[13] Cash Bacsi (offline)

Jkp - Remnytelen - Lehengerl

egy 41 ves fi s itt lakik: Budapest / Budapest

3898 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 20029 kreditet gyjttt

2019 prilis
12:10 AxE: Alliance vs Empire - Teszt (iOS)

Egy jtk, ami magtl megy ...
A Blizzard jtkok ktsgkvl igencsak nagy hatssal voltak a jtkiparra, pedig ha sszeszmoljuk ket egy kzen kijn az sszes cmk. Jelen esetnkben a Diablo trilgit rdemes felidzni az ottani jtkmenetet s mindazt amit kpviselt. Ez a stlus annak idejn hatalmas durransnak szmtott s mg a harmadik rsz is kpes volt elg jdonsgot hozni a stlusba, hogy forever classic legenda lehessen belle. Szmtalan msolat s utnzat jtt ki a piacra, kisebb nagyobb sikerrel meglovagolva a ktelez receptet. A mobilos jtkok krben ez az egyik legkedveltebb MMORPG stlus, utoljra taln a Lineage 2: Revolution volt az amit rdemlegesen meg lehetne emlteni, de a kett jtk kztt minl tbbet jtszunk annl tbb klnbsget vlnk felfedezni. Az els s mindenkppen megemltend dolog, hogy az Axe gyakorlatilag ha akarjuk magtl jtszik, hogy mit is jelent ez valjban? Maradjatok velnk!

Az Axe avagy Alliance versus Empire cmben gyakorlatilag minden benne van amit a sztorirl tudnunk kell. Ugye ahogyan az a tvol keleti jtkoknl lenni szokott kett dolgot imdnak de nagyon, az egyik az rkkvalsgig tart tant tutorial, a msik pedig a felesleges sztorizgats. Az alapkoncepci miszerint a fggetlen nemzetek szvetsgbl ltrejtt Galanos Alliance (szvetsg) s az elnyom Darkhaan Empire (birodalom) ellenttes rdekekbl kifolylag meglehetsen nagy kalamajkt okoznak azzal hogy nem kicsit veszlyes Istensgeket vakarnak megidzni, ezzel sok minden ms lnnyel elrasztva az egybknt bks vilgukat. Ha mindez nem lenne elg akkor mg egymssal is folyton csak versenyezve, egymst gyilkolszva prbljk tvenni a vgleges hatalmat. Persze ez neknk jtkosoknak jl jn, ugyanis picit vltozatosabb s izgalmasabb teszik a vgtelen hentelst s egy csom jpofa PvP tartalommal is megtltik mellkesen a jtkot.

Tekintettel arra, hogy a stlus klasszikusan egrre s billentyzetre lett kitallva, mdfelettbb knyelmetlen s krlmnyes a tapikpernys irnyts, persze meg lehet szokni mint mindent az letben, de szerencsre a ksztk nem grcsltek r nagyon erre a dologra, lehetsgnk lesz hrom irnyts kzl is vlogatni, az els hogy mindent mi irnytunk, a msodik hogy magtl megy de a skilleket mi hasznljuk, a harmadik pedig hogy mindent magtl csinl a jtlk, ilyenkor mi olyanok vagyunk mint valami item manager, aki csak a pontok elosztogatsval, az inventoryval s a felszerelsek gyrogatsval foglalkozik. Persze ilyenkor is kedvnkre beleszlhatunk a jtkba, nem lesznk lekorltozva, de bevallom szintn nagyon knyelmes amikor a jtk kb. mindent magtl csinl. Sajnlatos mdon a sztorit nem lehet kikapcsolni, szval a legfbb dolgunk kb. az lesz, hogy ezt llandan tlnyomjuk a folyamatos „jtklmny” rdekben. Ha esetlegesen lenne olyan ember akit megfog a sztori annak mg jobb, mert akkor kb. hromszorosra fog nni a jtkid, mert folyamatosan beszlget, magyarz vagy elmagyarz neknk valamit a jtk, szval lesz benne olvasnival rendesen.

Lehengerlen sok tartalom van a jtkban. Els krben termszetesen ott lesz a sztori nyolc klnbz helysznnel, helysznenknt tbb mint egy tucat kldetssel (quest). Minden terlethez tartozik mg kb. ugyanennyi mellkkldets (subquest) illetve minden nap kapni fogunk fl tucatnyi napi kldit amiket nmi rkltssel (diamond) jrakezdhetnk akr ktszer is. A kldetsek fogjk kpzeni a fejldsnk alapkvt, szerencsre a karakterfejlds nincsen tlbonyoltva. Gyakorlatilag kett f statisztikai adatunk lesz, a tmads s a vdelem, minden trgy s felszerels ezt fogja nvelni vagy ppen cskkenteni, ezek mellett szmtalan egyb adat lesz mg a jtkban, de azokkal nem rdemes foglalkozni, az elejn legalbbis biztosan nem. A ruhk s a szettek eleinte csak dekorcis feladatot fognak elltni, a ksbbiek sorn viszont megtantjk neknk, hogy minl tbb darab van meg egy komplett szettbl annl tbb extra kpessggel lesznk gazdagabbak. Illetve az extra statisztikt mg az is vltoztatni fogja, hogy egy bizonyos szettbl mi volt a legmagasabb rtkbeli szint (common, uncommon, rare, epic stb) amit el tudtunk rni. Kln rdekessgnek szmt, hogy a jtk figyeli azt, hogy az sszes elrhet szettbl mennyit sikerlt eddig sszeszednnk, s mi kedvnkre vlaszthatunk (Use Codex) a szmunkra ppen legkedvezbb extra statokbl.

A ruhkat, felszerelseket s a fegyvereket is azonos rendszer szerint tudjuk fejleszteni. Az els s legfontosabb az „enhance” ilyenkor a szmunkra felesleges cuccokat bele tudjuk olvasztani nmi arany rkltsvel a kedvenc cuccunkba. Ha az elrte a 30-as szintet, akkor tudunk „upgrade”-elni, ehhez szksgnk lesz nmi upgrade stone-ra, ami termszetesen ms szn lesz fegyver, ruha illetve minden egyb tpusnl, ha sikerlt akkor egy rtkkel magasabb lesz, teht mondjuk egy rare darabbl epic lesz s gy tovbb. Ezutn az enhance ellrl kezddik. Ha egy ruhval elrtk az epic szintet, akkor megjelenik rajta egy res hely a „spiritstone”-nak, amivel tovbbi extra tulajdonsgokat adhatunk az adott cuccnak. Termszetesen minl rtkesebb egy darab annl tbb ilyennel fog rendelkezni s annl tbb res hely lesz rajta a kveknek. Ha mindez nem lenne elg, akkor idvel elrhet lesz az angyalszrnyunk is, amit ugyancsak szanaszt lehet tpolni, illetve megjelenik a rna-rendszer is, ami nem tl bonyolult, de ezeket a kveket is kedvnre tudjuk majd tpolni (enhance). Ha a karakternk magasabb szinten lesz akkor lesznek ezek a dolgok igazn fontosok, mert pont amikor azt hisszk hogy halhatatlanok vagyunk szembejn egy msik jtkos, aki egy tssel leszed minket, hogy mirt? Mert sokkal jobban beltte a karaktert, odafigyelt a rszletekre, a legaprbb rszletekig s a lehet legjobb mdon hozta ki a balanaszt a jtkbl. Erre mi is kpesek vagyunk, de eleinte meg kell ismerni a rendszert s csak utna fog menni a dolog.

Az alaptrtneten kvl olyan mennyisg tartalom van a jtkban, hogy nem is lehet mindent lerni. rdemes csatlakozni egy klnhoz, aminek ksznheten nem csak extra shopra s lootra tehetnk szert (Guild Battle, Guild Elimination), hanem brmikor segtsget krhetnk a tbbiektl, ha valamire szksgnk lenne. Egy csom olyan tartalom van amihez kett vagy annl tbb emberre van szksg, ilyen pldul a Raid amikor is egy hatalmas bossal kell megkzdennk, ide mg a ngy ember is kevs tud lenni, ha nem dolgozunk ssze, vagy nem kommuniklunk egymssal, vagy ppensggel nincsne elg DPS. De lesznek 1v1-es PvP meccsek (Field of Honor), lesznek 4v4-esek is (Arena). Lesz szmtalan Dungeon, klnbz nehzsgi fokozaton, a jl megszokott Vgtelen torony is visszakszn (Eternal Sanctum). Mind kzl a kedvencem a „Conflict” ami naponta csak pr alkalommal jelentkezik, ilyenkor minden online jtkos egymsnak csap, ltalban mindkt oldalon egyenlen szoktak lenni, de hogy ki milyen szinten van az mr csak a vletlennek ksznhet, kpzelhetitek mi trtnik, ha olyan 10-20 hatalmas hs egymsnak esik. Ha valakit legyznek az vlaszthat hogy azonnal felkel egy leszt jegyet (Ressurection Ticket) felhasznlva, vagy pedig kivrja a respawn idt, ezzel tbb rtkes msodpercet elvesztve. Az jraleds termszetesen egyre tbb jegybe fog kerlni, szval csak okosan s mdjval bnjunk velk, illetve nem mindig az a j megolds ha a pokol kells kzepn jralednk, hiszen ekkor nagy esllyel azonnal mehetnk is vissza oda ahonnan jttnk. A Conflict tz percig tart vagy addig amg az egyik csapat el nem ri a szz pontot. Intenzv, izgalmas, sok kihvst tartogat md ez, ilyenkor jhetnk r arra, hogy sikerlt-e jl belni a karakternket vagy rszorul nmi polrozsra.

A jtk grafikja dbbenetes, hihetetlen rszletessggel ki van dolgozva benne minden. A hat vlaszthat kaszt kzl (hrom-hrom mindkt oldalon) ngy n lesz, termszetesen vgtelen hossz comb, atomcscss csajszikk, akiknl annyira odafigyeltek a rszletekre, hogy ha levetkztetjk ket pnclmentesre, akkor mindegyikjk gynyr, Triumph-szint fehrnem kompozciban fog tndklni, mindegyik kasztnak ms, a stlushoz megfelel tpus. Nem tallkoztam mg olyan jtkkal ahol mg erre is odafigyeltek volna. A rszletessg az utols sziklig alapveten jellemz a jtkra, ahogyan az audiovizulis minsg is. Az mr egy msik krds, hogy ez az automatizlt jtkmenet kinek fog bejnni. Nekem nagyon tetszett, elkapott a jtk rendesen, egy Archer csajszikval kezdtem a jtkot, akit lvl35-ig felgyrtam s belekstoltam mindegyik msik kasztba is. Teljesen ms jtkstlus, erssgek s gyengesgek mindkt oldalon, a siker titka a csapatjtkban rejlik, szval van benne tartalom rendesen. Csak ajnlani tudom mindenkinek aki szereti ezt a stlust!

4/5
0 komment

Cash Bacsi
The watching machine, who became a father | Brassballs Jr. | A Guardian of light
Ezeken a platformokon jtszom
Xbox
Xbox 360
Playstation3
Playstation Portable
PC
Xbox One
Mobil
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Kaland, Krtya, FPS, Online FPS, Zene, Puzzle, Szerepjtk, Stratgia, Taktikai
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Jtk mindenhol, Krtyajtk, Jtk interneten, Trsasjtk, Kisllatok bosszantsa, Jtk zsebkonzolon, Szerepjtk, Passzinsz / aknakeres, Zene (jtszom), DVD, Magazinok, jsgok, Fotzs, Zene (hallgatom), Knyvek, TV, rs, Mozi , Anime, Sznhz, Csajozs / Pasizs, Bulizs, Bartok, Billird, Nyilvnos megszgyenls, Email, Letlts, NASA weboldal feltrse, Esben stls, Cserepadon ls, Hember pts, szaki sarki expedci, Bicikli, Ping-pong, Grnyedt ls, Fitness
Bartok, ismersk
zaz
(online)
rdg
(offline)
olcsi
(offline)
Hazuki
(online)
Daniel San
(offline)
Oli G.
(offline)
Hwopapa
(offline)
Fantomas
(offline)
Kriszti196
(offline)
Attila6
(offline)
Vuxy
(offline)
Rewmac
(offline)
DanTes
(offline)
musiz
(offline)
Iceakos
(offline)
tjames
(offline)
laja x
(offline)
kafaszofa
(offline)
SliDe
(offline)
Apophis
(offline)
river
(offline)
At-tek
(offline)
Cayman HUN
(offline)
KrAtos007
(offline)
tsz
(offline)
Arpy300
(offline)
MistaPriest
(offline)
ne5h
(offline)
Ronyo
(offline)
okornyalbaro
(offline)
K2 The Highest
(offline)
Dirty Nate
(offline)
reptile
(offline)
p3ti
(offline)
XBOX Live