[Teszt] Synduality: Echo of Ada

Synduality: Echo of Ada

HazbuNyári Norbert2025.01.29. 11:20

2222-ben járunk. Egy furcsa eső elmosta a civilizáció jelenleg ismert rendjét, majdnem teljesen kipusztítva azt ami a felszínen maradt. Az emberiség maradéka a föld alá menekült, hogy tovább tudjanak élni társadalmi szinten. A létfenntartáshoz azonban nem tudtak önálló rendszert létrehozni, szükség van arra hogy visszanézzenek a felszínre eszközöket és energiaforrsáokat szerezni. A Synduality: Echo of Ada a természeti katasztrófa mögött álló rejtélyt göngyölíti fel egy népszerű zsáner képviselőjeként. Tesztlaborban egy új kivonásos lövölde, nézzük hogyan teljesít!

A játékban a fő fókusz ránk (drifterekre) és az AI pajtásunkra (akiket Magusnak hívnak) koncentrálódik. Kettejük kapcsolatának minősége a sztoriküldetésekben kerül kifejtésre. Ahhoz, hogy az egyik AI-hoz, Adához fűződő történetszálat feloldjuk, először a többjátékos részben kell előrehaladni, a narratíva párhuzamosan halad fejlődésünkkel együtt. Itt szeretném leszögezni, hogy a Synduality: Echo of Ada viszont nem feltétlenül történet-orientált játék. A hangsúly a játék mechanikáin van, ami egy kivonásos-lövöldözős játék ("Extraction shooter") szabályrendszere szerint pörög. Ha valaki a világban szeretne jobban elmélyülni, akkor a töltőképernyő bejegyzései, elszórt hangfájlok és egy-egy epizód áll rendelkezésére. Ha a történeti rész érdekel minket jobban, akkor viszont a Synduality: Noir animét érdemes követni.

Ebből kifolyólag a játékot olyanoknak tudom ajánlani, akik még most ismerkednek a kivonásos lövöldékkel, de még nem akarnak nagyon kegyetlen, profik és skalpolók által leuralt környezetbe kerülni. Alapból a játék arra ösztönöz, hogy a területen tartózkodó játékosok összetartsanak, aki pedig más játékosok ellen akar menni annak nehezített pálya van. Ha elkezdünk játékosokat irtani, akkor vérdíj kerül a fejünkre, amivel másokat ösztönöznek arra, hogy minket lelőjenek. A visszaút viszont könnyű: ha kifizetjük a büntetést, már vissza is kerültünk a jó oldalra.

A játék alapfelépítése nagyon egyszerű: Felmegyünk a felszínre a mechünkkel (itt Cardle Coffin néven mozognak), ahol energiakristályt kell bányásszunk, amit később pénzre váltunk, emellett pedig a világban pusztíthatunk különböző szörnyeket erőforrásaikért és lootolhatunk anyagokat is, amiket szétszórtak a pályákon. Minden kivonulás után a Magusunk összefoglalja a kalandot, levonja a következtetéseket, kiosztja a jutalmakat és bent is vagyunk a bázisunkban.

Nekem ez a menet végi elemzés nagyon tetszett, tényleg ad egy holisztikus képet egy-egy kivonulásról és arról, hogy a továbbiakban mire érdemes figyelni. Ezt a Magus is megjegyzi, sőt, a játék közben szól nekünk, hogy mit-merre láttunk, na meg külön számon is tartja nekünk, hogy mit kell majd még összeszedni.

Utóbbi azért lényeges, mert a bázisunkba visszaérve különböző megrendeléseket vehetünk fel, amik kapcsolódhatnak fejlesztésekhez, vagy a kivonulás során beszerezhető erőforrásokra. Ezeket a leadás mellett még főhadiszállásunk fejlesztésére is fordíthatjuk, a maradék pénzből pedig babaszerűen öltöztethetjük a Magusunkat. A mikrotranzakciók nagy része is erre megy ki, ha valamit jobban szeretnénk testre szabni akkor kell a zsebünkbe nyúlni. Ezt vettem észre a szezonbérletben is, a jelenlegi részben nem találtam olyan eszközt ami pay-to-win fele terelné a játékot, inkább csak a külsőségekre adnak.

Ahogy haladunk előre a játékban, észrevehető, hogy a Synduality nem a legsokszínűbb, sem mechekben, sem pedig fegyverekben. Alapvetően nem mondanám súlytalannak a fegyverválasztást, viszont azt se várjuk el, hogy Armored Core mélységgel aggathatunk magunkra mindent.

A játék látványvilága alapvetően nem mondható különlegesnek, de jól ki van dolgozva. A térkép különböző régiói nem csak a térképen, hanem kivonulás közben is jól megkülönböztethetőek, a PS5-ös teszt során egyszer sem érzékeltem akadást, vagy bármilyen vizuális bugot. Látszik, hogy alapvetően a multiplayer élmény volt középpontban, így áramvonalasították a teret amennyire lehetett. A UI-t nem szórták tele ikonnal, de nem is annyira minimalista. A Magus bár beszél, de nem annyira idegesítően monoton mint például a Left Alive kommunikátora, a játékmenet pedig stabil. Nem mondanám lélegzetelállítónak az összképet, de nem is mondanám rondának; mondhatni hozza a kötelezőt.

A Synduality: Echo of Ada egy erős közepes módon élvezetesnek mondható extraction shooter, stabilan hozza azt, amit az előképünk alapján vártunk tőle. Azoknak játékosoknak tud újat mondani, akik még nem tettek más ugyanilyen játékba több száz órát. Ha a Divison sötét zónája elrettentett vagy a Hunt: Showdown kegyetlensége demotivált, akkor itt sem várnak kesztyűs kézzel. Viszont érdemes az animét ebben az esetben is végig nézni - a játék világa ugyanis megér ennyit.

FEJLESZTŐ: Game Studio Inc. | KIADÓ: Namco Bandai Games America Inc. | PLATFORM: PC, Playstation 5 (Tesztelve), Xbox Series X/S | MEGJELENÉS: 2025. 01. 24. | A tesztkódot köszönjük a CENEGA Hungary Kft-nek.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
398

Meghalt Vince Zampella – ez történt hétfőn

Továbbá: Yakuza Kiwami 3 & Dark Tides, Cronos: The New Dawn, Octopath Traveler.

2 napja
14

Heti megjelenések

3 napja
1

Metroid Prime 4: Beyond

3 napja
33

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

5 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

5 napja
14

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

6 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

6 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

7 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

8 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

8 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

8 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

9 napja
65

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

9 napja
8

Heti megjelenések

2025.12.15.

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

2025.12.14.
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

2025.12.14.
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

2025.12.14.

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

2025.12.12.
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

2025.12.12.
50