[5] bobjay (offline)

Alattomos - Görény - Disznó

Ő egy 37 éves fiú és itt lakik: Pest / Gyömrő

3369 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 5062 kreditet gyűjtött

2012 January
19:45 Retrosztály: HERETIC - Egy mindenki ellen!
Ez itt a bajnokok reggelije! (Bemutató, trükkök és érdekességek)

Úgy döntöttem, hogy mai napon, az eddig már többször is általam emlegetett 80 -as évek világából kicsit előre szánkózok, egyenesen 1995 hűvös januárjába. Tudom, hogy ez most hirtelen nagy lépésnek tűnik részemről az időben, de elhihetitek, a 90 -es években is történt egy, s más ami igencsak említésre méltó.
Abban az évben még természetesen a Csillagkapu és a True Lies utóhatása alatt álltam valamint osztálytársaimmal a rongyosra játszott Mortal 1 -el püföltük egymást minduntalan, hiszen napról napra csak vártuk az első Mortal Kombat film bemutatóját, amiben nem más, mint Christopher Lambert játszotta Rayden szerepét. Na meg aztán a Mortal bravúrjait GameBoy-ommal is kénytelen voltam figyelemmel kísérni, hisz ha már a kis csodagépre 1994 nyarán sikerült végre szert tennem, akkor ez a játék alapvetően kötelező darab lett a gyűjteményemben.
Na de ha már visszautaztunk az időben, ne hagyjatok elkanyarodni attól, ami miatt ma itt összegyűltünk. Térjünk egyenesen a lényegre.
Télen járunk, jött a karácsony, és a fa alatt ugyan még nem barbárkodott a várva-várt ajándékom...január végén, kicsit megkésve ugyan, de végre megérkezett!!!
Ő az a bizonyos HERETIC.
Először is szigorúan ki kell jelentenem, hogy ez nem a DOOM és nem a Hexen, vagy a Blood. Amiről a következőkben írni fogok nektek, az az egyedi, a különleges, a hamisítatlan, a 100% -ig majdnem teljesen középkori, a HERETIC nevet méltán magán hordozó játékprogram.
Ezt a minden hegyet, völgyet és hetedhét országot alaposan bejárt FPS-t a Raven Software hozta el nekünk ide, emberek földjére, hogy a 90 -es évek informatika óráit, a DOOM -mal karöltve még izgalmasabbá tegye. (Igazság szerint a DOOM készítőinek az engine licenszelés jó kis mellékes nyereséget tett hozzá, az egyébként is szép számban eladott hírneves játékuk bevételéhez...).
Jó - jó... szóval a Doom motorját megvette a Raven Software, hogy más ruhába bújtatva (szinte pixelenként újra rajzolva) elkészíthesse a saját fantasy programját, amit egyébként ugyanazok dobtak össze, mint akik annak idején a CyClones-t. Nos, az ötletük bejött és a program kidolgozottsága még plusz sikert is hozott a konyhára, pedig a "recept" egész egyszerű volt...



A HERETIC története szép lassan, a fejezetek végén olvasható szövegből derül ki és nem igazán fontos a játékmenet szempontjából, viszont azért ki kell emelnem, hogy jóval nagyobb hangsúlyt fektettek rá, mint az "elődje" esetében. Mindjárt meg is tudhatjuk mennyit.
A Sidhe tündefaj Véneinek világ elpusztulós, ítéletnapos jóslata (nem az amelyikben John Connor -t kell mindenáron megmenteni) egy szép napon
pechükre bekövetkezik. Szóval a lényeg, hogy három Kígyó Lovas "besziszeg" a keleti vadonból, név szerint D'Sparil, Korax és Eidolon. Amikor épp nem a szabadságukat töltik, akkor bizony ők az örökkévaló halál őrzői. Nos, hogy eme
kígyókat meglovagló, igen csak fura szerzetek, hogy tegyenek valami jót is eljövendő gonoszkodásukat megelőzően, békét teremtenek a keleti tartományok népei között. Ezzel megalapozzák csínytevésüket, hiszen a népek tettük következménye képen a lábaik előtt hevernek.
Mindenki istenként imádja őket, épületeket és templomokat emelnek nekik. Ha abban az időben lett volna gyorséttermi lánc, szerintem még azt is róluk nevezték volna el.
Viszont a komolyságra visszatérve, a három lovas a hívőik számának növekedésével egyre nagyobb hatalomra is szert tesz, ugyanis ezek a "rajongók" nem csupán életük végéig, hanem haláluk után, zombiként visszatérve szívesen folytatják elkötelezett imádatukat. Ezt látva a világ hét királya (azt hiszem nevük hapci, kuka, morgó...izé...vagy mégsem?) is szó nélkül behódol nekik, abban a reményben élve, hogy majd ők is kapnak egy "szeletet a tortából".
Miután ezek a rossz arcú lények Parthoris földjének minden négyzetcentiméterét sikeresen meghódították, hazatértek a leggyengébb lovas, D'Sparil kivételével, mert ő elkezdte kicsit nagyon élvezni a pusztítgatást, meg amúgy is valakinek fent kellett tartania a lovasok gonosz hatalmát.
Egy népcsoport ellen, pontosabban a Sidhe elfek ellen fordul, akik mindeddig próbálták megőrizni függetlenségüket. D'Sparil eretnekké (heretic) nyílvánítja a törzset és azon ütyködik, hogy a hét nemzet hadait egyesítve, eltörli majd őket e föld színéről.
Bár a Sidhe Vének közös erővel legyőzik a sereget, de utólag beláthatják, hogy ez az erőszakos cselekedet nagy hiba volt részükről. A föld megnyílik, árasztva magából a hamburger ízű csatornaszag és az elesett gonosz hadsereg tagjainak mindenféle formáját, akik lelkiismeretesen megölik az előző harc miatt immáron legyengült véneket és magukkal viszik varázstárgyaikat.
A Sidhe elfek elmenekülnek mindenfelé. Egyedül a mi kis hősünk, marad talpon e vidéken és nem igazán nézi jó szemmel, hogy holmi túlvilági jövevények megzavarták őt a mindennapi szöszmötölésében. Ezért gyorsan indokot keres, hogy bosszút álljon és a démonokat ledarálva az Elátkozottak Városa felé veszi az irányt, mert hát a harchoz a sima bot édeskevés, "minőségi fegyvereknek" pedig legjobban a vének ősi fegyverei bizonyulnának, azok pedig a már említett pokolszerű képződmény sötét bugyrában találhatók.

Nos, ha eddig gond nélkül tudtátok követni virtuális pergamenre vetett költeményem ékesszóló sorait, akkor lássuk csak milyen személyiség bőrébe
bújva vagyunk kénytelenek engedni hősünk mértéktelen randalírozhatnékjának.
(Én előre szólok, hogy sokan nem is fogják majd tétlenül nézni azt, hogy ez a csúnya Elf mihaszna egy kósza rossz hétvégéjén csak úgy hirtelen jött felindulásból felbolygatja, ezt a szelíd, érintetlen démoni világot).
Elsőre a vak is láthatja, hogy valami itt nagyon nincs rendben. Nos a mi jámbornak hitt Corvus -unk nem épp az erkölcsösség nagy példaképe lesz számunkra.
Ha jobban figyelembe vesszük jellemét, máris szembeötlik néhány olyan nem
odaillő dolog, amit manapság a pszichológusok bizony nem igen hagynának szó
nélkül, de mivel jelen pillanatban valami középkori fantasy játékban vagyunk, nyugodtan vissza kell fognunk magunkat, hogy részletesen kiellemezhessük ezt a marcona állatot.
Az már biztos, hogy Corvus nem jó nevelésű családból származik, hiszen milyen ember az (elnézést, milyen Elf az), aki az útjába kerülő összes értékes csecsebecsét és haszontalan dolgot elteszi? Nem elég, hogy egy tolvaj, de még a marcona kinézetű jámbor lényekkel is a kis "varázspálcájával" kezd kommunikálni, hogy aztán kifoszthassa tetemüket. Eszébe se jut, hogy szerencsétlenek talán békét szeretnének kötni vele? A fegyverek begyűjtését még megértem. Az még talán a sok erőszakos "amerikai film" hatásának betudható, de hogy egyáltalán "hős"-e kiről most beszélünk?
Hát persze! De furkálódni azért még szabad, nem? :)
Délceg hegyes fülű Elf -ünket egészen a játék harmadik fejezete végéig kell
elirányítgatnunk, ahol már egy halom fegyverrel kis tarsolyunkban végre "randizhatunk" D'Sparil erődjében magával a legkisebbik gonosz fő gonosszal.
Sajnálatosan D'Sparil-t nem éppen legjobb hangulatában találjuk otthonában, (lehet, hogy épp a számlák dühítették fel...ki tudja?) hiszen egy csésze forró kávé helyett diadalmasan belovagolva fogad minket és leginkább zöld Káoszkígyójának tűzgömbjeivel próbálja érzékeltetni a meleg fogadtatást. A túl forró hangulat egy idő után nem lesz ínyünkre, ezért kénytelenek leszünk kilőni D'Sparil alól szerencsétlen torokfájós kígyót.
Ekkor a "főgonoszkodó" már tényleg fortyogni fog a dühtől és immáron vörösen izzó szemekkel és villámokat szóró csodabotjával ront nekünk. Gyorsan még a teleportálás művészetét is megtanulja, hogy fogócskás játékával mindemellett minél nagyobb hülyét csinálhasson belőlünk.
Ha azt hisszük könnyű dolgunk lesz vele, tévedünk, mert idő közben megérkeznek D'Sparil "vendégei" is akiket ő maga idéz meg és hát egyikük se nézi jó szemmel, hogy kicsit elrontottuk a házibulijukat. Miután hosszas harcban mindegyiküket egyenként kifektetjük, kedvenc Kígyólovasunk, a rámért utolsó csapás következtében nagy villámlások közepette egy halom csonttá porlad.
Ezek után végre magunkénak tudhatjuk D'Sparil kis hétvégi kuckóját és a mozitermének megkeresése után megnézhetjük a Heretic befejező képsorait.


A történetet ugyan nagy vonalakban megosztottam veletek, de ne feledkezzünk
meg arról, hogy a DOOM-hoz hasonlóan a cselekmény itt is a 3 nagy fejezeten
belül lévő pályák végigjárásával bontakozik majd ki. Minden fejezet utolsó pályája végén természetesen mindig kapni fogunk a készítőktől egy főellenséget ajándékba.
A következőkben leírással nézzük meg a játékprogram fejezeteit lebontva:

I. fejezet: Elátkozottak Városa.
Történet: Corvus bosszúra szomjazva,elindul Keletre, hogy a földdel tegye
egyenlővé az Elátkozottak Városát.

Az I. fejezet pályái sorrendben a következők:
-1. Fejezet/1. Pálya: Dokkok,
-1. Fejezet/2. Pálya: Kazamaták,
-1. Fejezet/3. Pálya: Őrhely,
-1. Fejezet/4. Pálya: Az őrtorony,
-1. Fejezet/5. Pálya: A fellegvár,
-1. Fejezet/6. Pálya: A katedrális,
-1. Fejezet/7. Pálya: Kripták,
-1. Fejezet/8. Pálya: A pokol bugyra (utolsó pálya),
-1. Fejezet/9. Pálya: A temető (titkos pálya).

II. fejezet: A pokol bugyra.
Történet: Corvus a Város kipucolása után tovább utazik egy szigetre, ahol
a megnyílt földön keresztül kiáradó teremtményeket darálhatja le.

A II. fejezet pályái sorrendben a következők:
-2. Fejezet/1. Pálya: A kráter,
-2. Fejezet/2. Pálya: Lávafolyamok,
-2. Fejezet/3. Pálya: A lángoló folyó,
-2. Fejezet/4. Pálya: A jégbarlang,
-2. Fejezet/5. Pálya: Katakombák,
-2. Fejezet/6. Pálya: A labirintus,
-2. Fejezet/7. Pálya: A nagy terem,
-2. Fejezet/8. Pálya: A káosz portáljai (utolsó pálya),
-2. Fejezet/9. Pálya: A gleccser (titkos pálya).

III. fejezet: D'Sparil temploma.
Történet: Miután Corvus minden létező gonosz mellékszereplőt hidegre tesz,
elindul tovább, a víz mélységeibe, ahol D'Sparil hatalmas vízalatti
kristálykupolája található, hogy leszámoljon magával, az ünneprontó Kígyó
Lovassal.

A III. fejezet pályái sorrendben a következők:
-3. Fejezet/1. Pálya: A raktár
-3. Fejezet/2. Pálya: A pöcegödör,
-3. Fejezet/3. Pálya: A gyülekezőhely,
-3. Fejezet/4. Pálya: Azúr erőd,
-3. Fejezet/5. Pálya: Kígyóverem,
-3. Fejezet/6. Pálya: A félelem termei,
-3. Fejezet/7. Pálya: A szakadék,
-3. Fejezet/8. Pálya: D'Sparil erődje (végső pálya),
-3. Fejezet/9. Pálya: A víztározó (titkos pálya).

Corvus kezdetben csak varázsbotjával és még egy sima, mezei bottal teremti meg mészárlásának alapjait. Viszont útja során később egy különleges kesztyűbe is fog botlani, amivel akár az Uralkodót is eljátszhatná Star Wars-ban, hiszen hasonló villámokat tud majd szórni segítségével.
Főhősünknek ennyi nem lesz elég a balhé biztonságos kezeléséhez, így később
a kesztyű mellé begyűjt egy nyílpuskát, és egy sárkánykarom nevezetű gyorstüzelő masinát is.
A regisztrált játékban még további 3 fegyverrel bővíthetjük raktárunkat. Ezek a Hellstaff, a Phoenix Rod és a Firemace. Mindhárom eszköz rúdszerű, csak a
végük van különböző díszítéssel felszerelve, valamint mindhárommal tűzgolyószerű dolgok kilövésével tehetjük porhanyóssá ellenségeinket.

Ha az eddig eljutó olvasók többsége szerint a környezetet leszámítva, még
mindig DOOM "szagú" a játék, akkor egyediségének bizonyítása érdekében térjünk rá a különbségek széles palettájára.
Az első ilyen opció a láthatóan szebb textúra és az inventory. Ez bizony azt jelenti, hogy a fegyverarzenál hordozásán kívül eltehetünk olyan tárgyakat is, amik nem azonnal használódnak fel, mint a DOOM-esetében.
Mozgásunk sem lesz annyira korlátozva, mivel nem elég, hogy néha repülhetünk,
de eközben függőlegesen az Insert/és PGDN gombokkal deríthetjük fel a terepet.
Le és fel nézni is van lehetőségünk a DELETE és PGDN billentyűk lenyomásával.
Ha le akarunk szállni, akkor pedig vagy várjuk meg a repülésre vonatkozó idő
lejártát, vagy pedig nyomjuk meg a HOME gombot.
Aztán ott van még a varázslás, illetve az olyan tárgyak, amikkel varázsolhatunk.
Ilyen a Morph Ovum, aminek segítségével kotkodácsoló csirkét csinálhatunk
ellenfeleinkből, a Wings of Wrath-tal pedig a már említett repülést idézhetjük elő (Tériszonyosoknak nem ajánlott!). Célszerű lassan leereszkedni, mert nagy
magasságból a földre hullva bizony életet veszíthetünk.
A gyönyörű pusztítások véghezvitelében kirobbanó élményt nyújthat még az
időzített bomba is.
Az ellenfelek nem igen kaptak újítást, viszont nehézségi fokozat a DOOM-éhoz
képest annyiban változott, hogy az ellenségeink nem termelődnek újra.

A 90 -es évek első felében bizony egyáltalán nem lehetett hiányunk a hihetetlen technikai újításokkal berobbanó DOOM mintájára készült klasszikus 3D-s játékokban. Lehet, hogy sokan azt mondják, hogy a HERETIC is e programok közös "futószalagjáról" pottyant le... Lehet, hogy így is van, de számomra az első pillanattól fogva (még most is) kicsit másmilyen mint a többi...
Kidolgozottabb történet, misztikus elemek, furcsa fegyverarzenál, logikai feladványok, érdekes ellenségek, hangulatosabb, izgalmasabb, és nem utolsósorban ijesztőbb...

Hamarosan újabb retro játék bemutatójával térek majd vissza.
Addig is köszönöm figyelmeteket:)

A szereplők:
-Corvus (Ö egy marcona sidhe elf, akit mi személyesítünk meg),
-D'Sparil (A 3 lovas legfiatalabbika. Övé lett a csúf fő gonosz szerep).



Mellékszereplők:
-D'Sparil követői (Ők azok a szerencsétlenek, akikre rá kell rontanunk kalandos utunk alatt és egytől egyig galád módon le kell mészárolnunk őket). Egy szörnyfajtába többször is belefuthatunk kalandozásunk során.
Nézzük meg, hogy fajonként külön-külön hányat kell belőlük leaprítani:
-Gargoyle 860 db
-Fire Gargoyle 293 db
-Golem 350 db
-Golem Ghost 38 db
-Nitrogolem 116 db
-Nitrogolem Ghost 49 db
-Warrior 189 db
-Warrior Ghost 29 db
-Disciple 203 db
-Iron Lich 37 db
-Sabreclaw 328 db
-Weredragon 187 db
-Ophidian 105 db
-Maulotaur 6 db (Itt a klónozási tudomány már kezd visszamaradni).

Egyéb érdekesség:
-A HERETIC mellé külön útmutató kézikönyvet is piacra dobtak, melyben már említést kapnak a csaláshoz használható kódsorok, az ellenfelek és felvehető fegyverek pontos helyszínei, a pályák végigjátszásai, továbbá a pályák térképei is.
Még a DeathMatch -ek megnyeréséhez is pontos, kidolgozott leírást kaptunk segítségül.


Rendszerkövetelmények:
486-os számítógép
DOS 5.0 vagy újabb
33 MHz-es processzor
4 Mb memória
15 Mb hely a merevlemezen
VGA megjelenítés

Fut 4 ram-mal is és a 386DX-40 is viszi, csak kicsit akadozva.
(Koprocesszor nélküli 386-os számítógépen a Debug opcióval indítsuk).


Heretic 1 általános adatok:
Kiadó: id Software
Fejlesztő: Raven Software
Kiadási dátum: 1994 Dec. 23.
Játékmódok: Egyjátékos, többjátékos
Műfaj: FPS
Magyar cím: Heretic

(A játékhoz megjelent 1996-ban egy kiegészítő csomag,a Heretic: Shadow of the Serpent Riders, melyet két új fejezettel bővítettek: The Ossuary és a The Stagnant Demesne).

Platformok amikre kiadták:
DOS, Windows.

Értékelésem:
Grafika: 10/8
Zene: 10/7
Felépítés: 10/8
Irányíthatóság: 10/8
Történet: 10/5
Újrajátszhatóság: 10/8

Együttvéve: 73%

Utóirat:

Csaló kódok: (ezeket nem tőlem hallottátok:) )
RAMBO: minden fegyver
SKEL: minden kulcs
QUICKEN: sebezhetetlenség
KITTY: szabad átjárás a falakon
MASSACRE: minden szörny kiiktatása
SHAZAM: fegyverek erősítése
RAVMAP: ugyanaz, mint az IDDT kód a Doomban
PONCE: teljes egészség
ENGAGE XY: pályaugrás, X= epizód száma, Y= pálya száma
COCKADOODLEDOO: csirke mód
GIMME A: sebezhetetlenség gyűrűje
GIMME B: árnygömb
GIMME C: kvarcüveg
GIMME D: varázsurna
GIMME E: a Hatalom könyve
GIMME F: fáklya
GIMME G: az Ősök időzített bombája
GIMME H: átváltoztató tojás (Morph Ovum)
GIMME I: a Harag szárnyai
GIMME J: Káoszgép
DOOM 3 32 komment

[16] barnoca
Jan 16., Monday 14:36 #32
Heretic és Hexen kurva jók voltak.
http://www.youtube.com/user/barnoca26
[5] bobjay
Jan 12., Thursday 22:11 #31
Válasz Tommy_Angelo (#28) üzenetére
Köszönöm Folytatás mindig lesz
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[41] Gulandro
Jan 12., Thursday 10:38 #30
Igazán remek cikk és a játék sem kutya. emlékszem mikor ínszalagszakadásom volt és beköltöztem a kollégiumba akkor játszottam végig egy leharcolt sulis gépen. A főellenségnél egy ismerősöm jött oda segíteni oldalazni a billentyűzet túlfelén lévő gombbal.
Ahogy nap úszik el életünk horizontja felett, Ahogyan a fény tűnik el a messzeségben. Hajósok, tengerek vándorai születnek és halnak meg Otthonuktól távol, idegen vizeken, Uram add, hogy vándor lehessek egyszer.
[13] Palmer07
Jan 12., Thursday 10:01 #29
Jó volt olvasni!
http://social.bioware.com/brc/1407232
Jan 12., Thursday 8:38 #28
Nagyon tetszenek az írásaid. Sok sikert és remélem sokáig folytatod még!
XBOX Live: GabeN306HUN / Steam: GabeN306HUN / PSN: GabeN406HUN (magyar profil), GabeN306HUN (angol profil) / Nintendo: GabeN306HU (SW-4105-6043-6441)
[39] getro2
Jan 11., Wednesday 23:29 #27
Nagyon impresszív bejegyzéseket hoztál eddig össze, gratula! Várom a több ismertetőt.
[5] bobjay
Jan 11., Wednesday 21:34 #26
Válasz Harold (#25) üzenetére
Köszönöm Igyekszem nem mai szemmel tekinteni a dolgokra, hanem úgy, ahogy azokban az időkben tekintettem rájuk. Próbálok a magam módján visszaemlékezni arra, hogy általános iskolásként az akkori technikai világban milyen ütősek voltak és mit jelentettek nekem ezek a játékok. Folytatás továbbra is lesz. Ezzel én is kapok egy kis "nosztalgia érzést"
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[3] Harold
Jan 11., Wednesday 15:29 #25
Király vagy barátom, már rég hiányoltam egy ilyen rovatot, mert jelentős hiány van a minőségi retro cikkekből. Hatalmas élvezet a soraidat olvasni, elő tudod csalni az ember egyéni élményeit a játékkal kapcsolatban...továbbra is várom a folytatást!

(Az meg egy plusz, hogy a szerkesztőség is értékeli munkád és felhívják rá a figyelmet!)
[5] bobjay
Jan 11., Wednesday 11:35 #24
Válasz siklara (#23) üzenetére
Hát nekem csak a Walt Disney-s Herkules jutott eszembe róla, de a Johnny Bravo még jobb Szerintem még jól is állna neki a napszemüveg Na meg ha ilyen vállas Elf-ek lettek volna a Gyűrűk Urában, akkor Sauron meggondolta volna, hogy kivel kekeckedjen. Simán levették volna őt vállal Amúgy a Hexen beyond heretic játék sem rossz.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Jan 11., Wednesday 11:05 #23
Válasz bobjay (#13) üzenetére
Igen, szegénykém nagyon súlyosan néz ki és amúgy Johnny Bravósan kicsit deltásabb az elvárhatónál az altestéhez képest, de az a legjobb, amikor kilép a teleportból és elkezd ordítozni.

Na befejeztem az offolást, inkább felkutatom az első részt, a másodikat meg már föl is tettem megint.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
Jan 11., Wednesday 10:58 #22
Válasz backstab (#17) üzenetére
NOOOOOOOOOOOOOO

Ritka unalmas suliba járhattam, mert nálunk nem voltak ilyen jóságok a sulis gépeken, "csak" a standard Doom-Wolf3D kombó, de azok annyira alapnak számítottak mindenhol, mint az aknakereső.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[5] bobjay
Jan 11., Wednesday 10:52 #21
Válasz tazuma (#18) üzenetére
Értem. Bocs, azt hittem, hogy a főgóré emberke akadályoz a továbbjutásban, ezért akartam segíteni. Sajnos emulátorban néha lefagyós a játék, de nem gondoltam, hogy xbox-on ennyire. Részvétem
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] bobjay
Jan 11., Wednesday 10:42 #20
Válasz hate (#19) üzenetére
Köszönöm . Én meg így sok-sok ösztönzéssel gazdagodtam, ezért még jobban igyekszem majd még többet és jobbat kihozni magamból
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[4] hate
Jan 11., Wednesday 10:26 #19
Egészen lebilincselő és szórakoztató írás, személyemben gazdagodtál egy állandó olvasóval
Csak így tovább, várom a következő cikket!
valar morghulis!
[5] tazuma
Jan 11., Wednesday 10:03 #18
Válasz bobjay (#2) üzenetére
úgy értettem az xboxra portolt verzió mindig lefagy az utolsó, főgenyás pályán...
(persze pc-n többször is lenyomtam anno.)
[33] backstab
Jan 11., Wednesday 8:31 #17
Sajna én egy olyan fantasy rajongó vagyok, aki szívből utálja az elfeket és a varázslókat, így ez nekem kimaradt...
"Be an Optimist Prime, not a Negatron!"
[41] Kuresz
Jan 10., Tuesday 20:48 #16
Válasz bobjay (#14) üzenetére
A Suli durva volt
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[54] Doom
Jan 10., Tuesday 20:11 #15
Válasz mcmacko (#4) üzenetére
Áruló!
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 19:58 #14
Válasz Kuresz (#12) üzenetére
Én szintén 94-95-96-97-ben olyanokat toltunk emellett, mint a DOOM, QUAKE, MORTAL, Street Fighter, Lotus. Volt a QUAKE-nek egy paródiája, de annak a nevére nem emlékszem, meg természetesen ott volt még a Warcraft Orcs & Humans is. Meg volt telepítve a suli gépén valami suli nevű magyar játék, azt is sokat nyúztuk. A számtek órán kívül meg nagyban ment a GameBoy-ozás és a kazi cserélgetés Hát jó rég volt.....
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 19:49 #13
Válasz siklara (#10) üzenetére
Köszönöm Én meg örülök, hogy írhatok erre az oldalra róla. Ez az intro fenomenális! Corvus annyira marcona képűre sikerült, hogy simán elmehetne főellenségnek egy másik játékban. Egyetlen hátránya az lenne, hogy a széles válla miatt minden ajtóban elakadna.
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[41] Kuresz
Jan 10., Tuesday 19:46 #12
Válasz bobjay (#11) üzenetére
Annó számtek szakkörön (omg de öreg vagyok már ) nagyon sokat toltam!
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 19:42 #11
Válasz Kuresz (#9) üzenetére
Köszönöm a kommented. Én meg rendszeresen írni is fogom a blogot
Vigyázz, ha felrakod az emulátort, mert ha elkezded ezt a játékot, nem tudod majd egykönnyen abbahagyni. Nekem legalábbis nem megy
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Jan 10., Tuesday 19:41 #10
Sajnos nekem csak a folytatáshoz volt szerencsém, de az nagyon tetszett, méltó riválisa volt a Tomb Raider 3-nak és még tavaly nyáron is előszedtem. Corvus, a csúnya, félpucér, bőrnacis, piszkafalábú zombitünde, aki kötéllel fellógatott csirkéket ver - nem lehet nem szeretni. És az az intró! KATT!
A leírtak alapján nem ártana pótolnom ezt a gyöngyszemet.

Nagyon hálás vagyok ezért a bejegyzésért, wikipedián sokkal unalmasabb stílusban taglalják az előzményeket.
"We chose to live the only life available to those who would truly be free. We are Thieves."
[41] Kuresz
Jan 10., Tuesday 19:37 #9
Ennyi volt, felteszek egy emulátort !
Kiváló játék, kiváló írás kiváló ötlet! Még egy blog, amit rendszeresen olvasni fogok!
"Minden multi cím exkluzív mert x-en olyan minőséget ad ami pron is elérhetetlen."
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 19:35 #8
Válasz mcmacko (#6) üzenetére
A PoP-t Amigán, a Giana Sisters-t régi típusú C64-en, ezt pedig ahogy mondod, emulátorral, a specifikációkat meg a dobozáról szereztem, meg még anno, amikor kaptam, anyagiak miatt "gyengébb" gépem volt, onnan tudom, hogy nem szükséges hozzá a 486-os. Van elfekvőben még Gameboy Color és Advance, valamint NES, SNES, és ATARI is. A mostaniak pedig DS Lite és PSP. (Ha olyanról szeretnék írni, ami nincs meg, akkor azt kölcsön kérem ismerősöktől).
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 19:21 #7
Válasz mcmacko (#5) üzenetére
A látszat ellenére tényleg igyekszem nem elsietni a bejegyzéseimet. Most jön majd kb másfél hét, amíg nem lesz semmi időm írni, ezért inkább most felraktam ezt, minthogy addig véletlenül elkeverjem (sajnos napközben a nagy hajtásban elég szétszórt vagyok, meg hát őszintén szólva ezekbe a dolgokba bele is kell tanulnom).
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Jan 10., Tuesday 19:10 #6
Ezeket te most milyen gépen játszod amúgy? DosBox?
"This is our time to medicate..."
Jan 10., Tuesday 19:02 #5
Javaslat: hagyd legalább 4-5 napot futni a bejegyzést. Megérdemli, hogy ne told le hamar a következő adaggal.
"This is our time to medicate..."
Jan 10., Tuesday 19:01 #4
Megmondom őszintén, ezt anno jobban szerettem mint a doomot.
"This is our time to medicate..."
[25] GibiPeti
Jan 10., Tuesday 11:27 #3
imádtam ezt a játékot !
LIVE: GibiPeti PSN: Gibi-Peti STEAM: gibipeti
[5] bobjay
Jan 10., Tuesday 10:50 #2
Válasz tazuma (#1) üzenetére
PC-n is "lerohanós", de nem az elején. Először én nem is vettem észre, hogy már ott van, csak mikor megláttam a felém jövő tűzgömböket. A kígyós résznél úgy fektettem ki, hogy folyamatosan hátráltam egy nagy kört leírva. Így a kígyó mindig középen maradt. Kb 3-4 perc folyamatos tüzelés után hal meg. A főgóré meg egyáltalán nem jött a közelembe. Őt messzebbről sikerült kilőnöm. Ha közeledtem felé, mindig elteleportált, ezért fölöslegesnek találtam a fogócskát
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
[5] tazuma
Jan 10., Tuesday 10:29 #1
nagy kedvenc.
(viszont az xboxos homebrew verzió utsó pályáján egy teleportból kilépve mindig lerohad, ezért a főgenyát nemtom kinyírni...)
bobjay
http://futu-retro.hu/the_first_online_gameboy_classic_museum_in_hungary/
Ezeken a platformokon játszom
Xbox
Playstation2
GameCube
Playstation Portable
Nintendo DS
PC
Nintendo 3DS
Playstation Vita
Kedvenc játék-műfajaim
Akció/Kaland, FPS, Retro, Taktikai
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék mindenhol, Zene (játszom), Írás, Grafika, rajzolás, Bulizás, Internetes magazinok, Esőben sétálás, Északi sarki expedíció, Atlétika, Görnyedt ülés, Body buiding
Barátok, ismerősök
Lavitz
(offline)
supermario4ever
(offline)
axl
(offline)
mcmacko
(offline)
Rudymester
(offline)
Doom
(offline)
Ikaruga
(offline)
Harold
(offline)
p3ti
(offline)
MadaFaka
(offline)
MacReady
(offline)
Svitzh
(offline)
gambi
(offline)
DOOM 3 adatlap
18 év felettieknek Felnőtteknek
Kiadó: Activision
Fejlesztő: id Software
Megjelenés: 2004. Aug 12.
Kategória: FPS
Online játékmód: Van

Még nem értékeltük ezt a játékot
Olvasói értékelés: 43 (16 szavazat)
Ugyanez a játék más platformokon:
pc | gc | xbox | ps2 | ps3 | x360 | wii | nds | psp | xbox1 | ps4 | wiiu | n3ds | psv | mob
Tovább a játék adatlapjára / fórumába