[33] ne5h (offline)

egy 28 ves fi s itt lakik: Fejr / Szkesfehrvr

3466 napja regisztrlt felhasznl, ez id alatt 87430 kreditet gyjttt

2018 prilis
06:50 Bloodborne vs Nioh
A kk sarokban a yharnami rmlmok, a piros sarokban a szke szamurj.
Kezdskpp egy szemlyes vallomssal nyitnk. Sosem rajongtam a Souls jtkokrt. Ennek htterben nem a kezdetben raggatott unfair s nehz, illetve direkt szivat jelzk lltak, egyszeren csak sem a jtk vilga, sem gy maga az egsz jtkmenet nem vonzott. Aztn minden megvltozott, amikor a Sony a 2014-es vben a klnbz expkon tartott konferenciin elkezdte a Bloodborne-t mutogatni. Mr az els trailer alapjn tudtam, hogy n ezzel a jtkkal jtszani akarok, m amikor meglttam a From Software logjt, elbizonytalanodtam. s nem, nem a Souls jtkokra aggatott jelzk miatt, hanem mert attl tartottam, hogy a trailerrel ellenttben a tnyleges jtk pont olyannyira nem fog behzni, ahogy a Dark Souls-ok sem voltak r kpesek. Nhny vvel ksbb aztn megtrt a jg, fejest ugrottam a yharnami rmlmokba s egyik jelen genercis kedvencemet ksznthettem a Bloodborne szemlyben. A tbb szz rnyi jtk utn tettem egy bizonytalan ksrletet a Dark Souls III-mal is s sajnos szomoran kellett konstatlnom, hogy az elzetes vlemnyem nem vltozott, valamint az sem segtett a helyzeten, hogy a jtk jnhny megoldst ers visszalpsnek ltem meg a Bloodborne utn. Ezek utn akadt meg a szemem a Nioh-n, amivel szintn nem egyszer krlmnyek kztt akadtam ssze. A jtkbl kiadott megannyi elzetes prbk kzl csak az egyikkel volt szerencsm jtszani, az els benyomsok azonban olyan mrtkben csaldst keltek voltak, hogy mr-mr lemondtam a jtkrl. Aztn a sors fintornak (s siklara hathats kzbenjrsnak) ksznheten mgis az lembe hullott a jtk, a tbbi pedig mr trtnelem. Szintn tbb szz rnyi jtk utn pedig btran jelenthetem ki, hogy jabb kedvencre leltem benne. Ennyi elzetes mellbeszls utn trjnk is r a lnyegre.



Ezen bejegyzs alapja egy rtatlan komment volt, melyben a Bloodborne s a Nioh sszevetst krtk tlem. Nos, 300 rnyi Bloodborne s 800 rnyi Nioh utn azt hiszem, taln valban van nmi tisztem egymsnak ereszteni ezt a kt jtkot, mg ha csak elmleti skon is teszem ezt. Nem tervezem azonban az egyiket a msik fl emelni, hiszen a nyilvnval azonossgokon tl azrt merben klnbznek is egymstl. Inkbb pont ezeket az eltrseket tervezem kicsit (na j, baromi hosszan) boncolgatni.

A Nioh kapcsn elkerlhetetlen a From Software jtkainak felemlegetse, lvn a Team Ninja nem titkoltan hol tbb, hol kevsb nylt inspircis forrsknt a Soulsborne jtkokhoz. A szolgai msolson tl azonban sokkal tbbet is tettek, nhol elg kemnyen feladtk a leckt Hidetaka Miyazakiknak, mg mshol pp hogy az ihletad forrshoz kpest nyjtanak kevesebbet. Persze irrelis is lenne azt vrni, hogy minden terleten fellmljk a mzsaknt szolgl alkotsokat. De mik is azok az elemek, ahol a Nioh bizony sikeresen licitl r a From Software munkira?

Igyekszem egy jl felptett tematika mentn sorjban vgigvenni az egyes jtkelemeket s ezen bell rtkelni mindkt alkotst. Nem clom egyrtelm gyztes s vesztes hirdetse, ugyanakkor nem tudom megllni, hogy bizonyos pontokon ne emeljem ki, ha egyik vagy msik alkots jelentsen tlteljest. Lssuk is a boncolgatst.



Trtnet, trtnetvezets
(A flrertsek elkerlse vgett: kizrlag a vgigjtszs sorn, a jtk sajt maga ltal "elmeslt" trtnetrl van sz.)
Az els mr rgtn egy nmileg handicapes kategria, lvn a Bloodborne, a Dark Souls-okhoz hasonlan, elg nehezen rtkelhet ezen krn bell, az ok pedig igen egyszer. A jtk nem kifejezetten rendelkezik jl felptett s akrcsak minimlis mrtkben is jelen lv narratvval. A jtk alapfeltse egy flmondatban sszefoglalhat: vess vget a rmlomnak. Vels, ugyanakkor nem kimondottan kzzelfoghat. Ezen a terleten a Nioh lnyegesen knnyebben teljest. Adva van a japn trtnelem egy meghatroz szelete, amibe a trtnelmi hsggel egytt jelents mennyisg fantzia is vegyl, ugyanakkor prbl h maradni a tvol-keleti mitolgihoz s az ismert trtnelmi szemlyekhez. Ennek a feltsnek egyetlen htrnya, hogy nmileg elvrja a feldolgozott kor kisebb-nagyobb mrtkben trtn ismerett, ennek hinyban csak a klnbz kdexekben kutakodva tudjuk nagyjbl helyre tenni a kiraks darabjait. Emiatt teht a Nioh sem felttlenl hibtlan, ugyanakkor vetlytrsval ellenttben rendelkezik egy elre megrt cselekmnyszllal, ennl fogva ezen a terleten mindenkppen jobb teljestmnyt nyjt, mg akkor is, ha itt-ott csapong az esemnyek kztt s meglehetsen gyors iramban hoz be vagy r ki karaktereket a sztoribl.
Adott teht egy majd’ semmilyen narratvval nem rendelkez s egy trtnelmileg hitelesen meggyazott, de rendesen tlalni nem felttlenl kpes jtk.

Vilgfelpts
Na ez mr egy sokkal rdekesebb szempont. Dacra a trtnetvezets krli ressgnek, a Bloodborne rendkvli mrtkben kidolgozott httrrel, lore-ral rendelkezik. Ehhez j kiegsztst nyjtanak a vilgban tallhat fegyverek, ruhk s trgyak lersai, valamint az itt-ott fellelhet utalsok, jegyzetek s szvegfoszlnyok. A hatalmas s egybefgg, valamint remekl sszekapcsolt helysznekbl ll vilg minden zugnak megismerse j tmpontokat nyjt, ugyanakkor sajnos szinte semmit sem ad kzzelfoghat, betonbiztos tnyknt. A net bugyrait jrva az ember megannyi teriba, elemzsbe s magyarzatba tud botlani, amik ugyan nhol fedik egymst, m mgis kpesek eltren bemutatni dolgokat. Taln ppen emiatt olyan j a jtk hangulata, a misztikum elg jelentsen kpviselteti magt, ez pedig nagyon ers atmoszfrt tud teremteni.
Ennek nagyjbl szges ellentte a Nioh megvalstsa. A trkpen elrhet lokcik egymstl jl elklntett s fggetlen plykbl llnak, amik kztt nincs semmilyen mrtk kapcsolat, leszmtva persze a trtnet cselekmnysort. Ugyanakkor a Bloodborne-hoz hasonlan a httrvilg itt is ersen kiforrott, ksznheten a keleti mtoszok rmeinek, a valban ltezett szereplknek, valamint a hiteles s korh trgyaknak, fegyvereknek s ruhknak ksznheten. Mindezek mell a klnbz tlvilg lnyek s szellemek lersai, valamint a korbban mr emltett kdex bejegyzsei szolglnak tovbbi rszletekkel, gy aki valban fogkony a jtk trtnelmre, ezeken keresztl mindent megtudhat. Nem is beszlve a megannyi tvezetrl.



Plyadizjn
Itt megint csak megtallhatak a kzs pontok, br a kt jtk egyik alapvet eltrsnek ksznheten ebben a kategriban is klnbznek egymstl. A Bloodborne nagyobb, egybefgg terleteinl sokkal jobban ltszik s kirajzoldik a helyszneken s a kzttk megtallhat rvidtseken bell a tervezs, amivel megalkottk a jtk bejrhat terleteit. Ezzel szemben a Nioh jl elklntett szntereinl az egyes levgsok s kiskapuk sokkal inkbb a tbbszri jrajtszs sorn alkalmazhat hatkony elrehaladst hivatottak szolglni, semmint a terletek tgondolt egymshoz kapcsolst jelezni. Mindazonltal mindkt jtk esetn elmondhat, hogy a helysznek hangulatosak, ltvnyosak s nem ritkn blintunk elismeren, hogy a ksztk hogyan vezetnek vissza minket egy korbban mr felkeresett pontra. Csak nyilvn a mretbeli eltrseknek ksznheten a Bloodborne-ban ezek a megoldsok sokkal jobban kidomborodnak, mint a Nioh-ban. Utbbi esetben viszont a kompaktabb lokciknak hla vltozatosabb megoldsokkal tallkozhatunk.

Jtkmenet
A kt jtk mfajbeli egyezsnek ksznheten ezen a tren meglehetsen kzel vannak egymshoz. Mind a Bloodborne, mind a Nioh esetben a feladatunk, hogy az egyes helysznek feldertse sorn eljussunk az ppen aktulis boss-ig, termszetesen jl kidolgozott harcok sorn, majd a fgenyt leverve haladni tovbb a vgjtk fel. Lerva nyilvn kzel sem annyira lvezetes ez, mint tlve, ugyanakkor a f csapsirny mellett mindkt cmben tallhatunk mellkes elfoglaltsgokat is. A klnbsg csupn annyi, hogy a Bloodborne esetben elsre nem tudhatjuk, hogy pontosan mi is a ktelezen teljestend feladatok listja s mik az opcionlisan vgrehajthatak. Ennek fnyben a nehzsg sem kvetkezetesen arnyos vgig, knnyen megeshet, hogy a kalandozs sorn olyan terletre rnk, ahova ms krlmnyek kztt ksbb lenne indokolt, ennek kvetkeztben pedig nagyobb ellenllssal kell szembenznnk. Nem kell hasonltl tartanunk a Nioh esetben. Itt ugyanis a jtk folyamatosan jelzi neknk, hogy mik az ppen aktulis f- s mellkkldetsek. Utbbiak esetben a mr ismert plyk teljes egszn vagy egy kisebb rszn kell klnfle csip-csup gyek kpben tovbbi harcokba bonyoldnunk. Mert a flrertsek elkerlse vgett, mindkt jtkban a harcon van a hangsly, a Nioh pusztn csak nyltabban vllalja fel, mikor kld minket olyan feladatra, ami nem kzvetlenl segt a tovbbjutsban. Legalbbis kezdetben. De errl majd ksbb.
Mellkes teendkkel a Bloodborne sorn is tallkozhatunk, igaz jval kevesebb mrtkben s jval rejtettebb mdon. Ez a korbban mr emltett misztikumnak ksznhet, a Bloodborne mg akr sokadik vgigjtszsra is kpes a sttben tartani minket, nem kiterteni a lapjait. Ugyanakkor sokkal korrektebb, mint pldul a Dark Souls III, az esetlegesen elkezdett questek nem tudnak sszeakadni s jval kevesebb tnyezre kell figyelnnk a teljestsk sorn. Ilyen fajta megbzsokban a Nioh nem bvelkedik, ugyanakkor ez taln nem is felttlen htrny, a kldetsek felptse miatt elgg idegen lenne a jtktl.



Harcrendszer
Trjnk r az egyik legsarkalatosabb pontra, hiszen mindkt cm egyik erteljes eleme a harc. ltalnossgban elmondhat, hogy mind a Bloodborne, mind a Nioh esetben a fegyverek egy gyors s egy lassabb tmadssal rendelkeznek, a sebzs rtelemszeren ezekkel arnyos, valamint hogy br klnbz mdon ugyan, de mindkett jtk esetben lehetsgnk van a felnk irnyul csapsokat akr blokkolni, akr megszaktva ket ellentmadsba tmenni. A felszn alatt termszetesen ennl jval tbb lapul. A Bloodborne esetben pldul nem mehetnk el sz nlkl amellett, hogy a jtkban megtallhat 26 kzelharci fegyver mindegyike teljesen egyedi s ennek megfelelen egyfajta jtkstlust s mentalistst kpviselnek a harcok sorn. A Bloodborne harcrendszernek egyik legrdekesebb pontja ktsg kvl a transform mechanika, melynek segtsgvel a fegyverek nmileg talakthatak, hol kisebb, hol nagyobb mrtkben, ezltal pedig teljesen j tmadsokat s mozdulatokat kapunk. A dolog rdekessge, hogy ezeket a formavltsokat a harcok sorn is hasznlhatjuk, akr kt csaps kztt megvltoztatva a fegyvernk alakjt, ezzel mg hatkonyabban oszlatni a rnk tr hordkat.
A Nioh esetben nmileg szegnyesebb felhozatalrl beszlhetnk els krben, hiszen itt fegyvertpusokat kapunk, szm szerint 7-et, ezek mindegyike azonban tbb tucat kpviselvel rendelkezik, gy pusztn szmszaki oldalrl knnyedn licitl a Bloodborne-ra. A Nioh harcrendszernek ereje a klnbz fegyverllsokban rhet tetten, ennek ksznheten mindegyik fegyvert hrom eltr tartsban forgathatjuk, ezltal lnyegesen eltr tmadsokat kapva. Ezek nem pusztn a gyors, de gyenge s a lass, de ers tengelyen rtendek, hanem az egyes fegyverekhez megtanulhat (mert itt tanulni kell, nincs minden tmads azonnal a tarsolyunkban) egyedi mozdulatok sok esetben adott llshoz ktttek, gy pldul parry-zni sok esetben csak elre meghatrozott mdon tudunk.

Meg kell emltenem mg egy aprsgot, ami mindkt jtk esetben jelen van, de teljesen ellenttes megkzeltsben: ez az aktv visszatlts. Ennek ksznheten a Bloodborne-ban az letnket tlthetjk vissza egy rvid ideig, mg a Nioh-ban a Ki-nk gyorsabb feltltdsrl gondoskodhatunk. A From Software jtknl a bekapott sebzs esetn van egy minimlis visszavgsi id, mely alatt a bevitt tsekkel nmileg visszatlthetjk az letnk egy rszt anlkl, hogy a korltozott szm gygyt elixrhez kellene nylnunk. A Team Ninja ezzel szemben a folyamatos akcit helyezte eltrbe, gy a tmadsok kztt s utn egy jl idztett gombnyomssal drasztikusan gyorsthatjuk a mozgshoz szksges Ki regenerldst, st, a ksbbiekben ezt akr egy dodge-olssal is megtehetjk, gy kt legyet tve egy csapsra. Ez, kiegsztve a ksbb rszletezsre kerl trgyhasznlattal s build ptssel, akr azt is jelentheti, hogy folyamatosan sebzs alatt tarthatjuk az ellenfeleinket.



Karakterfejleszts
Ez megint egy olyan pont, ahol a kt jtk ltszlag megegyezik, kell id eltltse utn azonban knny szrevenni, hogy merben klnbznek egymstl. Mind a Bloodborne, mind a Nioh esetben lehetsgnk van a jtk elejn kis mrtkben befolysolni az irnytott karakternk kezd statjait. Ennek rdekben mr az indulsnl eldnthetjk, milyen irnyba is szeretnnk formlni fhsnket. A Bloodborne esetben azonban (szemlyes vlemny szerint) sokkal inkbb a hasznlt fegyvernk hatrozza meg a karakternket s nem felttlenl a klnfle rtkekre elosztott pontok. Radsul itt nincs is lehetsgnk a pontok jbli elosztsra, gy ha csak nem tudjuk mr a jtk elejn, hogy melyik fegyvert is akarjuk majd hasznlni, akkor knnyen megeshet, hogy nhnyat amiatt nem fogunk tudni rdemben hasznlni, mert nem a megfelel statokat hztuk. s itt van az a pont, ahol a jtk alapillre, a titokzatossg s a misztikum a visszjra sl el. Pldnak okrt: n kezdetben teljesen megfelelnek talltam, hogy a 4 alaprtket (Vitality, Endurence, Strength, Skill) erstsem, a tbbit pedig alkalmanknt fejlesztettem, emiatt a Chikage bizonyos szintig teljesen hasznlhatatlan volt, mert olyan rtkbl sklzott, amit nem fejlesztettem.
A sklzs a Nioh esetben is megvan, azonban itt mindig 3 klnbz rtknkbl addik a fegyver sebzse (szemben a Bloodborne-nal, ahol kt rtk a meghatroz), viszont mivel egy adott trgy birtokban brmikor nullzhatjuk a karaktert s jrapontozhatjuk, gy knnyebb a fegyverek s tmadsok kiprblsa, mert nem kell attl tartani, hogy valamit nem fogunk tudni hasznlni.

Hasonl a helyzet a ruhk s ruhaszettek esetben is. Mg a Bloodborne-nl az egyes darabok rtkei s mdostsai kztt az eltrs minimlis s nha szinte szre sem vehet, addig a Nioh kapcsn jval marknsabb klnbsgekrl beszlhetnk. Rdasul itt bejn a kpbe a ruhk slya is, mely hat arra, mennyire mozgkony a karakternk, ami nem pusztn a stamina visszatltsrt felel, de a hasznlathoz szksges rtkek nagysgra is kihat. A Nioh ezen a tren kicsit a Dark Souls-hoz ll kzelebb, azonban egy kicsivel komolyabban pt erre. A felszerelsnk slya (mely csak a ruhkbl addik, a fegyverek s egyb kiegsztk elhanyagolhatak) s a teherbrsunk osztalka alapjn klnbz mozgkonysgi osztlya soroldunk be, ami nem csak az egyes tmadsokkal vesztett stamina nagysgt jelentik, de bizonyos esetben akr a sebzsnk mrtkt is befolysolhatja.



Trgykezels
Ez az a kategria, ahol az elvek tkznek egymssal, gy igazbl csak az egyni preferencia hatrozza meg, kinek melyik megolds nyeri el jobban a tetszst. A Bloodborne esetben a kevesebb tbb felfogs dominl, gy a nhny hasznos trgy kztt knnyen tudunk vltogatni, gy mindig gyorsan reaglhatunk a szitucikra. Ehhez hozzjrul az is, hogy a gyors elrsre tehet trgyak szma korltozott, ezltal a ksztk sem akartk tlbonyoltani a dolgot. Az egyszer hasznlati trgyak mell j kiegsztsknt szolglnak az Arcane tmadsok (amiket akr varzslatoknak is nevezhetnk). A Nioh ennl jval rnyaltabb s bizonyos szempontbl bonyolultabb rendszert hasznl. Egyrszrl a felvehet trgyak szma is lnyegesen meghaladja a Bloodborne felhozatalt, hiszen itt akr mi magunk is legyrthatjuk a szksges eszkzket, nem kell pusztn a megvtelre vagy tallsra szmtanunk. Ezen kvl a korbban mr emltett jval nagyobb mennyisgben elfordul fegyverek mell kzel azonos szm, ha nem tbb ruha is csatlakozik, gy akik a tmnytelen mennyisg lootot szeretik, biztosan rmmel fogjk fogadni a Nioh megoldst. Ezzel egytt a klnfle trgyak, jutsuk s varzslatok hasznlata kicsivel krlmnyesebb tud lenni, mivel knnyen megeshet, hogy jval tbbet sajttunk el, mint amennyit ezek kzl a klnbz gyorsgombokhoz tudunk prostani.

Buildek
Mind a Souls jtkok, gy a Bloodborne is, mind a Nioh lehetsget biztost r, hogy ne csak a fegyvernket vlasszuk meg, hanem hozz a karakternket is a neknk lehet legmegfelelbb mrtkben igaztsuk. A Bloodborne esetben ez inkbb a karakterfejlesztsnl rhet tetten, mivel a klnfle ruhk s ruhaszettek inkbb az ellenllsunkra s a vdelmnkre hatnak. De nem gy a Nioh esetben. Egy igazi Diablo-s RPG-hez hasonlan mind a fegyverek, mind a ruhk rendelkeznek vletlenszer (s nha fix) perkekkel, melyeket akr meg is vltoztathatunk, ezltal teljesen knynkre-kedvnkre formlni a bellk szrmaz elnyket. Ezek mell trsulnak be a passzv bnuszokkal rendelkez ruhaszettek, melyek adott darabszma egyidej hasznlat esetn tovbbi extra kpessgeket adnak. Radsul a klnbz szettek kombinlhatak, gy a bellk szrmaz elnyk sszeaddnak. Ha mindezekhez hozzvesszk a fegyverekre s ruhkra tehet perkeket is (amik tovbb ersthetik a szettbnuszokat), knny kitallni, hogy a lehetsgek szma exponencilisan nvekszik. s itt mg nem rnek vget a varicis opcik, hiszen az egyenletbe bevonhatjuk a mindig velnk lv Guardian Spiriteket is s egyb kiegsztket, ezltal mg jobban elmlyedhetnk a buildekben.
Csak hogy egy pldt hozzak: felvehetnk olyan szettet, ami az ellenfelek meglse utn kapott amritval (ez az XP megfelelje) letvisszatltst biztost, a gygyuls sorn egy msik szett sebzsnvelst ad, ezeket pedig kiegszthetjk a ruhkra tehet perkekkel, melyek tovbbi ngygytst adhatnak akkor, ha tbb ellenfl tmad rnk egyszerre vagy ha valamilyen negatv hats r minket. Mivel ezek elg gyakoriak, gy knnyen kitallhat, hogy szinte folyamatos gygyuls alatt lehetnk, ezzel egy idben pedig a sebzsnk is folyamatosan nvekedni tud. s ez csak egy a nagyjbl kismili lehetsg kzl.



Online s tbbjtkos funkcik
Br sokan nem rtenek egyet vele, mind a Bloodborne, mind a Nioh jtszhat, st mi tbb, a maga mdjn mg lvezhetbb is tbbjtkos mdban. Azon a nyilvnval tnyen kvl, hogy jelents segtsget jelenthet egy msik jtkos jelenlte, termszetesen bizonyos mrtk htrnnyal is szolgl, elvgre mgiscsak Souls-like jtkokrl beszlnk. Mind a Bloodborne, mind a Nioh esetben elmondhat, hogy a multiplayer sorn az ellenfelek, klnsen a boss-ok sklzdnak a megnvekedett ltszmhoz, ezzel kompenzlva a jtkos oldalrl megnvekedett sebzst.
A Bloodborne esetben ez a sklzds egyirny, vagyis ha a co-op segt elhallozik vagy brmilyen ms mdon kikerl a harcbl, a boss nem gyengl vissza az eredeti rtkre, teht ilyen esetben a host szmra nagyobb kihvst jelenthet (amit sokan direkt ki is hasznlnak, hogy nveljk a jtk amgy sem elhanyagolhat veszlyeit).
A Nioh (s fleg a DLC-i) egy msik megkzeltst alkalmaz. Mr az alapjtk vgn is lehet tallkozni olyan mellkkldetsekkel, melyek sorn handicapes prbajokat vvhatunk, azaz egyszerre kt boss jn ellennk (amit szemly szerint a jtk egyik legjobb hzsnak tartok, fleg egy bizonyos ketts szerepeltetst). Ez ellenslyozhat, ha segtt hvunk magunkkal, ilyenkor amolyan tag team meccset eredmnyezve, ahol 2v2 leosztst hozhatunk ssze. Azonban a kiegsztk esetben a ksztk mr csavartak egyet a nehzsgen. Ha ezekben a kldetsekben hvunk co-op partnert, mindig eggyel tbb boss-ra kell szmtanunk vagy a boss-ok kapnak segtket. gy pldul elfordul, hogy egy arnban egyszerre 3 boss is vr bennnket. Ez a metdus a majd’ 1000 szintes Abyss-ban is tetten rhet.

Ezzel egytt egy msodik multiplayer lehetsg is megtallhat, mindkt jtkban, ez pedig a PvP. Br alapveten egyik jtk sem a kompetitv multiplayerek szellemisgben szletett, sokak szmra jelent kellemes idtltst, amikor a klnfle szettek s buildek feszlnek egymssal, illetve eltr taktikk mrettetnek meg. Mindkt jtk egyik sarkalatos eleme ezen a tren az invader rendszer. A Bloodborne esetben amennyiben co-op segtt hvunk be, a terleten megjelenik egy NPC, aki ezzel egy idben invaderek keressbe is kezd, hogy ne lvezhessk annyira a trsasgot. A dolog pozitvuma, hogy ezek az NPC-k megkereshetek s lelskkel az invaderek behvsa megsznik, gy teljes nyugodtsggal haladhatunk tovbb co-opban. Ezt kiegsztend mi magunk is hvhatunk be invadereket, ha ahhoz van kedvnk, illetve a jtk bizonyos terletei direkt PvP terletek, ahol az a bizonyos NPC akkor is keres invadert, ha trtnetesen egyedl vagyunk.
A Nioh sokkal megengedbb ezen a tren. Egyrszrl az esetek dnt tbbsgben mi magunk hvhatunk be invadereket (itt revenantok), radsul mg azt is ki tudjuk vlasztani, kivel akarunk megvvni. Ennek azrt van jelentsge, mert az invaderek felszerelst meg tudjuk szerezni, ha legyzzk ket. Ezzel egytt itt is akad olyan ellenfl, aki meg tudja idzni a revenantokat, azonban csak akkor tesz ilyet, ha kell kzelsgbe kerlnk hozz, ez teht azt is jelenti, hogy tvolrl is lehet likvidlni vagy akr el is lehet kerlni. Valamint a ksbbi frisstsek behoztk a jtkba a hagyomnyos PvP-t, ahol vagy az ppen aktulis buildnkkel harcolhatunk vagy elre meghatrozott felszerelssel, ilyenkor nem tudjuk kihasznlni a gondosan sszelltott szettnk minden apr trkkjt.

A co-op esetben egy risi elnnyel rendelkezik a Nioh a Bloodborne-nal szemben, ez pedig a jutalmazsi s ezzel egytt az sztnzsi rendszerben keresend. A Bloodborne esetben a tbbjtkos md leginkbb a dungeonk esetben jelent pozitvumot, hiszen itt minden rsztvev tud lootolni s j rnkat s gemeket szerezni, mg a jtk tbbi rszben a segt az lettltkn s lszeren tl csak blood echo-val gazdagodik. De nem gy a Nioh esetben. Itt ugyanis az ellenfelek s boss-ok lelsbl mindenki kap j trgyakat, legyen az fegyver, pncl vagy egyb nyersanyag. Radsul a kldets alatt nem szmt, ki mekkora szinten ll, a kapott jutalom mindig a jtkos szintjhez sklzdik, gy a magasabb szinten lvknek is megri alacsony szint kldetsre bemenni s segteni msoknak.



Vgsz
A fenti (meglehetsen hosszra eresztett) mlengs utn taln jl ltszik, hogy br alapjaiban nagyon is hasonlt egymsra a Nioh s a Bloodborne, szerencsre klnbznek is egymstl annyira, hogy egyediek legyenek. Ahogy mr az elejn is emltettem, nem tervezem egyik vagy msik cmet gyztesknt kihozni, pusztn csak annyival zrnm, hogy br bizonyos elemeiben a Bloodborne megoldsai jobban tetszenek, a Nioh gyorsabb, dinamikusabb s nmileg bvebb harcrendszere, vltozatosabb buildjei s nem utolssorban tgondoltabb, tbb lehetsget s ezzel egytt jutalmat tartalmaz online megoldsai miatt nlam elkelbb helyen szerepel azon a bizonyos kpzeletbeli listn. Ugyanakkor a Bloodborne plyadizjnjt, boss-ait s hangulatt nem tudja megkzelteni. Mr csak abban remnykedem, hogy egyszer kszl egy olyan cm, mely kell mdon tudja tvzni a kett jtk erssgeit.

(A mellkelt videk sajt ksztsek, minden bennk lv bnzs s siker egyedl az n rdemem.)
21 komment

[41] Kuresz
pr 11., szerda 16:45 #21
Mindkt jtk platina, a BB-ben 500+, a Nioh-ban 300+ rm van. Rviden: BB mindenek felett
Tetszett a Nioh is, nem is kicsit, de ha az ember nem szinte CSAK azzal jtszik, jratanulni a varzslatokat, hogy mit kell megtartani, mit nem, hogy hogyan kell egyltaln kezelni a ment s az elejn... az els dlc eltti "resjrat" nlam feltette az i-re a pontot. Mieltt a Nioh-hoz kijtt az els dlc, az egsz jtk 1(!!!!!) plya folyamatos farmolst jelentette. Nlam ez mr alapbl a BB mg tette a Nioh-t, de egybknt szubjektv, de nekem a BB vilga annyira megismtelhetetlen, hogy bekerlt az ALL TIME top 3-ba. Ez azrt szerintem sokat elrul.
Pr hnapja megvettem a Nioh-hoz az sszes dlc-t, 2 nap neki is ltem, de fingom nincs, hogy mit s hogyan kell csinlni. Mg a BB el leltem pr hete egy ismersmnl, egybl tudtam mit hogy hov, csak a harcot kellett tanulni, addig a Niohban kb 3 ra menbogozgats utn az lett az eredmny, hogy azta el sem indtottam. J a sok loot, de hogy 1 plya utn tele az inventory s az embernek fogalma nincs, hogy mit trjn be, mit tartson meg az azrt nem kicsit tl van bonyoltva szerintem.
"Minden multi cm exkluzv mert x-en olyan minsget ad ami pron is elrhetetlen."
[20] WarAdmir4L
pr 07., szombat 14:29 #20
Mindketto kivalo jatek, ezt, azt azert erosen vitatnam mert a zarobeszedben elhangzottak vegig erosen jelen voltak az irasban, abszolut nem volt kerdeses mi a kedvenced. Nekem From Software mar 2 konzolt eladta erre Team Ninja sosem lenne kepes.
Widze ze wszyscy wstydza sie jezyka ojczystego!!!! Nokia 3210, EN3854MFX htgp...
[13] Nyarlako
pr 03., kedd 18:43 #19
Vlasz Rick Dangerous (#18) zenetre
A teaser alapjn semmi kze nem lesz hozz.
Steam id.: Nyarlako
pr 03., kedd 18:20 #18
Vlasz Nyarlako (#15) zenetre
Az a Bloodborne 2 lesz, ez napnal vilagosabb!
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[10] frg_dnl
pr 03., kedd 17:13 #17
A Bloodborne nekem arra kivl, hogy kivlasszak egy adott fegyvert pl. Moonlight Greatsword s azt minl korbban megszerezve vgigmenyjek az sszes Bosson minl rvidebb id alatt. De nlam a Bloodborne s a Nioh is msodhegeds a Demon's Souls/Dark Souls 1-2-3 mellett.
A Nioh azonban sokkal tbbet nyjtott. Komoly harcrendszere van ami a Team Ninja fejlesztire jellemz, a legkomolyabb harcrendszert prezentltk pl. a Ninja Gaiden Black/Sigma-ban, a loot/blacksmithing sem lehetett volna jobb s a jtk optimalizlsa is mr a tkletessg hatrt srolta amit sajnos a Bloodborne-ra nem tudok elmondani.
[48] Frumoz
pr 03., kedd 16:54 #16
Vlasz Nyarlako (#15) zenetre
Mondjuk a kamera a BB/Souls-ban is nagyobb ellensg, mint maguk a boss-ok. A BB-ben ott van Darkbeast Paarl, vagy Logarius, akik meglik a lock-ont, anlkl meg nem tudsz tjkozdni, vagy a DS3-ban a Demon Prince, stb.
MEDIOCRE
[13] Nyarlako
pr 03., kedd 16:46 #15
Vlasz Rick Dangerous (#13) zenetre
BB nekem kimaradt, Niohban ami nem tetszett az a sztori, a loot rendszer, a kevs egyedi de sok reskin ellenfl, a tengu ribanc bullshit egy boss volt ami a hlye kamera miatt mindig kt tsbl levert sokszor plusz hogy nem csinlhatsz sajt karaktert. A vilg sem egybefgg mint a soulsokban.
Na majd a Shadows die twice legyen j akrmi lesz a vgleges cm s ne exkluzv.
Steam id.: Nyarlako
pr 03., kedd 16:32 #14
Vlasz theSickness (#4) zenetre
Az egyik legtalalobb mondat volt a BB-rol, amit valaha olvastam, az egyik gamefaqs olvasoi review cime: "Patience is rewarded". Szoval ja, a turelem az elkel hozzajuk
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
pr 03., kedd 16:27 #13
Vlasz Nyarlako (#5) zenetre
Bloodborne-ban vagy egy par, Nioh-ban viszont rengeteg, mar-mar idegesito mennyisegben.
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
[48] Frumoz
pr 03., kedd 15:55 #12
Vlasz FooLman (#11) zenetre
Ejj, prblkozni kell, nekem a vanilla vgigjtszsban Amelia 2x-ra fekdt. Mondjuk ezzel rendre gy voltam a DS3-ban is, amitl a legjobban prztam az elzetesek alapjn, az ment a legsimbban.
MEDIOCRE
[11] FooLman
pr 03., kedd 15:38 #11
(A Nioh tuti sokkal konnyebb, mert azt vegig tudtam jatszani, a BB-ben Vicar Ameliat nem tudtam megugrani. QED)
...ami gma bugzik, az lma efix marad...
[48] Frumoz
pr 03., kedd 15:18 #10
Vlasz siklara (#9) zenetre
Kb. akkora a klnbsg szerintem a Nioh s a BB kztt, mint a Dark Souls s a BB kztt. Utbbiban az ltzet tnyleg szinte csak eszttikailag fontos, minimlis a haszna, fegyvereknl meg van lass+nagyot sebz s gyors+kisebbet sebz. A Niohban br kevesebb a kategria, de a stance-ek miatt kell varilni, a BB-ben maximum annyit, hogy transformed vagy sem (=szinte mindig transformed!).
MEDIOCRE
pr 03., kedd 15:14 #9
Vlasz Frumoz (#6) zenetre
Nekem mondjuk a Nioh-nl is az volt a hozzlls, hogy szarni a matekra, s csak mentem, mint a goly, meg sokszor az alapjn vlasztottam pnclszettet, hogy melyik nz ki jl. Persze nem is mentem utna NG sokpluszba, mint Nesh mester, illetve a mai napig htravannak a DLC-k...
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[15] TCr
pr 03., kedd 15:12 #8
Vlasz theSickness (#4) zenetre
Vannak bennk "meglepetsek", de kzelsem jumpscare kategria.
Mondom ezt gy, hogy n is rhellem a jumpscare-t, jtkokban s filmekben egyarnt.
"...the rain transformed"
[48] Frumoz
pr 03., kedd 15:11 #7
Vlasz Nyarlako (#5) zenetre
Minden msodik sarok mgl elugranak mobok hirtelen, ez kimerti a jumpscare-t.
MEDIOCRE
[48] Frumoz
pr 03., kedd 15:09 #6
A Bloodborne-ban nem kell menkben turklni, nincs loot rendszer, se stance-ek, a Nioh e szempontbl komplexebb jtk. Ugye a BB-ben lnyegben csak skillen, s nem builden alapul a taktikzs, nem igazn vannak eltr megoldsok (ok, max annyi, hogy parry+visceral vagy dodge hit'n'run). Ugyanakkor nekem pont emiatt a BB jobban bejn, mert csak a gameplay-re kell fkuszlni, nem kell nagyon matekozni s a bonyolult menkben senyvedni.
A setting teljesen szubjektv, szerintem a Sengoku idszak + Nobunaga mr borzasztan elkopott, minden msodik japn jtk ezt nyomja (mintha nem lett volna ms izgalom a trtnelmkben), a gtikus horror mg egy fokkal kevsb elcspelt, plne ilyen formban.
Ettl fggetlenl a Nioh "okosabb" jtk.
MEDIOCRE
[13] Nyarlako
pr 03., kedd 14:48 #5
Vlasz theSickness (#4) zenetre
Abban a pr rcskban amiket a souls jtkokkal tallkoztam egyszer sem tallkoztam jumpscare dolgokkal.
A Ninja gaiden meg sokkal rohadkabb s nehezebb, nem tudom mirt ezekbl lett ekkora mm.
Steam id.: Nyarlako
pr 03., kedd 14:41 #4
Nekem tovbbra sincs trelmem ezekhez, radsul gyllm a jumpscare-eket, ami meg (lssuk be) a soulslike jtkok sajtja.

Nekem marad a Ninja Gaiden (Black).
pr 02., htf 22:44 #3
Vlasz Rick Dangerous (#2) zenetre
rdekes, nekem pont a Nioh volt knnyebb. A mobok kzl egy-kett okozott csak komolyabb problmt, a boss-ok tbbsge pedig az els nhny betant fight utn rendre els vagy msodik prbbl le lett verve. A Bloodborne-nl lnyegesen tovbb tartott nekem a tanulsi fzis, radsul van olyan boss, akivel a mai napig elkpeszten nehezen boldogulok egyedl. A Nioh-ban ilyen sosem volt.
I am such a B.A.
pr 02., htf 14:58 #2
Nem is igazn tudnk dnteni, melyik a jobb jtk, de azrt a szempontjaid alapjn vgigveszem.

Trtnet, trtnetvezets: a BB-ban elg miniml, meg ugye narratva sincs sok, de ez a Lovecraft-stlus jobban bejn, mint szamurj-sztori. Amgy meg a Nioh narratvja elgg kusza s kvethetetlen szmomra.

Vilgfelpts: magyarul setting? Abban is a From jtka, egyrtelmen!

Plyadizjn: szintn BB, baromi lvezetes volt felfedezni, ahogyan sszellnak a klnbz szakaszok egy nagy egssz.

Jtkmenet: Itt Nioh. Ok, hogy titokzatossg a koncept rsze a BB-ban, na de hogy ennyire durva nehz legyen rjnni a titkokra s a questekre (ok ott a net, de az nem ugyanaz, mint amikor n jvk r) Ja s az is baromi nagy plusz pont a Nioh-nak, hogy kpesek voltak bepteni a jtkba pause lehetsget (patch-csel!) - mondjuk ez alap lenne! A tkm tele volt sokszor, hogy hirtelen valami miatt ott kellett hagynom a jtkot egy kis idre, de nem tudtam meglltani az akcit. Ez nlam simn felhasznl-ellenessg, fuck you From Software!!!

Harcrendszer: Zsenilis mindkett. A BB szerintem knnyebben tanulhat, a Nioh komplexebb, mlyebb, ezrt valsznleg sokkal vltozatosabb vgigjtszsokat tesz lehetv. De mindkett a vgletekig korrekt, szigor, de igazsgos, megadja az eslyt, amivel lhetek, de ha flvllrl veszem, megbntet.

Karakterfejleszts & Build: Ehhez tbb jtk kellene, hogy rdemben hozz tudjak szlni, eddig gy tnik, mindkt jtkban jl fejlesztettem, de hiszek neked.

Trgykezels: Az idelis valahol a kett kztt lenne, a Niohban mr tlzsba viszik a mennyisget, fleg az rtktelen vackokat, pedig direkt rltem, hogy ebben a jtkban sok a loot, na de ez mr tlmegy minden hatron. A BB-ban viszont tl kevs.

Egy plusz szempontot hozzadnk, nevezetesen, hogy melyik jtk kemnyebb kihvs. Nos, gy els vgigjtszknt szerintem egyrtelmen a Nioh a nehezebb, kiszmthatatlanabbak a mobok, de ltalban a bossok is, tbbfle tmadsuk van s csak az utols pillanatban adjk jelt, mit fognak csinlni - a BB-ban tbbnyire knnyebben kiismerhetek voltak az ellensgek. (csak azt nem tudom, hogy ez elny, vagy htrny )
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
pr 02., htf 14:34 #1
Kitn szakdolgozat, Dr. Nesh, jr a jeles!

Nlam mindkt jtk 10 pontos, persze a Bloodborne alapjtk egyszeri s a Nioh (eddig) kb. hromnegyedig trtn vgigjtszsa nyomn a tapasztalataim hozzd kpest csak a felsznt karcolgatjk.

Alapveten n gy tekintek a souls-like harcrendszerre, mint a kardozs/kzelharcos/hack n slash 3rd person akcijtkok lehet legjobbikra. Korbban a JRPG utn a DMC/GoW/Genji-fle jtkok voltak a kedvenceim, de a BB -t s a Nioh-t jtszva azt mondom, a soulsborne szisztma egy magasabb evolcis lpcsfok (ebben mltkor volt is vitm prakkal, miszerint ez egy ms irny, ne hasonltsam a klasszikus kombzs/ button mashing hack n slash jtkokhoz) Egyszeren jobb, taktikusabb, szintbb, logikusabb s lvezetesebb a From ltal kitallt harcrendszer, (_szerintem_ persze, nem kinyilatkoztats! )
I'm a gamer. Not because I don't have a life, but because I choose to have many.
ne5h
I am such a B.A.
Ezeken a platformokon jtszom
Playstation3
Playstation4
Kedvenc jtk-mfajaim
Akci, Akci/Kaland, Kaland, Verekeds, FPS, Szerepjtk, Sport
Hobbijaim, szabadidmben ezt teszem
Jtk otthon, Krtyajtk, Jtk interneten, Szerepjtk, DVD, Magazinok, jsgok, Zene (hallgatom), Knyvek, TV, Mozi , Anime, Grafika, rajzols, Bowling, teke, Horgszat, Bartok, Billird, Email, Letlts, Internetes magazinok, Esben stls, Foci, Bicikli, Grkori, grdeszka, Grnyedt ls
Bartok, ismersk
liquid
(offline)
drag
(offline)
dreampage
(offline)
Hwopapa
(offline)
Crazyman
(offline)
rob
(offline)
casper007
(offline)
Rewmac
(offline)
mcmacko
(online)
Zandal
(offline)
Nightmare
(offline)
tjames
(offline)
sum-blink
(offline)
Nemo20
(offline)
SvladC
(offline)
rider72
(offline)
KiCsi MexXiS
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
MistaPriest
(offline)
Charun
(offline)
M4ST3RCH13F19
(offline)
Dolohov
(offline)
Frumoz
(offline)
Mark_Za_Warudo
(offline)