A hagyományosan nagy multiplayer táborral bíró játékok közül a legfrissebb - Modern Warfare 2 - teljesen megfertőzött. Tulajdonképpen az előző bejegyzés inspirált, hogy írjak néhány gondolatot az online csatákról, mivel az ottani tapasztalatokról szívesen írnék / olvasnék. Lassan három éve koptatom a masinámat és az Xbox live hadszintereit. Első körben elmondanám milyen játékokkal töltöttem el értékelhető időt ezidő alatt, majd a következő részben a legrissebb kedvencemet fogom magasztalni.
Gears of War - Ezzel kezdtem, sőt előtte még sosem játszottam a neten. A kicsi, szimmetrikus pályái örökre kedves emlékek maradnak. Főleg a Gridlockon nyomtuk, talán az volt a legnagyobb méretű. Lobby rendszere roppant kezdetleges volt, így állandóan megbeszéltük előre, milyen pályán / milyen típusú meccset játszunk, aztán egyikünk létrehozott egy olyan meccset és mindenkinek oda kellett gyorsan belépni, mielőtt megtelik. Ott meg még trükközni kellett, hogy egy csapatba kerüljünk, mert a beérkező játékosokat egyenlően osztotta el a rendszer. Szóval nagyon macerás volt. Egy idő után aztán a rank-beli különbségek okozták a fő problémát, legalábbis én ezt gyanítom. Egyszerűen nem találtuk egymás lobby-jait ranked meccsnél, szerintem azért mert annyira különbözött a csatatéren gyűjtött pontszámunk, így papíron nem voltunk egymáshoz valók. Szóval tovább kellett lépni.
Halo 3 - Lobby rendszere tanári, a medálok, az interneten csekkolható statisztika ezt a részét gyakorlatilag tökéletessé teszi. Ennek megfelelően a mai napig előkerül, habár már csak a hardcore réteg játssza, így nincsenek könnyű győzelmek. A játékmenet eleinte kissé kaotikusnak tűnt nekem. Meg kellett szokni a radart, a villámgyors respawnt (a GoW execution, assassination módja után, ahol ilyen nem volt) és a két méter magas ugrásokkal közlekedő ellenségeket. Mára az összes pálya, minden zegét-zugát ismerem és ugyan nem vagyok egy őstehetség, de tudom a játék melyik elemében teljesítek jól és azt is mit nem kell erőltetnem.
A Shadowrunról írtam már egy rövid bejegyzést, azt szerettem a változatos kasztjaival. Az Unreal Tournament III-al szintén próbálkoztam, de a Halonál sokkal gyorsabb volt, nem bírtam követni, maradtam a kaptafánál. A Far Cry 2 izgatta a fantáziámat, de végül csak egy barátommal sikerült megvetetnem, nem gyűrtük sokat. A néhány csata alatt azt mindenesetre leszűrtem magamnak, hogy a végtelen számú user térkép applikálása hiba volt. Sok nagyon unalmas / gyenge map került így a multiba.
Gears of War 2 - Kijavították az első rész gyermekbetegségeit, bevezették a lobby rendszert, azt hittem képes lesz leváltani a haveri körben még mindig uralkodó Halot.
Sajnos valahol elvesztettem a fonalat az első rész óta, roppant szarul játszottam. Elvétve volt olyan execution meccs, ahol életben tudtam maradni. Sikerélmény híján inkább a horda módba menekültem.
Így maradt a Bungie remekműve de én már egyre inkább untam, valami frissre vártam. Kézenfekvő volt, hogy ki kell próbálni az új Call of Duty-t online módban. Ez meg is történt, így a következő bejegyzés a szerintem zseniális MW2 multiplayeré. Coming soon.
Addig is várom a hozzászólásokat, kinek-mi jött be a leginkább? Gondolom a Modern Warfare első része előkelő helyen áll. Azt én sajnos haverok híján csak 1-2 alkalommal próbáltam. Éppen most pótolom be a lemaradást a második résszel…