[Teszt] God Eater 3 (Switch)

God Eater 3 (Switch)

Gamer3652019.07.31. 12:43

Kezdjük azzal, hogy a God Eater 3 egy furcsa jószág. A sorozat ügyesen evezett a Monster Hunter farvizén, egyedüliként tartva magát vele szemben, pedig igény lett volna a stílusra más irányokból is. A Monster Hunter sorozat amúgy elég érdekes ívet járt be. Először a PlayStation gépein aratott, majd egy vargabetűvel átnyargalt a Nintendo-hoz, éles váltásokra késztetve a hithű szörnyvadászokat. Ezen az áldatlan állapoton segített a God Eater, ami először egy pofátlan nyúlásként köszönt be Playstation-ön, abban az időben amikor a Monster Hunter elhagyta azt, majd a GE franchise kitartóan el is jutott a harmadik részig. Közben egész szép számú rajongói bázist épített ki magának, és azt is bebizonyította, hogy nem csak a forrásanyag összelopkodott, átskinezett változata, hanem bizonyos aspektusaiban igenis túl tud mutatni rajta.

Ezek az aspektusok a történet és a harcrendszer. Az előbbinél a harmadik részben egy elég szövevényes kalandot kapunk (amit ugye az ihletadó fent említett címnél még nagyítóval is kár keresni), a harcrendszer pedig maximum első ránézésre tűnhet hasonlónak - egy óra játék után rádöbbenünk, hogy itt sokkal komplexebb csatákban lesz részünk, mint gondoltuk.Több fajtájú és szintű támadást kapunk, mindezt földön és levegőben elsütve, nem egyszer a mellettünk lévő, meglepően hatékony társakkal karöltve, ami néha olyan billentyű kombinációkat kíván, amire a Switch alapesetben nem teljesen van felkészülve. Nem győzöm hangsúlyozni egy handgrip beszerzésének fontosságát a kis kézi masinánkhoz, ha nem akarjuk, hogy minden ponton fájjanak az ujjaink egy-két lájtosabb csörte után.

A játék maga egyébként meglepően “portable”-barát, ha a küldetések felépítését nézzük. 20-40 perceket kapunk egy-egy dög levadászására illetve nyersanyag gyűjtögetésre, ami bőségesen elég lesz. Talán a későbbiekben lesz egy kicsit szűkösebb a keret, amikor folyamatosan ütni kell a dögök fejét, akik ráadásul előszeretettel menekülnek el nyalogatni a sebeiket. Ez állítólag "kedvez a kézikonzolos játékmenetnek", könnyű lezavarni egy-egy küldetést.

(Ugye egy időben úgy állt hozzá ezekhez a gépekhez jónéhány fejlesztő, hogy rövid szekvenciákkal kell operálniuk, mert úgyis csak utazás közben és rövid ideig használják az emberek őket. Nameg az elem is lemerült. Ezt a fejlesztői szemléletet elég sokáig nem tudták elengedni, annak ellenére, hogy egy sleep mód ma már sok mindent megold, és ami még a GameBoy-nál gond volt, mára már közel sem az.)

És, hogy milyen a God Eater 3 Switchen? Mivel portról beszélünk (úristen, hányszor leírtuk már ezt), nem ússza meg az összehasonlítást. Az átvezetők szépek, a játékmenet pedig pörgős. Minimális áldogatokat kellett csak hozni a portolásnál, a kissé alacsonyabb felbontás ellenére a nagygépes változattal bőven felérő változatot kaptunk. Kis képernyőn is áttekinthető a HUD, nincsenek kettes betűméretű szövegek, vagy statisztikák, amiket böngészgetni kellene, a szükséges infókat a játék elintézi egy-két piktogrammal, nem olvasgatással fognak a csaták eltelni.

Jól van, jól van, rövidre fogom, nem kell bökdösni... Szóval kapunk még egy tisztességes (ám iparosmunka jellegű) soundtracket, gyönyörű átvezetőket, angol és japán szinkront, valamint Switch exklúzív tartalomként local-coop-ot, valamint stabil képfrissítést. Összességében jó, hosszú és tartalmas lett a játék, nem kevés grinddal ami a stílus sajátja. Mennyi az annyi? Mondjuk egy nagyon erős 7/10. Nagyobb és összetettebb pályákkal valamint egy fokkal stilusosabb ellenfél designnal még mehetne ez az érték feljebb is a jövőben.

Shifty Fox

PS: a játék PS4 verziójáról készült tesztet itt olvashatjátok: KATT!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

9 órája
15

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

1 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

2 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

2 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

3 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

3 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

3 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

4 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

4 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

4 napja
1

Heti megjelenések

4 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

5 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

7 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

7 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

8 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

9 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==