A Blazing Chrome megjelenését vártam már, mivel személyében az idei év egyik nagy ígéretes indie-retro játékát lehetett látni. Nyilvánvaló Contra-utóérzés fogott el már az első képek és trailerek vizslatása közben, ami pedig jött most júliusban, az tényleg egy nyilvánvaló Contra-utóérzés. Szóval a kör bezárult, én pedig egészséges nyugalommal, és széles mosollyal tettem le a kontrollert az első végigjátszott este után. Hiába voltam túl egy masszív munkanapon, a Blazing Chrome a régisulis kihívása mellett is kikapcsolt és szórakoztatott.
Megvan a Contra (Európában Probotector) játékmenete? Kommandósokkal haladunk balról jobbra, „lentről fel, vagy felről le”, közben pedig ezer ellenfél akarja apasztani a 1UP készletünk számait. A karakterek egy lövéstől halnak, de szerencsére tárolókból power-upok és fegyverek szedhetőek fel, így két dolog marad a sikeres pályateljesítéshez:
1.) Megtanulni az ellenfelek támadási mintáit, hogy lehetőleg ne veszítsünk életet.
2.) Felszedni és megtartani (!) a jobb fegyvereket, amivel könnyebben teljesítehetőek az adott szakaszok.
Ezt a két pontot a Blazing Chrome-nál is be kell tartani, de a játék kicsit enyhít azért a klasszikus Contra elvárásokon. Egyrészt a pályák jó nagyok, ennek megfelelően több checkpoint is van, így nem kell mindig újrakezdeni az egész kócerájt az elejéről - másrészt pedig a fegyverek (sejtésem szerint) fixen érkeznek, mindig a következő pályarész igényeinek megfelelően.
A powerup motyók között is vannak hasznos cuccok, gyorsítók, duplaugrás, pajzs… És persze nem maradhatnak el a járművek sem, itt is kapaszkodhatunk helikopter-talpon, mocizhatunk, és mechába is pattanhatunk, ha úgy hozza a pályadesign. Később még egy spéci pályára is eltévedünk, de erről nem spoilereznék… Öt plusz egy szint várja, hogy megtanuljuk, kivégezzük, majd másik karakterrel újrázzuk az egészet. Vagy két fővel essünk neki a bulinak - ezt még kompetens társ híján sajnos nem tudtam kipróbálni.
Természetesen mit sem érne az egész akció jóféle hangulat és pályatervezés nélkül. A Blazing Chrome minimális egyéniséggel bír - a pályákról lerí, hogy melyik korábbi Contra epizód melyik szintje is ihlette a helyszíneket. Ugyanez van az ellenfelekkel, főbossok jellegével is. De ez nem is nagy baj, mert tényleg olyan, mintha egy valódi Contra folytatással tekernénk - az meg ugye olyan régen volt már (ráadásul az is DS-en), hogy az ember örül annak, hogy ismét ebben a műfajban szórhatja a halálos ólmot és energianyalábot. Fontos megjegyezni, hogy a Blazing Chrome a 16 bites grafikai világot követi - olyan az egész, mintha egy SNES vagy Megadrive játékkal durvulnánk. A színekkel bánhattak volna kicsit bátrabban - már a korábbi screenshotokon látszódott, hogy egy kicsit fakó, kicsit fémes lesz a játék színpalettája, talán ezen hangolhattak volna még a brazil JoyMasher fejlesztői. A retro-hangulatot a zenék és a hangok is kiegészítik, és meg kell hagyni, 5.1-en olyan fasza hangképet öntött a szobára a játék, hogy már csak az is fokozta bennem a gyermeki elégedettséget.
A Blazing Chrome fő hibája, hogy nem akar túlmutatni a műfaj korábbi nagyágyúin. De ezen kacagva felülkerekedünk majd, mert élvezetes minden vele töltött perc. A nehézsége igazságos, a pályatervezés precíz és tanulható. Az irányítás feszes és kézreálló, a prezentációja hozza, amit vállal. Nagyon jó lenne, ha a készítők sikerrel zárnák ezt a projektet, és ha a saját IP-tárát elkótyavetyélő Konami nem is ébred, akkor az indie vonalból nőhetne ki a Contra természetes evolúciója. Én vevő leszek rá a jövőben is, az már tuti!