playmore2008.01.15. 01:11

Achievement Unlocked | Assassin's Creed (44AC/1000G)

Zaj nélkül mozog. Érzelem nélkül öl. Nyom nélkül eltűnik.

Nagyratörő álmok

Az Ubisoftnak mostanában nem megy túl jól. A sikeres fejőstehén sorozataik aktuális részei még a távoli homályba vésznek (elég, ha csak a Splinter Cell ötödik epizódjára gondolunk), ráadásul legutóbbi projectüket a kínkeservesen összeszedett LOST licensz is úgy tűnik, hogy kárba veszett. Aki esetleg nem ismerné a sztorit: Az Ubisoft megkapta a licenszet a Sonytól, legyártották a produktumot pénzt és fáradságot nem kímélve, majd a Sony megnézte és visszadobta, mondván nem felel meg bizonyos minőségi követelményeknek. Hoppá. Mintha ez nem is lenne elég ráadásul itt van ez az évek óta húzódó ügy az Electronic Arts-al, lévén az EA szeretné a további versengést rövidre zárni azzal, hogy felvásárolja a többségi tulajdont a francia játékkiadóban. Akárhogy is, úgy alakult, hogy a karácsonyi időszakra időzített, már évek óta erőteljesen demózott Assassins Creed piaci szereplése fogja meghatározni a vállalat további sorsát.

A játékot már az első bemutatása óta komoly viták övezték. Eredetileg egy PS3 exkluzív cím lett volna, végül a gép késése és az (akkori, lényegében Kutaragi által irányított) vezetés érdektelensége miatt multiplatformmá avanzsálódott. Ezután és a kezdeti lenyűgöző valós idejű bemutatók után a kedves játékosok már körmüket rágva várták, majd amikor biztossá vált a 2007 téli megjelenés akarva-akaratlan a megváltó szerepében kezdett tetszelegni. Erőteljesen megindultak a Special Edition előrendelések és természetesen Jade kisasszony (aki erőteljes céltáblája lett különböző netes karikatúráknak) keblei igazán bíztató képet festettek a játékról.

Gyilkosok gyilkosa

A játék legnagyobb részében Altairt az 1191-ben mesterségét igencsak kiválóan űző bérgyilkost (vagy mondhatni merénylőt) alakítjuk. Három abszolút korhű városban (Damaszkusz, Jeruzsálem, Acre) és az ezek közt elterülő hegyes-völgyes területen tevékenykedhetünk (emellett a bérgyilkosok főhadiszállása pedig amolyan bónusz helyszínként szerepel, de ennek ellenére nagyon szépen kidolgozott). Hősünk a történet kezdetén komoly hibát vét, így elveszik a fegyvereit és képességeit, ezeket csak a játék folyamán kapjuk vissza. Célunk szám szerint 9 gonosz férfiú likvidálása, akik ekkor mind a Szentföldön tevékenykednek. Bár kezdetben még a városok nagy része el van zárva lényegében szabadon tevékenykedhetünk a települések közt. A lényeg egyszerű: öljük meg a célpontot, ha lehet csendben, ha nem akkor ajtóstul rontva a házba, az Ubisoft ránk bízza a döntést. Tapasztalt játékos ilyenkor feltenné a kérdést: hogyan?

Tömör gyönyör

Ami első pillantásra megüti még a tapasztalt rókákat is, mikor belép az első városkezdeménybe az... az élet. Az Assassin's Creed világa a legmesszemenőbbekig élő. A környezet, az épületek, a járókelők és minden az utolsó porszemig "igazi". Mielőtt megmozdulnánk a barlangból kiérve (mely a gyakorlópálya és a megdöbbentés eszköze is egyben), csak a jobb kart vegyük kezelésbe. Forgassuk körül. Szép. Igényes. GYÖNYÖRŰ. Bal kar. Mozduljunk. Ámulat. Csodálat. Fussunk körbe. Másszunk falakra, Ugrojunk le egy szikláról. Fussunk végig a szédítő mélység felett a recsegő-ropogó faléceken. Aki játszott már a Prince of Persia sorozat legutóbbi három részével, az rögtön megérzi. Szinte szállunk. Minden egyes repedés kapaszkodó, melybe a körmünket vájjuk, miden ablak kiugró amin fellépünk, minden léc megváltás ha zuhanunk. A mozdulatok a legapróbb részletekig kidolgozottak, az animációs fázisok repertoárja végtelennek tűnik. Bármilyen mozdulatból következhet egy bármelyik másik. Végtelenül igényes. Minden valaha kiadott videójátéknál részletesebb és folyamatosabb mozgást láthatunk.

Később majd amikor harcra kerül a sor, újabb ámulatok. Amikor megkapjuk az ellentámadást, a kitérést és a védelem áttörését újabb hüledezések. Altair harcol. Vadul. Szépen. Alattomosan. A kivégzéseket nem lehet megunni. Soha. A legutolsó részletig gyönyörűen kidolgozott az egész. Lecsapunk, kitérünk védünk. Halálsikolyok, fémes pengék csapódnak össze. A körülöttünk állók gyűrűje ritkul. Félelem tükröződik a szemükben. Őrjöngő dühünk utat vág köztük. Legutóbbi áldozatunk még ki sem vérzett már a következő nyakába mártjuk a pengét, karmoljuk az arcát, törjük el a csontjait.

Először vetjük magunkat alá a mélybe parancsra, békés mosollyal az arcunkon. Leap of Faith. Csodálatos. Megkapjuk az első küldetést és kilovagolunk. Észtveszejtő tempóban szeljük át a vidéket hátasunkon. Mellettünk egyszerű emberek csodálkoznak az elviharzó lovason, katonák erednek a nyomunkba. Néha megállunk, hogy körülnézzünk egy őrtorony szédítő magasságából vagy megitassuk a lovat... ja.... nincs is ló. Megérkezünk Damaszkuszba. A város fölé magasodó hegygerinc mögül lépünk ki... nincsen szó... nincsen kifejezés arra ami akkor ér. Lovunk a fáradságtól tajtékosan kapálja a sziklaszirtet, mi pedig ámulunk. Ott egy város. Egy "igazi". Emberek cipelik dolgaikat, őrjáratok járnak körbe a falak körül. Bejutunk. És akkor robban. Ott állunk a város szélén. Házak magasodnak mindenfelé, megannyi megmászható és felfedezhető utca, sikátor, tető, udvar. Emberek ülnek a padokon, lugasokban hűsölnek. Egyesek portékáikat árulják, szónokok hada kísért. Katonák járőröznek, szegények koldulnak, bolondok visítoznak. A nap perzselően tűz, madarak hada repked házról házra, a csatornát keresik és az éltető vizet. Elindulunk az utcán, a tömegben alig lehet haladni. Karakterünk félrehúzza a vállát, segítségünkkel félretolja az emberáradatot. Ez így túl lassú. Keresünk egy alkalmas falat és hopp! Fent vagyunk egy tetőn. Egyik lábunkat a tetőszirtre helyezve kutatjuk szemünkkel a sürgő-nyüzsgő forgatagot. Bámulatos.

Hirtelen fenyegető hangra leszünk figyelmesek, egy íjjász feszíti meg a húrját jópár méterre tőlünk egy kiemelt épület tetején. Hamarosan tüzelni fog. Gyorsan kell cselekednünk. A karpengénk már be van készítve. Rohanás. Másodpercek alatt szeljük át a távolságot, közben szinte táncolva lépkedünk a tetők közti lyukakon, keresztléceken lendülünk át, rudak hegyéről ugrunk. Ott vagyunk. Támadás. Az utolsó három méteren teljes erőből felugrunk. A penge keresztülszalad az áldozaton. Nagyot puffanva zuhan hátra. Félig lelóg a tetőről. Hangot hallunk. Egy másik őr. Elbújunk. Most érkezik a tetemhez. Vizsgálja. Nem engedhetünk meg egy riadót. Csendesen odaosonunk. A bal karunk elemi erővel ragadja meg a torkát, a penge jobb kézből felszalad a gerinc mellett a szívbe. Lassan elengedjük. Körülnézünk. Minden csendes. Az egész város maga hatalmas kiterjedésében a szemünk előtt. Végre kell hajtani a küldetést. Nekiiramodunk.

Áldott állapotban

Az előző résszel szerettem volna érzékeltetni mennyire magával ragadó az Assassin's Creed világa. Kevés játék tudja elérni a teljes vizuális katarzist és az AC az első pillanatoktól fogva tökéletesen csinálja amit csinál. Az átlagon felüli igényesség ismérve az olyan dolgokon áll vagy bukik, mint például az, hogy mennyire érzi jól magát a játékos a környezetben. Amikor valaki azért veszi elő egy régebbi játékát, hogy tébláboljon a környezetben, teljesen függetlenítve magát a játék egyéb aspektusaitól az valami. Az minden amiről egy grafikus-designer álmodhat. Lenyűgöző a mozdulatok széles tárháza, például ha hanyatt lökik Altairt és egy derékmagasságú tárgynak ütközik, meghajlik a dereka és hátrateszi a kezeit, hogy megtámaszkodhasson. Kiváló. A futások ugrások, a karakterek és a városok kidolgozottsága is átlagon felüli. Túl szép, hogy igaz legyen? Sajnos. Jöjjön a fekete leves.

Halva született

Az Assassin's Creed abban a pillanatban elbukott, hogy aranylemezre nyomták. Nem üzletileg gondolom, mert szépen hozta a papírformát. Elbukott mint játék. Lehetett volna belőle egy újabb Sands of Time. Egy új nagy trilógia. Most már kevés az esély, hogy összeszedje magát a következő epizódra. Mindegy, hogy a sürgető kiadói nyomás vagy a gárda egyébb tagjainak foghíjjas tudása volt a ludas. Az AC játéktartalmilag egy szörnyűséges katasztrófa. Minden, ismétlem minden lényeges elemet megtanulunk szűk egy óra alatt és a játék további részében ezeket az elemeket kell a VÉGTELENSÉGIG ismételnünk. A kilenc ember elkapásához lényegében 3 feladattípusból kell 3 db-ot megcsinálnunk melyek már a játék közepén is kezdenek unalmassá válni (első végigjátszás), majd leszúrnunk őket, ami talán kettő kivételével csak annyi, hogy odamegyünk és megnyomjuk az X-et. Eközben eléggé zagyva és unalmas monológokat kell hallgatnunk és az összes melléküldetés lényegében kimerül abban, ami például egy San Andreasban is a legeslegutolsó legalja dolog volt: elrejtett ikonok gyűjtögetése. Itt ez szinte az egyetlen mellékküldetés ami a szavatosságot kívánja kitolni (a másik kettő meg öt perces). Ráadásul ezeket az ikonokat (zászlókat) teljes leírás nélkül lehetetlen megtalálni az elkövetkezendő kettőszáz éven belöl, úgyhogy aki már megőrül az fusson ide: www.assassinscreed-maps.com. Amennyire ott van a hangulat és a grafika a képekben, annyira rombol és pusztít a cselekményekben

Ön-gyilkos?

Rossz, rossz, rossz játék az Assassin's Creed. Egy átlagjátékos számára maximum egyszeri végigjátszást tartogat, többször esetleg az achievementek miatt érdemes nekiülni, vagy azért, hogy élvezzük az animációt például harc közben. Egy komoly gamer valószínűleg félredobja a háromnegyedénél (már ha nem viszi ki már csak azért is mert megvette). Azok a ritka madarak, mint Én, akik szerették a PoP-ot, imádnak vergődni egy játék által kreált fals világban csak az élvezet kedvéért... hát azoknak valószínűleg jó lesz egy darabig. Szörnyű ezt mondani, de még a legigénytelenebb játékoknak is (persze egy bizonyos határig) nekiül az ember egyszer kétszer már csak a kaland kedvéért. Itt egyszerűen nincs motiváció. Nem fogom rögtön eladni vagy elcserélni a játékot egy darabig, de óva intek tőle mindenkit. Vagy legalábbis fogadjátok meg a figyelmeztetéseket fentebb. Ennyi voltam.

Achievement lista: (44AC/1000G)

  1. The Eagle and the Apple - 1191 (100G)

Vidd végig a játékot.

  1. Personal Vendetta (40G)

Ölj meg minden Templomos Lovagot.

  1. Keeper of the Lions Passant (25G)

Találd meg az összes zászlót a Királyságban.

  1. Keeper of the Creed (10G)

Találd meg az összes zászlót Masyafban.

  1. Keeper of the Four Gospels (20G)

Találd meg az összes zászlót Jeruzsálemben.

  1. Keeper of the Crescent (20G)

Találd meg az összes zászlót Damaszkuszban.

  1. Absolute Symbiosis (45G)

Érd el a maximális szinkronizációt.

  1. Fearless (25G)

Mássz fel az összes kilátóba.

  1. Hungerer of Knowledge (20G)

Aktiváld az összes memóriahibát.

  1. Defender of the People: Acre (20G)

Ments meg minden ártatlant Acre-ben.

  1. Defender of the People: Jerusalem (20G)

Ments meg minden ártatlant Jeruzsálemben.

  1. Defender of the People: Damascus (20G)

Ments meg minden ártatlant Damaszkuszban.

  1. Converationalist (20G)

Barátkozz össze Lucy-val.

  1. Disciple of the Creed (30G)

Az összes célpontodat maximális szinkronizációban öld meg.

  1. Eagle's Will (20G)

Végezz 100 ellenféllel, halál nélkül.

  1. Eagle's Flight (20G)

Tarts ki 10 percig szemtől-szembeni harcban.

  1. Eagle's Prey (20G)

Gyilkolj meg 100 őrt.

  1. Blade in the Crowd (30G)

Ölj meg egy célpontot anélkül, hogy észrevenné.

  1. Eagle's Challenge (20G)

Ölj meg 25 őrt egy harc alatt.

  1. Eagle's Swiftness (20G)

Ölj meg 100 ellenfelet ellentámadással.

  1. Eagle's Dive (20G)

Ölj meg 50 ellenfelet a védelmük áttörésével.

  1. Eagle's Talon (15G)

Ölj meg 50 ellenfelet anélkül, hogy észrevennék.

  1. Eagle's Dance (10G)

Vesd le magad 50 alkalommal szénabálákba.

  1. The Hands of a Thief (15G)

Lopj el 200 dobókést.

  1. March of the Pious (5G)

Vegyülj a papok közé 20 alkalommal.

  1. Eagle's Eye (15G)

Ölj meg 75 őrt dobókéssel.

  1. Enemy of the Poor (5G)

Hajíts el 25 kéregetőt.

  1. Gifted Escapist (5G)

Vetődj keresztül 20 standon.

  1. Keeper of the Black Cross (10G)

Találd meg az összes Teutonic zászlót Acre-ben.

  1. Keeper of the Order (10G)

Találd meg az összes Templar zászlót Acre-ben.

  1. Keeper of the 8 Virtues (10G)

Találd meg az összes Hospitaler zászlót Acre-ben.

  1. Visions of the Future (50G) (Titkos)

Lásd meg a titkos jeleket a faladon.

  1. The Blood of a Corrupt Merchant (25G) (Titkos)

Öld meg Tamir-t, a feketepiaci kereskedőt.

  1. The Blood of a Slave Trader (25G) (Titkos)

Öld meg Talal-t, a rabszolgakereskedőt.

  1. The Blood of a Doctor (25G) (Titkos)

Öld meg Garnier de Naplouse-t, a Hospitilier vezetőt.

  1. The Blood of a Regent (25G) (Titkos)

Öld meg Majd Addin-t, a régenst.

  1. The Blood of a Merchant King (25G) (Titkos)

Öld meg Abul Nuqoud-ot, a kereskedőkirályt.

  1. The Blood of a Liege-Lord (25G) (Titkos)

Öld meg William of Montferrat-ot, a hadurat.

  1. The Blood of a Scribe (25G) (Titkos)

Öld meg Jubair-t.

  1. The Blood of a Teutonic Leader (25G) (Titkos)

Öld meg Sibrand-ot, a Teutonic vezetőt.

  1. The Blood of a Nemesis (25G) (Titkos)

Öld meg Robert de Sable-t.

  1. Welcome to the Animus (20G) (Titkos)

Hajtsd végre az Animus tutoriált.

  1. Hero of Masyaf (20G) (Titkos)

Mentsd meg Masyaf-ot a Templomos inváziótól.

  1. The Punishment for Treason (20G) (Titkos)

Találd meg az árulót és vidd Al Mualim színe elé.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

7 napja
8

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==