Az utóbbi napok a Grand Theft Auto: The Trilogy megjelenésétől voltak hangosak. A közönségkedvenceket újrahuzalozó játékcsomag azonban nem mentes a hibáktól, a rajongók pedig joggal verik a tamtamot. Összefoglaltuk, hogy mi a baj a játékkal a friss hírek alapján. Ah shit, here we go again!
CSÚNYA KARAKTEREK
Az hagyján, hogy a Mafia remake után esetleg a rajongók kicsit többet vártak a felújítástól - de legyünk realisták. Tudni lehetett, hogy a GTA Trilogy leginkább modern környezetbe akarja ültetni a régi élményt, minimális ráncfelvarrással. A RenderWare motor a PS2 idejében volt elterjedt, az Unreal motorral pedig jövőálló lett a kód. Viszont a buci fejű, komikusra lapult pofájú hősökre sokan nem találnak logikus magyarázatot.
Mi azért megpróbáljuk védeni a mundért: a GTA trilógia nyilván egyfajta rajzfilmes látvánnyal készült, nem a fotorealizmust űzte a Rockstar. Adott volt tehát a stílus - viszont azon bőven lehet vitatkozni, hogy lehetett volna azért jobb képű fazonokat is alkotnia a remasterért felelős brigádnak.
TOVÁBBI GRAFIKAI GONDOK
A játékot alapvetően technikailag befejezetlennek tartja sok komoly kritikai portál is. Az olyan esztétikai hibákat, mint a köd és blur effektek feloldása pedig mi is fejcsóválással tudunk fogadni - a játék ettől veszít a filmszerűségből, és mesterkélt képet nyújt. Problémásak az egyes felskálázott, furcsán illesztett textúrák is. De a furiságok közé tartozik a brutális esőeffektus is.
Nem csodáljuk, ha a felhasználók feje belefájdul a San Andreas utcáit áztató esőzésektől. A Switch változattal sincs minden rendben - a játék nem is néz ki jól a gépen, mellette pedig durva frame eséseket is produkál.
MEGTÉPÁZOTT ZENEI HÁTTÉR
A játék megjelenésével kiderült, hogy a masszív, sok-sok rádiócsatornát szerepeltető epizódok dallistája rövidebb a kelleténél. Ez sokaknál kiverte a biztosítékot - mi azt mondjuk, érthető lehet, hogy nem fért bele hosszú távon kismillió dal licenszelése, mert ez azért nem olyan egyértelmű mulatság, mint azt mi laikusok innen messziről gondolhatjuk. (Értsd, a pénz itt sem minden.) Arról nem is beszélve, hogy a játékot hosszú távon akarják árulni, így előbb vagy utóbb ismét felmerül a forgalmazhatóság kérdése.

Az azonban sokkal nagyobb baj, hogy a felújítást végző Grove Street Games csak annyit csinált, hogy a teljes dallistát (ami 32 kHz-es felbontásban volt eltárolva) egy kis átalakítás után odatette a játék Unreal csomagjába. Majd azt valószínűleg egy egyszerű maszkoló algoritmussal igazította a frissen licenszelt listákhoz. Profi megoldás? Nem igazán!
A PC VERZIÓ FORGALMAZÁSÁT MÁRIS VISSZAVONTÁK
A megjelenés után derült ki, hogy a PC változathoz frissített Rockstar Launcher kritikus hibákat okoz a játékban, így a további problémák elkerülése végett a játékot visszavonta egyelőre a Rockstar a saját Launcherük fixálásáig.
Ebben csak az a röhejes, hogy a játékokat ugye visszavonták a többi boltból a közelmúltban - például a Steam felületéről. Most PC-n tehát legálisan, digitálisan beszerezhetetlen a három GTA játék.
Ti milyen hibákkal találkoztatok? Mit sorolnátok még fel a fentiek mellé? Hogy tetszik eddig a GTA: The Trilogy?
A fejlesztők amúgy ünnepeltek egyet - a launch ugyanis nem volt kis feladat nekik sem - de ígéretük alapján máris dolgoznak a hibák javításán. A végszót követően nézegessetek ti is friss "glitchek és bugok" videót - a tesztünkben hamarosan mi is utánajárunk a játék kurrens állapotának!