Sok filmet néztem idén is. Ezek közül csak párról fogok írni. Azokról a filmekről amik a legjobban tetszettek.
Az év elején még nem is volta olyan jó filmek mint így az év vége felé. Így a most említett filmek többsége nemrég lett bemutatva.Másrészt meg nem is nagyon emlékszek annyira az év eleji filmekre. Szóval megpróbálom fel állítani egy listát arról,hogy nekem melyik filmek tetszettek a legjobban idén. Íme :
5. (500) Days of Summer
Ez lett idén a második ehhez hasonló film amit megnéztem. Ez meg a The Ugly Truth,amiről nem fogok írni. Mindkettőhöz úgy álltam hozzá ,hogy "Hát ez egy romantikus vígjáték lesz." Hát egyik se lett az. Azért írok erről a filmről mert kevésbé volt kiszámítható mint a másik és a hangulata meg nagyon jó volt.Csak úgy mint a soundtrack.Annak ellenére,hogy én nem hallgatok ilyen zenét(csak nagyon ritkán) a filmben lévő számok kifejezetten tetszettek.. A film egy lány és egy fiú találkozásáról szól " Ez nem egy szerelmes történet" . 500 napot mutatnak be. Viszont össze -vissza tekerik az időt a film közben. Nem zavarás képpen. Meg egyébként is minden tekergetésnél mutatják,hogy hanyadik napnál tartunk. Így talán sokkal érdekesebb a sztori vagy nem tudom. Szerintem a tekergetés nélkül is jó lett volna. A lényeg,hogy a vártnál jobb filmet kaptam és ennek örülök. Jól összerakták.Végül pedig egy ízelítő a soundtrackből.
4. Másnaposok
Szerintem az ilyen filmeket moziba érdemes megnézni.Ne kérdezzétek mért,mert nem tudom. Valahogy jobb a hangulat. Én végigröhögtem a filmet.A szakállas fickó meg nagy arc volt a filmben szerintem. Nem is tudok többet írni róla. Nállam simán megérdemli a 4. helyezést. Végre egy normális vígjáték!
Rendkívül egyedi ,ahhoz képest,hogy elterjedtek a dokumentum film jellegű thrillerek vagy akció filmek.
2. Benjamin Button különös élete
E film mögött én hihetetlen nagy munkát véltem észrevenni. A vizuális megvalósítástól kezdve a díszletekig, a színészek alakításig. Na igen. Színészek. Brad Pitt idén két olyan filmben is szerepelt ami felkerült a listámra. Igazán kitett magáért idén. Ha valakinek van felesleges 166 perce az menjen megnézni a filmet mert kár lenne kihagyni.
1. Becstelen Brigantyk
Tarantino megint alkotott egy úgymond komoly komolytalan filmet.Ez a film volt szerintem 2009 fénypontja. Amúgy is szeretem QT filmjeit. Ebben a filmben megint megmutatta,hogy mit tud. Remek színészeket gyűjtött össze, a történet elmesélése is remek volt. Ízig ,vérig Tarantino film és ez tetszett a legjobban. Ez egy olyan film amit meg fogok venni DVD-n. Aki nem látta nézze meg! Ennyi.
Számomra ezek a filmek voltak 2009 legjobbjai.Viszont rengeteg filmet még nem láthattunk hazánkba( Pl. Sherlock Holmes) és mivel szűk volt a listám így egy csomó jó filmet kihagytam. Idén 2010-be is várnak ránk nagyon jó filmek.Alig várom már őket.
Ui: Jesszus! Kihagytam volna az Avatart?!
A technikai megvalósítás szuper volt ugyan, ezért járna neki díj.Viszont a listámon nem veszi fel a versenyt egyik filmmel se történetileg.
Még egy 6. helyezés.
Így utólag elgondolkodtam rajta és most utólag be teszem a 6. helyre az Avatart,mert megérdemli.Azért tényleg nem mondhatjuk azt,hogy "Csak a látvány jó benne.". Szép,jó,izgalmas film. Annak ellenére,hogy csak így utólag csúsztatom be megérdemli ezt a 6. helyet mert maradandó élményt nyújtott.
Ja és így utólag. Boldog új évet mindenkinek!