[Teszt] Tails of Iron 2: Whiskers of Winter

Tails of Iron 2: Whiskers of Winter

ne5hVáradi Dániel2025.01.27. 15:00

Tagadhatatlanul megfigyelhető, hogy a kisebb és független stúdiók között bizonyos műfajok dominálnak, ha új fejlesztésekről van szó. Az Odd Bug csapata 2021 után ismét az akció-szerepjáték zsánerben igyekszik maradandót alkotni a Tails of Iron folytatásával. Azt azonban nem lehet egyhangúlag kijelenteni, hogy mindenben sikerült túlszárnyalni az elődöt.

A patkányokat középpontba állító "mese" már a bejelentésekor két dologgal hívta fel magára a figyelmet. Ezek egyike volt az egyszerű, de mégis megkapó, könyveket idéző vizuális stílus, a másik pedig a történéseket és így a játék egészét narráló Doug Cockle (többek között Ríviai Geralt) jellegzetes orgánuma. Ezek szerencsére a folytatásban is megmaradnak, a történet kapcsán azonban aligha lesz nehéz észrevenni az inspirációs forrást és áthallást.

Adva van nekünk egy északi helyőrség, amit egy napon megtámadnak a fagyos földekről érkező, élőhalottaknak is parancsolni képes denevér hordák, az előrenyomulásuknak pedig csak az általunk irányított, a korábbi vezető hirtelen jobblétre szenderülése után parancsnokságot megnyerő Arlo szabhat gátat. Ahhoz azonban, hogy sikerrel járjon, külsős segítségre is szüksége lesz, így a megtépázott végvár helyreállítása mellett felkerekedik, hogy a környékbeli állati törzsektől kérjen együttműködést.

A történet tehát alapjaiban ezúttal is egy, a bosszúról és a felelősségvállalásról szóló tanmese, a játékmenet terén azonban próbáltak kicsit feljebb lépni az Odd Bug csapatánál. A közlekedés terén például megjelent a grappling hook, a sok oda-vissza ingázást hivatott minimálisan egyszerűsíteni és sajnos itt ki is merülnek a benne rejlő lehetőségek. Szívesen vettem volna, ha a harcok során is használhattuk volna (ha már dedikált gombot kapott), például a gyorsan pozíciót váltó vagy távolról lövöldöző ellenfelek gyorsabb megközelítésénél, utóbbi már csak azért is lett volna jó, mert sokszor kerülhetünk olyan szituációba, amikor egyszerre több ellenféltípussal kell harcolnunk és a köztük való vetődés és rohangálás egy ponton túl frusztrálóvá tud válni.

Hasonlóan kicsit kettős képet mutatott az arzenálunkat kibővítő elementális támadások bevezetése. Itt a klasszikus, Pokémon-szerű felállásra kell gondolni, amikor is az ellenfelek különböző státuszokkal támadnak, vagy pusztán ellenállóbbak velük szemben, másoktól viszont többet sérülnek. Alighanem a fejlesztők célja az volt, hogy a fegyvereinknél más és más sebzéstípust alkalmazzunk, így a lehető legkevesebbszer kényszerülve arra, hogy a menüben kotorászva cserélgessük őket. Sajnos azonban a támadások animációja, különösen a kétkezes fegyvereké, kissé lomha ehhez, így a legjobban azzal járunk, ha az elsődleges fegyverünket váltogatjuk (akár egy-egy arénaharc alatt többször is), még ha ezzel rendre meg is törjük a harcok lendületét.

Fejlesztés terén némileg előrébb léptek a fejlesztők, már ami a lehetőségeinket illeti, a bázisunkon erősített kovácsműhely és konyha segítségével hatékonyabban nézhetünk szembe ellenfeleinkkel. Előbbinek köszönhetően új és erősebb felszereléseket gyárthatunk, utóbbival pedig a maximális életerőnket növelhetjük. Amire egyébként szükség is lesz, a játék nehézségi szintjei ugyanis kicsit nagy szakadékkal rendelkeznek egymás között. Legkönnyebb fokozaton még könnyű páncélban is jól álljuk a pofonokat, míg a fejlesztők által optimálisnak titulált szinten még a legegyszerűbb mobok is lenulláznak minket két ütésből.

A fentieket némileg ellensúlyozza, hogy a harcok majd' mindegyike betanulható, különösen a boss-ok, ugyanis egy előre meghatározott sémát ismételgetnek, ettől pedig csak nagyon kirívó esetben térnek el. Mégis, a nehézség balanszolásánál talán kicsivel több időt szánhattak volna erre a készítők.

A Tails of Iron 2 leginkább az előd erősségeire épít, az újítási szándékai azonban nem maradéktalanul pozitívak. Mindenképpen dicséretes, hogy a készítők mertek kockáztatni és új dolgokat kipróbálni, remélhetőleg (a stáblista utáni jelenetből következtethetően) a következő részre már sikerül ezeket az apróságokat is kikupálniuk.

PLATFORM PC, PS4, PS5, One, Series S/X, Switch
KIADÓ United Label FEJLESZTŐ Odd Bug Studio
MEGJELENÉS 2025. január 28. ÁR 8700 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

12 órája
3

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

19 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

21 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

1 napja
5

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
8

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

2025.04.29.
9