[Demo] Final Fantasy VII Remake - első benyomások

Final Fantasy VII Remake - első benyomások

V. Miki2020.03.03. 10:30

Aeris lassan felemelkedik, elindul, a fókusz változik, hirtelen egy sötét, koszos várost látunk, bevillan egy száguldó vonat képe, ami egy óriási reaktor felé tart. Hirtelen megjelenik, a Final Fantasy VII felirat, a két szó között egy óriási meteorral. Ikonikus, már-már videojáték történeti pillanatok, egy felejthetetlen kaland kezdete. Képsorok, amelyek felrázzák az ember lelkét, beindítanak valahol a gyomor tájékon egy furcsa remegő érzést, egy izgalmas, semmihez sem fogható érzelmi kavargást. Aki átélte 23 évvel ezelőtt, az tudja, aki csak most fogja, az pedig érzi, hogy így lesz. Megérkezett hát a régóta várt Final Fantasy VII remake demója, de vajon milyen lett?

A demonstrációs változat olyan, mint egy hangulati atombomba. Nem kertel, nem várakoztat, hanem ránk rúgja az ajtót, lengőbordán vág, és miközben levegő után kapkodunk, padlóra is küld. Cloud újra ott van a jól ismert Mako reaktorba vezető állomáson, az Avalanche tagok megelevenednek, közben jól ismert szörnyek, robotok köszönnek vissza. Mindenki a helyén, ahogy emlékeztünk rá, nosztalgia a köbön, de ennél jóval maradandóbb az élmény, mert mindezt mai, modern, egészen überbrutál grafikával tárják elénk. A zene pedig úgy játszik a gamerek érzéseivel, mint cica a gombolyaggal. Finoman, máskor durván lök minket egyik érzelmi végletből a másikba. Most látszik csak igazán, milyen volt Nobuo Uematsu a csúcson. Elindultam, és úgy éreztem magamat mintha a Gold Saucer-i hullámvasútra ültem volna fel, mire felfogtam az élményt, már véget is ért. Kb. 60 perc a demó. Tömény ámulat, minden pillanata csoda. A végén a harc a robot skorpióval, pedig maga a beteljesülés. Milyen lesz itt majd az Emerald Weapon, ha az első boss ilyen. De jó lenne megtudni! Grafika, harc, zene, szinkron, elsőre minden király. Aztán neki álltam még egyszer. Most már figyeltem a harci rendszerre. Oké, eddig szimpatikus. Teljesen akció-RPG-t csináltak a játékból, de azért sok-sok elemet megtartottak az eredeti VII-ből. Van ATB csík, amit feltöltve lehet skilleket, varázslatokat, itemeket használni. Egyszerű támadást bármikor bevethető, a karakterek között pedig szabadon válthatunk. Korai még véleményt mondani ennyi alapján, lehet ebből még méretes csalódás is, de az első óra után pozitív a véleményem. Ugyanezt gondolom a sztoriról is. Már most láttam, hogy szépen elkezdték felépíteni szálakat, amiből tudjuk mi lesz később.

Király volt, ennyi volt, de mi az, ami nem tetszett? Volt ilyen. A nehézség normal módban éppen csak kielégítő. Az elején, amikor még ismerkedtem a harci rendszerrel, előfordult, hogy egy-egy karakterem meghalt, aztán később nem okozott semmi problémát, sőt enyhén könnyűnek tűnt. Ha így marad, egy hard mód nem lenne rossz alapból. A másik, ami nagyon gáz, a Classic mód. Ezt úgy harangozták be, mint az original FFVII modernizált módját, ahol menüből vezérelhetjük a harcot. Ehhez képest, ilyenkor a karaktereink automatán támadnak, a nehézség beáll easy-re - és nem skálázható - ami miatt jelentősen könnyebbé válik az egész. Ami marad, az az időnként elsüthető ATB akció. Remélem, a végleges verzióban ezen még változtatnak, mert jelen formájában a Classic mód értelmetlennek tűnik.

Végezetül mit is mondhatnék!? A demó után levezetésként elindítottam az eredeti PS1-es FFVII-et. Meg kell, hogy mondjam, nagyon elérzékenyültem! Ez már nem is hype, több annál. Az original kiadás pedig ezt az érzést meglepő módon nemhogy csillapította, de még fokozta is. Alig várom már, hogy ezzel az új grafikával bejárjam Midgart, hogy halljam az újrahangszerelt Rufus Welcoming Ceremony-t, küzdjek a Truks-ökkel, és vigyázzak arra, nehogy rálépjek Aeris virágaira a templomban. Nekem a FFVII egy igazi csoda volt 1997-ben, és talán, ismétlem talán, ez a csoda most megismétlődhet 2020-ban. Április 10., várlak!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

7 órája

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

1 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

1 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

2 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

2 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

3 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

3 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

3 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

4 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

6 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

7 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

8 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

9 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

2024.04.23.
13

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==