[22] friedmannt (offline)

Ő egy 37 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

2273 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 46125 kreditet gyűjtött

2014 február
13:56 A szervereket lelövik, ugye?
Online multiplayer szerverek sorsa..

Arról az esetről írnék, amikor egy játék online multiplayer részéhez a fejlesztő/kiadó szerverén fut.
Ilyenkor, volt már erre példa, néha a kiadó úgy dönt, hogy elég volt, kevesen játszanak már a játékkal, úgyhogy kiad egy értesítést, hogy pár hét, pár hónap múlva lekapcsolja a szervereket, köszöni szépen, mehet mindenki single player-ezni, vagy megveheti az újabb kiadását a játéknak.
De mi gátolja ebben? Semmi konkrét, csak a saját jóérzése, illetve a népharag talán.
Mondanék pár példát.


Mario Kart DS. Megjelent 2005-ben, az online multiplayer a MAI NAPIG megy.
(Kiadó Nintendo, a játéknak azóta több utódja van)



Monster Hunter Tri. Megjelent 2010-ben. Az online szervereket leállították 2013 Áprilisban.
(Kiadó Capcom, a játéknak azóta egy utódja van (Az ultimate kiadás))

Mit tesz az az ember, aki vesz egy premier játékot?
Reménykedik, hogy jó sokáig kiszolgálja, az online multiplayer sokáig fog menni, iparági szokás szerint minimum 4-5 évig.
Mit tesz az az ember, aki vesz egy használt játékot?
Reménykedik, hogy jó sokáig kiszolgálja, az online multiplayer sokáig fog menni, de simán meglehet, hogy a vásárlás másnapján kihirdetik, hogy 1 hónap múlva lelövik a szervereket, de ezt a vásárlás napján nem tudhatja.


A szervereket logikus, hogy a kiadók leállítják, mert a futtatása folyamatos pénznyelő, bevételt viszont már nem hoz. (bár a mai virtualizált, on-demand skálázódás világában nem okozna nagy fájdalmat egy alig használt szerver ). Profitorientált vállalkozásként rájuk tekintve EGYSZER le kell kapcsolniuk a szervereket.
De a rendszerben van egy szörnyű bizonytalanság. Mi játékosok miért nem tudunk ezzel kalkulálni?


Az általam kitalált struktúra ez lenne.
A játék adatai között szerepelnie kell, hogy ONLINE MULTIPLAYER SERVER GUUARANTEED AT LEAST UNTIL: ***
Azaz a kiadó garantálja, hogy egy adott időpont előtt biztosan nem lövi le a szervereket. Ha sikeres a játék, persze kitolhatja az időpontot jófejségből. De aki megvásárolja a játékot, legalább egy adott dátumig BIZTOS LEHET BENNE, hogy menni fog az online multiplayer.
A fenti struktúra nem szól a rendelkezésre állásról, simán lehet, hogy az időpont előtt leállnak a szerverek valamilyen hiba miatt, de ez átmeneti leállás lenne. (az egy másik igéret lehetne, hogy mennyi uptime %-ot garantálnak, de erről a konstrukcióm nem szól)
A PEGI pl simán végigvitte a kiadókon, hogy a korhatár rákerüljön a dobozra.
Mi kell ahhoz, hogy a fenti dátumot KÖTELEZŐ legyen minden játéknak feltüntetni?
Milyen szervezeteknek kellene ezt a kiadóktól kikényszeríteni?

10 komment

[15] barnoca
febr 24., hétfő 15:34 #10
Inkább nem is mondok semmit.

http://www.youtube.com/user/barnoca26
[57] renz
febr 23., vasárnap 11:26 #9
"bár a mai virtualizált, on-demand skálázódás világában nem okozna nagy fájdalmat egy alig használt szerver"
Óóóó, dehogyisnem! El sem hinnéd, hogy még a tényleg nagy cégeknél is milyen komoly matekolások mennek az ilyenek miatt. Néha még 1-1 nélkülözhetetlen perftesthez is sorba kell állni.
liquid 2017. ápr 11., kedd 11:13 #23 -> Rehynn (#20) Jó, akkor még egyszer: kerülj el minket kérlek, és ne kommentelj a továbbiakban itt. (...) biztos vagyok benne, hogy találsz alternatívát.
[20] bandee23
febr 23., vasárnap 9:28 #8
Monster Hunter-el jártam így. Megvettem használtan. Igaz még pont egy évet játszhattam volna online, de még előtte egy csomó játékot végig akartam vinni. Így kifutottam az időből. Az Ultimate meg nem érdekel annyira.
Viszont a Mario Kart Ds-el még nyomnék pár kört egyszer online.
NNID: bandee23 3DS: 2552-2406-9956 Switch: SW-1593-2224-3235. PSN: kalmanlehocz
[2] Rebarbara
febr 22., szombat 10:27 #7
"Fun fact: a Monster Hunter Tri szervereket a Nintendo üzemeltette, ők döntöttek úgy, hogy három év elég egy játékból."

Lehet, hogy tényleg teljes döntési joga volt a Nintendonak, de a játék akkor is a Capcomé volt. Ha annyira akarták volna, hogy menjenek még a szeverek biztos el tudták volna ezt érni.
"I'll never trust a strange doctor from space again" (Grasshopper Manufacture: Contact)
[2] Rebarbara
febr 22., szombat 10:15 #6
"A játék adatai között szerepelnie kell, hogy ONLINE MULTIPLAYER SERVER GUARANTEED AT LEAST UNTIL: *** "

Ebben igazad van, az lenne a korrekt, ha ezt is ráírnák. Egyszer lehet, hogy ilyen is lesz, de most még ott sem tartunk, hogy arra garanciát kellene vállalniuk, hogy a termékük jól működik, és ha hibás, kijavítják.
"I'll never trust a strange doctor from space again" (Grasshopper Manufacture: Contact)
[2] Rebarbara
febr 22., szombat 10:08 #5
"bár a mai virtualizált, on-demand skálázódás világában nem okozna nagy fájdalmat egy alig használt szerver"

Ez úgy hangzik, mintha egy ilyen szerver csak annyiba kerülne, mint amennyi áram a gépnek kell. Ez így sajnos nem igaz.

* Szoftver-hibák: javítani kell őket, de legalább megvizsgálni, hogy mennyire súlyosak
* Hardver-problémák: kell egy IT-s, aki probléma esetén piszkálja a gépet
* A szerver-karbantartást nehezíti. A VM-mel foglalkozni kell, lelőni, újraindítani, közben a felhasználók lelkét ápolni
* Support: A felhasználó szeret telefonálni. Ha azt mondod, hogy NO SUPPORT, akkor is felhív, hátha nem gondoltad komolyan. Ha emelt díjas vonalat csinálsz, akkor is a központi számot hívja, hogy megkérdezze, biztos a másikat kell-e neki (nem vicc)

Ez mind apróság, de ha egy cégnek anyagi problémái vannak (mint pl a Capcom) nem csoda, ha szabadulni akar tőlük. A más játékokkal összehasonlítás pedig azért sántít, mert különböző lehet a komplexitás, az a különbözhet a maintenance költsége. Egy MH3 szerver bonyolultabbnak hangzik, mint a Mario Kartos.
"I'll never trust a strange doctor from space again" (Grasshopper Manufacture: Contact)
febr 22., szombat 0:49 #4
PC-n most az új dögvész az az amikor egy játékot eltüntetnek Steamről, teljesen, egyre több játék jut ilyen sorsra
I was Cured alright
[37] playmore
febr 21., péntek 9:37 #3
Nem sokat segítene ez a felirat hiszen minden játék online szerverei legalább egy évig biztosan kitartanak. Persze a kiadók a biztonság kedvéért ráírnák hogy 6 hónap aztán csókolom. Nem változtatna az állapotokon.

Egyébként ugyanide vehetnénk ezzel az erővel a LIVEot meg PSNt. Meddig fogják támogatni a mostani gépeket? 2 évig? 3ig? Utána a mai játékok jó részét lehet kukázni, mivel egy soványka pár órás kampányon kívül nincs bennük más single tartalom.
Cheers, love! The cavalry's here!
[17] Insect
febr 20., csütörtök 15:33 #2
Fun fact: a Monster Hunter Tri szervereket a Nintendo üzemeltette, ők döntöttek úgy, hogy három év elég egy játékból. Egyébként pontosan az ilyenek miatt szokott a pc- s játékosok között felháborodást okozni, ha egy játék nem dedikált szervereket használ. Mivel pc- n jóval régebbi dolog az online játék, ott hozzá van szokva mindenki hogy a mai napig fel tud menni egy CS, vagy UT kört lenyomni.... 1999 óta -.-
"Quotes on the internet are most times attributed wrong." Albert Einstein
[25] Karez
febr 20., csütörtök 15:07 #1
Call of Duty 4: 2007-ben jelent meg. A MAI NAPIG MENNEK A SZERVEREK!
Pedig azóta megjelent jó pár epizódja éves szinten.

So...fuck logic!
The bird hermes is my name, eating my wings to make me tame.
friedmannt
Nintendo network id: friedmannt 3ds friend code: 1907-8705-8705
Ezeken a platformokon játszom
Wii
Playstation Portable
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Kedvenc játék-műfajaim
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Barátok, ismerősök
supermario4ever
(offline)
NORBB
(offline)
Lien
(offline)
Krisi92
(offline)