúgy is ramaty állapotban lévő világunkat az “Authority” gonosz uralmától. Legalább is ezt hittük. Természetesen a gonosz most is inkább elrejtőzőtt és egy hatalmas hadsereget verbuvált a föld alatt, hogy visszatérve egyszer és mindenkorra elpusztítsa mindazt ami még megmaradt. Mint kiderül mi vagyunk a titkos csodafegyver, aki egyedüliként képes használni a régi idők elfeledett nanotechnológiát, így mi a kezünkben van kvázi a mindenség sorsa.

A Rage 2 egy tökéletes egyvelege majdnem mindennek amit a Bethesda és az Avalance studiók az elmúlt években csináltak. A Mad Max hangulata, világa köszön vissza, keverve a DOOM játékmenetével. Lehetne mindenféle ideológiát és egyebet tenni a játék mögé, de valójában nem szól semmi másról, mint, hogy a lehető leggyorsabban szerezzünk meg minden képességet, fejlesztést és szedjünk cafatokra mindenkit aki szembe jön. Szinte mindent tudunk ennek érdekében fejleszteni, a képességeket, fegyvereket, járműveket és passzív tudásunkat. A főtörténeti szál során 3 legendás harcost kell megtalálnunk és kisegítenünk, akik cserébe ellátnak minket mindenféle földi jóval, hogy a végén játszi könnyedséggel ropanthasusk szét a főgonosz koponyáját. Mindhármuk másra specializálódott és így másban is fognak segíteni. A rendszer erőssége és egyben rugalmassága, hogy bármit is csinálunk a “játszótéren”, valamelyiküknél pontokat fogunk gyűjteni vele már akkor is ha esetleg még nem is találkoztunk személyesen. Ezeknek a “hűség” csíkoknak a növelésével nyílnak meg az újabb és újabb projectek amik a folyamatos fejlődésünkhöz kellenek.

A főbb játékszerek/képességek úgy nevezett ARC-okban lesznek fellelhetőek amik vagy főbb helyeken vagy random elrejtve találhatóak a világban. Ezeket csak mi tudjuk kinyitni, és a bennük található fegyverek is csak a mi kezünkben működnek. Azonban főleg a képességek lesznek azok amik elrabolják a show-t. Egy idő után igazi sivatagi szuperhősök leszünk, berontva az ellenfelek közé, a mókusok majd ide-oda repkednek a kinetikus csapásoktól, a levegőből becsapódva teljes csoportokat tudunk a szélrózsa minden irányába repíteni, miközben szépen teleportálgatunk a rakéták útjából. Majd ha neccesebb a szitu, egyszerűen kidobjuk a pajzsunkat és amögül osztjuk az áldást a harci shotgunnal, a tüzes revolverrel, vagy talán a legviccesebb fegyverrel a gravitációs dart lövővel, amivel konkrétan bárhova odaragaszthatjuk a csúnya kis mutáns punkokat. Ja és ha előrendelted a játékot, akkor megkaptad a BFG-t. Igen, a DOOM-os BFG-t. Na itt is pont akkorát lő mint ott, hacsak nem nagyobbat.

Manapság nyitott világot építeni és legfőképpen megtölteni, nem egy hálás dolog a méretek elszálása miatt. Na meg egész egyszerűen azért, mert a konkurencia nagyon magasra tette a mércét és még ők is el-elvéreztek olykor a feladat nyomása alatt. A RAGE 2-ben vannak főbb vonalak, amiket érdemes felfedezni, főleg ha haladni akarunk. Viszont nagyon könnyen el is tudunk kalandozni a mellékküldetések felé, amik viszont nem lettek a legkreatívabbak. Egyszerűen azért, mert a stílus már nagyjából kimaxolt mindent amit lehetett, valamint nehéz a folyamatos harcot - amire igazából a játék épül - nagyon megtörni valami teljesen más stílusú feladattal. Ezért maradtak a "menj oda és ha már ott vagy, robbantsd is fel, illetve öld is meg az egész mindenséget" jellegű feladatok. A baj csupán annyi, hogy a fő küldetések is pontosan erről szólnak, lévén azoknál sem nagyon feszegették a stílus határait. Nincs ezzel amúgy baj, mert a világban ami van, az egészen részletesen kidolgozott, csak cserébe valahogy mégis üres és száraz. Az autókázás elég jópofa de őszintén szólva nekem a Mad Max-ben valahogy jobban tetszett. (Vagy csak ott már egy életre kiautóztam magam, így itt már nem is esett olyan jól.) Apropó, a levadászható konvojok minijáték visszatérése egy nagy piros pontot ér; ez a feladat itt is elképesztő hangulatos és jól megvalósított. Ahogy amúgy az egész játék.

Nekem elsőre egy kicsit fura volt, hogy csak 1080p a felbontás PS4 Pro-n, itt látszik, hogy már mennyire megszokta a szemem az elmúlt években a magasabb felbontást, viszont kárpótol érte a 60 fps. Összességében egy jó döntésnek érzem, hogy inkább a sebességet és a folyamatosságot választották a tűéles szépség helyett, sokkal jobban passzol a játék ritmusához. Ami egy kicsit fájó pont volt az a jó öreg Bethesdás bug tenger. Ragadtam be sziklába, minden tárgyba bele tudnak repülni és ragadni az ellenfelek, valamint nekem rendszeresen előjött a borzasztóan idegesítő hang bug, ami miatt konkrétan indíthattam újra a játékot 20 percenként. Brutális fagyás vagy ilyesmi nem volt azért, így bizom benne, hogy pár patch után kisimítják azokat az gyűrött sarkokat a fejlesztők.

A történet összességében okés, nem ezt fogjuk az unokáknak mesélni elalvás előtt (mondjuk már csak a téma miatt sem), de a célnak megfelel. És ez talán a “legbájosabb” pontja a RAGE 2-nek. Nem akar több lenni mint ami. Egy borzasztóan gyors, brutális, élvezetes, néha agyatlan lövölde ami egy akkora játszótéren zajlik ahol akár hetekig “elhomokozgathatunk”. Igazából semmi újat vagy forradalmit nem ad hozzá a stílushoz viszont a lényeget, a felhőtlen szórakozást tökéletesen hozza. Azoknak aki egy kis agyatlan pusztításra vágynak a hosszú meló vagy suli után és hajlandóak szemet hunyni a nem túl változatos nyitott világ és a nem túl acélos történet felett, azok keresve sem találhatnának jobbat ezekre a májusi esős délutánokra.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

12 órája

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

1 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

1 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

1 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

1 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
1

Super Mario Galaxy 1 + 2

Mario csak a belengetett tortából szeretett volna enni egy szeletkét, a jól kinéző teadélután helyett azonban királyságokon átívelő mentőakció kerekedett újra és újra Peach meghívóiból. Szegény vízvezetékszerelő ráadásul puszit sem mindig kapott, de volt olyan kalandja (kettő is), ahol a „nagy hűhó semmiért” jegyében még galaxisokon is keresztülnyargalt. Emlékeztek ezekre a játékokra?

2 napja
5

The Knightling

Egy kis lovag útra kél, hogy rátaláljon az ünnepelt hősre, az út során azonban olyan felfedezéseket tesz, amikre kicsit sem számított. Mi is így jártunk a játékkal.

2 napja
3

Alig valami - ez történt pénteken

Benne: Build A Rocket Boy, Tavern Keeper, MachineGames.

4 napja
5

Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers

5 napja
4

EA Sports FC 26

Újabb év, újabb FIFA. Illetve, bocsánat, FC. Mert most már harmadik éve így hívják. A világ egyik legnézettebb cirkuszának digitális kivetülése, borzasztó renoméval, de mellé 20+ milliós eladásokkal. Lássuk, mit tud az idei epizód!

5 napja
7

Bloober Team tervek - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sacred 2: Fallen Angel Remaster, Code Vein II, Synth Riders: Overdrive, Indiana Jones and the Great Circle, Skate Story.

5 napja
1

Mind Diver

A Mind Diver egy kicsit szürreális, kicsit gondolkodós sétaszimulátor, mely egyenesen az emberi elme legmélyére invitál meg minket, egy ütős merülés keretein belül.

6 napja
3

Bővül az Expedition 33, megalakult a Sackbird Studios – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo – Close to You, Sportia, Indika.

6 napja
4

Little Nightmares III – visszatérő gyermeki (rém)álmok

A világ elképesztően sötét hely. Aprócska cipellőink erőtlen kopogása, balsorsú társunk gyámoltalan suttogása szinte teljesen elenyésznek a felnőttek birodalmának penetráns atmoszférájában. A Tarsier után szabadon most a Supermassive kezében volt feladat, hogy trilógiává érjen a Little Nightmares, lássuk milyen lett a harmadik epizód.

7 napja
4

A titokzatos Nintendo rövidfilm – ez történt kedden

Továbbá: Starseeker, Vampire Survivors, Ion Fury, PowerWash Simulator 2, Metaphor: ReFantazio.

7 napja
3

PXN P5 8K - villámgyors gamepad, pénztárcabarát formában

A PXN-ről a Gamer365 hasábjain nem sok információt olvashattatok eddig, ám a P5 8K kontrollerük kapcsán úgy éreztük, tollat kell ragadnunk. Lássuk, milyen is valójában a bíboresőt idéző „nyolckás" csoda.

7 napja
10

Bővül az Assassin's Creed Mirage, bezár a The Outsiders – ez történt hétfőn

Továbbá: Blackwood, Broken Sword: The Smoking Mirror – Reforged, 2XKO, Marathon.

8 napja
8

Heti megjelenések

9 napja
12