Nem ma fognak pezsgőt bontani a Square Enix főhadiszálláson: a japán kiadó masszívan veszteséges üzleti évet zárt, és több futó játékfejlesztésüket is leállították.
A negatív eredmény némileg váratlan fejlemény, az Square Enix februárban még szolid, 1 milliárd jenes nyereségre számított - ebből lett az üzleti év végére 12 milliárd jenes (~150 millió dolláros) veszteség. Nem csak a profit szűnt meg létezni, a cég bevételei is jelentősen, közel 35 százalékkal estek a tavalyi üzleti évhez képest.
Mi történt? A Square Enix több tényezőnek tudja be a veszteséget. A japán földrengés / cunami miatt több, mint fél milliárd jenes veszteség érte őket, és a konzolos játékaik sem fogytak úgy, ahogy azt elvárták tőlük. A megjelenése óta komoly problémákkal küszködő Final Fantasy XIV a mai napig nem termel bevételt - az MMO kataszrofális állapota miatt nem szednek havidíjat érte, így ez is komoly érvágást jelentett a japán kiadónak.
Végül pedig: futó játékfejlesztéseket is leállítottak, ez a lépés 4.5 milliárd jenjébe (~55 millió dollárjába) került a Square Enix-nek. A leállított játékokat nem nevesítették, az összeg nagyságából ítélve nem egy-két, hanem több játék landolt a kukában.
Mit hoz a jövő? A Square Enix továbbra is keményen invesztál a játékfejlesztésbe, az amerikai projektjeikre 8.4 milliárd, míg a japán fejlesztésekre 11.5 milliárd jent szánnak a következő üzleti évben. Szintén a következő év feledatai közé sorolják a mobilos fejlesztések és a digitálisan kínált tartalmak megerősítését, nagyobb hangsúlyt fektetnek a DLC-kre, és az FFXIV-et is gatyába szeretnék rázni.