Az elmúlt napokat a Resident Evil 4 Remake bűvöletében töltötte a játékos társadalom most összefoglalásban mutatjuk meg, hogy technikailag mit tud a játék.
A bemutatóban összeszedtem a legfontosabb különbségeket a platformok között, és ajánlásokat is teszek a különböző megoldásokra.

check. = Valószínűsíthetően checkerboard rendering, interpolációhoz hasonló technika. (Két egymást követő félkép adja meg a teljes renderelt képet. Pl. 4K checkerboard pixelszámban csak fél 4K, avagy kb. 1527p, de ideális esetben optikailag 4K-nak tűnik.)
(1) PS5-ön a megjelenés (JELENLEG) kisebb felbontásúnak / blurösebbnek tűnik, mint Series X-en, a checkerboard rendering (nem ideális) implementációja miatt.
(2) Az összkép hasonló, de a textúrák részletessége gazdagabb Series X-en.
(3) A framerate tartomány alsó határát értelemszerűen nagy harcoknál érjük el, a sima Performance pl. Series X-en is gyakran 60 FPS.
(4) Az összkép korrekt PS4-en, de a textúrák nagyon butítottak, és néha 10 másodpercbe is telik, míg betölt egy nagyobb felbontású textúra. A fényhatások romlottak, és hiányozhatnak árnyékok, tükröződések sincsenek. Ellenfeleknél előfordul hibás animáció.
(5) PS4 Pro-nál hasonló grafikai butítások vannak, mint PS4-en, habár pl. a növényzet sűrűbb és a textúrák gazdagabbak.
A Remake a saját RE Engine-jét használja, amely a Resident Evil 7-el lett bemutatva.
Teljesen átdizájnolt környezetet mutat be, sötététebb és félelmetesebb megjelenéssel. A területek kibővültek, új level design, modern fénykezelés, napszakok, töltőképernyőktől mentes. Hű az eredetihez, mégis sok újdonságot mutat.
A jelenlegi állapot a launch day (1.02) verziót tükrözi, ami későbbi frissítésekkel (akár jelentősen) változhat.
2005-ben a Resident Evil 4 kimaxolta a Gamecube képességeit. A fejlesztők ezúttal is fantasztikus munkát végeztek. Vizualitás és gameplay tekintetében a Capcom nem csak rekreálta a 4. rész eredeti élményét, hanem ki is bővítette.
Irányítás dinamikusabb, pl. már lehet mozgás közben lőni, vagy osonni, hátulról elkapni ellenfeleket, vagy fegyvereket D-paddal kiválasztani. A "lézeres" célzást viszont sajnos kivették, kár érte, mert az új célzás nem olyan jó akció közben. (A kereskedőnél azonban beszerezhető.)
A DEMÓ megjelenítésénél (+ irányítás) az egyes verzióknál különböző hibák merültek fel:
- A PS5 verzió checkerboard renderingje nagy mértékű "zsizsgést" okozhat egyes objektumoknál (élsimítás problémák is), és nem tűnik olyan élesnek, mint amire puszta felbontás értékek alapján számítanánk.
- A chromatic aberration és lens distortion opciók szörnyen teljesítenek (érdemes kikapcsolni ezeket).
- A demóban a Ray Tracing hibásan működött PS5-ön, hiányoznak tükröződések.
- MINDEN verzióban akad instabil framerate, főleg a választott opcióktól függően.
- Gond van a megvilágítással, ha a játék stand hair opcióját használjuk (ne tegyük).
- Az Xbox verzió irányítása nehézkesebb, nem olyan reszponzív, mint PS5-ön.
Azóta EGYETLEN hiba lett orvosolva: A PS5 Ray Tracingje már JÓL fut (mint X-en).
Az RT reflekciók persze alacsony felbontásúak, de szépek. (Sajnos a Series S Resolution módjában pláne - zavaróan - alacsony, és ott nem lehet kikapcsolni, fixen a mód része.)
További probléma Series X-nél (ritkán) felbukkanó grafikai bug pl.textúráknál vagy furi pop up vízfelszínen.
A magas szintű karakterrenderelés továbbra is a Capcom egyik fémjelzése. Realisztikus bőr árnyékolás, részletgazdag haj, vagy Leon dzsekije stb. mind lenyűgöző, még akár egy szimpla cipzár is, vagy fegyverek, cipő stb.
A Photo módnak hála minden apró részlet alaposan megvizsgálható és érdemes is.
Series S-en csak fixen Performance és Resolution mód van.
A VRR RENGETEG mindent megold itt is. Minden opciót bekapcsolva a PS5 ugyan elvileg a 48Hz-es(?) VRR határa alá eshet, de jelenleg amúgy is csak az RT-t érdemes bekapcsolni. Az X jóval tágabb VRR tartománnyal rendelkezik, mivel van „forced” 120Hz módja (dashboardban fixen 4K 120Hz-re állíthatjuk a konzolt, így pl. 38 FPS-t 76Hz-ként kezel), tehát ott megfelelő TV esetén több grafikai opció közül választhatunk, de egyelőre ott is csak RT ajánlott.
Ajánlott beállítás VRR nélkül:
Performance minden említett opciót kikapcsolva (chroma aberration, lens distortion és hair strand).
VRR képes TV esetén a javasolt setting:
Saját magam Performance+RT-vel kezdtem (PS5), lekapcsolva a hibás opciókat, de hasonlóan eljárva később áttettem Resolution + RT-re a részletesebb képért. A VRR-nak hála fluid maradt, persze alacsonyabb framerate-el, de nem éreztem, hogy a VRR határ alá estem volna. Series X-en szintén javaslom mindkét módot, ha van módunk VRR-ra.
Nagy vonalakban (az 1.02 verzió) JELENLEG top konzoloknál:
- A PS5 verzió stabilabb framerate-et és reszponzívabb irányítást nyújt, ám kevésbé jó képminőséggel.
- A Series X verzió egy tisztább képet nyújt, de vannak irányítási problémák.
A kontent megírásához a Digital Foundry eredményeire is támaszkodtunk.