[Teszt] Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

Ninja Gaiden 3: Razor's Edge

dragCsető Zsolt2013.04.26. 16:00

Ez most itt a definitív verzió, hirdették büszkén. Több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. A Tecmo tartalmi és minőségi megújulást ígért, minekután nem csoda, hogy sokan elhitték: a Razor's Edge valóban az a játék, amire tavaly Ninja Gaiden 3 címen egyszer már olyannyira vágytunk. Pedig nem az. A Ninja Gaiden 3: Razor's Edge csupán egy felejthető illúzió, ami remekül bizonyítja, hogy bélsárból még a videojátékok világában sem lehet várat építeni.

Aki esetleg az előrehozott konklúzió zavarában nem is tudja, miről van szó: a Razor's Edge az egy éve megjelent, és a többségnek jókora csalódást keltő Ninja Gaiden 3 bővített verziója, amely eredetileg Wii U exkluzívként kezdte pályafutását, most azonban visszatért az eredeti platformokra, bezárva lényegében a megkezdett kört. Hogy miben több? A bevezetőben nagyvonalakban már leírtuk: több fegyver, több karakter, vér, belek és csonkolás. Ennél azonban talán fontosabb, hogy mi az, ami cseppet sem változott, a Ninja Gaiden 3 ugyanis egész egyszerűen egy olyan alap, amit csűrhetünk-csavarhatunk naphosszat, a végeredmény akkor sem lesz képes kiemelkedni a középszerből, ha megszakadunk a nagy akarás közepette.

Ezzel pontosan le is írtuk a Razor's Edge helyzetét, hiszen hiába volt csupán egyetlen fegyver és egyetlen karakter az eredetiben, és hiába voltak híján ezek bármiféle fejlesztési lehetőségnek, első sorban nem ezért volt gyenge kísérlet a Ninja Gaiden 3. Persze, nagyon örülünk, hogy Ryu most már több különböző fegyvert is forgathat, hogy a kaszabolással - melyből végre nem hiányoznak a sorozat védjegyének számító repkedő végtagok sem - gyűjthető pontokból új képességeket vásárolhat, vagy hogy immáron Ayane és a többi jól ismert karakter is beugrik egy kicsit a buliba. A játékmenettel azonban ez a tartalmi dömping sem fog csodát tenni: amíg egy olyan harcrendszer van a játékban, amely méltatlan a franchise egészéhez, és úgy összességében a japán hack and slashekhez, addig nem is tehet.

Csupán önmagunkat tudjuk ismételni tavalyról: hiába a villámgyors akció és a látványos mozdulatok, ha a Ninja Gaiden precizitása és mélységei ezzel együtt a múltba vésznek. Mert hogy a harmadik rész harcrendszere se nem precíz, se nem mély: az ilyen sebesség mellett kulcsfontosságúnak számító cancel-technikák (így hívjuk a támadások és a mozdulatok animációjának különféle módszerekkel történő gyors megállítását) terén továbbra is megbocsáthatatlan hiányosságokat mutat, a különösebb kihívást legfeljebb durván eltúlzott életerejükkel, illetve igazságtalan leosztásukkal nyújtó ellenfeleket pedig folyamatos ide-oda csúszkálással és néhány jól betanult mozdulatsor folyamatos ismételgetésével győzhetjük le. Ilyen szempontból a néhány újonnan bekerült nyársalnivaló lény és katona sem különb.

Örülhetnénk persze, hiszen Ryu immáron több harceszközt és Ninpót is bevethet, ezek azonban nem többek illúziónál - sőt, olykor csalásnál. Az elsődleges fegyvernek számító kard, illetve az életerő fejlődése ugyanis az eredetiben automatikus volt, most azonban mindezt nemes egyszerűséggel lakatok mögé helyezték - első pillantásra jól mutató, valójában azonban mégis igen olcsó megoldás ez. Az új fegyverek és technikák persze még ott vannak, utóbbiakból azonban alig van (nem mellesleg ezek közül némelyik szintén alapból elérhető volt az eredetiben), előbbiek pedig ugyan egy darabig dobnak a változatosságon, ám miután a harc az említett tényezők következtében hosszú távon menthetetlen unalomba fullad, csodát ezek sem tudnak tenni.

Hiába tehát a nagy igyekezet, hiába bővült a kampány új minifejezetekkel és játszható karakterekkel, és hiába vár ránk vagy két tucat új kihívás a Ninja Trials módban, a Ninja Gaiden 3 ezektől még nem lesz jó játék. Nem csak mint Ninja Gaiden: ha így tekintünk rá, akkor továbbra is megbotránkoztató távolságra van a legutóbbi részektől - hát még a legelsőtől. De mint hack and slash sem képes kimelkedni az átlagból: még a nyugati szegmensből is bőven tudnánk sorolni címeket, melyek ennél jóval többet és minőségibbet nyújtanak a harc terén - hát még a japán felhozatalból, melynek éppen ez kellene legyen a legfőbb erőssége. A Ninja Gaiden: Razor's Edge nem több illúziónál: egy olyan játéknál, amely extra tartalmakkal próbálja palástolni nyilvánvaló gyengeségeit.

Hosszabb és nehezebb sztori, új fegyverek és új karakterek ide vagy oda, a Ninja Gaiden 3 attól még nem lesz jó játék, hogy olyan dolgok kerülnek bele, melyeknek kis túlzással már az eredetiben is kötelező kellékként kellett volna szerepelniük. A bájosan bugyuta történet ugyanis ettől még nem lesz maradandó, a pályatervezés és a kamerakezelés elbaltázott együttese nem fog hirtelen kigubancolódni, az ellenfelek nem fogják feladni a fantáziátlan pofozózsákok szerepét. És ami a legfontosabb: a harcrendszernek sem fognak hirtelen a csodájára járni. Ha pedig egy játék épp mint 'játék' nem képes előrelépni, akkor bármennyire is szeretnénk, nem tudjuk elővenni a dícsérő jelzőket: egy gyenge végtermék helyett most kaptunk egy tartalmasan gyengét. Szokatlan kombináció, az egyszer biztos - közepesnél jobbat így is aligha érhet.

A Ninja Gaiden 3 eredeti változatáról készült tesztünket itt olvashatod.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Capcom siker, Warner kudarc - ez történt csütörtökön

Továbbá: Sonic Rumble, Stray Gods: The Roleplaying Musical, Cotton Reboot! High Tension!, Shin Megami Tensei V: Vengeance, Jurassic World.

1 órája
1

Indika - apáca, megkísértve

Az orosz ortodox apácás indie játék, amelynek már a demója komoly hullámokat vetett, érdemes azonban teljesen vakon belevágni. Egy viszonylag hagyományos megkísértés történetre számítottam a címszereplő fülébe obszcén dolgokat suttogó ördöggel, ám egy ennél jóval nehezebben leírható élménnyel gazdagodtam.

22 órája
1

Bemutatkozott az Akimbot, begördül a #DRIVE Rally – ez történt szerdán

Továbbá: Nintendo World Championships: NES Edition, Designated Demigod, Gundam Breaker 4, Sonic Rumble, Quest Master, WitchSpring R.

1 napja
1

Rainbow Cotton - a pamutboszi visszatér

A Cotton játékok gyakorlatilag új életre keltek az elmúlt években, és nem telt el sok idő, hogy az obskúrus Rainbow Cotton is megkapja a maga felújítását. A Dreamcast-éra játékai a gyönyörű SEGA-árkád életérzést hozták, és a Success 3D-s pamutboszija is tele volt szívvel-lélekkel. Lássuk a cukorkát, induljon a tea-parti!

1 napja
4

Kaszál a Microsoft és a Remedy - ez történt kedden

Továbbá: Nintedo és EA üzleti jelentés, Don’t Kill Them All, Hades II, Wholesome Direct, Rocksmith+.

2 napja
16

SaGa Emerald Beyond - Világokon át

Az új SaGa játékban nem kell beérnünk egy vagy két új világgal, hanem kalandjaink során tizenhét egyedi helyen is megfordulhatunk! De vajon mindez elég lesz ahhoz, hogy lekössön minket a mindig különc JPRG sorozat új epizódja? Teszt!

2 napja

Így kerül egy platformra a gaming, a család és a kibervédelem

Mind használunk IT eszközöket, internetezünk, a felhasználók ma már pici gyermekkortól kezdve részesei ennek a világnak. A Gamer365 felületén – szponzorált anyagunkban -, a felnőtt gamereket, gyermekes szülőket célozva igyekszünk felhívni a figyelmet a leselkedő veszélyekre.

2 napja
2

A Microsoft négy Bethesda stúdiót zár be

Az Arkane Austin (Redfall), a Tango Gameworks (HiFi Rush), az Alpha Dog Studios (Mighty DOOM) és a Roundhouse Games esett áldozatul az átrendezésnek.

2 napja
65

140 millió felett a Switch, közel az utód bejelentése

A Nintendo készen áll az új hardver leleplezésére, amire még ebben az üzleti évben sor fog kerülni.

2 napja
8

Hades II Early Access-start, Helldivers 2 megfutamodás – ez történt hétfőn

Továbbá: QuakeCon 2024, Wizard with a Gun, Sword & Fairy Inn 2.

3 napja
10

Heti megjelenések

4 napja
7

Endless Ocean: Luminous - sekély e mély

Az Endless Ocean utoljára a klasszikus Wii konzolon úszott be a nappalinkba, 2024-ben pedig a folytatás úgy tesz, mintha nem telt volna el tizenöt év azóta. Na, nem azért mert így rohan az idő, hanem mert a Luminous alig újít az elődökhöz képest, és sok tekintetben vissza is fejlődött. Teszt!

4 napja
1

Jól áll a Resident Evil 9, a Helldivers 2 értékelései már kevésbé – ez történt pénteken

Továbbá: SteamWorld Heist II, Realm of Ink, Serum, Senua's Saga: Hellblade II.

6 napja
36

Elden Ring jövőkép morzsák, The Forever Winter gameplay leleplezés – ez történt csütörtökön

Továbbá: XDefiant, RKGK, Cozy Caravan, Helldivers 2, Bloodstained: Ritual of the Night, THQ Nordic Digital Showcase.

7 napja
1

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

7 napja
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

8 napja
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

8 napja
12

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

8 napja
5

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

9 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

9 napja

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==