Call of Duty: Black Ops Cold War

sQrNagy Csaba2020.09.25. 11:30

Belső konfliktusok. Kreatív nézeteltérések. Többszöri átalakítás miatt lerövidült fejlesztési idő. A felszínre került információk alapján sejteni lehetett, hogy a generációváltást ismét nem veszi könnyedén a sorozat, főleg a számos szempontból előremutató Modern Warfare árnyékában. A hároméves ciklusába belebukó Sledgehammer Games segítségére így tavaly a Treyarch érkezett, a stúdió kézjegye pedig egyértelműen meglátszik a többjátékos összecsapásokon. Mit tud felmutatni a Call of Duty: Black Ops Cold War az eddigi leghosszabb alcímen túl? Néhány keresetlen szóval, csapongó gondolattal és lassan ülepedő első benyomással keressük a válaszokat...

A szűk hétvége jelentős részét ugyanis a játék PlayStation 4 konzolon elérhető alpha változata előtt töltöttem. A próbakör két lobby lehetőséget kínált, amiből az elsőben klasszikus 6v6 felállású Team Deathmatch, Domination és Kill Confirmed játékmódok váltották egymást különböző helyszíneken. A Miami, Moscow és Satellite hármasából egyértelműen utóbbi emelkedett ki számomra. Az Angola sivatagában lezuhant KH-9 műhold körül minden alkalommal feszes, gyors, folyamatosan mozgásban tartó tűzharcok alakultak ki, az élénk és kontrasztos látvány pedig üdítően hatott a tavalyi színpalettához képest. Kétségkívül itt érzi legjobban magát a jelenlegi rendszer, míg a vörös csillag betondzsungelében vagy a neonfények alatt azért már előjönnek pályatervezési problémák - picit túl nagyok, túl szerteágazóak és nem minden játékmódot szolgálnak ki hasonló szinten. A másik lehetőség a Combined Arms, ami a 64 játékos helyett ezúttal csak 24-nek igyekszik Battlefield alternatívát kínálni. Kevés sikerrel. A két elérhető pálya közül a csatahajók között átívelő Armada döcögve talán megfelelő alapot nyújt a felfújt Domination módnak, de már itt meg kell küzdenünk számos üresjárattal és a járművek balansz problémáival. A térképek túlságosan méretesek a gyalogos harchoz, miközben kellemetlenül szűkösek a tankok, csónakok, motoros szánok és jet-skik valódi kihasználásához. Ez a szovjet vadonban (Crossroads) még inkább látványossá válik, főleg mert a spawn pontunkat ezúttal ebben a módban sem választhatjuk meg. Bár a Modern Warfare egészen ügyesen lavírozott a különböző szituációkban, a Call of Duty harcrendszere még mindig sutácska, ha kiengedik a szűk folyosókról és apró nyílt terekről.

Ha pedig már “gunplay”, akkor muszáj kiemelni az egyértelmű arcade irányt. A Cold War fegyverei súlytalanabbak, kevesebb vizuális visszajelzést adnak, tompábban szólnak és a feldolgozott időszakhoz képest irreálisan pontosak. De ez nem feltétlenül baj! Főleg, hogy érzésre remekül eltalálták a tűzharcokat. A TTK (Time to Kill) ügyesen mozog a Modern Warfare (fejlövések) és a Black Ops IV (testet ért találatok) között, amivel már van esély lereagálni egy szituációt, de még nem lehetetleníti el a 2v1 felállásokat. A próbaverzióban használható fegyverek meglepően balanszoltak, számos darabot lehet élvezettel és eredményesen használni. Problémát talán csak a AK-74U jelent, valamint a kontrollerek miatt ideiglenesen felerősített mesterlövéspuskák - ezeket az alpha visszajelzései alapján módosítani fogják. Hiányérzetet hagy viszont a picit lassabb, darabosabb és némileg leredukált mozgás. Eltűnt a támaszték, az interaktív ajtók és a „dupla futás” lehetősége. Utóbbi kimondottan fájó, hiszen csak nagyobb célpontot jelentve, némileg korlátozott reakcióidővel adott lehetőséget a gyors helyváltoztatásra. Most újra mindenhol a természetfeletti gyorsaságú becsúszás/megtörést használják helyette.

Bár legalább újra mozgásban tartják a játékosokat! A próbaidőszak alatt sokkal kevesebben gubbasztottak a sötét sarkokban, részben valószínűleg az átalakított Scorestreak rendszernek köszönhetően. A Treyarc Killstreak alternatívája hála a célpontokra fókuszáló játékosok is elérhetnek különböző segítségeket, függetlenül attól, hogy közben hány ellenfelet tesznek el láb alól vagy hullnak porba. A UAV jelenléte éppen ezért szinte folyamatos, a Ghost perk pedig csak a mozgásban lévő ellenfeleket rejti el a radar elől. A probléma ott kezdődik, hogy az ügyesebb játékosokat továbbra sem ösztönzi a rendszer az objektívák követésére. A felhasználható pontok ugyanis kizárólag öt megölt ellenfél után többszöröződnek, így továbbra is jobban megéri a tömegen kívül vadászni - sokan a dögcédulákat sem szedik emiatt össze mondjuk egy Kill Confirmed összecsapásban. Átgondolatlan, könnyen kijátszható és abszolút kontraproduktív a jelenlegi formájában, de a potenciál továbbra is megvan benne.

Utolsó gondolatként muszáj néhány szóban a technikai megvalósításról is beszélnünk. A játék érezhetően „alpha” fázisban van, ez nem az utóbbi években megszokott csiszoltabb, promóciót szolgáló béta. Apróbb gameplay elemek hiányoznak (fegyvervizsgálat, kivégző animációk) és rengeteg finomhangolás van hátra - ezeken aktívan dolgoznak a fejlesztők. Aggasztóbb, hogy a PlayStation 4-en futó próbakör egyértelműen visszalépés látványban is. A kontrasztosabb, változatosabb és élénkebb színpaletta nem fedheti el a grafikai glitcheket, alacsony felbontású, nehezen betöltődő textúrákat és az egyszerűsített geometriát. Mindez még Pro konzolon is egy rendkívül agresszív dinamikus felbontással párosul, ami egy kellemetlenül recés és homályos képet szenved ki magából a képernyőre. Talán a következő generációs konzolok jelentették az alapot? Jó hír viszont, hogy a hangdizájn érezhetően... használhatóbb. Kevésbé realisztikus és dinamikus, de miközben a sztepp cipőben kaptató katonák csak felesleges zajként jelentek meg számomra a Modern Warfare összecsapásaiban, itt valahogy mindig pontosan eltudtam helyezni térben az ellenfeleket. Szerencsére a Ninja perk sem tesz teljesen hal(l)hatatlanná.

Talán meglepő, de a fenti morgások ellenére rendkívül jól szórakoztam! Az alapok picit nyersek és átgondolatlanok, de kellően erősek. A gunplay és a TTK egyensúlyát évek óta nem sikerült ennyire jól eltalálni. A pályák rendkívül változatosak, még ha a felépítésük nem is tökéletes. A szürkeségből kitörő látvány pedig nem csak esztétikai szempontból üdvözlendő, de gameplay hozadéka is van. A 6v6 már most élvezetes, a 12v12 viszont komoly átalakításra szorul. Ami viszont személyes szívfájdalmam, az a 2v2 Gunfight hiánya. Ez a mód állt legközelebb számomra ahhoz a puritán, csak a tudást, gyors taktikai döntéseket és ügyességet jutalmazó játékmenethez, amit az évek alatt fokozatosan elvesztettünk a fegyverek testre szabásával, perkekkel, killstreakekkel és az ügyetlenül túlbonyolított pályafelépítésekkel. A Call of Duty: Black Ops Cold War viszont láthatóan nem vállalkozik hasonló reformokra. Egy próbát viszont megér. Találkozunk október 8-án!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

1 napja
22

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

2 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

2 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

3 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

3 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

4 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

4 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

4 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

4 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

5 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

5 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

5 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

6 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

8 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

8 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

9 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

2024.04.25.
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2024.04.24.
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2024.04.24.
11

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==