Egyre több játékba gyűrűzik be a mikroranzakció intézménye, az Activision pedig egy meglehetősen szokatlan elképzelés lehetőségeit kezdte el vizsgálni. A cég nemrég olyan szabadalmat kapott, mely lehetővé teszi, hogy a multiplayer meccsek keresési rendszerét úgy módosítsák, hogy az vonzóbbá tegye a játékon belüli vásárlást.
A szabadalom értelmében a matchmaking rendszer irányítható lenne olyan mértékben, hogy a játékosokat arra ösztönözze, hogy további pénzeket költsenek a játékon belül. Ennek értelmében a rendszer összesorsolhat olyan játékosokat, akik erős fegyvereket vásároltak olyanokkal, akik nem fizettek, hogy lássák, mit hagynak ki.
"A mikrotranzakciós motor összesorsolhatja a kezdő játékost egy olyannal, aki nagyon képzett mesterlövész. Ezesetben a kezdő játékos arra bátorítható, hogy játékon belüli vásárlást tegyen, mint a fegyer vagy más eszköz, amit a tapasztalt játékos használt."
Ezután pedig a rendszer az újonnan vásárolt fegyvert is számításba venné, amikor meccseket keres. A cél, hogy olyan összecsapásokat találjon, ahol a frissen vásárolt fegyver a leghatékonyabb lehet.
"Például, ha a játékos vásárolt egy bizonyos fegyvert, a mikrontrazakciós motor olyan meccsbe teheti a játékost, ahol az a fegyver nagyon hatékony, megadva a játékosnak azt a benyomást, hogy a vásárlás jó döntés volt. Ez arra bátoríthatja, hogy a további vásárlást tegyen hasonló eredmény érdekében."
Az Activision közleménye szerint a szabadalom "kutatási célokkal lett benyújtva egy csapat által, ami függetlenül dolgozik a fejlesztőstúdióktól. Még nem lett játékokban bevezetve."