[Tech] Resident Evil 4 Remake - a technikai áttekintő

Resident Evil 4 Remake - a technikai áttekintő

Krisz576Raj Krisztián2023.04.03. 15:05

Az elmúlt napokat a Resident Evil 4 Remake bűvöletében töltötte a játékos társadalom most összefoglalásban mutatjuk meg, hogy technikailag mit tud a játék.

A bemutatóban összeszedtem a legfontosabb különbségeket a platformok között, és ajánlásokat is teszek a különböző megoldásokra.

  • check. = Valószínűsíthetően checkerboard rendering, interpolációhoz hasonló technika. (Két egymást követő félkép adja meg a teljes renderelt képet. Pl. 4K checkerboard pixelszámban csak fél 4K, avagy kb. 1527p, de ideális esetben optikailag 4K-nak tűnik.)

  • (1) PS5-ön a megjelenés (JELENLEG) kisebb felbontásúnak / blurösebbnek tűnik, mint Series X-en, a checkerboard rendering (nem ideális) implementációja miatt.

  • (2) Az összkép hasonló, de a textúrák részletessége gazdagabb Series X-en.

  • (3) A framerate tartomány alsó határát értelemszerűen nagy harcoknál érjük el, a sima Performance pl. Series X-en is gyakran 60 FPS.

  • (4) Az összkép korrekt PS4-en, de a textúrák nagyon butítottak, és néha 10 másodpercbe is telik, míg betölt egy nagyobb felbontású textúra. A fényhatások romlottak, és hiányozhatnak árnyékok, tükröződések sincsenek. Ellenfeleknél előfordul hibás animáció.

  • (5) PS4 Pro-nál hasonló grafikai butítások vannak, mint PS4-en, habár pl. a növényzet sűrűbb és a textúrák gazdagabbak.

  • A Remake a saját RE Engine-jét használja, amely a Resident Evil 7-el lett bemutatva.

  • Teljesen átdizájnolt környezetet mutat be, sötététebb és félelmetesebb megjelenéssel. A területek kibővültek, új level design, modern fénykezelés, napszakok, töltőképernyőktől mentes. Hű az eredetihez, mégis sok újdonságot mutat.

  • A jelenlegi állapot a launch day (1.02) verziót tükrözi, ami későbbi frissítésekkel (akár jelentősen) változhat.

  • 2005-ben a Resident Evil 4 kimaxolta a Gamecube képességeit. A fejlesztők ezúttal is fantasztikus munkát végeztek. Vizualitás és gameplay tekintetében a Capcom nem csak rekreálta a 4. rész eredeti élményét, hanem ki is bővítette.

  • Irányítás dinamikusabb, pl. már lehet mozgás közben lőni, vagy osonni, hátulról elkapni ellenfeleket, vagy fegyvereket D-paddal kiválasztani. A "lézeres" célzást viszont sajnos kivették, kár érte, mert az új célzás nem olyan jó akció közben. (A kereskedőnél azonban beszerezhető.)

A DEMÓ megjelenítésénél (+ irányítás) az egyes verzióknál különböző hibák merültek fel:

  1. A PS5 verzió checkerboard renderingje nagy mértékű "zsizsgést" okozhat egyes objektumoknál (élsimítás problémák is), és nem tűnik olyan élesnek, mint amire puszta felbontás értékek alapján számítanánk.
  2. A chromatic aberration és lens distortion opciók szörnyen teljesítenek (érdemes kikapcsolni ezeket).
  3. A demóban a Ray Tracing hibásan működött PS5-ön, hiányoznak tükröződések.
  4. MINDEN verzióban akad instabil framerate, főleg a választott opcióktól függően.
  5. Gond van a megvilágítással, ha a játék stand hair opcióját használjuk (ne tegyük).
  6. Az Xbox verzió irányítása nehézkesebb, nem olyan reszponzív, mint PS5-ön.
  • Azóta EGYETLEN hiba lett orvosolva: A PS5 Ray Tracingje már JÓL fut (mint X-en).

  • Az RT reflekciók persze alacsony felbontásúak, de szépek. (Sajnos a Series S Resolution módjában pláne - zavaróan - alacsony, és ott nem lehet kikapcsolni, fixen a mód része.)

  • További probléma Series X-nél (ritkán) felbukkanó grafikai bug pl.textúráknál vagy furi pop up vízfelszínen.

  • A magas szintű karakterrenderelés továbbra is a Capcom egyik fémjelzése. Realisztikus bőr árnyékolás, részletgazdag haj, vagy Leon dzsekije stb. mind lenyűgöző, még akár egy szimpla cipzár is, vagy fegyverek, cipő stb.

  • A Photo módnak hála minden apró részlet alaposan megvizsgálható és érdemes is.

  • Series S-en csak fixen Performance és Resolution mód van.

  • A VRR RENGETEG mindent megold itt is. Minden opciót bekapcsolva a PS5 ugyan elvileg a 48Hz-es(?) VRR határa alá eshet, de jelenleg amúgy is csak az RT-t érdemes bekapcsolni. Az X jóval tágabb VRR tartománnyal rendelkezik, mivel van „forced” 120Hz módja (dashboardban fixen 4K 120Hz-re állíthatjuk a konzolt, így pl. 38 FPS-t 76Hz-ként kezel), tehát ott megfelelő TV esetén több grafikai opció közül választhatunk, de egyelőre ott is csak RT ajánlott.

Ajánlott beállítás VRR nélkül:

Performance minden említett opciót kikapcsolva (chroma aberration, lens distortion és hair strand).

VRR képes TV esetén a javasolt setting:

Saját magam Performance+RT-vel kezdtem (PS5), lekapcsolva a hibás opciókat, de hasonlóan eljárva később áttettem Resolution + RT-re a részletesebb képért. A VRR-nak hála fluid maradt, persze alacsonyabb framerate-el, de nem éreztem, hogy a VRR határ alá estem volna. Series X-en szintén javaslom mindkét módot, ha van módunk VRR-ra.

Nagy vonalakban (az 1.02 verzió) JELENLEG top konzoloknál:

  • A PS5 verzió stabilabb framerate-et és reszponzívabb irányítást nyújt, ám kevésbé jó képminőséggel.
  • A Series X verzió egy tisztább képet nyújt, de vannak irányítási problémák.

A kontent megírásához a Digital Foundry eredményeire is támaszkodtunk.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Ebola Village – #nemazafalu

Az Ebola Village egy Szovjetunióban játszódó túlélőhorror, aminek a középpontjában az ebola egy új, különösen szívós és kiemelten fertőző mutációja áll. Resi áthallások? Faluban lófráló mutánsok? Lássuk, hogy mit tud az Ebolafalu.

17 órája

Game Pass: mozgolódás május második felében

A tavalyi év egyik legkiválóbb alkotása volt a Metaphor ReFantazio, de mellette több premier cím is érkezik hamarosan a szolgáltatás kínálatába.

17 órája
3

Jön a Hellblade II PS5-verziója, új Rayman a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: PlayStation Stars, Castle of Heart: Retold, Transport Fever 3, Critical Shift, Mukti, Fruitbus, Somber Echoes.

21 órája
8

Helldivers 2 frissítés, mozgásban a Syberia Remastered – ez történt kedden

Továbbá: Doom: The Dark Ages, The Wandering Village, tinyBuild Connect, to a T.

1 napja
26

Onimusha 2: Samurai's Destiny

Néhány héttel ezelőtt publikált előzetesünkből már megtudhattátok, miben több az Onimusha 2: Samurai’s Destiny újrakiadása, mint a 2002-es eredeti, így az objektív köröket már letudtuk. Most azonban eljött a teszt ideje.

2 napja
6

Commandos: Origins

A Commandos az ezredforduó környékén megért még két-három részt, expanziót, mellékágat, klónt... Aztán a műfaj visszaszorult a fősodorból, és mára alig pár képviselő maradt. Most itt a lehetőség, hogy a kommandósok visszatérjenek és újra hódítsanak! Teszt!

2 napja
9

Syberia Remastered bejelentés, Gamescomra megy a Nintendo – ez történt hétfőn

Továbbá: Anno 117: Pax Romana, Chrono Odyssey, Missile Command Delta.

2 napja
1

Ian Livingstone - A Gyíkkirály szigete

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Gyíkkirály szigetével" Ian Livingstone-tól.

3 napja
7

Heti megjelenések

3 napja
6

Bionic Bay

Emlékszünk még azokra a pixelpontos, fluid, böngészős platformerekre, amelyekben mindig elakadtunk? Ha eddig hiányérzetünk volt ezzel kapcsolatban ne keseregjünk tovább: a Bionic Bay rövid formátumban újra visszahozza a forma legjobb emlékeit.

5 napja
1

Switch 2 frissítések, Jade Raymond távozik – ez történt pénteken

Továbbá: Call of Duty: Warzone Mobile, Killer Instinct Gold, Warhammer 40,000: Speed Freeks.

5 napja
2

Stellar Blade PC-megjelenés, Kingdom Hearts IV életjelek – ez történt csütörtökön

Továbbá: Lost in Random: The Eternal Die, No Heroes Here, Future Games Show, Copycat, Locomoto.

6 napja
2

TGS 2025: idén szeptember végén

Lasssan ünnepelnünk kell a dedikált játékos expókat: TGS szerencsére idén is lesz, és kiderült, hogy hol és mikor.

7 napja
5

Kiadói tervek - ez történt szerdán

Benne: Square Enix, Blades of Fire, DreadOut 3, DreadOut Remastered Collection, S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy – Enhanced Edition, Ubisoft, PlayStation.

7 napja
20

Capcom Fighting Collection 2

A Capcom Fighting Collection 2 most nyolc újabb ikonikus címet hozott el felújítva, újgenerációs konzolokra optimalizálva. Megtalálhatók benne ikonikus 2D-s verekedős játékok, háromdimenziós különlegességek, crossover címek, és kevésbé ismert kuriózumok is.

8 napja
4

Megint leépít a Microsoft - ez történt kedden

Továbbá: The Sinking City Remastered, Marvel 1943: Rise of Hydra, Fallout, Capcom.

8 napja
10

Stellar Blade PC-n, bezárhat a Moon Studios - ez történt hétfőn

Továbbá: Blades of Fire, FBC: Firebreak, Dragon is Dead.

9 napja
22

Doom: The Dark Ages

Szerencsére a Mars-Föld-Pokol háromszögből már az előző epizódban is kizoomoltunk, a Doom háttérvilága így lényegesen gazdagabb és karakteresebb dark fantasy rémálommá bővült. Lássuk, mit hoznak a Sötét Korok!

2025.05.12.
34

Heti megjelenések

2025.05.12.
5

Aranyon a Death Stranding 2, Doom: The Dark Ages launch trailer – ez történt pénteken

Továbbá: The First Berserker: Khazan, Dragon Ball Z: Kakarot, Risk of Rain 2, Sir Whoopass: Immortal Death, Killing Floor III.

2025.05.10.
5