[Teszt] Tekken 8

Tekken 8

Oldern2024.01.23. 15:20

Bevallom őszintén, amikor először találkoztam a Tekken 8 bétájával kevesebb mint egy évvel ezelőtt, akkor még szinte senki nem gondolta volna, hogy ennyire közel legyen a nyolcadik rész megjelenése - ehhez képest már el is jött az igazság pillanata. Ráadásul úgy jött el, hogy a Namco Bandainál nagyon durván odatették magukat, hogy a T8 már megjelenéskor is egy teljesen kész csomag legyen, ne csak valami váz, amire majd az évek során rá lehet valamit építeni.

Annyi mindenről lehetne beszélni, hogy nem is igazán tudom, hogy hol kezdjem. Törjük meg a jó szokást, és ezúttal ne a gameplayről beszéljek, hanem a játékmódokról (anélkül persze, hogy átmennénk a 90-es évek német játékmagazinok stílusába, köszi). Ha valaki madártávlatból figyeli a verekedős játékokat, akkor láthatja, hogy a legtöbbjük bizarr módon közelít ehhez a “kis chibi karakter mászkál a mesterséges zónákban, hogy valahogy a játéktermi élményt visszahozzuk” stílushoz - ebbe az irányba talán a tavalyi Street Fighter VI tette meg a legnagyobb lépést a sztori módnak nevezett valamijével. Nos, a Tekken 8 ráduplázott: az Arcade Quest ugyanis konkrétan ennek egy - szerintem - sokkal jobban megvalósított változata, ahol nem te vagy a kigyúrt fazon aki mindenkit szanaszét ver a publikus terekben, hanem bizony egy játékos vagy, arcade stickkel az oldaladon, és klubokba jársz, helyi bajnokságokban győzöl le egyre kifinomultabb cpu-ellenfeleket. Ez a mód hatalmas plusz pont, online nélkül tökéletes tér arra, hogy megismerkedj az összes játszható karakterrel, a bunyós zsargonokkal, és ne félj online mások ellen játszani.

De a Namco nem feledkezett meg a sztoriról sem: a T8 fő játékmódja 13 fejezetből áll, és ez bizony több mint “arcade” - rendes Dragon Ballra hajazó átvezetők tömkelegét tartalmazza, ráadásul egy integrált Iron Fist Tournament miatt nem csak a főgonosz Kazuya terveinek állhatunk ellent, de itt is lehetőség lesz egy rakás játszható karaktert kipróbálni a sztori főszereplőjének számító Jin Kazama mellett. Aztán ami a sztorit… én nem fogok spoilerezni, DE annyit elárulhatok, hogy a fejlesztők látták, amit a Capcom a Resident Evil 6 végén csinált a Chris vs Wesker bulival, és úgy döntöttek, hogy nekik is kell valami hasonló. Készüljetek az eltúlzott dolgokra, na - de a lehető legparádésabb módon.

Aztán persze itt van a játékmenet, amit imádok fejtegetni - és most sem lesz ez másképp. Aki Tekken-pro, annak persze nem árulok el újdonságot, de a többiek számára: a nyolcadik rész teljesen átölelte ezeket az univerzális mechanikákat, amik a teljes brigád számára elérhetőek. A hetedik részben már megismert Rage mechanikák mellett most bekerült a játékba a Heat-rendszer is, ami kicsit olyan mint a Dragon Ball SSJ-formája: a karaktered 10-15 másodpercre többet sebez, jobb tulajdonságokkal támadható, és hozzáfér egy speciális finisher mozdulathoz is, aminek ellövésekor le is merül a Heat-mérce, és a felerősített formádnak vége is szakad. Ahhoz, hogy ez a Heat rendszer duplán érdekes legyen, bekerült hivatalosan is a szériába a chip damage: olyan sebzés, amit akkor is bekapsz, ha védekezel, viszont bizonyos kondíciók esetén visszatöltődhet. A chip itt nem ölhet meg, tehát olyan nincs, hogy védekezés közben csakazértis meghalsz (kivéve persze ha a Tekken klasszikus “unblockable” mozdulatai közül találkozol némellyel, ami akkor is sebez, ha védekeznél), a Street Fighteresek bizonyára ismerik ezt. Ezen felül most már kvázi univerzálissá vált egy olyan parry is, amely chip damage-ként elnyeli a sebzést, viszont cserébe megállítja az ellenfeled momentumát. Ezek a rendszerek együttesen azt érték el, hogy nem csak vakon nyomjátok a saját taktikáitokat, hanem igenis figyelni kell arra, hogy mikor ki aktivál mit, és ennek megfelelően kell változtatni. Ha ezt nem teszed meg, akkor magadra vess. A legfontosabb előnye pedig az, hogy a balanszírozást is megkönnyíti - bár ahogy a Tekken 7 éveit elnézem, ezzel talán itt kevesebb gond volt, mint máshol: az utolsó bajnokságon is brutális változatosság volt a top16-ba jutó karakterek között.

Aztán ott van még a Ghost Battle és a Training. Lehet hogy csak azért érzem ennyire jónak ezt a fícsört, mert a tesztelés ideje alatt szinte sosem volt elérhető az online mód, mindenesetre nem csak a saját karakteredet püfölheted szét, hanem le tudsz tölteni más ellenfeleket is, illetve a replayeket is ki tudja elemezni a gép, itt-ott pedig közvetlenül be is ugorhatsz a harcba hogy másképp csináld meg azt, amit a valódi meccsben elrontottál. A profivá vagy legalábbis harcedzetté válás útja pedig nem a vak grindelés, hanem az önfejlesztés - ehhez pedig a Tekken 8 minden eszközt megad, beleértve a tutorialokkal és a különböző csata-emulációkkal teletömött gyakorlást. Itt csak az nem fejlődhet majd, aki nem akar. Az online pedig, ahogy azt a bétás élményeimben mondtam, rendben van, bár egy picit elmarad a netkód pl az SF6-ban látottaktól, de a tesztelés idején már kevesebb bajos meccsbe futottam bele, mint korábban, a menükbe pedig bekerült pár netkódot illető specifikus kapcsoló: eldöntheted, hogy a vizuális ugrándozást akarod minimalizálni, vagy az input latencyt, így tovább finomhangolhatod a netes élményt. Csodát nyilván a wifi vs wifi meccsekben nem kell várni - de ez mindenütt így lesz. A legfontosabb hibát pedig már kijavították: a Tekken 7-től eltérően a ranked és player meccsek során sem kell újra visszamenned a töltőképernyőre, ha még egy meccset nyomnál az ellenfeleddel. Üdv a 21. században!

Egyetlen elemet hagytam ki, hiszen ezt a trailerekből és a demóból mindenki jól láthatta: ez pedig az audovizuális ORGIA, amivel tényleg csak egy iciripicirit túlzok. Nagyon jól néz ki a játék, és bár látszik hogy nem két szakadék van a T7 és a T8 között, azért pl a karaktermodellek és az effektek terén szinte össze sem lehet őket hasonlítani. Nagyon egyben vannak az új pályák, az összes karakter remekül mutat - talán csak annyi negatívumot tennék hozzá, hogy erős a gyanúm, hogy itt bizony egy darab női és egy darab férfi modellel dolgoztak, mert konkrétan az összes karakter fizimiskája uniformizálódott, egymáshoz hasonult. A játékot én Xbox Series S-en teszteltem, ott a riválisokhoz képest (pl a sokszor értékelhetetlen SF6) brutálisan jól néz ez ki, egyáltalán nem éreztem azt, hogy a konzolom büntibe lenne azért, mert nincs benne annyi lóerő, mint a PS5/Series X kombóban. Szóval ezen a fronton én ismét csak elégedettségemnek tudok hangot adni.

TEKKEN A DEKKEN - mcmacko

Bár csak a demót néztük, mégis megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a PC változat remekül skálázható, és komolyabb kompromisszumok nélkül (medium-high-ultra, enyhe FSR) lehet vele fix 50 FPS-t csinálni. Low-medium környékén és erősebb FSR-rel a 60 FPS is hozható. A Tekken 8 ráadásul baromira jól néz ki a hordozható kijelzőn közepes beállításokkal is. Emellett jól irányítható, reszponzív is, egyszóval simán benne van a pakliban, hogy a Steam Deck tábornak egy közkedvelt címe lesz a játék... Egy beállítási problémával találkoztunk - nem megfelelő szinkronizáció esetén pl. 30-40 FPS-re csökkenve a játék tempója hozzálassul a frémszámhoz. Ez tuti egy gyorsan foltozható probléma, vagy csak a Deck OS Beta Branch-ének egy sajátossága volt...

Kell még többet mondanom? A Tekken 8 tartalmas, átgondolt játékmódokkal kecsegtető verekedős játék, amely intelligens bővítéseket hozott a harcrendszerbe, modernizálta nemcsak a külsejét, hanem a lényegi játékmenetét is, és szinte sehol nem kellett áldozatokat hozni a fejlődés érdekében. A Tekken 8 már most, induláskor is készen áll arra, hogy a következő fél évtizedben a legjobb verekedős játékok közt legyen számon tartva.

PLATFORM PC, PS5, Series S/X (tesztelt)
KIADÓ Namco Bandai FEJLESZTŐ Namco Bandai
MEGJELENÉS 2024. január 26. ÁR 29990 Ft

A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft biztosította számunkra! A játék kapható digitális és dobozos változatban.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 órája

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

15 órája
5

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

23 órája
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

1 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2 napja
7

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2 napja
2

Heti megjelenések

2 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

3 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

4 napja
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

4 napja
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

5 napja
9

Cyberpunk 2077: Ultimate Edition - robbantás az Ezüstkéz utcában

Azt, hogy Zeldákkal és Mario Kart-tal indítani egy új Nintendo gépet egy remek ötlet, már megállapítottuk. A nyitókínálat egyik legmeglepőbb darabja, a CDProject RED Cyberpunk 2077 portja viszont kétéltű vibropenge, lássuk mit tud az Ultimate Edition.

5 napja
11

Dedikált stream bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Capcom Spotlight, PowerWash Simulator 2, Pinball FX, Little Nightmares, Assassin's Creed Shadows, Elden Ring Nightreign, Stasis.

5 napja

Donkey Kong Direct, Climate Station megjelenés – ez történt szerdán

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Tsarevna, The House of the Dead 2: Remake, Motel Nightmares.

6 napja
1

Raidou Remastered: The Mystery of the Soulless Army

“Ahova sütnek a napsugarak, ott az árnyék is megveti a lábát.” Biztos vagy benne, hogy logikusan megmagyarázható az ami előtted történik? Az ATLUS klasszikus történetében nem teljesen. Ha valamilyen bűneset van, akkor a túlvilágra is át kell pillantsunk.

7 napja
6

Xbox X AMD együttműködés, Marathon csúszás – ez történt kedden

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Dragon Ball: Sparking! Zero, Final Fantasy VII, Simon the Sorcerer Origins, Golden Tee Arcade Classics.

7 napja
46

Game Pass: mozgolódás június második felében

A SIFU fejlesztőitől érkező Rematch debütál hamarosan a szolgáltatásban. Azon kívül azonban leginkább a PC Game Pass felhasználók örülhetnek.

8 napja

Mandragora: Whispers of the Witch Tree

Mindig hatalmas öröm amikor kishazánk játékfejlesztése valami igazán érdekeset tesz le az asztalra, pláne akkor ha egy olyan stílusban próbálkoznak, amiben eddig, itthon még senki más. Lássuk, mit is tud a Mandragora, ami évek óta formálódik pár lelkes fejlesztő műhelyében.

8 napja
8

Prince of Persia életjelek, Borderlands 4 előrendelés – ez történt hétfőn

Továbbá: Crash Team Racing Nitro-Fueled, Nintendo Direct.

8 napja
73

Heti megjelenések

9 napja
5