[Teszt] Hotel Barcelona

Hotel Barcelona

dracoo2025.10.21. 22:00

Na tessék, megint sikerült beletenyerelnem a lecsóba. Korunk fura japán játékdesignerei, Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. Ennek gyümölcse a Hotel Barcelona névre keresztelt zsáner-egyveleg - hack and slash, platformer roguelite lázálom. Gyanúsan hamar végeztek vele, és ez nem sok jót jelent. Pedig itt van minden, amiért a rajongóik szerethetik őket.

Történetünk természetesen egy titkosszolgálati alkalmazott titkárnő (lány, inkább) autóbalesetével nyit, ami a járműben utazó ügynökök halálával és főhősnőnk kimondottan fura félkómás megmenekülésével jár. Egy titokzatos helyen tér magához, ahol rögtön kezdődő skizofréniájának megtestesülése fogadja, elmagyarázva neki a Hotel sajátos szabályrendszerét. Mióta van itt? Mi a feladata? Hogyan juthat ki, egyáltalán, kijuthat-e valaha? Skeletor-jelmezversenyre készülő tudathasadásunk apránként adagolja az információkat. Persze az USA területén vagyunk, az épület inkább egy kiszuperált magánvilla, ahol mindenféle szedett-vedett alak gyülekezik, mint egy Agatha Christie kisregényben. A cím minden részlete kérdéses. Na de ne fecséreljem az időt talmi beszéddel, vessünk egy pillantást a térképre!

A hotelben több helyen is megtalálható fali-térképekről indíthatjuk az egyes „futamokat“, választhatunk pályákat (egyiket a másik után, de régebbi helyszínekre is visszatérhetünk). Ráerősítve az egész játékot körbelengő hallucinációs milliőre, külsőnk ekkor átváltozik, valamint természetfeletti erőt és képességeket kapunk. Itt ütközünk bele ugyanakkor a készítőkre oly jellemző, mégis kicsit csalódást keltően sablonos játékterek kavalkádjába. Az egyes helyszínek bár tematikusan jól elkülönítődnek egymástól, a vizuális elemek, a „szobák“ berendezése, az elhanyagoltnak tűnő platforming útvonalak, mind bizonyos fokú fantáziátlanságot mutatnak. Az sem segít, hogy a használt Unity motor ál-háromdé scrollozódó hátterei nekem már nagyon feltűnőek (noha a fölöslegesen kacifántos alcímű Missing-ben látottaktól jobbak - csak ugye ott nem ismétlődtek folyton). A „nekem semmi sem jó“-érzésen túllendülve, maga a játékmenet szimpla hack-n-slash létére egész tűrhető, jó tempóban abszolválható, sőt, itt-ott akad pár említésre méltó ötlete is.

Mint például az előző futamokból a karakterünk fantomja ott halad mellettünk/előttünk, egészen addig, amíg más útvonalat nem választunk. Követni őt ugyanúgy előnyös, mint nem, mivel jó szamaritánus módra bizony kaszabolja a hemzsegő (ismételten, nem túl különleges, vagy épp változatos, de még pont megfelelő minőségű és mennyiségű) ellenfeleket. A miértre a vér a válasz. Nemcsak meggyorsítja a sokadszori nekirugaszkodás okozta trauma elfeledését, de a karakterünk minél véresebb, annál erősebb koncepciót behozva a roguelite formulába, szinte egy csapás nélkül turbózhatjuk a jóleány túlélési esélyeit a pályavégi GONOSZ BOSSZ ellen. Namármost. Papíron leírva ez nagyon jól hangzik, a megvalósítás viszont kisiklik. A főellenfélharcok elsőre (másodjára, harmadjára...) teljesíthetetlenül nehezek. Képzeljük el, hogy a tucatellenfelek hordáin játszi könnyedséggel henteljük át magunkat, gyűjtögetjük a módosítókat, power-upokat, statisztikákat javító cuccokat, csak azért, hogy a szekvencia végén egy hegyomlás méretű bohóc (nem szó szerint, de a slasher-horrorokból karikaturisztikusan merítő kliséhalmokat lehetetlen komolyan vennem) szó szerint két pofonnal visszaküldjön a hotelszobánk ágyába lábadozni.

És... ennyi. Meglepően sok időt töltöttem amúgy a hotelben, beszédbe elegyedtem mindenkivel, akivel lehetett, szépen lassan megvettem a dolgokat az árusnál, fejlesztettem a képességeim a másik sötét alaknál, érdeklődve hallgattam a vendégeket, a személyzetet, a fura túlvilági egyedeket... És az idő csak telt. Kimondottan sokféle (és hosszú) párbeszédet folytathatunk majdnem mindenkivel, ez pedig lehetőséget ad az alkotóknak, hogy igazán kibontsák, színesítsék a sztorit, az átadni kívánt hangulatot. De ebben a korban már türelmetlen vagyok, simán átléptetem a bosszantó és/vagy unalmas párbeszédeket. Hiába akarja a Hotel Barcelona ebbe a szegmensbe rendezni a mélynek szánt, de igazából felszínes sztori-fércmunkáját, ha a másik fiókba egy olyan gameplay-loopot pakol, ami nem ránt be. Olybá tűnik, nemcsak Justine skizo kicsit(?), maga a játék is az.

De komolyan. Én megértem, hogy a nagy ötlet csupán annyi volt a két hajdani legendától, miszerint rakjunk össze valamit olcsón és gyorsan, de miért ennyire látványos, hogy az egyenként egész vállalható ötleteket egy masszába összegyúrva szinte képtelenek fogyasztható állapotban prezentálni? Valószínűleg csak hiányzott egy átívelő, mindent összefogó hozzávaló a receptből - és ha igen, mi lehetett az? Lényegében a Hotel Barcelona darabjaiban nézve úgy-ahogy rendben van, együtt viszont szétesik. Tovább kellett volna a sütőben tartani.

PLATFORM PC (Steam), PS5 (tesztelt), Xbox Series KIADÓ CULT Games FEJLESZTŐ White Owls Inc MEGJELENÉS 2025. szeptember 26. ÁR 11290 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hotel Barcelona

Hidetaka (Swery65) Suehiro és Goichi Suda(51) végre valahára összefogtak egy közös projekt erejéig. A szokásos minőség? Kiszagoljuk!

2 órája
2

Még nem adja fel a Microsoft – ez történt hétfőn

Benne: új Xbox hardver, Second Sun, Donkey Kong Bananza, Bleach: Rebirth of Souls.

16 órája
9

Ninja Gaiden 4

23 órája
6

Steam Next Fest 2025 ősz - Gyermeki félelmek, harcias művészek, komor roninok és a fájdalomcsillapító

Az őszi Steam Next Fest felhozatala idén kétségkívül roppant erősre sikeredett, az esemény során kipróbálható játékok között ugyanis számtalan remek indie cím mellett jó pár AA kategóriás gyöngyszem is képviselteti magát. Ezen demók között szemezgettünk ismét, kigyűjtve, hogy mi az, amire mindenképp javallott egy (vagy több) pillantást vetni a fesztivál vége előtt.

1 napja
2

Heti megjelenések

1 napja
8

Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles

Melyik minden idők legjobb Final Fantasy játéka? A kérdést akár provokációnak is vehetnénk, pláne, ha a Final Fantasy Tactics-et is behozzuk a képbe. Tényleg, melyik a legjobb?

2 napja
13

Battlefield 6

3 napja
13

Változatos apróságok - ez történt pénteken

Benne: Silent Hill 2, Marvel Rivals, Dragon Ball, Assetto Corsa Rally, Zoochosis, Horizon Zero Dawn.

3 napja
6

Snoopy & The Great Mystery Club

4 napja
7

Gyásznap, Quantic Dream tervek - ez történt csütörtökön

Benne: Tomonobu Itagaki, Battlefield 6, Spellcasters Chronicles, N++.

4 napja
11

Sonic Wings: Reunion

5 napja
3

PlayStation Game Catalog: októberi érkezők

Silent Hill 2. Until Dawn. V Rising. A PlayStation előfizetéses szolgáltatása komolyan vette az októberi rettegést!

5 napja
1

Száguldó metrók, driftelő autók – ez történt szerdán

Benne: EXODUS, Metro Rivals: New York, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Protocol: Terminate, JDM: Japanese Drift Master, Sonic Rumble, Videoverse, Witchbrook, Surviving Mars: Relaunched.

5 napja
1

Steam Next Fest 2025 ősz - Öreg hősök, gyászoló apák, vérszomjas robotok és szellemkamionok

Október 13. és 20. között újra megrendezésre kerül a Steam Next Fest, melynek keretein belül egy héten át számtalan játék demója válik elérhetővé a Valve digitális áruházában. Lássuk hát, mit lehet érdemes megnézni és kipróbálni a brutális méretű felhozatalból!

6 napja
14

Visszatér a Summer Game Fest, lelépett az Assassin's Creed-főnök – ez történt kedden

Továbbá: Rules of Engagement: The Grey State, Silly Polly Beast, Decision: Red Daze.

6 napja

Absolum

Újabb hónap, újabb „újrakezdős” játék, mondhatnánk már unott arccal, de az Absolum olyat tesz le az asztalra, amit eddig még nem igazán láttunk. Pedig annyira adja magát a koncepció, hogy felfoghatatlan, miért nem jutott ez eddig senkinek eszébe. Roguelike / Beat ’em up / Comic-style egyben? Frankón? Frankón!

7 napja
7

Game Pass: az októberi mozgolódás

Ball x Pit. Keeper. Ninja Gaiden 4. The Outer Worlds 2. Premier özön az Ultimate előfizetők számára. De néhány érdekes címmel bővül a Premium könyvtár is.

7 napja

Demók és megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt hétfőn

Benne: Pathologic 3, Beneath, Painkiller, Reanimal, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Of Ash and Steel, The House of the Dead 2: Remake, Wall World 2.

7 napja
2

Yooka-Replaylee - Visszatértek a mulató aztékok!

A Yooka-Replaylee egy remaster, vagy inkább már remake. A grafikus motor teljes lecserélésével és a tonnányi variációnak, finomhangolásnak köszönhetően olyan, mintha egy régi jó ismerős térne vissza egy detox kúra és egy szépítészeti szanatóriumban töltött nyári szabadság után. Teszt!

8 napja
4

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

8 napja
4