Egy igazi klasszikus...Elfelejtve, de felélesztve...
Azt hiszem érdemes azzal kezdenem, hogy sosem voltam olyan igazán nagyon King Of Fighters rajongó eljátszogattam velük, de nem volt bennem sosem az, hogy nekem most mindenképpen kell napokat nyomni vele. Ez egy pár napja nagyon gyorsan megváltozott. Volt egy pár unalmas órám itthon és úgy döntöttem megveszem Arcade-ról a King Of Fighters 98 Ultimate Match-et és a Garou: Mark of the Wolves-t. Lehet mondani nem bírtam magammal, de úgy éreztem kell valami klasszik cucc ami a régi verekedős játékok hangulatát hozza. Nos mind a kettő tökéletesen hozta számomra ezt. Egyébként a 98-al úgy néz ki a XII fejlesztő brigádja nem igen játszott, mert egyszerűen hihetetlen milyen különbségek vannak.
Kezdjük a karakterek számánál. 45 játszható teljesen egyedi mozgásokkal rendelkező harcos-t irányíthatunk. Ha végigvittük, egyes karaktereknek lesz egy másik változata ami minimális mozdulatsori változást eredményez. Robert Garcia például kap egy új rúgás kombinációt és sorolhatnám. Ha végigvisszük a játékot két különböző főellenfél vár minket. Mind a kettő játszható ha bizonyos kritériumoknak eleget teszünk. Az egyik ilyen nem szabad meccset veszteni. Ami az elején kicsit nehéz, de utána rém egyszerű lesz.
Aki nem ismeri a King Of Fighters 98-at annak elmondom, hogy klasszikus 3 vs. 3 csaták folynak. Kiválasztod kikkel akarsz menni. Ha győztél kapsz egy kis életet és jön a következő csapattag a hármasból. Addig mész az első kiválasztott karakterrel amíg ki nem kapsz. Utána jön a soron következő. Ez nagyon jó tud lenni, hiszen így nem egy karakterrel visszük végig a játékot. Ami külön jó, hogy minden meccs előtt állíthatunk be új sorrendet. Ezáltal nem unjunk meg.
Említettem, hogy minden karakter egyedi mozdulatsorral rendelkezik. Ez vonatkozik a különböző speciális mozdulatokra illetve SDM támadásokra amik tulajdonképpen az Ultrák. Ha egy teljes erejűt beviszünk az akár az ellenfél életének 70%-át is leviheti. Kivéve Orochi SDM-e az ugyanis akkor van elcseszve ha az ellenfél túléli. Nem kell itt most hatalmas időzítésekre gondolni. Abszolút a kisebb kombókból való speciális támadásokra épül a játék.
Mint minden későbbi KoF játékban ebben is van evade. Ami nem más mint a normál illetve a sima DM támadások alatti átgurulás. Ebből nagyon könnyű kitámadni, sőt akár SDM-et is lehet inputolni közben és a gurulás végére a karakterünk megkezdi a maga kis támadását.
Ami különösen tetszik az SDM-ekben és ez az ami nekem hiányzott, hogy nem egy lövés vagy bár hites rúgássorozat, hanem kőkemény 25-30 hitből álló kombók amiket vagy lövéssel vagy valamilyen jól kinéző dobással, ütéssel fejez be az adott karakter. Vannak persze olyan SDM-ek ami szimpla lövések. De minden karakter rendelkezik legalább 2-vel van aki többel is. Clark karakter fogás SDMei pedig külön irritálóak ha nem mi adjuk be őket, ugyanis kevés esély van egy olyan után nyerni.
Összességében aki klasszikus harcokat akar, régi pixeles graffal, egy rakás speciális mozdulattal és jó kombókkal az ne habozzon. Simán megér 800 pontot…Én sokat vacilláltam rajta, de végre megvettem és sokszor nem bírom letenni.
Ízelítőnek egy videó :