Shift vs. GRiD
A Need for Speed sorozat kétségtelenül nagy válságba került az elmúlt években. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy a széria évek óta keresi a helyét, nemcsak az autós játékok palettáján, hanem a rajongók különböző csoportjainak körében is. Kicsit úgy tűnik, mintha sem az EA, sem pedig az aktuális fejlesztőgárda nem tudná eldönteni, mit is akarnak igazából, akár a játék stílusát tekintjük, akár a célközönséget.
Tulajdonképpen a Carbonnal kezdődött meg az a lassú, de biztos hanyatlás, amely végül elvezetett minket a legutóbbi, Undercover című részhez, ami már tényleg a legalja szintet képviselte (összességében egyébként sem a Carbon, sem a ProStreet nem volt olyan rossz játék, csak épp már ott is jelentkezett, hogy a kiadó és/vagy a fejlesztőcsapat nem igazán tudta eldönteni, mit is akarnak, így tulajdonképpen két szék között végül a padlóra ültek).
Ideje volt tehát a váltásnak, ami végül a fejlesztőcsapat lecserélésében öltött testet. Az EA Black Box helyett ezúttal a Slighty Mad Studios kapott lehetőséget, az a csapat, amelynek több tagja is közreműködött a SimBin-féle GTR 2 és GT Legends játékok fejlesztésénél. A tapasztalat tehát megvolt az új gárdánál, ráadásul ezúttal szimulátort ígértek a rajongóknak, így duplán reménykedhettünk. Lássuk, mi sült ki a dologból!
A teljes tesztet innen éritek el.
Nektek mi a véleményetek a játékról? Beváltotta a hozzá fűzött reményeket? Jobb lett, mint az előző részek? Sikerült felülmúlni a GRiD-et?