A Dead Space akár lehetne egy átlagos EA tucatjáték, azonban csak lehetne, mert nem lesz az. Az EA-s srácok nem sajnálják az időt és energiát a játéktól, és ez meg is látszik majd. A Dead Space egy ütős túlélő-horror kalandnak ígérkezik, mely a futurisztikus jövőben játszódik.
Egy horrorjátéknak kell egy két lábon álló sztori. 2400 környékén járunk, a világűrben bányászhajók ezrei végeznek nyersanyagkitermelést. Az egyik bányászhajó, az Ishimura azonban nem válaszol a központnak, ezért hősünk, Isaac Clarke és hegesztő-javító csapata a csendbe borult hajó felé veszi az irányt, hogy megjavítsák a kommunikációs rendszert. Csak a megérkezés után tűnik fel, hogy valami nincs rendben. A legénység egy szálig eltűnt, és átadta a helyét a rondábbnál rondább űrlényeknek. Hősünk pedig a hajón ragad.
Isaac tehát egyedül nézhet szembe a monszták ádáz armadájával, ráadásul igazi fegyvere sincs. Egyedüli védekezőeszköze egy kicsiny hegesztőpisztoly, mely ugyan komoly sebeket tud okozni, nem valami hatásos. Kis mérete miatt sokszor újra kell tölteni, ráadásul élet kérdése lesz, hogy időben megtaláljuk-e a szörnyek gyenge pontjait, amit kihasználva elintézzük őket.
A játékmenetről nem érdemes sok dolgot megemlíteni. Isaac-et hátsó kameraállásból követhetjük majd nyomon és a jól bevált trendhez hasonlóan HUD sem lesz. Hősünk életét a hátára szerelt világító kijelző fogja mutatni, ami nem töltődik vissza automatikusan, így ha rosszul áll a helyzet, érdemes lesz gyorsan keresni egy gyógycsomagot.
A szörnyek széles arzenálja áll majd velünk szemben. Lesz olyan lény, amely a szellőzökön keresztül ugrik ránk, ezeket csak akkor tudjuk kiiktatni, ha előbb lerázzuk magunkról. A legtöbb idegen egyszerűen nekünk támad hatalmas karmaival, de lesznek, akik megvárják, míg alájuk érünk, és ránk vetik magukat vagy éppen halottnak tetik magukat és hirtelen felugorva sújtanak le ránk.
A játék igazi kihívásnak ígérkezik a fejlesztők szerint. A hegesztőpisztolyon kívűl csak nagyon ritkán jutunk igazi fegyverhez, de abban is nagyon kevés lőszer lesz, így azokat érdemes elraktározni az igazi gigászok ellen. Isaac nehéz fémpáncélja nem könnyű, ezért hősünk leginkább gyalogolni fog, csak akkor tudunk vele futni, ha már nagyon nagy a gáz. Tovább nehezíti dolgunkat, hogy nincs manual mentés, a játék chekpoint rendszert fog használni.
A Dead Space tehát a jelek szerint egy jó kis horrornak ígérkezik, ami megborzongatja majd az idegeinket. A srácok nem titkolt célja, hogy létrehozzák a valaha készült legfélelmetesebb játékot. Sok szerencsét!
Várható siker: 7/10