[Teszt] Baldur's Gate 3 - ilyen lett az Xbox változat

Baldur's Gate 3 - ilyen lett az Xbox változat

mcmackoGéczy Attila2024.01.13. 13:52

A Larian valószínű emelkedett hangulatban tölthette az ünnepeket. A tavalyi játékuk révbe ért, a Baldur’s Gate 3 elsöprő közönségsikerétől csak a kritikai sikere volt hangosabb – a csapat pedig év végére az Xbox-os világot sem hagyta cserben. Reméljük Sven apóéknak jutott némi megnyugvás-érzet is a szilveszteri pezsgőzésnél, nem csak a nagy projektek utáni üresség. Persze az üzleti világban nincs megállás, és így van ez a Baldur 3 kapcsán is, amely Xbox portjához csak nemrég kaptunk hozzáférést. Lássuk milyen a Baldur’s Gate 3, ha zöld aura lengi körül.

Az első benyomásom természetesen hasonló volt, mint sok más játékosnak. A Baldur’s Gate 3 olyan szinten áramvonalas, olyan jól csúszik, és annyira részletes, amilyennek a Larian következő játékát elképzeltük, és ahogy az év végi üdvrivalgás sugallta. Szembetűnő a nagybetűs minőség. Janki-jank akad azért itt-ott, de egy ekkora léptékű cuccnál az lenne a fura, ha nem találkoznánk ilyesmivel. A játék 99%-a elragadóan igényesen van kidolgozva, és öröm ebben lubickolni. Ahogy a legutóbbi Zelda is ott van az iparági csúcson, úgy a magas minőségi szemlélet, és a „mindenre gondoló” fejlesztői alázat a Baldurból is kikönyököl. A játék sokszínűsége mellett pedig a lehetőségek sora is elképesztő, és öröm látni, hogy a Larianos humor sem veszett ki teljesen a sokféle hangulati húrt pengető narrációból.

Jómagam először találkoztam Xbox-on Larian játékkal, úgyhogy nagyon kellemes meglepetésként ért, hogy az Infinity-játékokhoz képest mennyivel jobb, kellemesebb gamepadozni. Aztán Decken rálestem az első két Divinityre, és már értettem, hogy miért tudott a konzolos közönségnél is megragadni a Larian neve. Ahogy a két Original Sin játék, úgy a Baldur 3 is szuper-áramvonalas módon mutatja be a komplex RPG alapokhoz köthető felhasználói élményt. Önmagában bravúr, ahogy a belgák a harmadik játékukra tovább tökéletesítik a korábban is ügyesen alkalmazott irányítási sémát. A Divinity-ben is megismert félig átlátszó falak, forgatás, zoom hármasa a beláthatóságot segíti, és a „search” funkció is nagyot dob a loot körüli piszmogáson. Persze vannak sűrű jelenetek, és ezek a harcra is jellemzőek. A Baldur 3-at sem lehet kazuármódban, félig telefonozva nyomni – az odafigyelést nagyon igényli, de meg is hálálja a játék. Cserébe a felszálláshoz nem kell pilótavizsgát tenni, pár perc alatt ráérzünk a játék körüli ergonómiára.

Fontos tehát, hogy az ilyesfajta komplex játékokban a kezelőfelület kompatibilis legyen a nagyképernyőkkel. Ami egy PC monitorán adja magát, az egyáltalán nem biztos, hogy a házimozi rendszeren kézenfekvő. Például a szereplők feliratai, a betűk egybemosódása a világosabb hátterekkel baromira megrettentettek elsőre. Aztán elkezdtem túrni az opciókat, és megtaláltam a megoldást. Larianék mindenféle hozzáférhetőségi dologra gondoltak, sőt, az UI is skálázható-variálható bizonyos szinten. Pontosabban olyan szinten, hogy nem is mertem mélyebbre túrni bizonyos opciókban, nehogy elrontsam a készítők által jónak gondolt, számomra is kézenfekvő megoldásokat.

##HOL TART MOST A MENTÉS-MIZÉRIA?

Az Xbox kiadvány körüli első kérdésvihar a Series S-koop képtelenségén kavargott, szerencsére ezt a közönség és a kiadó/fejlesztő párosa is elengedte, így megvalósulhatott a port. A mentési mizéria viszont a kezdetek óta rángatja a renomét. Az elején egy firmware probléma miatt volt zavar az erőben. Néhány játékosnak ugyanis eltűntek a mentései. Akkor egy Larian account segítségével lehetett a fejlesztők szerverére másolni a save fileokat, mintegy áthidaló megoldásként, a cross-save mód segítségével. A Microsoft időközben felismerte, hogy mi okozza a problémát, ennek a megoldását a cikk publikálását követő hétre ígérte a vállalat. Január 16-án egy kézi frissítéssel lehet a frimware-t újabb állapotra hozni, ami elvileg megoldja majd a gondokat. A játékban található meztelenkedés is okozott problémákat, mert néhány kukis-jelenet feltöltése után a Microsoft bannolta a felhasználókat. Az MS segített a rend visszaállításában, de inkább azt javasolja, kapcsoljuk ki a pőre parádét, ha fel akarjuk tölteni az anyagainkat. Az opciók tengere erre is lehetőséget nyújt.

Az Xbox változat teljesítményét is megfelelően lőtték be. A minőségi mód szépen néz ki, egyértelmű ugrás van a Divinity játékokhoz képest, bár ekkora cím esetében azon sem kell csodálkozni, ha nem minden karakter, grimasz vagy tereptárgy van olyan szinten kidolgozva, mint mondjuk egy AAA akciójátékban. A folyamatosság „quality” módban is teljesen elfogadható. Inkább a „performansz” opció volt érdekes számomra, itt ugyanis hajlamos a program olyan szinten butítani néhány grafikai elemet, ami már nem csak a részletek, hanem olykor az összkép szintjén is zavarta a szépérzékemet. A teljesítményre viszont itt sem volt panaszom – bár a játékmenet nem igényli a 30+ FPS módot, itt erre is van lehetőség.

Ezzel mindhárom platformon lefedtük 2023 egyik legnagyobb és legkiválóbb játékát. A Baldur’s Gate 3 híre ténylegesen megalapozott. A játék egyszerre folytatja minden idők talán legjobb RPG játékait, és egyszerre modernizálja az Infinity Engine klasszikus élményét. A múltban élők agyából táplálkozva érkezik meg a jelenbe, hogy bogarat ültessen kobaunkba. A velőrágóval remélhetően a jövőbe is ellát majd, hogy megmutassa, miként lehet mondjuk egy új Icewind Dale vagy Torment címet is a világra szabadítani. De ha csak a Baldur 3-at kaptuk, és egy darabig nem jön más, akkor sem leszünk telhetetlenek. Egy ideig ezzel is elleszünk. Akár Xbox környezetben is.

Korábbi Baldur's Gate 3 tesztünket itt olvashatjátok

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

23 órája

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

1 napja
1

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

2 napja
2

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

2 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

3 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

3 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

4 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

5 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

5 napja
31

Heti megjelenések

6 napja
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

8 napja
5

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

8 napja
13

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

8 napja
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

9 napja
6

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

9 napja
6

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

2025.05.08.
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2025.05.07.
9

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2025.05.07.
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

2025.05.06.
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

2025.05.06.
49