A Treadstone titkos fegyvere bemutatkozik a videó játékok birodalmában...
Aki ismer engem az tudja, hogy élek halok a Bourne filmekért, mind a történetért és mind a filmben zajló akcióért. Vártam a játékot mivel reméltem, hogy visszaadja a filmek, illetve a könyv izgalmát, hangulati elemeit. A ps3-as demo alapján pörgős és látványos akciót vártam, amit az eddig látottakból meg is kaptam. A történet nem egészen ott kezdődik, ahol a Bourne Rejtély, hanem valamivel előtte. Végig követi azokat az eseményeket, amik Jason fiunk vízbeeséséhez vezettek. Majd megkezdi a film történetét lekövetni, csak kicsit más szemszögből. Ami a történetet illeti, sokkal inkább a könyv, mint a film volt rá hatással. Na, de elég is történeti elemzésből, hiszen aki nem ismeri olyan jól a filmeket mint én, annak már lassan spoiler-t írok. A harcrendszer elsőre furcsa és ez igaz az egész játék irányítására is. A közelharc nagyon ötletes. A kombinációs támadások nem eszetlen nyomkodásból alakulnak ki, hanem pontosan időzített ütésekből, ezekhez sajnos nincsen mozdulat lista, magunknak kell rájönnünk mit mivel csinálunk és hogyan adjuk be a kívánt pofán verést. Nem csak ütések sorozatát fogjuk leadni, hanem védekezési technikáink is intenzíven igénybe lesznek véve. Ha nem blokkolunk időben, akkor sajnos bekapunk egy két olyan mélyreható gyomor rúgást, melynek következtében kiütés közeli állapotba kerülünk. A harc legszebb és leglátványosabb részeit képzik a Takedown-ok, melyeket a B gombbal tudunk aktiválni verekedés közben, ha feltöltődött az erre szolgáló csík. Ennek három szintje van, amennyi csík van tele annyi ellenfelet tudunk egy Takedown-al elintézni. Az átlagos ellenfeleknek elég egyet beadni, a boss karakterek már kicsit szívósabbak, beletelik közel 6 ilyen mozdulatba, hogy eliminálni tudjuk. Az Unreal Engine szépen fut, de azért többet vártam volna 2008-ban ettől a motortól, de semmiképpen sem lehet azt mondani, hogy a játék csúnya. Ha megcsinálunk 1-2 küldetést, könnyen unalmassá válhat az a 3-4 kombó amit beviszünk. (Ebből kb. kettő darab van ami ér is valamit.) Hatalmas hibának tartom az automatikus közelharcot, több esetnél is csak rosszul járunk vele. Ha nekünk fut egy ellenfél ki elég bátornak érzi magát, az illetőnek viszont van egy társa aki inkább lövöldözni szeret nyugodtan tegyük le a kontrollert és menjünk ki cigizni mert biztosan meghalunk. Az akció jelentek jól néznek ki és az emberek mozgása abszolút nem kérdő jelezhető meg egy takedown közben. A probléma az, hogy csak akkor nem. Átlagos esetben kissé gépies a mozgás és nevetséges, ahogyan mászkálnak a tagok. Aki hosszú élményre számít, az inkább naponta 20 percet játsszon vele és assassin nehézségen kezdje el, ugyanis maximum egy két az élettartalma a terméknek egy jobb játékos keze alatt. A rajongóknak ajánlani tudom, a laikusok meg szerintem várjanak még vele, bár ha egy jó kis acsi gyűjtögetős akcióra vágynak, akkor nyugodtan megvehetik nem fognak csalódni. Ha nem nézzük a játékidőt, akkor egy nagyon jó játék ötletes csak nem kiforrott. Reménykedjünk a következő rész azért már fejlettebb lesz. A sok szép mese ne csábítson el minket rögtön. Nálam megkapja a 7 pontot mert jót játszom vele, de egy magazinnál nem kapna többet mint a 6 pont.