Hideo Kojima mindig is tudott érdekesebb nyilatkozatokkal előjönni időről időre: ezúttal a japán játékfejlesztés helyzetével kapcsolatban nyilatkozott egy keményebbet.
Hideo Kojima (Metal Gear Solid-széria) a Famitsu-nak nyilatkozva elmondta, hogy nem tartja helyesnek, hogy sok japán stúdió és kiadó vakon próbálja elérni a nemzetközi sikereket, "másolva" a nyugati mintákat. "Egész egyszerűen más fejlesztési struktúrákra van szükség egy japán sikercím és egy nemzetközi sikerjáték elkészítéséhez - a különbségek pedig minden szinten megjelennek, egészen a fejlesztők fizetéséig és az iroda felépítéséig."
Kojima sajnálja továbbá azt is, hogy sok fejlesztő anélkül próbál nyugati típusú játékot készíteni, hogy valóban értené az ilyen játékok felépítését, stílusát. "Egy extrém példával élve: az amerikaiak szeretnek fegyverrel idegenre vadászni. Ha nem érted, hogy ez miért jó móka, akkor semmi értelme nincs annak, hogy megpróbálj ennek a piacnak fejleszteni - és ugyanez igaz fordítva is, ha az amerikaik azt nem értik, hogy mi a jó a feminim főszereplőkben és a hatalmas kardokban..
Kojima szerint fontosabb lenne a fejlesztés menetét brutális tempóban javítani - ők maguk is új engine-el, a Fox Engine-el készülnek a következő évekre, a veterán designer elmondása szerint ez sokat fog segíteni abban, hogy felzárkózzanak a nyugati tempóhoz és fejlesztési hatékonysághoz.