[Teszt] Pawarumi

Pawarumi

StingerCsere Krisztián Gábor2019.08.03. 19:30

A nyári iszapmeleg uborkaszezonban mindig jól esik a fő sodrástól kicsit távolabb evező játékok árnyékában hűsölni - kiváltképp, ha a shooter zsáner képviselőjéről van szó. Ezek a játékok általában egy bizonyos ügyességi bullet-mechanika mentén egyensúlyoznak, ám a jobban sikerültek sava-borsa a klasszikus „lőj mindent, ami csak mozog” szinapszis mellett leginkább a komfortzónából kimozdító sajátos harcrendszereikben keresendő. Ha mindezekhez még skálázható és fokozatosan (!) felépített nehézség is társul, akkor olyan játékok születnek, mint az azték stigmákat viselő Pawarumi.

A retro-futurisztikus, mellesleg kiváló zenei hangzásvilággal megáldott Pawarumi nem titkolja, hogy sejtjeiben a Treasure 2001-es etalonnak számító Ikarugáját másolja: mindkettőben egy speciális hajót irányítunk, amely bizonyos színtranfszormációra képes annak érdekében, hogy növelje a sebzését az ellene érkező hordákkal szemben. Mindkét játék gyönyörű tilesetekkel dolgozik és mindegyik logikusan és polarizált pályafelépítéssel egyensúlyoz a bullet-hell és a laza lövöldözés között. A hajót bár jelen esetben Chukarunak hívják, az ún. polaritásváltó mechanika itt szintúgy jelen van, csak épp a Trinity metódusban nyilvánul meg.

A Manufacture '43 által készített indie lövölde fokozatosan pulzáló kibernetikus világában öt pályán keresztül kell visszaverni az ellent, ám ezúttal nem az űrhajó, sokkal inkább a lövedék vált színt. A Pawarumi az ősi kő-papír-olló mechanizmusra épül, melyhez a színskála piros zöld és kék tónusait használja. Habár az ellenséges objektumok is ebben a három árnyalatban tűnnek fel, egyáltalán nem mindegy, hogy mi milyen fajta ágyúval lövünk feléjük. A kombináció alapvetően háromfajta hatással bír: vagy a pajzsunkat tölti vissza (Boost néven fut), vagy a Super metert gerjeszti fel (ez az ún. Drain), vagy pedig maximalizálja az éppen célba találó töltet hatóerejét (Crush).

A Crush módban a zöld fegyvernek maximális hatóereje lesz a piros ellenfeleken, a vörös lézernyaláb hasonlóan hat a kék célpontokra, és a kék pedig a zöldekre nyújt komoly fenyegetést. Ezeket a kombókat különösen a stage és in-stage bossok esetén érdemes memorizálni - de abban is biztos vagyok, hogy a pályákat kitöltő gameplay-ben gyakorlás nélkül senki nem fogja ezeket aktívan használni. Pedig érdemes, mert a kombózásért az Ikarugához hasonlóan további bónuszok járnak.

A Drain módban a vörös nyaláb a zöld ellenfeleken a Superünket tölti, ugyanezt teszi a kék a piros, és a zöld a kék ellen. Hogy kicsit könnyebb legyen, a pajzsunkat visszatöltő Boost mód csak az azonos megfeleltetés esetén működik, azaz a kéket a kékkel, a pirosat a pirossal támadva aktiválódik és így tovább. A kő-papír-olló mechanizmus a Boost kivételével tehát elég jól abszolválható, persze ehhez kitartó gyakorlás is szükséges. Még szerencse, hogy a srácok a jól megtervezett HUD segítségével a lehető leginformatívabb kijelzőt valósították meg a fenti káoszhoz, így némi gyakorlás után már fél szemmel, zsigerből is vágni fogjuk, hogy éppen milyen üzemmódba kapcsoltuk az űrhajót és a választott színnek köszönhetően a támadásnak milyen hatása lesz az adott ellenféltípusra.

A remek hudhoz igazán nagyszerű látványvilág is társul: amennyire indie a Pawarumi, annyira látványos a szinergia a pálya különböző pontjai közt: nem ritkák a 360 fokos pörgések-forgások, vagy a magasba, illetve mélybe zuhanások. Ugyanennyire csapongó (pozitív értelemben) a dizájn is: az egész olyan, mint egy hullámvasút, ahol egyik pillanatban egy óriási robotféregen lövöldözünk, a következőben pedig egy fejjel lefelé fordított neonszínű piramisból kémleljük a pulzáló sivatagot. Ja, a legjobbat még nem is mondtam: egyetlen élet van csupán, így a pajzs visszatöltése kb. az egyetlen esély arra, hogy teljesíts a játékban, ami elég nagy genyóság főleg, hogy itt-ott azért indokolatlanul nehéznek tűnik a Manufacture játéka.

Persze a Pawarumi tudja magáról, hogy nem a könnyebbik fajtából való: ugyan a háromféle nehézségi szint között bőven akad szakadék (a könnyű kifejezetten élvezetes már elsőre is), a támogató és bátorító „Try again, you can do it” megjegyzései, a bombajó zenéi és a kiváló látványa mind jobban hozzátesz ahhoz, hogy sokadikra is elindítsuk a játékot. Remek darab ez így augusztusra - akár Xboxon, akár Switchen játszod.

8/10

A játékot Xbox One platformon teszteltük.*

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

5 órája

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
24

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

3 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

4 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

5 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

5 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

6 napja
1

Heti megjelenések

6 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==