[mcmacko] Sonic, a sündisznó - gyermeki szemmel

Sonic, a sündisznó - gyermeki szemmel

mcmackoGéczy Attila2020.02.18. 20:00

Kiszámoltuk: most huszonhét éve, hogy kezembe foghattam unokanővérem friss SEGA Game Gear-jét, amelyen először jött szembe a peckes sündisznó. Innen ered a rajongásom is. Igazából csinálhat a SEGA bármit is a kabalával, a kezdeti sikerek és a 91 óta töretlen kúl-faktor azóta is felszínen tartja Sonicot. Hiába buktak az újabbnál-újabb játékok, az első klasszikusok érdemeit senki el nem veszi a Sonic Team brigádjától. Ezen felül a kabala sikere a jelleméből is fakad: Sonic sokkal menőbb, lazább és kedvelhetőbb karakter önmagában, mint a már akkor is riválisként hasító Mario. És minő szerencse, most nem a játékok alapvető minőségéről, rétegeiről kell beszélnünk, hanem egy filmről, amely éveken át vergődött a kiadók poklában, amíg fel nem bukkant az első borzalmas trailer… a többi pedig történelem. A rajongók újratervezésért kiáltó akaratát valószínű azért is tudták a kreatívok keresztülverni a Paramount-on, mert belülről is látszott (vagy látszódhatott), hogy a félrerajzolt figura nem fogja beváltani még a Sonic karakterhez fűzött legelemibb reményeket sem. Most pedig itt vagyunk az első hétvége után. A sün lekörözte a sárga ménkűpockot, és a kritikusok mellett a közönség is pozitív reakciókkal viszonyult a filmhez.

A bevezető után gondolom megértitek: én sem tudtam objektív szemüvegen keresztül figyelni a filmet. A Sonic the Hedgehog mozi ennek megfelelően egyszerűen elvarázsolt, ennek pedig egy nagy titka van: a készítők belőtték az elvárást a hőssel szemben, és emellett pontosan tudták, hogy milyen alázattal kell egy lassan harminc éves örökséghez hozzányúlni. Ez sajnos manapság nem túl gyakori - és valahol az újraértelmezett, átrajzolt karakter (mínusz esetenként esetlen ajakszinkron) is mutatja, hogy egy játékadaptációnak az esetében talán fontosabb a forráshűség, és a könnyed, görcsös akarást kiengedő megközelítés, mintsem a rafinált sztori, vagy a csakazértis univerzumépítősdi.

Önmagában helyt állna-e a mozi? Nem igazán. A Sonic története eredetileg sem volt egy túl bonyolult sztori, ráadásul a karaktereken és helyszíneken túl csak kevés dolgot vettek át a filmesek az évtizedek alatt kibontakozott lore-ból. Elmaradtak az erőltetett, animés szálak, ennek a helyére pedig bekerült az amcsi közeg, és a klasszikus dinamikus-duó vígjáték felállás - a trailer által ellőtt fordulatokkal. A forgatókönyvből egy üres, még épp nem bántóan egyszerű, de már mindenféle rafináltságtól mentes sztorival rukkoltak elő, amelynek követése során mindenmentesen (sic!) fókuszálhatunk a karakterekre és azok egymás közötti hatás-ellenhatás reakciókra. Ez a dolog viszont működik: gyerekektől a felnőttekig, mindenki élvezheti a szereplők között kialakuló játékos dinamikát. Sonic cukisága, szellemes jelleme, valamint Jim Carrey két évtizede nem látott formájának köszönheti a film az univerzális elismerést. A rajongókat pedig a rengeteg kikacsintás, és a forráshűség fogja szolgálni. Ugye nem is olyan nehéz ez az adaptációsdi? Csak tiszteletben kell tartani a forrásanyagot, és a közönség legkritikusabb hányada is rögtön viszont tiszteli az alkotókat és az új alkotást.

Ültünk tehát a moziban, figyeltük a gyerekeket, a felnőttek reakcióit. Mindenki élvezte a filmet, érezni lehetett a pozitív energiákat még a teremből kifelé is. Mi is könnyeztünk közben. Nem feltétlenül a poénokon, hanem ki-ki a maga módján. Párom a kedves pillanatokon, és a gyermeki meséket idéző hősiességen. Én pedig a rendőrség ablakában lógó papírnapraforgón. Eggman tojásain. Az új cipellőn. A boss harcon. A szétszóródott gyűrűkön. A zongorán légiesen megszólaló Green Hill Zone zenéjén. A végefőcím utáni jeleneten. A saját elmúlt gyermekkoromon. Azt hiszem rég voltam annyira Sonic rajongó és gyermek, mint most szombaton, a moziból kifelé jövet.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

11 órája

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

20 órája
3

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

1 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

1 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

1 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

1 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

2 napja
4

Heti megjelenések

2 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

3 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

4 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

5 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

6 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

6 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

7 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

8 napja
8

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

8 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

8 napja
1

Heti megjelenések

9 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

9 napja
3

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

2025.04.27.
8