[18] MIke65 (offline)

Humoros - Higgadt

Ő egy 33 éves fiú és itt lakik: Komárom-Esztergom / Dorog

4688 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 34593 kreditet gyűjtött

2013 december
22:34 Fanatec Clubsport szett, A nyeremény
Két éve volt, hogy elhatároztam szeretném kicsit komolyabban venni a hobbimat Ami az autóversenyzés, persze anyagi keretek miatt csak a képernyő előtt. Ezt azelőtt xbox kontrollerrel és a Forza aktuális részével sikerült kimerítenem. Aztán lett egy Logitech drive FX-em, majd egy Fanatec CSR szett. Persze akkor még csak Xbox360-ban tudtam elképzelni a kikapcsolódás ilyen formáját.
Na mindegy ne menjünk ebbe bele, szóval épp újra akciós volt az iRacing. 1 hónap áráért 3at kaptam. Egye fene úgyis csak itt porosodik a kormány, már több mint egy éve nem játszottam ezzel a szimulátorral nézzük meg mit fejlődött. Annak rendje és módja szerint magával rántott. Végre éreztem azt, hogy valami éppen kihasználja a kormányomban rejlő lehetőségeket. A banneron oldalt az szerepelt, hogy tegyük a kocsinkra a Fanatec logót és induljunk 10 versenyen, akkor bekerülünk a sorsolásba aminek a nyereménye csiribu csiribá:


Ezt Sikerült megnyernem. Este 11 körül jött egy email, hogy kisorsoltak. Nem akartam elhinni inkább lefeküdtem aludni. majd másfél hónapra rá 2 részletben meg is hozta a UPS. juhéj :)

Kezdjük a pedállal

A pedál alapja teljesen megegyezik a v1 Clupsporttal. A különbség ott kezdődik, hogy festett az alkatrészek nagy része. A fék és a gáz pedálnál rejlik a különbség.
A fék: Ugyanaz a load cell egy hozzáadott kis lengéscsillapítóval amely szilikon olajjal van feltöltve. Ezt nekem kellett itthon beletöltenem, nem nagy dolog a youtube-n fent van a videó hogy s mit. Mivel itt van mind a 2 pedál össze bírom hasonlítani. Érzésre a v2 keményebb és lehet érezni és hallani azt az ellenállást amit a folyadék ad ez által mondhatom, hogy realisztikusabb, de persze nem ugyanolyan érzés mint a kocsimban, de már hasonló. A pedálút persze jóval kissebb mint egy személyautóban. Persze kitudja a versenyautókban még ilyen is lehet. Természetesen ezen lehet állítani. Mindenesetre keményebb mint a v1 és érzésre rövidebb úton is jár.
A tengelykapcsoló:
Itt már nem mondhatjuk el, hogy ugyanarról a szerkezetről van szó. A pedálnak 2 fogatási pontja van fent egy rúd alul hasonló, de rövidebb rúd/rugó kombináció, ami a hátsó híd szerkezethez egy közös elem köt össze. Ezek együttesen adják azt az érzést amit a kuplung ad jó esetben. Ez itt azt jelenti, hogy nyomásra kemény a pedálút kb. 2/3-án majd "átlendül" és puhábban "beesik". kézzel nyomva nagyon jól érződik. Lábbal zokniban vagy a csakis erre a célra dedikált cipőmben már annyira nem, de mindenképp van különbség. Mindenesetre jobb érzés mint a v1, mert annak szintén nagyobb az útja illetve koppanás kiséri ha gyorsan tövig nyomjuk. A v2-nek az összekötő rudak között van egy gumi blokk ami sokkal kulturáltabb érzést ad teljes kinyomáskor. Nem 2 fém alkatrész ér össze így zaj sincs. Ha valaki Gondolkozna a vásárláson, de már van egy v1 akkor nem feltétlenül éri meg a beruházás, ha viszont mindenképpen új pedált akar venni akkor valószínüleg ez az elérhető legjobb a piacon.




Clubsport shiftter SQ

Meglepően nagy dobozban érkezett és még jobban meglepődtem a méretén. Masszív darab. Van súlya (2.2kg). Érezhető rajta, hogy bírja a strapát. Kipróbálni még nem bírtam, mert a Wheel stand pro-n amit használok csak a csr/porsche típusú 2 tőcsavaros rögzítésre van lehetőség, majd ki kell valamit találnom. Ha valakinek esetleg van ötlete szóljon. A sebességeket határozott kattanással veszi, érzésre nagyszerű. Egy imbuszkulccsal lehet állítani az ellenállás mértékét, tehát azt, hogy milyen erő szükséges a sebességbe rakáshoz. Oldalt alul van egy csúszka ezen lehet áthúzni szekvenciális módba. Itt is kitünő érzés meghúzni a váltót és szépen visszakattan középre ahogyan kell. Ez biztos nem fog eltörni mint a műanyag váltók. Forumokon panaszkodtak rá, hogy a csr típusú hajlamos a törésre. nekem nem volt ilyen gondom vele, bár kevesebbet használtam és akkor se barbár mód. A csomagban kapunk még kábeleket amivel az összes Fanatec kormányhoz köthetjük, illetve van egy hosszúkás váltógomb is a szekvenciális módhoz. A váltórúd vége menetes, tehát egyszerű tekergetéssel cserélhető.


A Kormány!!!

Szintén elég masszív darab. Két részből áll. Az egyik a Base ami a kormány Alapját jelenti. Ránézésre teljesen megegyezik a CSR Elite-el. Gyakorlatban is, talán némi finomítások vannak belül és kihagyták az xbox360 wifi adaptert is belőle, tehát azzal nem kompatibilis. Két módon lehet lecsavarozni. Az egyik a csr/porsche kormányokéval megegyező 4 furat azzal a fém adapterrel ami gyárilag rajta van. Ha ezt leszedjük akkor egy háromszög alakú rögzítést kapunk magán a base-n. Erre szükség is van. nem kéne valami gyenge kis asztalhoz rögzíteni mert egyszerűen elmozdítaná. Vagy egy vaskos asztal, vagy egy cockpit vagy egy wheel stand kell hozzá. Először kételkedtem a wheelstandben is, de szerencsére az is megbírkózik vele. Az első szembetűnő különbség a force feedback ereje. Minimum 3x erőssebb mint a csr/porsce. De azis lehet, hogy 4x. Fogni kell rendesen. Utoljára ilyet a Phirelli f1 szimulátorában tapasztaltam. Az emlékeim azt súgják az talán egy picit erőssebb volt, de nem vagyok ebben sem biztos. Az ember markát, alkarját, vállát képes bedurrantani. Megdolgoztatja szinte az egész felső testet. Hihetetlen. A tetején lévő plexilapon láthatjátok a mechanikát.

2 szíj a két motortól, középső menetes tengely amin egy (szerintem) gumi blokk mozog. Ez adja fizikai 900 fok elfordulást és a finom koppanást a végeken. valamint látjuk a kis szálkákat amiket az optikai érzékelő figyelget. Holtjátéka az abszolút nincs és folyékonyabb az egész elfordulás érzetre mint egy CSR-nek. Ezt nem tudom leírni érezni kell. Igazából nem arra gondolok, hogy más elfordítani a kormányt, hanem mintha a játéknak sűrűbben, pontosabban adná a jelet. Mint a 30hz a 60hz-hez képest látványban.
4 eszközt csatlakoztathatunk hozzá. 2 shiftert, 1 pedált, és van egy data csatlakozó amihez egy telemetria kijelzőt kapcsolhatunk.


Erre az alapra versenyautó szerűen lehet felcsatolni különböző kormánytípusokat. De azért van egy kis csavar amivel állandóra is rögzíthetjük. Jelenleg 2 verzió létezik (nemsokára 3) Bmw gt és F1. Nekem az F1 wheel jutott.

Az egész fém, Alcantara Markolatokkal. 11 gomb 3-3 fent a hüvelykujjaknál. bal oldalon egy kis thumbstick, ami gombként is funkcionál és akár a pc egeret is emulálhatjuk vele. Bal oldalt egy ugyanilyen van de ez csak d-padként funkcionál illetve mindkét irányba tekerhetjük. A tuning menüt pl ezzel tudjuk kezelni. Egyszerűen és praktikusan. Fém kis lapocskák a váltófülek. Szépen klattyognak, valószínüleg cserélhetőek, állíthatóak, mert vagy 3 csavar van körülöttük. Még nem próbáltam. A bmw-ről le lehet szedni ha nem használnánk. A markolatokban van hagyományosan a 2 rezgőmotor. A fapadlón másfél méterre simán lehet érezni a működésüket, ahogy átadja a kormányállvány a rezgést.


Wheel stand pro
Ugyan ezt már régebbóta használom, ha már így többmindent leírtam akkor idefér ezis.Mindenfelé állítható (kormány dőlés, magasság, tartórúd dőlése, pedál elhelyezése a vázon) elég merev darab. van kb 1 cm kilengése használat közben, de a kormányt fogva ezt nem érezni. A fanatec verzión van egy kis vas amit mindkét oldalra fel lehet szerelni, ez ad rögzítést a váltónak. Úgy kell belőni, hogy a tartórúd középen a térdeid mögött legyenek és akkor szinte észre sem venni. Azoknak ajánlom akik nem akarnak egy fix nagydarab cockpitet kerülgetni. Ezt behajtom az asztal alá és kész.
5 komment

[18] MIke65
dec 25., szerda 0:54 #5
Némi tapasztalattal, most azt mondom, hogy a pedál nem éri meg. Nem figyelsz rá játék közben a loadcell meg ugyanaz, a kuplung jó de az sem annyival. A kormány viszont egy álom, az hogy ilyen erős sokkal könnyebbé teszi az irányítást, észlelni azt, hogy mi történik a kocsival és a kerekekkel tisztábban.
[14] HDR
dec 16., hétfő 0:33 #4
Korrekt szett.
Gratulálok !
"Ez a kurva még barátnőnek sem lenne jó"
dec 15., vasárnap 23:52 #3
Gratulalok meg1x, meses kis kormany ez!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[18] MIke65
dec 15., vasárnap 22:18 #2
Válasz RetekMester (#1) üzenetére
Hát ez totálisan feleslegessé tette nekem a nextgenen gondolkodást. Persze a csr-el is elvoltam iracingben, de ez egy más kategória. Forzázni legközelebb majd ha tartalomban összeszedi magát és megfelelő kormányfelhozatal mellett azok kezelését is támogatja. ezzel biztos kipróbálom majd az asetto corsa-t. amennyi időm van játszani jövő karácsonyig elleszek.
dec 15., vasárnap 21:55 #1
Ez odabasz! Gratulálok. Te Forzázni már nem fogsz ahogy látom.
Egy baj van ezzel a cuccal hogy nem az én nappalimban van, de ez hatalmas probléma!
[PRH] http://www.crazyman.hu/index.php/prh-shop/fm4-shop/256-prh-shop-fm4-katalogus.html [Live] RetekMester [PSN] RetekMester
MIke65
MIke65 még nem írt idézetet!
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Xbox 360
Playstation Portable
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Verekedős, FPS, Verseny, Szimulator, Sport
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, Zene (hallgatom), TV, Csajozás / Pasizás, Bulizás, Barátok, Letöltés, Fórum, Internetes magazinok, Úszás, Kosár, Korcsolya, Hóember építés, Északi sarki expedíció, Napozás
Barátok, ismerősök
Aky
(offline)
[Ice]
(offline)
AntiHero
(offline)
rico77hun
(offline)
XBOX Live