[Teszt] Avatar: Frontiers of Pandora

Avatar: Frontiers of Pandora

liquidSomosi László2024.01.02. 17:03

Az új Avatar játék bejelentésekor sokan húzták fel a szemöldöküket, nagyon úgy tűnt, hogy a Ubisoft kényelmesen ráhúzza a jól (?) bevált Far Cry formulát James Cameron mega-sikeres Avatar-univerzumára. Bő két évvel később, a decemberi megjelenés után úgy vagyunk vele, mint a népmesei eszes lány, aki Mátyás királynak ajándékot hozott, meg nem is.

Kezdjük azzal, ami csodálatos: az Avatar nyitott világa vizuális remekmű. A bevezető első szűk óra után (amit egy zárt bázison töltesz) kiszabadulsz Pandorára, és (tényleg) le fog esni az álad. A Massive Entertainment Snowdrop motorját utoljára sok éve láttam (és akkor is impresszíven teljesített), de itt láthatóan szintet lépett, ha nextgen grafikát akarsz villantani, ez lehet az – nem csak pécén, ahol millió-közeli forintok elköltése után perfekt-RT 4K élményben lehet részed, hanem a (jóval elérhetőbben árazott) kurrens generációs konzolokon is, teljesen vállalható kompromisszumok árán. A Frontiers of Pandora három különböző felfedezhető zónát kínál, ezek (igencsak) nagyok, fokozatosan nyílnak ki, és vizuálisan különböznek egymástól, magyarán szólva nem ugyanazt tolja az arcodba a játék (bármennyire csodálatos is legyen az) a teljes, 20+ órás játékidőn keresztül.

A Massive ugyanitt nagyon jól eltalálta, hogy milyen lehet egy Na’vi bőrébe bújni. A Pandora világának vertikalitása a játék kezdetétől érezhető, és később csak fokozódik, remekül átjön, hogy nem a Földön vagy, hanem egy idegen, veszélyes bolygón, ahol a flóra és fauna egyszerre barátod és ellenséged. A játék nehézsége is ehhez simul, normál fokozaton pár kritikus találat után simán kinyírnak az emberi ellenfelek – ahogy a filmekben is, a na’vik magasak és erősek, de nem szuperhősök.

És akkor itt a Ubisoft-standard, a jó (?) öreg Far Cry formula, ami bizony itt is erősen jelen van. Kapunk itt mindent, amit a másfél évtizede remekül muzsikáló recepttől megszokhattunk. A kampány (kis túlzással) bázistámadások sorozata, megfejelve annyi mellék-tevékenységgel, hogy beleszédülsz. Jók a bázistámadások? Tulajdonképpen igen, ahogy megtanulod használni a fegyvereidet, a vertikalitást, és prioritást felállítani az ellenfeleid között. Jó a lopakodás? Kicsit döcögős, de igen, működik, legalább annyira, amennyire a Far Cry játékokban működött.

Van karakterfejlődés? Igen, ötfelé skill-fával. Vannak benne akció-RPG elemek? Igen és igen, van egyre jobb statokkal rendelkező felszerelés, és van crafting, és (korlátozott számban) befogható hátasok, természetesen saját ikrant is kapunk. Plusz főzés is, hatóanyag gyűjtögetéssel, ha valaki erre indul be. És tulajdonképpen ez a probléma. A Pandora (ahogy egyébként más kurrens Ubi játékok is) megpróbál átemelni elemeket más sikeres open world játékokból, és nem igazán sikerül neki. Azért nem, mert félreérti azt, amit a Breath of the Wild jól csinált: nem nézzük hülyének a játékost, elég laza kereteket felállítani, és elengedni, végső soron erről szól a nyitott játszótér. Látni, hogy itt is próbálkoznak ezzel, de csak ráerőltetni akarják az alapformulára, nem lecserélni azt.

Nem szóltunk még a sztoriról, de sokat nem is érdemes. Az első és második Avatar között játszódik, a fő történetszálat nem befolyásolja, érdekesen indul, és kevésbé érdekesen folytatódik, a filmek emocionális hullámait távolról sem éri el (kétfiús apaként szétbőgtem a The Way of Water végét), de ez játék-mellékszálként nem is igazán várható el tőle.

Az Avatar: Frontiers of Pandora a tavalyi év egyik utolsó nagy játékmegjelenése volt, és azt kaptuk tőle, amire számítottunk: egy vizuális szempontból csodás, jól összerakott játékot, ami egzotikus fűszerekkel megszórva újraismétli a standard Ubisoft open-world formulát. Rajongóknak: erősen ajánlott, mindenki másnak óvatosan.

PLATFORM PC, PS5, Xbox Series
KIADÓ Ubisoft FEJLESZTŐ Massive Entertainment
MEGJELENÉS 2023 december 7 ÁR 70 euro

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A State of Playen túl – ez történt szerdán

Továbbá: Phasmophobia film, Maximum Football, MIO: Memories in Orbit, Star Trucker, No Man's Sky, Monster Hunter Rise: Sunbreak.

14 órája
1

State of Play

Az utolsó pillanatban bejelentett State of Play adás ismét tudott néhány érdekességet tartogatni.

21 órája
82

Warhammer 40,000: Speed Freeks

Nemrég lépett ki a korai hozzáférésből a F2P modellel próbálkozó Warhammer 40,000: Speed Freeks, amely az ork virtust hozza össze a kartjátékok stílusával. Az 1.0 nagy változásokat hoz. Elfelejthetjük az ingyenességet, cserébe nincs mikrotranzakció, és roppant kedvező kezdőárral indulnak piacra az egymás koponyáját krumpoló kretének.

1 napja
3

The Witcher IV erődemonstráció - ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Garfield Kart 2: All You Can Drift, State of Play, Dead Take.

1 napja
5

Újranyílt a Tango Gameworks - ez történt hétfőn

Továbbá: 007 First Light, Dungeons & Dragons, Split Fiction, Yakuza 0 Director’s Cut, Shinobi: Art of Vengeance.

2 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
6

Islands & Trains – Vágány mellett vigyázni!

Nyugalom. Kreativitás. Harmónia. Egy átlagos magyar embernek aligha ezek a szavak jutnak először eszébe a vasúti közlekedésről, ez azonban szemlátomást nem befolyásolta Makovics Ákost, mikor Fabian Schmidttel összeállva elkészítette legújabb játékát, az Islands & Trainst.

3 napja
3

Microsoft handheld tervek, EA-s Marvel projektek - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Stellar Blade, The Witcher 3: Wild Hunt, Hell is Us.

5 napja
13

Jonathan Green - Sötétség Arkham felett

A magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyvek között ezúttal egy teljesen új sorozat, az Arkham Horror első történetét mutatjuk be.

6 napja
1

Apróságok csokra - ez történt csütörtökön

Benne: Super Mario Party Jamboree – Nintendo Switch 2 Edition + Jamboree TV, Atomfall, Atomic Heart, Bendy and the Dark Revival, Dispatch.

6 napja
1

The Midnight Walk

Az egykori Lost in Random és Ghost Giant fejlesztőiből verbuválódott MoonHood stúdió debütáló alkotása le sem tagadhatná a készítők korábbi munkásságát.

6 napja
3

Dupla kaszálás az EA-nél - ez történt szerdán

Továbbá: Nioh, Wizard of Legend II, Death Stranding, Fallen Fates, The Funskin Project, Poem Ex Machina.

7 napja
18

Deliver At All Costs

A Deliver At All Costs első interaktív autós pillanatában arra kéri a játékost, hogy üljön be a szomszéd járgányába, majd menjen el munkát keresni. Ennek a manővernek egy komplett ház issza meg a levét, és ez még csak a kezdet! Tesztlaborban a GTA-paródia, a Deliver At All Costs.

8 napja
3

tinyBuild Connect, és ami mögötte van – ez történt kedden

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Clair Obscur: Expedition 33, MindsEye, StarRupture, LORT, Dragon Quest I & II HD-2D Remake.

8 napja
13

PlayStation Plus: a júniusi hármas

Valamint a Days of Play idei meglepetései! Game Catalog extra címek. Klasszikusok. Próbaverziók. Lássuk mi vár ránk a következő napokban!

9 napja
9

Death Stranding 2 teaser, Davy X Jones bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Nakwon: Last Paradise, Tekken 8, WRC X Nacon.

9 napja
9

Heti megjelenések

2025.05.26.
5

The Precinct - Felülnézetes rendőr-klisé

Milyen a felülnézetes rendőrösdi, ha inverz GTA-ként gurul be a játékosok képernyőjére? A The Precinct erre a kérdésre keresi a választ!

2025.05.25.
7

Elden Ring mozi - ez történt pénteken

Továbbá: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Chrono Odyssey.

2025.05.24.
10

Warhammer 40000 bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Stellar Blade, Scratch the Cat, Embracer Group, Monster Hunter Wilds, Warhammer 40,000: Dark Heresy, Warhammer 40,000: Boltgun – Words of Vengeance, Warhammer 40,000: Boltgun II, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Warhammer 40,000: Space Marine II, Warhammer 40,000: Space Marine – Master Crafted Edition.

2025.05.23.
2