[Tech] Resident Evil 4 Remake - a technikai áttekintő

Resident Evil 4 Remake - a technikai áttekintő

Krisz576Raj Krisztián2023.04.03. 15:05

Az elmúlt napokat a Resident Evil 4 Remake bűvöletében töltötte a játékos társadalom most összefoglalásban mutatjuk meg, hogy technikailag mit tud a játék.

A bemutatóban összeszedtem a legfontosabb különbségeket a platformok között, és ajánlásokat is teszek a különböző megoldásokra.

  • check. = Valószínűsíthetően checkerboard rendering, interpolációhoz hasonló technika. (Két egymást követő félkép adja meg a teljes renderelt képet. Pl. 4K checkerboard pixelszámban csak fél 4K, avagy kb. 1527p, de ideális esetben optikailag 4K-nak tűnik.)

  • (1) PS5-ön a megjelenés (JELENLEG) kisebb felbontásúnak / blurösebbnek tűnik, mint Series X-en, a checkerboard rendering (nem ideális) implementációja miatt.

  • (2) Az összkép hasonló, de a textúrák részletessége gazdagabb Series X-en.

  • (3) A framerate tartomány alsó határát értelemszerűen nagy harcoknál érjük el, a sima Performance pl. Series X-en is gyakran 60 FPS.

  • (4) Az összkép korrekt PS4-en, de a textúrák nagyon butítottak, és néha 10 másodpercbe is telik, míg betölt egy nagyobb felbontású textúra. A fényhatások romlottak, és hiányozhatnak árnyékok, tükröződések sincsenek. Ellenfeleknél előfordul hibás animáció.

  • (5) PS4 Pro-nál hasonló grafikai butítások vannak, mint PS4-en, habár pl. a növényzet sűrűbb és a textúrák gazdagabbak.

  • A Remake a saját RE Engine-jét használja, amely a Resident Evil 7-el lett bemutatva.

  • Teljesen átdizájnolt környezetet mutat be, sötététebb és félelmetesebb megjelenéssel. A területek kibővültek, új level design, modern fénykezelés, napszakok, töltőképernyőktől mentes. Hű az eredetihez, mégis sok újdonságot mutat.

  • A jelenlegi állapot a launch day (1.02) verziót tükrözi, ami későbbi frissítésekkel (akár jelentősen) változhat.

  • 2005-ben a Resident Evil 4 kimaxolta a Gamecube képességeit. A fejlesztők ezúttal is fantasztikus munkát végeztek. Vizualitás és gameplay tekintetében a Capcom nem csak rekreálta a 4. rész eredeti élményét, hanem ki is bővítette.

  • Irányítás dinamikusabb, pl. már lehet mozgás közben lőni, vagy osonni, hátulról elkapni ellenfeleket, vagy fegyvereket D-paddal kiválasztani. A "lézeres" célzást viszont sajnos kivették, kár érte, mert az új célzás nem olyan jó akció közben. (A kereskedőnél azonban beszerezhető.)

A DEMÓ megjelenítésénél (+ irányítás) az egyes verzióknál különböző hibák merültek fel:

  1. A PS5 verzió checkerboard renderingje nagy mértékű "zsizsgést" okozhat egyes objektumoknál (élsimítás problémák is), és nem tűnik olyan élesnek, mint amire puszta felbontás értékek alapján számítanánk.
  2. A chromatic aberration és lens distortion opciók szörnyen teljesítenek (érdemes kikapcsolni ezeket).
  3. A demóban a Ray Tracing hibásan működött PS5-ön, hiányoznak tükröződések.
  4. MINDEN verzióban akad instabil framerate, főleg a választott opcióktól függően.
  5. Gond van a megvilágítással, ha a játék stand hair opcióját használjuk (ne tegyük).
  6. Az Xbox verzió irányítása nehézkesebb, nem olyan reszponzív, mint PS5-ön.
  • Azóta EGYETLEN hiba lett orvosolva: A PS5 Ray Tracingje már JÓL fut (mint X-en).

  • Az RT reflekciók persze alacsony felbontásúak, de szépek. (Sajnos a Series S Resolution módjában pláne - zavaróan - alacsony, és ott nem lehet kikapcsolni, fixen a mód része.)

  • További probléma Series X-nél (ritkán) felbukkanó grafikai bug pl.textúráknál vagy furi pop up vízfelszínen.

  • A magas szintű karakterrenderelés továbbra is a Capcom egyik fémjelzése. Realisztikus bőr árnyékolás, részletgazdag haj, vagy Leon dzsekije stb. mind lenyűgöző, még akár egy szimpla cipzár is, vagy fegyverek, cipő stb.

  • A Photo módnak hála minden apró részlet alaposan megvizsgálható és érdemes is.

  • Series S-en csak fixen Performance és Resolution mód van.

  • A VRR RENGETEG mindent megold itt is. Minden opciót bekapcsolva a PS5 ugyan elvileg a 48Hz-es(?) VRR határa alá eshet, de jelenleg amúgy is csak az RT-t érdemes bekapcsolni. Az X jóval tágabb VRR tartománnyal rendelkezik, mivel van „forced” 120Hz módja (dashboardban fixen 4K 120Hz-re állíthatjuk a konzolt, így pl. 38 FPS-t 76Hz-ként kezel), tehát ott megfelelő TV esetén több grafikai opció közül választhatunk, de egyelőre ott is csak RT ajánlott.

Ajánlott beállítás VRR nélkül:

Performance minden említett opciót kikapcsolva (chroma aberration, lens distortion és hair strand).

VRR képes TV esetén a javasolt setting:

Saját magam Performance+RT-vel kezdtem (PS5), lekapcsolva a hibás opciókat, de hasonlóan eljárva később áttettem Resolution + RT-re a részletesebb képért. A VRR-nak hála fluid maradt, persze alacsonyabb framerate-el, de nem éreztem, hogy a VRR határ alá estem volna. Series X-en szintén javaslom mindkét módot, ha van módunk VRR-ra.

Nagy vonalakban (az 1.02 verzió) JELENLEG top konzoloknál:

  • A PS5 verzió stabilabb framerate-et és reszponzívabb irányítást nyújt, ám kevésbé jó képminőséggel.
  • A Series X verzió egy tisztább képet nyújt, de vannak irányítási problémák.

A kontent megírásához a Digital Foundry eredményeire is támaszkodtunk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

2 órája

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

4 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

1 napja
2

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
5

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

3 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

4 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12