Elmélkedés a legújabb Gears 2 fejlesztői naplóról
"...I want to Crush My Co-Workers, Hear Them Crying..." - Cliff Bleszinski
Azt hiszem ez volt az első Gears of War többjátékos módjának legnagyobb vonzereje. Szinte nem is tudok említeni még egy multiplayer móddal rendelkező játékot ahol az ember igazán kiélheti magát. Nem egyszerű a rongybaba fizika korlátaihoz mért összecsukló, netán hanyattrepülő testekkel találkozunk ha fogcsikorgatva az adrenalint az egekig tornászva leterítünk egy igazán kegyetlen ellenfelet, hanem szétszakadó testek, roppanó csontok és ádáz sikolyok várják az ide betérőt. Egyszerűen lehet érezni a fegyverek erejét, azt a pluszt amit valaki belerak abba, hogy szemberohan a fegyvercsővel és eszeveszetten tüzel. Már tizedszer lövik le a fejed? Lőnek alád rakétával? Menj oda és bosszuld meg! Lődd szét, üsd agyon minden szakad ott ahol eltalálod belelősz és szétfröccsen, Te meg diadalittasan átszaladsz a vérpermeten. Belevágod a fűrészt a mellkasába és kettévágod. Odasétálsz a térdelő tehetetlen testhez, oldalba rúgod és puszta kézzel szétvered a fejét. Nem érzem úgy, hogy csak egyszerűen belehelyeztem az életcsíkjának nevezett változóba egy határnál nagyobb értéket, hanem tényleg széttapostam: MEGÖLTEM. Végül is lehet, hogy rosszul gondolom. De talán mai, ész és konvenkciók uralta világunkban talán megengedhetjük magunknak, hogy legalább a TV előtt állatok legyünk...
"...One of the First Changes We Made is the Ability to Crawl..." - Rod Fergusson
Véleményem szerint nagyon hasznos újjításról van szó, hiszen taktikai lehetőségek egész tárházát nyitja meg a fedezékbe kúszó ellenfél. Már az első részben is komoly fegyvertény volt, ha valaki úgy esett össze, hogy nem lehetett rálőni vagy csak nagyon nehezen hiszen a legtöbb esetben nincs idő közel férkőzni az elesetthez aki így új esélyt kap nem nullázódik le az egyik csapat azonnal.
"...We Found Out That People Like to Do this 'Evade Shotgun' technique..." - Rod Fergusson
Ez az a fejlesztés amit már az első részben is el kellett volna helyezni, de őszintén szólva örülök, hogy legalább a másodikba belekerül. Ismételni tudom csak magam: nem sok olyan játékot láttam ahol a többjátékos mód ne abból állna, hogy pólóban rohangáló "terroristák" (by METHOS) lőnének szitává telipáncélozott 'tankokat'. Azzal, hogy a golyók ezután hátralökik az ellenfelet, végre kiszűrhetőek lesznek azok a már elnézést "parasztok" akik nyílt utcán szembefutnak egy gépkarabéllyal és mivel lassabban halnak meg mint ahogy odaérnének szétfröccsentenek egy shotgunnal amivel amúgy SEMMILYEN esélyük nem kellene, hogy legyen.
"...Usually Trash Talk is repeating My Favorite Lines from the Game Itself..." - Lee Perry
Ha nem számítjuk a 10 éves visító kölyköket, a n00bolókat az idegesítő kis kcsögöket és még néhány játékosfajtát. Jó lenne valami némítás a központi menübe, de hozzáteszem általában a beszédből fakadó gondok az achievementekből fakadnak. A Seriously mindenkinek kell, de mivel csak rankedben nyomhatja kénytelen másokkal is együtt játszani hiszen ritkán van meg magyarból a 8...*
"...HORDE is a five-player cooperative mode..." - Cliff Bleszinski
Nagyon-nagyon-nagyon örülök, hogy egyre több játékban található decens baráti kampány. Öten vállt vállnak vetve zúzni össze az egyre keményebb hullámokban rátok törő ellenfeleket hihetetlen móka. CO-OPban valahogy mindig jobb egy kicsit. Legalábbis nekem nem akkora életcélom mást leszpatni ha térdre lőttem (bár párszor tényleg jó móka), a gonosz gép pedig hálás ellenfél. Nem ad negatívot és nem táncol a hullád körül füstöt tapasztva a hátadra.*
"...You Basically can Get Your Achievements for Kills in the Campaign, Co-Op..." - Cliff Bleszinski
*A Rainbow Six Vegas 2 zseniális fejlődési rendszerének átvétele a leglátványosabb újjítás a második részben. Az egységes, single, co-op és versus meccseken átívelő folyamatos fejlődési rendszer végre mindenki számára élvezetes játékot kínál és nem tenszi tönkre az élményt a játék egyetlen aspektusának vég nélküli ismétlésével. Emiatt lesz 100,000 killes Seriously, ami most már reális és mindenki számára elérhető, de nem könnyen megszerezhető. Az achievement ikonok folyamatos felbukkanó tájékoztatásai végre követhetővé teszik a rendszert (ez az egyik nagy hiányossága jelenleg a dashboardnak, nem számolja a halmozós achievementeket automatikusan).
És végül gondoljunk bele egy picit: így hogy minden achievement megszerezhető... lehet, hogy nem fogják boostolni őket, hanem tisztességesen gyűjtik be majd?*