Előre figyelmeztetnék mindenkit, hogy az írásomban előfordulhat spoiler, ezért mindenkit megkérek, csak saját felelősségre olvassátok el!
Üdv mindenkinek játszási naplóm első fejezetében a Fallout 3 kapcsán. A probléma az, hogy már túl sokáig vittem el a játékot és nehezen tudom feleleveníteni az emlékeimet, kb. az elejétől. De azért próba-szerencse…
Bevezető
A Fallout 3 vélemény szerint egy olyan RPG, amely felejthetetlen nyomot hagy a játékos szívében. Azok számára ajánlanám inkább, akik kedvelik és ismerik is ezt a műfajt, mivel, ha nagyon kezdők vagyunk és pörgősebb játékmenetre számítunk, nagyot fogunk csalódni. Rengeteg időt és türelmet kell beleölni, tekintve, hogy maga a story is jó esetben 40 óra játékidő. Én azonban voltam olyan elvetemült, hogy mégis azt mondtam, szarom le, egyszer élünk. Tehát nekiláttam a feladatnak és elindultam a hosszú úton, ami előttem áll…
Történet
A játék 2277-ben indul Washington D.C.-ben és környékén. Itt él a játék főhőse (nevet mi adunk neki, a külalakkal egyetemben) a 101-es Menedékben (Vault), apjával, és néhány tucat túlélővel. Egy nap azonban a hős arra ébred, hogy apja kiment az atomháború utáni világba, és nem tért vissza, keresésére indulunk. A külvilágban aztán egy valódi összeesküvésbe bonyolódhatunk, olyan klasszikus szervezetek mellett vagy ellen, mint az Acél Testvérisége vagy az Amerikai Hadsereg (amelyet Enclave néven emlegetnek, mert egy hegy gyomrában található a főhadiszállásuk) megmaradt katonái. Csak néhány városrész romos épületei állnak Washington helyén elterülő nukleáris pusztaságban, illetve hulladékból épült települések melyek közül a legnagyobb Rivet City, ami gyakorlatilag egy városnak berendezett anyahajó. A játék során több városban is lakást szerezhetünk, mint például Megatonban, a működő atombomba köré szemétből épült városban. Hamarosan kiderül, hogy hősünk apja ki is valójában és mik a szándékai. Az előző részekben megismert szupermutánsok, a FEV-vírus áldozatai (fejlődésgyorsító evolúciós vírus) ebben a részben is fölbukkannak, bár nem az ezek elleni harc a játék központi témája.
Part 1- Genesis
A fentiekhez már nem is fűznék hozzá semmi különösebbet. Miután megszületünk a 101-es menedékben, testre szabhatjuk azt, hogy karakterünk felnőtt korára milyen külsőt öltsön. Itt nagyon aprólékos munkákat végezhetünk, akár órákat is szöszmötölhetünk vele. Ha megalkottad és elnevezted a főhősödet, 1 évvel később ébredsz a játékban. Ez az első alkalom, mikor megismerkedsz az alap gomb kiosztással és a környezettel. Itt egy-két jó tanács. Van, egy játékos láda kezdeti pozíciótól bal oldalt (és picit előrébb, de észre fogod venni) helyezkedik el. Ebben a játékok közt találsz egy mese könyvet, amiben felhúzhatsz néhány pontot a karaktered esetleges adottságaira. Gondolok én most, erőre, vagy intelligenciája, stb… Minden képesség mellett, láthatunk egy kis leírást. Ha ezt elolvasod, a későbbiekben talán segít dönteni abban, hogy mire költsd a fejlődés után járó tapasztalati pontokat. Ha befejezted az olvasgatást és megfelelően körül néztél minden kis zugban, szintén előrelépünk a játékban, 9 évet. Itt értelemszerűen a tízedik születésnapunkat ünnepeljük, egy kisebb parti keretében. Ami érdekesség, hogy ekkor találkozunk először, a Pip-Boy 3000 fejlesztéssel. Ez lesz a legfontosabb eszközünk a játékban, ennek segítségével igazodunk el a Fallout kihalt világában, alkalmazhatjuk tárgyainkat/fegyvereinket is a jövőben. Ami még izgalmas, hogy első párbeszédünk is itt fog zajlani és tekintve, hogy RPG, ez nagy szerepet kap majd a játékban. Kérdésekre felelhetünk tetszésünk szerint, bunkó, normális, érdeklődő/barátságos stílusban. Persze ez nem feltétlen van így, ahogy most felsoroltam, de nagyrészt ilyen választások elébe eshetünk. Tehát, ha jót mulattunk a bulin, mindenkivel beszéltünk, picit kiismertük a Pip-Boy-t, nekiláthatunk a feladatnak, hogy egy teljes ártalmatlan fegyverrel, lőni tanuljunk. A körökre osztott harcrendszer is átalakul, ugyanis a régi Fallout részekben a harcok csak körökre osztottan történtek. A VATS névre keresztelt szisztémában alapesetben a valós idő és a körökre osztás keverékét találhatjuk meg. A harc közben a baráti és az ellenséges karakterek egymás után jönnek a körben. Minden mozdulat akciópontot igényel, Ha kedvünk tartja, visszatérhetünk a klasszikus Fallout körökre osztásához. Ilyenkor egy gomb lenyomására az ellenfél egyes testrészeire célozhatunk, amelyen a behatás a klasszikus bullet time effektus keretében történik, de ki kell kapcsolni a VATS rendszert, ha mozogni is akarunk.
Az előző részekkel ellentétben a fegyverek képesek elhasználódni, és idővel csökken a pontosságuk vagy a tüzelési hajlandóságuk, de visszajavíthatók. Emellett különféle hulladékokból vagy gépekből házilag előállított fegyverek beszerzésére is lehetőség van. Újabb újításként fedezhetjük fel, hogy a fej és a test külön öltöztethető. Így például kalapot vagy szemüveget is felvehetünk.