[Teszt] Evil Dead: The Game

Evil Dead: The Game

sQrNagy Csaba2022.05.26. 18:40

Evil Dead. A szíved még mindig olyan veszettül dönget a név hallatán, mint futballcsapat kapitánya a végzős bál estéjén? Eltűnődve méregeted a láncfűrészt a barkácsáruházban, az ágyad mellé van támasztva a Boomstick és óhatatlanul kiszalad a szádon néha, hogy oh, grooooovy? Akkor ideje berúgni a faház ajtaját egy baráti társasággal, mert valaki talán képes volt végre korrekt módon kezelni ezt a negyvenéves örökséget. Még ha nem is minden problémától mentesen. Hail To The King, Baby!

A mindössze három éve alapított amerikai Boss Team Games kimondottan franchise adaptációkra szakosodott. Tavaly év végén bukkant fel Cobra Kai: Card Fighter néven a debütáló alkotásuk iOS és Android piactereken, következő projektjük pedig a Saber Interactive csapatával együttműködve már a konzolos és PC piacot célozza meg. Az alapanyagot ezúttal Sam Raimi 1981-ben útjára indított kultikus "Gonosz Halott" trilógiája és a későbbi Starz sorozat (Ash vs Evil Dead) szolgáltatja - bár vannak jelek arra vonatkozóan, hogy a Fede Álvarez által jegyzett újragondolás és az idei évre tervezett folytatás is visszaköszön majd a játékban. Egy biztos: rögtön érezni fogjuk, hogy rajongók pötyögték a kódsorokat!

A játék aszimmetrikus felépítésű váza mostanra ismerős lehet a töretlen népszerűségnek örvendő Dead by Daylight kergetőzéséből, vagy az IllFonic által elkövetett hasonló próbálkozásokból, mint a Friday the 13th: The Game és a Predator: Hunting Grounds. Jelen kritikánk tárgya viszont magabiztosan rendezi át a megszokott 4v1 felállás alapköveit a saját szükségletei szerint. Sokkal akciódúsabb, pörgősebb és véresebb, az összecsapások dinamikáját ügyesen mozdítva el az egyértelmű gyilkos és áldozat tengelyről. Ezek a túlélők kompetens harcosok, magányos sorozatgyilkos helyett pedig hordákat irányító, portálokat nyitogató, csapdákat állító, nagyrészt a háttérből tevékenykedő láthatatlan fenyegetés áll velük szemben!

A nagyjából 20-40 percig elhúzódó összecsapások menete jelenleg minden körben azonos. A túlélők szemszögéből három térképrészlet felkutatásával nyit, miközben igyekeznek minél több mindent a táskába pakolni. Egyszerre egy közelharci és egy távolsági fegyver lehet náluk a 25 típusból, amelyek mindegyike a már megszokott négy kategóriába (gyakori, ritka, epikus, legendás) sorolható. Minőségi loot pedig nem fekszik minden kósza konyhaasztalon! Itt a "rare" már valóban ritka kincs, a lőszer kapacitás pedig szűkös, ezért a harcok jelentős részéhez be kell mocskolnunk a kezünk - amit egy pillanatig sem fogunk bánni! Életerőnk szinten tartására stílusosan Shemp kóláját kortyolhatjuk, míg a néhány ütést felfogó pajzsunkhoz amuletteket kell magunkra aggatni.

Közben azért figyeljük a természetes fényforrásokat, a zseblámpánk töltöttségi szintjét, valamint a gyufás dobozokat se hagyjuk hátra, ugyanis a félelemszintünk menedzselése végig kulcsfontosságú. Ha túl sokat tartózkodunk a sötétben vagy elkószálunk a csapattól, percek alatt eluralkodik rajtunk a rettegés. Először láthatóvá válunk a démonok számára, majd akár meg is szállhat minket a konkurens játékos, hogy a filmek kulcsjeleneteit idézve a társaink ellen fordítson. Ügyes! Prioritás továbbá a faládák felkutatása, amiben némi felszerelés mellett pár üveg Pink F. is lapul. Ezzel fejleszthetjük magunkat az adott körben hat különböző alapterületre osztva.

A térképrészletek aztán felfedik a Kandarian tőr és a Necronomicon hiányzó lapjainak helyét, amit egy ideig őriznünk kell a hullámokban ránk támadó Deadite fenyegetéssel szemben. Ha túléltük, lehetőségünk nyílik a Dark Ones gyűrűjének áttörésére, majd a teljes könyvvel a kezünkben végre visszaverhetjük a Kandarian démonokat a saját világukba. Bonyolultnak tűnik? Nem az! A UI gondoskodik arról, hogy a folyamat következő lépése mindenki számára egyértelmű legyen, a gyors ping rendszer pedig rendkívül hatékonyan segíti az együttműködést akár a beépített voice chat használata nélkül is. A csapatmunka viszont elengedhetetlen, főleg ha a másik oldalon már egy kicsit is tapasztaltabb ellenfél mozgatja a szálakat.

Közben a Kandarian kolléga ugyanis a filmeket idéző belső nézetű kameraállásból könnyedén száguld keresztül a térképen spirit formában. A hiányzó lapok és a tőr pontos helyét ő a kezdetektől tudja, így már az első szakaszban felkészülhet a később elkerülhetetlen összecsapásokra. Pár jól elhelyezett portál, megszállt fa és becsapdázott láda kellemetlen perceket tud okozni. Ráadásul hiába ismeretlen számára a túlélők és a térképrészletek pozíciója kezdetben, elég ha valaki türelmetlenül kocsiba pattan, elsüt egy lőfegyvert vagy nem figyel kellően a rettegés szintjére - rögtön felkerül a térképére!

Minden megmozdulásunk adott mennyiségű pokoli energiát kíván meg, amit a pályán elszórva található kis vörös gömbökből pótolhatunk. A fenyegetésünk szintje a sikeres támadásokkal, csapdaállításokkal és ijesztgetéssel folyamatosan növekszik, így bár először csak mezei csatlósokat ránthatunk be a harcba, később már elit egységeket vagy akár főellenfeleket is megidézhetünk. A démon játékos ezt követően bármelyikük fölött közvetlenül is átveheti az irányítást! Kellemes mélysége van a rendszernek mindkét oldalon, főleg ha a különböző osztályokra, egyedi képességekre és a permanens skillekre is vetünk egy pillantást.

Eddig ugyanis csak a felszínt kapargattuk! A túlélők hatékony működéséhez elengedhetetlen a jól összeállított csapat. Ash, Kelly, Pablo, Annie vagy éppen Lord Arthur mindegyike a vezető, harcos, vadász és támogató osztály egyikébe sorolható. Ezekhez eltérő kezdő tulajdonságok és szövevényes képességfák tartoznak (25 szint), amit karakterenként egy speciális skill is kiegészít. Velük szemben Kandarian oldalról jelenleg három drasztikusan eltérő hordát irányíthatunk: ott az élőhalott Warlord, a démoni Puppeteer és a csontvázakat idéző Necromancer - természetesen mindegyikhez 45 szintes fejlesztési út is rendelkezésünkre áll.

Az alapok tehát ígéretesek és az egyensúlyt is egészen jól megtalálták a két oldal között. A jövőben viszont nem ártana talán a fent taglalt feladatlistába némi változatosságot csempészni és alternatívákat kínálni, mert hosszú távon könnyen unalmassá válhat majd. Mint ahogy a premierkor elérhető két méretesebb térkép ( Remington Rapids és Cleaver County ) is kevésnek tűnik, hiába variálják a napszakokat és az időjárási körülményeket rendkívül hatásosan. Szerencsére nyáron már elvileg bekerül a rotációba Kandar vára ( Army of Darkness ) is egy ingyenes frissítés keretében. Csalódást kelthet továbbá az extraként kezelt 5+1 egyjátékos misszió: nem túl tartalmasak, kimondottan nehezek, ráadásul új karakterek elérését zárták a teljesítésük mögé.

Technikai szempontból nincs igazán szégyenkezni valója a játéknak, bár egy befőttes üvegnyi kellemetlen bogarat azért összegyűjtöttem az első napokban. A jelen generációs masinákon natív 4K / 60FPS páros volt a cél, amit részletesebb modellek és textúrák mellett is stabilan tud tartani - a régebbi gépek szabadon engedett, ingadozó 35-45 képkockájával szemben. Tudták, hogy hová kell az erőforrásokat összpontosítani: az autóba huppanásnak például nincsen animációja, de kivégzésekből fegyvertípusonként legalább három kreatív mozdulatsort is kapunk. A gore aspektust meglepően részletes sérülésmodell, leszakadó végtagok, kilógó belsőségek és néhány liter vörös festék szolgálja ki.

Az Evil Dead: The Game nem csupán alázatosan és nagy odafigyeléssel piszkálja fel a 40 éves örökséget, de közben egy erős alapokkal és kellő egyediséggel rendelkező alternatívát is kínál a 4v1 felállásra építő aszimmetrikus többjátékos címek piacán. Csak remélni tudom, hogy hasonló lelkesedéssel csiszolja és bővíti majd a stúdió a következő hónapokban. Jelenleg messze nem tökéletes, de mocskosul szórakoztató!

EVIL DEAD: THE GAME
PLATFORM PS5 (tesztelt), XSX|S, PS4, XBO, NSW, PC
KIADÓ Saber Interactive FEJLESZTŐ Boss Team Games
MEGJELENÉS 2022. május 13. ÁR 13.990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

1 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

1 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

2 napja
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

3 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

4 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

4 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

5 napja
13

Heti megjelenések

6 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

6 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

7 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

8 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

9 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

2024.04.18.
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

2024.04.18.
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

2024.04.18.
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

2024.04.17.
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

2024.04.17.
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

2024.04.17.
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==