[Teszt] Baldur's Gate 3 - ilyen lett az Xbox változat

Baldur's Gate 3 - ilyen lett az Xbox változat

mcmackoGéczy Attila2024.01.13. 13:52

A Larian valószínű emelkedett hangulatban tölthette az ünnepeket. A tavalyi játékuk révbe ért, a Baldur’s Gate 3 elsöprő közönségsikerétől csak a kritikai sikere volt hangosabb – a csapat pedig év végére az Xbox-os világot sem hagyta cserben. Reméljük Sven apóéknak jutott némi megnyugvás-érzet is a szilveszteri pezsgőzésnél, nem csak a nagy projektek utáni üresség. Persze az üzleti világban nincs megállás, és így van ez a Baldur 3 kapcsán is, amely Xbox portjához csak nemrég kaptunk hozzáférést. Lássuk milyen a Baldur’s Gate 3, ha zöld aura lengi körül.

Az első benyomásom természetesen hasonló volt, mint sok más játékosnak. A Baldur’s Gate 3 olyan szinten áramvonalas, olyan jól csúszik, és annyira részletes, amilyennek a Larian következő játékát elképzeltük, és ahogy az év végi üdvrivalgás sugallta. Szembetűnő a nagybetűs minőség. Janki-jank akad azért itt-ott, de egy ekkora léptékű cuccnál az lenne a fura, ha nem találkoznánk ilyesmivel. A játék 99%-a elragadóan igényesen van kidolgozva, és öröm ebben lubickolni. Ahogy a legutóbbi Zelda is ott van az iparági csúcson, úgy a magas minőségi szemlélet, és a „mindenre gondoló” fejlesztői alázat a Baldurból is kikönyököl. A játék sokszínűsége mellett pedig a lehetőségek sora is elképesztő, és öröm látni, hogy a Larianos humor sem veszett ki teljesen a sokféle hangulati húrt pengető narrációból.

Jómagam először találkoztam Xbox-on Larian játékkal, úgyhogy nagyon kellemes meglepetésként ért, hogy az Infinity-játékokhoz képest mennyivel jobb, kellemesebb gamepadozni. Aztán Decken rálestem az első két Divinityre, és már értettem, hogy miért tudott a konzolos közönségnél is megragadni a Larian neve. Ahogy a két Original Sin játék, úgy a Baldur 3 is szuper-áramvonalas módon mutatja be a komplex RPG alapokhoz köthető felhasználói élményt. Önmagában bravúr, ahogy a belgák a harmadik játékukra tovább tökéletesítik a korábban is ügyesen alkalmazott irányítási sémát. A Divinity-ben is megismert félig átlátszó falak, forgatás, zoom hármasa a beláthatóságot segíti, és a „search” funkció is nagyot dob a loot körüli piszmogáson. Persze vannak sűrű jelenetek, és ezek a harcra is jellemzőek. A Baldur 3-at sem lehet kazuármódban, félig telefonozva nyomni – az odafigyelést nagyon igényli, de meg is hálálja a játék. Cserébe a felszálláshoz nem kell pilótavizsgát tenni, pár perc alatt ráérzünk a játék körüli ergonómiára.

Fontos tehát, hogy az ilyesfajta komplex játékokban a kezelőfelület kompatibilis legyen a nagyképernyőkkel. Ami egy PC monitorán adja magát, az egyáltalán nem biztos, hogy a házimozi rendszeren kézenfekvő. Például a szereplők feliratai, a betűk egybemosódása a világosabb hátterekkel baromira megrettentettek elsőre. Aztán elkezdtem túrni az opciókat, és megtaláltam a megoldást. Larianék mindenféle hozzáférhetőségi dologra gondoltak, sőt, az UI is skálázható-variálható bizonyos szinten. Pontosabban olyan szinten, hogy nem is mertem mélyebbre túrni bizonyos opciókban, nehogy elrontsam a készítők által jónak gondolt, számomra is kézenfekvő megoldásokat.

##HOL TART MOST A MENTÉS-MIZÉRIA?

Az Xbox kiadvány körüli első kérdésvihar a Series S-koop képtelenségén kavargott, szerencsére ezt a közönség és a kiadó/fejlesztő párosa is elengedte, így megvalósulhatott a port. A mentési mizéria viszont a kezdetek óta rángatja a renomét. Az elején egy firmware probléma miatt volt zavar az erőben. Néhány játékosnak ugyanis eltűntek a mentései. Akkor egy Larian account segítségével lehetett a fejlesztők szerverére másolni a save fileokat, mintegy áthidaló megoldásként, a cross-save mód segítségével. A Microsoft időközben felismerte, hogy mi okozza a problémát, ennek a megoldását a cikk publikálását követő hétre ígérte a vállalat. Január 16-án egy kézi frissítéssel lehet a frimware-t újabb állapotra hozni, ami elvileg megoldja majd a gondokat. A játékban található meztelenkedés is okozott problémákat, mert néhány kukis-jelenet feltöltése után a Microsoft bannolta a felhasználókat. Az MS segített a rend visszaállításában, de inkább azt javasolja, kapcsoljuk ki a pőre parádét, ha fel akarjuk tölteni az anyagainkat. Az opciók tengere erre is lehetőséget nyújt.

Az Xbox változat teljesítményét is megfelelően lőtték be. A minőségi mód szépen néz ki, egyértelmű ugrás van a Divinity játékokhoz képest, bár ekkora cím esetében azon sem kell csodálkozni, ha nem minden karakter, grimasz vagy tereptárgy van olyan szinten kidolgozva, mint mondjuk egy AAA akciójátékban. A folyamatosság „quality” módban is teljesen elfogadható. Inkább a „performansz” opció volt érdekes számomra, itt ugyanis hajlamos a program olyan szinten butítani néhány grafikai elemet, ami már nem csak a részletek, hanem olykor az összkép szintjén is zavarta a szépérzékemet. A teljesítményre viszont itt sem volt panaszom – bár a játékmenet nem igényli a 30+ FPS módot, itt erre is van lehetőség.

Ezzel mindhárom platformon lefedtük 2023 egyik legnagyobb és legkiválóbb játékát. A Baldur’s Gate 3 híre ténylegesen megalapozott. A játék egyszerre folytatja minden idők talán legjobb RPG játékait, és egyszerre modernizálja az Infinity Engine klasszikus élményét. A múltban élők agyából táplálkozva érkezik meg a jelenbe, hogy bogarat ültessen kobaunkba. A velőrágóval remélhetően a jövőbe is ellát majd, hogy megmutassa, miként lehet mondjuk egy új Icewind Dale vagy Torment címet is a világra szabadítani. De ha csak a Baldur 3-at kaptuk, és egy darabig nem jön más, akkor sem leszünk telhetetlenek. Egy ideig ezzel is elleszünk. Akár Xbox környezetben is.

Korábbi Baldur's Gate 3 tesztünket itt olvashatjátok

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új bejelentések és átiratok - ez történt csütörtökön

Benne: Nightholme, Kirby Air Riders, Project TAL, Defect, Cthulhu: The Cosmic Abyss, Mouse: P.I. For Hire, Skinwalker, Warhammer 40,000: Rogue Trader, Assassin's Creed Shadows, System Shock, Elden Ring, Fallout 4.

13 órája
2

Once Upon a Katamari - Ryo Ishida válaszol

A Katamari sorozat egy ízig-vérig új sztorival gurul be a szívünkbe. Az időutazást alapul vévő Once Upon a Katamari megjelenésének apropóján beszélgettünk Ryo Ishidával, aki ifjú titánként, a játék producereként azért is felelt, hogy friss vért pumpáljon a Herceg pucájába.

1 napja
1

Leköszön a Remedy igazgató - ez történt szerdán

Továbbá: Goat Simulator 3, Mouse: P.I. For Hire, Marvel Cosmic Invasion, Cruise Control, Sonic Rumble.

1 napja
1

Angry Video Game Nerd 8-bit

Körülbelül tizenöt éve lehetett, hogy egy Gamer365 szülinapi vacsi végén Liquidéknél hajnalba nyúlóan néztük az Angry Video Game Nerd DVD-ket. Egy más világ volt, a Nerd viszont még mindig itt van, és a videói mai napig eseményszámba mennek. A játékai sem voltak rosszak Rolfe-mesternek, 2025-ben pedig egy újabb megjelenésnek örülhetnek a rajongók.

1 napja
5

Once Upon a Katamari

A Katamari-sorozat annak idején PS2-n indult hódító útjára, és bár messziről egy tipikus japán zagyvuléknak látszik, közelebbről nézve kikönyököl belőle a humor, a filozófia és a kulturális sziporka. Az új epizód történelmi körutazásra visz minket, lássuk is mire jutottak a Once Upon a Katamari fejlesztői!

2 napja
2

Csúszik a The Sinking City 2, befutott a Ninja Gaiden 4 – ez történt kedden

Továbbá: Thrasher, Gecko Gods, The Lord of the Rings: Return to Moria, Kirby Air Riders.

2 napja
1

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

2 napja
3

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

3 napja
12

Ninja Gaiden 4

3 napja
8

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

4 napja
13

Battlefield 6

6 napja
16

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

6 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

7 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

7 napja
11

Sonic Wings: Reunion

7 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

8 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

8 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

8 napja
14