Sikerült beszereznem egy Razer Onza Tournament Edition-t és most egy mindere kiterjedő tesztet olvashattok a konzolos perifériák királyáról.
A PC-s hardcore játékosoknak valószínűleg nem kell bemutatni a Razer-t, ugyanis termékeik talán a legjobb minőségű gamer kiegészítők a piacon. Körübelül fél éve a Razer betört a konzolok világába az Onza vezérlővel és a Chimaera headset-tel.
A kontroller egy nagyon igényes és modern dobozban pihen, a kibontása elég egyszerű, és a kevés alkatrészek hála könnyen visszacsomagolható. A kábel szépen összekötözve és egy védőfóliával körbetekerve került a csomagba. A pakk természetesen tartalmaz használati utasítást, ami egy fekete Razer logóval ellátott keményfedeles borítékban csücsül két Razer matrica társaságában. Na, de térjünk rá magára az eszközre. Az Onza első ránézésre csak kicsit különbözik a Microsoft xbox-os kontrollerétől, de ha közelebről megvizsgáljuk, már látszik, hogy a Razer alaposan átszabta és kiegészítette az alap tartozékot. A vezérlő teljes felszíne gumírozott és a kialakítása is sokkal ergonómikusabb, így ez a legkényelmesebb kontroller, amivel valaha találkoztam A kényelmet egy kicsit befolyásolja az a tény, hogy periféria csak kábeles változatban érhető el, de ezt megbocsáthatjuk a gyártónak, egyrészt, mert a kábel 5 méter hosszú, másrészt ez a termék a keményvonalas játékosokat célozza meg, akiknek minden századmásodperc számít.
Az analóg karok sokkal magasabbra kerültek és a felszínük is megváltozott, így még kényelmesebbek lettek és nehezebben csúszik le az ujjunk használat közben, illetve a karokon találunk egy tekerőt, amellyel a rugók erősségét állíthatjuk be a nekünk tetsző opcióba. A legnagyobb változás a D-padet érte, most már négy különálló gomb van, így szinte lehetetlen, hogy félre üssünk. A Start/Back gombok lekerültek a vezérlő aljára, így végre anélkül nyomhatjuk meg a gombokat, hogy az ujjunk beleakadna az analóg karba. Az A/B/X/Y gombok maradtak a helyükön, de sokkal puhábbak lettek és kevesebbet süllyednek le benyomáskor, illetve új, modernebb betűtípust és háttérvilágítást kaptak, ami inkább csili-vili, mint hasznos fícsör. A leghasznosabb újítás a két programozható gomb az LB/RB felett, melyeket a kontroller hátulján tudunk beállítani. Kisebb változás, de nem elhanyagolandó a ravaszok új formája, amely így jobban kézreáll. Végül, de nem utolsó sorban a Force Feedback valami hihetetlen hatást nyújt, a közeli robbanásokat, a fejünk fölött elhúzú black hawk-okat, és az autók koccanását olyan remekül adja vissza, amilyenhez foghatót még nem láttam konzolos vezérlőben.
A kiváló tervezés és az odafigyelés meghozta gyümölcsét, ugyanis a Razer egy remek kontrollert rakott össze, melynek minden porcikájából árad a precizitás és professzionizmus. Akinek van 50 dolcsija és szeretné magáénak tudni az Xbox eddigi legjobb perifériáját, az ne várjon, vegye meg, csalódni biztos nem fog.
PRO:
kényelmes fogás
állítható erősségű analóg karok
4 gombos D-pad
Force Feedback
programozható gombok
Razer minőség
KONTRA:
az A/B/X/Y gombok háttérvilágítása felesleges
a ravasz annyira puha, hogy véletlenül is be lehet nyomni (de ez akár pozitívum is lehetne)