Kubizmus a négyzeten
A Thomas Was Alone egy 2012-es logikai platformjáték Mike Bithell független programozó és tanár jóvoltából. A gamma megjelent szinte minden korabeli számítógépre, konzolra és okos eszközre.
A játék főhősei, így a címbeli Thomas is, programok, akiket az alkotó stílusos módon különféle alakú és színű négyzetekként ábrázol. Összesen 100 pálya található, és a feladat minden esetben eljuttatni őket a megfelelő fehér keret(ek)ig, ahol egy villanást követően eltűnnek. Egy időben egy karaktert irányíthatunk, akik között bármikor válthatunk, és a speciális tulajdonságaikat kihasználva kell megoldanunk a furmányos, kreatív, de azért nem túl megerőltető helyszíneket.
Az egyes fejezetek minden alkalommal képesek valami új mechanikát bevinni, a nehezebb szekvenciák előtt pedig checkpointok is megkönnyítik az életünket. A játék a Unity motor 2D változatát használja, ami az egyszerűsége ellenére is stílusos megjelenést nyújt. Bár a szereplők elvileg csak programok, Danny Wallace elmesélésének köszönhetően mindenki saját névvel és személyiséggel lett felruházva, amitől nagyon is szerethetővé, emberivé válnak.
Rövidsége és relatív könnyűsége miatt a Thomas Was Alone egy ideális relax játék. Ugyanakkor kihagyott ziccernek érzem, hogy a pályák teljesítésénél a program nem méri az időt, még az első végigjátszást követően sem.
Pro:
a sztori;
a narrátor;
kreatív feladatok;
nyugtató hangulat;
egyszerű, de stílusos grafika;
az új játékelemek adagolása;
a chiptune zenék;
multiplatform;
Kontra:
rövid;
a kihívást keresők csalódhatnak benne;
nem mér időt;
Kiknek ajánlható?A logikai platformerek kedvelői mellett a könnyed, relaxációs programot keresőknek is jó időtöltést kínál.