[40] Rewmac (offline)

Társasági - Görény - Szónok

Ő egy 32 éves fiú és itt lakik: Budapest / Budapest

4522 napja regisztrált felhasználó, ez idő alatt 118594 kreditet gyűjtött

2011 február
13:18 Szamurájok az éterben
Kard ki kard - Hová tűntél?
Megmondom őszintén már most az elején, hogy ez a blog csak úgy született, hogy eszembe jutott írnék erről és nem konkrét tervezés áll mögötte. Igen a generációról lesz szó, de nem a tőlem megszokott bashelés lesz, hanem inkább csak egy hiányérzet leírása. A kérdés, amit szeretnék az elején föltenni mielőtt a konklúzióhoz érünk, az a következő : Hová tartunk, jó-e ez nekünk?
Nos, hát akkor vágjunk is bele. Fiatal vagyok, tehát nem mondhatom, hogy a nagy vén játékosok közé tartozom mint mondjuk zaz aki pár generációváltást megért és mégis egy véleményen van velem. Én egyetlen egyet értem meg és nem tudom, hogy valaha fogom-e még annyira élvezni a játékokat mint anno. Kezdjük rögtön az elején, mert ez eddig olyan mintha a fórumon írnám a szokásosat.

Nekem hiányzik a szín, az élet a játékokból. Amikben éreztem anno az erőt azok eltűntek a süllyesztőben és következő rebootra várnak. Azt vettem észre nincs eredeti ötlet, nincsen új csak valami régi koncepciónak a felélesztése. Nem azt mondom, hogy ez rossz, hiszen annyi minden volt már az éterben, hogy képtelenség valami teljesen újat alkotni, de ettől még lehet, lásd Dead Space, ami lényegében egy Resident Evil 4 az űrben. Tehát egy alapkoncepcióra épített kvázi egyedi játék. Nem, csak azért mert jelenleg a második résszel kezdtem el játszani, hanem most ez ugrott be. A legtöbb esetben viszont azt látom, hogy bizonyos műfajok egyértelműen érvényesülnek, míg egy géppel ezelőtti korszakban a mainstream vonalat is jellemezte a sokszínűség. Ilyen volt például az Onimusha sorozat is.



Én bevallom, hogy imádom, de mégsem kérnék egy újat egy rebootot mert nem lenne ugyanolyan íze. Mint amikor az ember elmegy egy elegáns étterembe és rendel egy sültet, aztán rájön, hogy finom, de sosem lesz olyan mint a nagyi főztje. Én is így vagyok vele. Ám hasonlót a témában várnék, hogy ne csak az autós játékok és a first person shooterek domináljanak. Sajnos a piacot a fogyasztók határozzák, meg amennyiben a kínálat elég bőséges aztán ez kezd beszűkülni. Ahogyan ez történt mára. Ha most magamat akarnám cáfolni, tenném azt a Castlevaniával, Lost Odyssey-val, Enslaved-el vagy akár a Darksiders-el. Persze jelennek meg csinos darabok, de mégis azt látom, hogy különösebben kiemelkedő sikert nem érnek el és gyakran a süllyesztőben kötnek ki. Ez mondjuk erre a háromra pont nem igaz, de kicsit „underground” beállítottságú társaikra már annál inkább. A színt hiányolom. Az igazi változatosságot. Ha visszaemlékszünk egy Devil May Cry 3-ra akkor már érezzük a különbséget.



A változatosság mennyei bölcsője volt eme csemege. Még a piacon is jól teljesített a hihetetlen magas számú és egyszerű kalózkodások ellenére is. Erre mit kapunk mainstreambe Star Wars: Force Unleashed 2-t. Ez a játék az amit én személyesen kiröhögtem. Nem mondom, hogy a harc nem jó és nem mondom, hogy nem szép, de ennyi. Semmi olyan nincs benne, amit az első két órában ne láttunk volna. Én átmentem egy haveromhoz egy szombati délelőtt és délutánra már végig is játszottunk és kb. vittük is vissza a boltba cserére. Egyszerűen ez elfogadhatatlan. Valami olyasmi jut erről eszembe, hogy: Mindent a szemnek, semmit a kéznek. Persze csak egy egyszerű szemléltetésnek hoztam a fel a LucasArts legújabb „remekművét”, de összehasonlításnak ott az első része, ami bár hasonlóan monoton helyszínekkel rendelkezett még volt benne valami egyedi.



Ha már egyediség, akkor nem is húzom tovább a szót, mert egyértelmű: God Hand. Na, ilyet még egyet nem tudnak alkotni. Lehet szeretni, utálni mindent csinálni vele, de el kell fogadni, hogy nem hasonlítható a tartalma szinte semmihez. (Vagy általam ismeretlen játékéhoz)



Anno szerintem forradalmi találmányok voltak benne, melyek eszméletlenül kiemelték a tömegből és egy nagyon stílusos, humoros, de mégis kihívásokkal teli pörgős produktummá tették. Nem mondanám, hogy év játéka, de 6 óra alatt nem is lehetett végigvinni. Az ember az érezhette, hogy a pénzéért kap is valamit. Ma már az öreganyámról készült játéknak is lenne multiplayer játékmódja, amit játszanának 2 hétig aztán a kutyát nem érdekelné mert a minőség multi az nagyoknál zajlik akik sötétben operálnak vagy rossz társasággal vegyülnek. Megnéztem az idei felhozatal pár nagyobb címét és mit látok? FPS, FPS, autós, autós…



Itt megállnék egy szóra. Crysis 2, Gow 3, Bulletstorm és Deus Ex. Egyszer nem mondtam rossz játékok főleg azért mert közöm nincs hozzá milyenek, csak egy stílus. Emelett még lesz 4-5 versenyzős és pár felemás valami, de ennyi.
Végeredményben hasonlókat élhet át az ember mindegyik alatt annak ellenére, hogy eszméletlenül jó játékoknak ígérkezik mindegyik, de ha kicsit visszamegyünk, az időben olyan kincsekre lelünk, rá melyek után azt mondjuk „kabbe Gear of War én leléptem”.

Igazából ez csak egy ilyen kis kósza gondolatsor melyet úgy döntöttem leírok és képekkel fűszerezve blog formájában teszem közzé. A végére pedig egy utolsó gondolat. Eme generáción belül is egyre érezni lehet az egyszerűsítést. Kérdem én meddig egyszerűsödünk?
31 komment

[13] ölyv
febr 12., szombat 12:41 #31
Válasz Doom (#30) üzenetére
Igen részben igazad van, egy kicsit túloztam elismerem, annak ellenére, hogy a negyedik rész már, nem volt túlélőhorror ellenben az előző generáció legjobb akciójátéka, volt horror elemekkel megspékelve. Inkább úgy fogalmaznék, hogy a régi részekhez képest, már nem volt meg az állandó nyomasztó hangulat, de mint alább is írtam, itt még azért törekedtek egy minőségi folytatás kialakítására. Az 5.-dik rész viszont mindennek az alja akciójátéknak harmat gyenge, horrornak nem nevezhető. Egyelőre még jól megy a Capcomnak a szekér, de csak idő kérdés és hiányozni fognak azok a kreatív emberek, akik szinte a semmiből tették sikeressé a céget.
[54] Doom
febr 11., péntek 15:35 #30
Válasz ölyv (#22) üzenetére
"Mert akik szerint a Resi4 félelmetes játék volt, azoknál az embereknél véleményem szerint súlyos gondok vannak."

Nem feltétlenül volt félelmetes -mármint végig- de azért voltak bőven ijesztő pillanatai, engem egyből elkapott a pánik amikor futott utánam a láncfűrészes, vagy amikor Ashley-vel kellett mászkálni és megindult utánad az egyik páncélos lovag, menekülés közben meg még néhány szívatott. Vagy amikor a sötétből rád ugrik az a mutáns kutya szerűség.. szóval azért lehetne itt példálozni. Ilyen erővel a RE 2-3-ban se volt több félelmetes momentum (a rendre előbukkanó Nemesis szerintem nem volt az) Szóval tényleg az akción volt a hangsúly, de gondoskodtak ijesztgetésről is. (az 5.-ben már nem annyira)
[30] Ringu84
febr 07., hétfő 13:43 #29
Válasz Rewmac (#28) üzenetére
Persze, értem a hasonlatot. Csak a szövegből hirtelen ezt vettem ki, de most már azért jobban mögé látok a szövegnek.
Amúgy azért is hoztam fel azt a tényezőt is, mert sok embernél érzem úgy hogy a jelenlegi generáció játékainak a fikázása részben azért is erősödik fel benne, mert konkrétan nem is kedveli azokat a stílusokat amiket mostanában nagyon nyomatnak.

De még egyszer, nálad csak a szöveg nem pontos értelmezése miatt merült föl ez a lehetőség.
Ringu84 még nem írt idézetet, de minek is írna.
[40] Rewmac
febr 07., hétfő 12:48 #28
Válasz Ringu84 (#27) üzenetére
Az ízlésről tévedsz. Szeretem az FPS-eket és az autós játékokat nem ezzel van baj. A pizzát is szeretem mégsem eszem mindennap, ha érted a hasonlatot A közösségi vonulattal egyet tudok érteni, hiszen a fogyasztó réteg ez esetben befolyásolja a kínálatot.
Youtube: TheIconizer
[30] Ringu84
febr 07., hétfő 11:42 #27
Érdekes téma, és igazat is adok neked, meg nem is.
Abban igazad van, hogy a mainstream nem éppen a megfelelő irányba vándorol, de ennek több oka is van szerintem. Egyik természetesen a pénz, mert hát tuti többet tudnak eladni egy olyan játékból ami olyan szinten együgyű, hogy már 1 óra játék után minden báját a játékos elé tárja. Másik viszont véleményem szerint a játékostársadalom felhígulása. Ha megnézzük akkor az utóbbi években drasztikusan megnőtt a videojátékosok száma, köszönhetően annak, hogy bizonyos szinten divat lett a videojátékozás, így nagyon sok olyan játékos került be a pixisbe akikben semmi kitartás nincs, hogy végigvigyenek egy 30-40 de akár még több órás játékot. Ma a fiatalok zöme hazamegy bepöccenti a 360-at, vagy a PS3-at, lenyomja egy délután alatt a legújabb CoD-ot, és megy irkálni róla a haveroknak a Facebook-on. Továbbra is vannak olyan játékosok akik igényelnék a tartalmasabb játékokat, de az ő számuk messze nem nőt annyival mint az alkalmi játékosoké, akik mára már annyian vannak, hogy szinte az egész videojáték-ipart elhordanák a hátukon. Így egyértelmű, hogy inkább az ő ízlésüket célozzák meg szívesebben a kiadók.
És azért van még egy szempont ami ilyenkor szóba jöhet, az pedig a személyes ízlés, hogy kinek mi tetszik. Neked azok alapján amiket írtál a jelenlegi irányzatok nem nagyon jönnek be, és gyanítom, hogy ha a jövőben tartalmasabb fps-eket, és autós játékokat csinálnának neked azok se jönnének be igazán. Másnak viszont lehet pont ezek tetszenek, és még a hideg is kirázza az általad preferált irányzatok hallatán.
Szóval az általad felvázolt problémák okozója az elanyagiasodott játékipar, és a rossz irányba haladó mainstream irányzatok mellett a személyes ízlésed is.
Én legalábbis valami ilyesmit látok.
Ringu84 még nem írt idézetet, de minek is írna.
[15] torppapa5
febr 06., vasárnap 17:51 #26
Válasz Rewmac (#25) üzenetére
Ebben egyetértek, ez tényleg szomorú. A legtöbb igazán jó és kreatív játék nem kapja meg azt az elismerést, mint amit érdemelne, az évről-évre kiadott ugyanolyan játékok viszont milliós eladásokat produkálnak, mindig. Lásd pl: Alan Wake(lenyűgöző történet, jó hangulat, izgalmas): kb. 300e eladott példány, egy CoD(nem valami hű de sok változtatás évről-évre) pedig 3-5 millió db.
[40] Rewmac
febr 05., szombat 23:48 #25
Válasz ölyv (#22) üzenetére
Majd 4 év múlva amikor már csak látvány lesz nem is játszol megy magától és néha lőnöd kell lesz a tuti. De hát ez van, vannak azért eszméletlen jó játékok most is, de ugye hasonlítási alapnak én ilyenkor a jelenlegi generációt használom, amikor meg elgondolkodok akkor meg az előzőt. Ilyen bringa ez, a pénz beszél kutya ugat és én nem tudom hibáztatni a fejlesztőket, hogy profitot akarnak, inkább a játékos társadalmat akik beérik a nulla történettel rendelkező csőshooterekkel és egy Enslaved meg megbukik, na ez az ami elszomorít.
Youtube: TheIconizer
[40] Rewmac
febr 05., szombat 23:42 #24
Válasz axl (#23) üzenetére
Egy szóval nem mondtam se én se zaz, hogy szarok lennének, egyszerűen csak hihetetlenül butulnak még az RPG-k is. Fölvesz valami olyan vonalat a mainstream amit nem kéne. Másrészről meg mi leginkább a nem mainstream cuccokkal játszunk jót. A GTA, FFXIII és társai elvből buktak meg ám vannak kivételek Black Ops, Halo : Reach. De megint csak azt tudom mondani, hogy ezek mind nagyon jó játékok és most a 2010 hozott valamit ami nekem nagyon tetszett ilyen az Enslaved, Castlevania, Darksiders és társai, de a nagy átlag, hogy buta játékok lesznek igazán sikeresek.
Youtube: TheIconizer
[55] axl
febr 05., szombat 20:25 #23
Nem bántásból, de furcsa, hogy pont te és zaz vagytok ezen a legjobban kibukva, ennek ellenére szinte minden megjelenő játékkal játszotok. Persze lehet, hogy csak állandóan kerestek valamit, ami szerintetek kiveszett a jelenlegi generációból, szerintem viszont ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy mostanra kissé ki vagytok égve. (Megint hozzátenném, hogy eszem ágában sincs megbántani senkit, egyszerűen csak ezek az észrevételeim.)

Nem ellenpéldának akarom hozni magam, de nekem még arra a kevés címre sem mindig van időm, amit kinézek magamnak a tömegből, nem hogy még mindben el is tudjak mélyülni. Meg persze az is lehet, hogy a hosszú konzolos kihagyás miatt van, de én pont annyira élvezem a jelenlegi generációt is, mint a Mega Drive idejében. Másképp, de ugyanannyira. Mint ahogy régen imádtam bújócskázni, fogócskázni, kellemes emlékekkel gondolok vissza azokra az időkre, de nem feltétlenül akarnám újra átélni őket. Magát az érzést igen, de már másképp. Remélem értitek, mire gondolok...
Good games never get old
[13] ölyv
febr 05., szombat 20:21 #22
Elmondom őszintén a véleményemet a blogod témájával kapcsolatban. A válasz egyszerű lesz az egész játékipart megfertőzte a pénz, de mára már olyannyira, hogy nagyítóval kell keresni a valóban kreatív játékokat (legyen szó most új címről vagy folytatásról). Igen lemerem írni és nem dugom, a fejemet a homokba nem fogok másokkal egyetérteni és agyatlan értéktelen vackokkal játszani. Nekem hiányoznak az olyan egyedi, igényes és kreatív játékok, mint pl. a Shenmue, Panzer Dragoon, régi Resident Evilek, Jet Set Radio, Nights Into Dreams, Crash Bandicoot, csak hogy néhány példát említsek.
Én aláírom, hogy változik a világ és időnként ráfér a jól bejáratot címekre a vérfrissítés, de könyörgöm, ahogy te magad is leírtad, mára már hová egyszerűsödnek le a játékok. Aláírom, hogy a kiadóknak még több bevételre van szükségük, kellenek a casual cuccok, de amikor egy játékot a D-pad és egy gomb nyomogatásával végig tudsz játszani, ott véleményem szerint már súlyos gondok vannak. Valamint nekem az állandó rebootolástól már a faszom ki van, nézzünk csak rá szegény Lara Croftra mára sikerült annyira elcsúfítani, hogy nyomokban sem a hasonlít az egykori önmagára, arra a Larára akiért PS1-en rajongtam. Vagy vegyük például az állandó viták tárgyát a Resident Evil 4,5-ik részét. Amikor 2005-ben Mikami maga megreformálta a sorozatot, a túlélő-horror, mint műfaj végképp eltűnt a játékiparból és sajnos a Resi4 sem lett több egy sima akció lövöldénél. Az átlagból viszont pontosan az emelte ki, hogy annak a résznek még volt lelke, precízen szívvel, lélekkel készítették el a játékot, ennél a résznél még látszott, hogy igen is törekedett egy minőségi folytatás elkészítésére. Csak valahogy a horror hangulatot sikerült eltűntetni a játékból. Mert akik szerint a Resi4 félelmetes játék volt, azoknál az embereknél véleményem szerint súlyos gondok vannak. Akció dús, pörgős, véres ez nem vitás, de a félelemnek nyomát sem tapasztaltam a végigjátszás során. Vagy vegyük például a Dmc4-et én már anno megmondtam, mennyire önismétlő és unalomba fulladó a játék, persze le lettem hülyézve, most persze amikor jön az új rész és ráadásul már nem is a Capcom fejleszti. Hirtelen mindenki aggodalmát fejezte ki a játékkal kapcsolatban, hogy ez így nem lesz oké, holott a sorozat életében a rothadás már a második résznél elkezdődött.....
Szóval igen jól érzed kedves Rewmac, valami nincs rendben a mai játékok nagy részével, de ez a dolog már évekkel ezelőtt elködözött. Mi gamerek, még csak most kezdjük el érezni a mellékhatásait.
[14] NewYork
febr 04., péntek 8:02 #21
Nem kívánok belefolyni a vitába,mivel mindenkivel egyet értek kicsit is meg nem is.Így hát csak ennyit mondanék : KATT!
[40] Rewmac
febr 04., péntek 0:14 #20
Válasz Wolverine (#18) üzenetére
Nem azzal van bajom, hogy nincsenek jók Mert vannak eszméletlen jó címek, mint a Batman, csak a mainstream vonal valahogy teljesen másképpen képviselteti magát mint anno.
Youtube: TheIconizer
[41] Gulandro
febr 03., csütörtök 21:28 #19
Válasz Rewmac (#17) üzenetére
Pedig lehet keresni, simán ... csak túl sokat találnál.
Ahogy nap úszik el életünk horizontja felett, Ahogyan a fény tűnik el a messzeségben. Hajósok, tengerek vándorai születnek és halnak meg Otthonuktól távol, idegen vizeken, Uram add, hogy vándor lehessek egyszer.
[34] Wolverine
febr 03., csütörtök 18:31 #18
Érdekes gondolat menet, de teljesen igazat adok neked. Én már egyre kevésbé érzem azt mint amit a Playstation nyújtott nekem. Mintha fogynának az ötletek. Bár az általad felsorolt játékok közt a Gears of War sorozatot szeretem. De akadnak zseniális játékok, mindenki megtalálja a magáét.
Nekem eddig a Brütal Legend, Batman - AA és a Splatterhouse volt a legkellemesebb cím amivel a jelen generációval játszottam. Ez persze nem azt jelenti hogy a többi játék fúúúj. Nem. De ezt a három játékot nagy becsben őrizgetem és őrizgetni is fogom még.
Die in peace
[40] Rewmac
febr 03., csütörtök 16:21 #17
Válasz Oldern (#16) üzenetére
Persze nem is keresek felelősöket, szimplán más van most mint anno, ez így korrekt, de ettől még nem kell azt mondanom sem, hogy nekem azért minden ponton megfelel. Mint hobbi tekintek a játékokra és éppen ezért nem mondanám kíválónak a generáció bizonyos részeit. Az előző generáció pedig minden ponton megfelelt az én ízlésvilágomnak tartalmilag. A flash játékokon mindig csodálkozom mennyire sokoldalúak tudnak lenni. Mondom másképpen egy Gears of Wart is jobban élveznék, ha lenne benne valmennyi fejlesztés, saját inventory és társai, meg titkos dolgok amikre rá lehet akadni a pályákon stb. Régen ez midnennapos volt ma már ritkaság és én ezt szerettem.
Youtube: TheIconizer
[56] Oldern
febr 03., csütörtök 16:16 #16
Válasz Rewmac (#15) üzenetére
Ez, amiket leírsz, 110%-ig korrekt szerintem is. Ezek létező, valós problémák.
Az én álláspontom csak annyi itt, hogy inkább örülök annak, ami ebben a helyzetben van, mert mást tenni nem nagyon lehet. Felelősöket keresni felesleges szerintem, az élet minden téren egyre egyszerűbb (elég megnézni a divatos könyveket, műsorokat), és azok, akik nincsenek egyfajta anyagi függetlenségben fejlesztőként, azokon mindig lesz egy kiadói, tanácsadói nyomás, hogy engedejenk az átlagos "kihívást nem preferáló" igényeknek.

Ezért is bámulatos, hogy pont egy ilyen korszakban éli második virágkorát a garázsfejlesztés, a flash játékok a hihetetlenül komplex (akár - még ha balanszolatlan is) TD-kkel, vagy a közepes méretű 10-30 fős csapatok az évente kiadott játékokkal (idén jön a Torchlight 2), hogy az XBLA/PSN dolgokról ne is beszéljünk (Lara!).
This Cannot Continue
[40] Rewmac
febr 03., csütörtök 16:10 #15
Válasz Oldern (#9) üzenetére
Részben egyetértek részben nem. Cod ide vagy oda nem azon van nálam a hangsúly. Pontosan tisztában vagyok a kiadók helyzetével és avval, hogy nincsen pénz. De miért is nincs? Mert arra a stílusra már nem kíváncsi a világ. Most már a csilli villi grafika és csőegyenes játékmenet uralkodik. Engem nem zavar ha egy játék elmaradt grafikailag, csak tartalmilag lennének ott. Egy példa : fegyverek személyreszabása és felszerelése minden okossággal a CoD-ban, de sorolhatnámn és megannyi kis apróság amivel "életelibbé" lehetne tenni a játékot. Mutlitársadalom ez van el kell fogadni, mindennek a multiplayer az uralkodója. Az SF-re meg annyi reagálnék, hogy az te vagy De ugye AAA kategória? Mi határozza meg? Mert szerintem a CoD minőségi szintje sehol nincs egy Nieréhez vagy a BlazBlue : CS-hez.

A másik meg engem a kiadók és a dolgozók magánélete, önéletrajzi abszolút-e nem érdekel. Engem csak és kizárólag az, hogy miért kell még a komplexebb játékokban is olyan egyszerű feladatokat adni, hogy elalszom aladtuk, miért nincsenek kreatív rejtvények, kizökkentő események? Ez már nem a pénz kérdése, sőt nagy része amivel nekem bajom van az nem pénz kérdése, hanem ötlet.
Youtube: TheIconizer
[56] Oldern
febr 03., csütörtök 16:07 #14
Válasz Doom (#13) üzenetére
Én ezt nem bánom, pont ezért írtam. Felnőttünk picit, nem mindenki engedheti meg magának, hogy 100-200km-eket utazzon nap mint nap egy bunyós session erejéig. Én ha játszani akarok SFIV-et ma, bekapcsolom a 360-at, és ott vagyunk Live-on. Ott a live-os banda, akiket imádok, több száz órát szidtuk már egymást az elmúlt két évben

Zaz: no para, néha én sem értem hogy miért tűnik ilyen keménynek egy-egy vitánk, amikor élőben meg totál jól megvagyunk, de még Live-on is (remélem jön majd Rewmac MVC3-azni is : D
This Cannot Continue
[54] Doom
febr 03., csütörtök 16:01 #13
Válasz Oldern (#9) üzenetére
"Nyarakat nyomtunk végig IRL barátokkal a DC-s Soul Caliburban, de ha hazamentek a nap végén, ennyi volt a dolog, maradt a gép és én. "

Hopp, egy kis kitérő, nem feltétlenül kapcsolódik a témához, de ez manapság meg -gamer haveri kőrben- ez valahogy úgy néz ki, hogy szinte már senki nem megy át senkihez, mindenki megelégedik az msn-es beszélgetéssel az összeülések helyett, hasonlóan a játékokkal. Szóval ma már nem csak a nap végén maradsz "magadra" hanem egész nap, mert mindenkinek kényelmesebb otthon. Nem mondom hogy ez Minden szempontból rossz, csak valahol furcsa is. Kényelmi szempontból (nem kell sétálni-autókázni, szétszedni-összepakolni a gépet) jó, illetve olyan emberekkel játszhatsz akik a világ másik felén élnek.
[73] zaz
febr 03., csütörtök 15:59 #12
Válasz Doom (#10) üzenetére
Soha semmi nem jó
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[73] zaz
febr 03., csütörtök 15:57 #11
Válasz Oldern (#9) üzenetére
Imádom ahogy "ütitek" egymást !
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[54] Doom
febr 03., csütörtök 15:54 #10
Én azt vettem észre hogy a legtöbb embert elkapja egy erős nosztalgikus érzés, amikor már nyakig benne van az új generációban, ez velem is így volt. PlayStation-nél visszasírtam jó pár Snes játékot, Dreamcast-nél a Ps-t, Xbox-GC-Ps2-nél a DC címeket, most (pontosabban nem most, kicsit korábban) ezeket hiányoltam, holott ugyanúgy tetszik a mostani felhozatal. Majd következő generációban a 360-Ps3-ért megy a "sírás".

"de ha kicsit visszamegyünk, az időben olyan kincsekre lelünk, rá melyek után azt mondjuk " - de jó lenne belőle egy HD remake!
[56] Oldern
febr 03., csütörtök 15:53 #9
Remélem nem haragszol meg, ha leírom én is a véleményemet - akármennyire is nem mérvadó

Az online játék bevezetése konzolokon nálam a Kánaánt hozta el.
Szó szerint. 1000+ órám van az SFIV+SSFIV párosban, soha ennyire játékot nem élveztünk még bunyós témában. És ha élveztünk is, régen annyival nehezebb volt valóban összeülni. Nyarakat nyomtunk végig IRL barátokkal a DC-s Soul Caliburban, de ha hazamentek a nap végén, ennyi volt a dolog, maradt a gép és én.

Ez az egyik. A másik meg, bizonyos stílusok kedvelői valóban tartalmi visszaesést érezhetnek, az RPG-k esetében ha csak az asztali konzolt nézzük, megtizedelődött a mennyiség, simán. Csak azt kellene belátni, hogy ezek a kis és közepes csapatok nem kaptak 10-szer akkora büdzsét 720p-s, 1080p-s, csodálatos külalakkal megáldott 200 órás kalandok elkészítésére. Ugyanannyi pénzük van, mint a ps2 korszakban, így max handhelden lehet és érdemes keresni az ő dolgaikat. Meg talán 1-2 éven belül a PS3/360 pároson.

A butítást én sosem éreztem emberiség elleni bűnnek, amíg megvolt az ellenpólus. Amíg ott a Bayonetta, a Torchlight, a StarCraft II, a Batman, a Blazblue:CS (easy enough? : ), addig felőlem lehet duplán, sőt triplán csöves is az aktuális COD.

Ami tény: a kiadóknak nincs pénze/bátorsága merészebb AAA projecteket finanszírozni. Ez rendben van. Tény még az is, hogy ha a produkciós minőség nem üti meg az AAA játékok szintjét, akkor a hangos hardkór jelentős része darabokra szaggat mindent, ami csak kijön, hiába legyen akármilyen jó a gameplay, vagy szimplán a hangulat. Magunknak köszönhetjük azt, ami történik, részben. Én ezért nem várok új generációt. Új rizikók, új büdzsé-növekedés? No way. Maradjunk itt még pár évig, a hangulatos, csodás játékok évről évre megtisztelnek minket. A saját ízlésem alapján, persze.
This Cannot Continue
[40] Rewmac
febr 03., csütörtök 15:46 #8
Válasz zaz (#7) üzenetére
Nier az egyik legjobb játék és nem csak ebben a generációban, imádom, de miattad most megint játszom vele...
Youtube: TheIconizer
[73] zaz
febr 03., csütörtök 15:07 #7
Válasz Burzum (#6) üzenetére
Kötelező darab!
A legkomolyabb: lehet kertészkedni.
Na nem ez a komoly hanem az ,hogy a játék VALÓS 24 órában számol!
Kellet xy termés egy fejlesztéshez. Megvettem a magot, tegnapelőtt elültettem, tegnap pedig CSAK azért beléptem a játékba ,hogy szüreteljek! Betegek ezek a japánok!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
[20] Burzum
febr 03., csütörtök 14:44 #6
Válasz hun_logi (#4) üzenetére
Azzal még nem játszottam, de szerintem lehet beszerzem valamikor, mert nagyon jókat olvasok róla imitt-amott.
"...I make the angel scream, and the devil cry."
[20] Burzum
febr 03., csütörtök 14:43 #5
Válasz Rewmac (#3) üzenetére
A mainstream-ben az a lényeg, hogy egyszerű legyen minden téren és szép. Akár 5-10 perc alatt elsajátítsa az ember a kezelését, kiismerését és játsszon vele, ameddig akar. A Too Human meg a DP viszont nagyon nem ilyen. Keményen tolni kell őket, hogy felfedjék valódi értékeiket. Ehhez meg nem elég 10 perc... Az ilyen játékok sosem lesznek sikeresek, pedig értékeket képviselnek. De ez az élet minden területén így van, nem csak a videojátékoknál, szerintem.
"...I make the angel scream, and the devil cry."
[3] hun_logi
febr 03., csütörtök 14:41 #4
Válasz Burzum (#2) üzenetére
NIER-t kihagytad ! Nagyon beleillik a sorba a végén.
[40] Rewmac
febr 03., csütörtök 14:38 #3
Válasz Burzum (#2) üzenetére
Nem mondom, hogy nincsen hiszen nekem is megannyi maradandót hagyó van. Amiket említették azok közül kettő kivételéve egyet értek, de azok még régebbiek ha úgy vesszük és még a kvázi kreatív időszakban jelentek meg és egyik sem pár órás darab. A Too Human egy isten játék, bukott a piacon, de ettől még jó. Nekem az a problémám, hogy maga a mainstream vonal nagyon rossz irányba halad és éppen ezért olyanok mint a Deadly PRemonition vagy a Too Human nem állják meg a helyüket.
Youtube: TheIconizer
[20] Burzum
febr 03., csütörtök 14:33 #2
A videojátékok most már részei a mainstream-nek, az meg mindig is az egyszerű, közkedvelt alapokról szólt. Szal a nagy tömegek megnyerése az, hogy minél egyszerűbb valami (sarkítva). Szerintem a folyamat még csak most fog igazán felerősödni.
Amúgy manapság is vannak igazán jó, értékes játékok, csak meg kell őket találni. Csak az a kérdés, hogy valakiben van-e annyi akaraterő és kitartás, hogy meg is találja ezeket.
Mióta X360-am van, alig találkoztam olyan játékkal, amire azt mondanám, hogy nem ideig-óráig tartó szórakozást nyújtott, hanem tényleg igazán maradandó emléket is hagyott volna bennem. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem is egy Dead Space vagy COD nyújtotta ezeket nekem. Sok a jó játék, kevesebb a szemét talán, mint régen, de olyan remekművek nem nagyon vannak, melyek hosszútávra is lekötnének (itt most nem a játékidőre gondolok, mert engem egy 4 órás FPS is leköt, ha igazi adrenalinpumpáló játékmenettel rendelkezik).
50 valahány játékom közül, kb. 7 jelent nekem valamit úgy igazán, ami kiváltotta belőlem azt a bizonyos "de jó, hogy megismerhettem" érzést. Splatterhouse, Alone In The dark, The Darkness, Wolfenstein, Too Human, Deadly Premonition, Mirror's Edge. Semmi pénzért meg nem válnék tőlük...
"...I make the angel scream, and the devil cry."
[73] zaz
febr 03., csütörtök 14:25 #1
Köszi ,hogy le öregeztél!
psnid: zaz_hun gamertag:kovacskati PSN:zaz-hun Gamecenter:zaz-hun
Rewmac
Youtube: TheIconizer
Ezeken a platformokon játszom
Xbox 360
Playstation2
Playstation3
Kedvenc játék-műfajaim
Akció, Akció/Kaland, Verekedős, FPS
Hobbijaim, szabadidőmben ezt teszem
Játék otthon, DVD, Zene (hallgatom), Mozi , Színház, Étterem, Bowling, teke, Horgászat, Barátok, NASA weboldal feltörése, Úszás, Esőben sétálás, Foci, Sí, Északi sarki expedíció, Küzdősportok
Barátok, ismerősök
Ghz
(offline)
lovas
(offline)
Oldern
(offline)
Roxas
(offline)
zaz
(offline)
Ördög
(offline)
zsozsa
(offline)
playmore
(offline)
Daniel San
(offline)
theSickness
(offline)
Lavitz
(offline)
METHOS
(offline)
Oli G.
(offline)
fozelek
(offline)
DarkVenom
(offline)
Kriszti196
(offline)
sting
(offline)
KiswechPS3
(offline)
NewYork
(offline)
Sagem
(offline)
Đoma
(offline)
Vuxy
(offline)
david4u
(offline)
Andrew Ashford
(offline)
Matos
(offline)
stevefarcry
(offline)
bosznai5
(offline)
santiago
(offline)
hunkosza
(offline)
mcmacko
(offline)
blackfox
(offline)
maccc
(offline)
Jackie Estacado
(offline)
zumics
(offline)
Hennessy
(offline)
yoshimitsu
(offline)
hjetyekus
(offline)
Realmen
(offline)
Iceakos
(offline)
Gogyimogyi
(offline)
CHASE
(offline)
platinum
(offline)
RedBoyforCE
(offline)
macewindu74
(offline)
Greyfox
(offline)
Ray01
(offline)
CsocseX
(offline)
antaru:
(offline)
szabi szabi
(offline)
zoba
(offline)
Apophis
(offline)
Jill Kalina
(offline)
dreamknife
(offline)
Sam360
(offline)
Invi
(offline)
HUN Zack
(offline)
RYU HAYABUSA
(offline)
Cash Bacsi
(offline)
Xclusive
(offline)
Deadpool
(offline)
ne5h
(offline)
horton
(offline)
Szefi
(offline)
djsiegfried
(offline)
1000rr
(offline)
dpb
(offline)
AdamMcKraken
(offline)
MrIpod
(offline)
Tomeggyilkos
(offline)
kain187
(offline)
Playen07
(offline)
Svitzh
(offline)