[Teszt] Sakura Wars

Sakura Wars

Gamer3652020.04.30. 14:00

Pont jókor talált rám a Sakura Wars, hiszen másra sem vágytam, mint egy könnyed, szórakoztató kikapcsolódásra a sok nagykaliberű játék között. A maga furcsaságaival együtt is kellemes órákat sikerült vele töltenem, habár objektívan nézve látszik, hogy ez azért nem egy teljes mértékben élvonalas produktum, hanem olyan, amilyet a Sega képes szinte bármikor lazán kisajtolni magából. A gépezet fémes, gőz-fürdette borítása alá pillantva viszont félig-meddig eltűnik a mosoly az arcomról, mert, mint oly' sok mindenben, látom a benne rejlő, kiaknázatlan potenciált. A lehetőségeket, a terveket, álmokat talán, ha nem az lenne, ami: egy legyártott termék, a videojáték piacra szánva.

Jöhettem volna a színfalak mögé belesős példával is, mivel a játék tetemes része egy színházban játszódik. A Sakrua Wars egyfajta soft-rebootja az eredeti történetnek, más karakterekkel, de majdnem ugyanolyan körítéssel. A sorozat a maga idejében különlegesnek számított, a Sega Saturn ékkövének, mivel az alkotó Oji Hiroi (aki a Galaxy Fräuline Yuna, illetve Far East of Eden játékokkal vált ismertté) sikeresen elegyítette a taktikus szerepjáték műfaját a vizuális novellák, randiszimulátorok népszerű elemeivel. Még vonzóbbá tette mindezt a steampunk körítés: az 1920-as évek japánjának (az ún. Taisho korszak) alternatív univerzumában járunk, ahol a gőzgépek hajtják előre a mindennapi élet kerekét. A technológia ennek megfelelően fejlődött, s a harcteret mechák uralják, a SW koncepciójából adódóan többnyire női pilótákkal. Amellett viszont, hogy a világ nemzetei egymással csatáznának, megjelent egy új, közös ellenség: a démonok! Na igen, ez elég tipikus húzás a felkelő nap országának popkultúrájában. Történetünk sablonok mentén halad 1940-be, a nagy démonokkal vívott háború után helyezve a forgatókönyvet. Karakterünk egy, a haditengerészet kötelékéből érkező fiatalember, akinek új állomáshelye a Tokiói Grand Imperial színház. Itt (és a környéken) töltjük majd a harcok közötti időt, apróbb-nagyobb ügyeket bonyolítva és -természetesen- egy hölgykoszorút menedzselve.

A Sakura Wars alapvető stílus-keverékének nagyobb fele a klasszikusabb szerepjátékokat idézi, amibe a hagyományosnak mondható dating simek jegyeit ügyesen olvasztották be a készítők. Különcsége kezdettől fogva az egyes fontosabb választási lehetőségek interaktívabbá tétele, pl. az időkorlát alkalmazása volt, ez most is így van. Az eltelt évek során ezt a rendszert fejlesztették tovább, minden rész egyre kifinomultabb mechanikával dolgozott. A ps4-es változat (hosszabb szünetet követően) képes ezt az örökséget tovább vinni, ügyesen egyensúlyozva a könnyedség és túlzó érzelmesség határán. Attól függően, milyen megközelítéssel vesszük a diskurzusok egyes akadályait, milyen reakciót érünk el a narratív útvesztőben, befolyásolhatjuk a harcok során nyújtott teljesítményt is. Nemcsak az általunk irányított karakterét, de csapattársainkét egyaránt.

Valami változott. Az eredeti 1996-os SW taktikai RPG-jét felváltotta a modern kor akciódúsabb kaszabolós verziója, amit egy kevés platforminggal is fűszereztek. Kérdés, hogy ezzel a lépéssel mennyit nyertek; persze szükséges volt, ha azt nézem, hogy a célkorosztály (a tizenéves fiúk) körében egy lassabb, gondolkodósabb játékmenet manapság kevésbé eladható. Gyakorlatilag egy könnyű musou-játék lett az eredmény, ahol a stratégikus tervezést felváltotta az akciódúsabb csata, néhány speciális támadással és ugra-bugrával keverve. Hogy mégsem lett egy nagy katyvasz az egész, azt leginkább a nehézségi szint alacsonyra állításának köszönheti. A SW több, mint feléig úgy haladunk át ellenfeleinken, mint kés a vajon. Az egyetlen megemlítendő dolog a kamerakezelés időnkénti esetlensége, túl kaotikus összecsapásoknál néha megzavarodik az ember, merre is néz, hol vannak még ellenfelek a színes kavalkád közepén. A hirig közben átválthatunk társunk (maximum ketten lehetnek velünk a későbbiekben) gépezetére, hogy az egyes speciális képességeket használhassuk; ilyenkor a mecha tulajdonképpen átváltozik, ami slampos megoldás, de szokható. Kétféle alap támadásunk mellett van egy speciális képességünk, plusz az ugrás. Így tudunk akár kombókat is bevinni, de ezek végletekig leegyszerűsített elemek, már-már odafigyelés nélkül alkalmazhatóak - nem érdemes tehát bonyolult gomb-kombinációkat tanulni, a rendszer mindenféle virtuozitást nélkülöz.

A látvány összességében szép, nem túl extravagáns ugyan, de kellemes élményt nyújt a tipikus steampunk stílusú kellékeivel. Apróbb kötekedés részemről, én több, relevánsabb gőzgép jelenlétet is el tudtam volna viselni, noha úgy érzem, ez a műfaj sajátossága - eddig szinte az összes általam ismert steampunk produktum a young adult (gyk fiatal felnőtt) kategóriába esik, hiányzik az igazán komoly tartalom belőlük. (Javaslatokat szívesen várok, Katsuhiro Otomo Steamboy-án kívül a Mortal Engines regényeken át, eddig, ha valami felnőttesebbet találtam, az valahogy kisodródott a műfaji keretekből). Itt is hozzáadtak egy kis plusz körítést, a démoni lények és a mágia képében - a mechákat spirituális erővel vezérlik, amelyek fantasztikus energia-tereket és nyalábokat használnak. Minden csillogó, színes, igazi ékszeres doboz. A tükröződések külön figyelemre méltóak, a grafika jellege miatt jutott erőforrás erre az effektre is. Amellett az egész vizuális összhang is rendben van. A harcok során egy másfajta, sokkal dinamikusabb bejárható teret kapunk, szerintem ez is megállja a helyét, technikai problémákkal sem találkoztam. Talán a kamerát tehették volna kicsit távolabb, de ez design-döntés, tény, hogy így sokkal látványosabb az akció.

Nem tudom mindenkinek ajánlani a Sakura Wars-t, ez kimondottan az a játék-műfaj, amire vagy vevő az ember, vagy egyáltalán nem - a japán kultúra iránti rajongás bizonyos szinten elvárás, és korhatáros jelenetek ugyan nincsenek benne, eléggé feszegeti a határokat. Abszolút pozitívum, hogy a megvalósítás egységesen elfogadható színvonalú, nincsenek kizökkentő momentumok. Az átvezetők is rendben vannak, többségében a játék motorjával készültek, de ugyanúgy kapunk a sorozatra jellemzően rajzfilmes részeket, melyeket ezúttal a Sanzingen stúdió biztosított (ők készítették az új televíziós szériát is). Egy szó, mint száz, ha tetszenek a stílus képviselői, a SW garantáltan kellemes kikapcsolódást nyújt majd és érdemes rá időt szánni.

dracoo

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

7 órája
3

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

20 órája
10

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

1 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

1 napja
1

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

1 napja
55

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

1 napja
7

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

1 napja
9

Heti megjelenések

2 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

3 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

4 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

5 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

6 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

6 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

7 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

7 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

7 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

8 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

8 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

8 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

8 napja
2

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==