[Teszt] Devil May Cry (Switch)

Devil May Cry (Switch)

VegaNagy-Sz. Ferenc2019.07.03. 08:00

Szinte hihetetlen, hogy Hideki Kamiya 2001-es klasszikusa, a Devil May Cry, illetve az abból kinőtt sorozat először teszi tiszteletét Nintendo konzolon, pedig igaz. Ennél talán már csak az érthetetlenebb, hogy míg évek óta “HD Collection” formájában, az első három epizódot összecsomagolva lép fel a harmincasok-negyvenesek nosztalgiabulijain a Capcom üdvöskéje, addig Nintendo Switchre ezúttal kizárólag az első részt merték 20 dolláros/eurós áron bevállalni. Vajon mit tudhat ennyi évvel a debütálása után felmutatni, és egyáltalán van-e létjogosultsága az ilyen újrázásoknak, tehetnénk fel a kérdést, amire sokan bizonyára azzal legyintenek, hogy hagyjuk már a ronda grafikát és az idejétmúlt játékmenetet. És bár részben igazat tudok nekik adni, mégis szinte minden percét élveztem az őskori DmC-nek.

Kinézetre a Switch verzió nagyjából az első HD Collection szintjén van, egy kicsit jobban is néz ki annál, de a One/PS4 változatokat nem éri el. Természetesen az eredeti PS2 változatnál szebb, bár ez igazából teljesen mindegy, minden másodpercéről lerí, hogy az ezredforduló utáni évben járunk valójában, lehet akárhová simítani az éleket és vasalni a textúrákat. És ez általánosságban minden elemére igaz, azon kívül, hogy a trófeákat bevarrták a menübe, semmit nem tettek hozzá az eredetihez, nem áramvonalasították, nem változtattak rajta semmit. Nem tudom, hogy kikből áll a pontos célcsoport, de szinte biztos vagyok abban, hogy jelenlegi formájában a Devil May Cry csakis az “öregekre” számíthat. Nincsen benne easy mód, az induló normal egy mai átlagos játék hard nehézségének felel meg. Nincsenek benne checkpointok, ha a húsz perces pálya legvégén halsz meg úgy, hogy nincs nálad abból a borsos árú tárgyból, amivel folytatni tudod, akkor bizony lehet a teljes szakaszt újrakezdeni. Ja, és nem minden pályának van ám vége az aktuális bossharccal, előfordul, hogy két pixelnyi energiával túlélve még jön egy-két hullám. És ha ez nem lenne elég, a játék igazi boss-fest, igazából nem helyszínről helyszínre haladunk, hanem főnökről főnökre, ezek az összecsapások jelentik az abszolút csúcspontot. És bár a harcrendszer itt-ott már vaskalaposnak tűnik (a kombók fölött nincs akkora hatalmunk, egy-két alapmozdulat pedig nagyon hiányzik), itt látszódik, hogy miért lett a műfaj meghatározó címe a DmC. Gyors, gördülékeny, sallangmentes, precíz.

Persze a nagy komolykodás mellett ennyi év után már legálisan is lehet rajta mosolyogni. A se füle-se farka történet kizárólag csak a cool főszereplő miatt állta már meg akkoriban is a helyét és nem nagyon nemesedett ennyi év után sem. Ugyanez a helyzet a puzzle-elemekkel, ezek vannak is és nem is, igazából az, hogy mindig meg kell keresni a soron következő kulcsot, nem is nagyon nevezhető feladványnak. És itt van az örök kedvenc, a fix kameranézet, ami sokkal nehezebbé teszi az összecsapásokat, mint a legkeményebb ellenfél, én ezeket kínosan sokáig szerettem a Resident Evilökben, ahol a lassú, nyomasztó atmoszféra nagyszerű kiegészítője volt, itt azonban csak teher. Ráadásul óriási. Bevallom, aggódtam az irányítás miatt is, én rendszerint handheld módban játszom, és a rendkívül gyors, sokgombos játékoknál hamar kényelmetlenné tud válni a Switch, de semmi gond nem volt ezzel, ha néhány pálya után meg is fájdul a kezünk, becsülettel folytatjuk a következő bossig - majd még tovább.

Egy másodpercig sem tagadom, hogy a PS2-érával, illetve az akkor megjelent címekkel sokkal erőteljesebb nosztalgikus kapcsolatot ápolok, mint az előtte és utána következő időszakokkal. Magyarra lefordítva ez azt jelenti, hogy bár a hibákat látom, esetenként még zavarnak is, de a mai napig élvezem az akkori klasszikusokat. Év elején két nap alatt ledaráltam az Onimushát, most fantasztikusan jót szórakoztam Dantéval sokadszorra is. Ennek ellenére csodálkoznék, ha ötnél több új rajongót hozna a sorozatnak a Switch port, ez itt színtiszta múltidézés, nem több, nem kevesebb. Aki erre fogékony, neadjisten még hiányzik is neki, az jó helyen jár. Mindenki más nagyon messziről kerülje el a Devil May Cry-t. Sírni csakis azért kell, mert ezen az áron kis túlzással a HD Collectiont kellene most megkapniuk a Switch tulajoknak, akkor lenne fair az üzlet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 órája

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 órája

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 órája
15

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

6 órája
6

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

9 órája
9

Heti megjelenések

1 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

2 napja

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

3 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

4 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

5 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

5 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

5 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

6 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

6 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

6 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

7 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

7 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

7 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

7 napja
1

Heti megjelenések

7 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==