2222-ben járunk. Egy furcsa eső elmosta a civilizáció jelenleg ismert rendjét, majdnem teljesen kipusztítva azt ami a felszínen maradt. Az emberiség maradéka a föld alá menekült, hogy tovább tudjanak élni társadalmi szinten. A létfenntartáshoz azonban nem tudtak önálló rendszert létrehozni, szükség van arra hogy visszanézzenek a felszínre eszközöket és energiaforrsáokat szerezni. A Synduality: Echo of Ada a természeti katasztrófa mögött álló rejtélyt göngyölíti fel egy népszerű zsáner képviselőjeként. Tesztlaborban egy új kivonásos lövölde, nézzük hogyan teljesít!
A játékban a fő fókusz ránk (drifterekre) és az AI pajtásunkra (akiket Magusnak hívnak) koncentrálódik. Kettejük kapcsolatának minősége a sztoriküldetésekben kerül kifejtésre. Ahhoz, hogy az egyik AI-hoz, Adához fűződő történetszálat feloldjuk, először a többjátékos részben kell előrehaladni, a narratíva párhuzamosan halad fejlődésünkkel együtt. Itt szeretném leszögezni, hogy a Synduality: Echo of Ada viszont nem feltétlenül történet-orientált játék. A hangsúly a játék mechanikáin van, ami egy kivonásos-lövöldözős játék ("Extraction shooter") szabályrendszere szerint pörög. Ha valaki a világban szeretne jobban elmélyülni, akkor a töltőképernyő bejegyzései, elszórt hangfájlok és egy-egy epizód áll rendelkezésére. Ha a történeti rész érdekel minket jobban, akkor viszont a Synduality: Noir animét érdemes követni.
Ebből kifolyólag a játékot olyanoknak tudom ajánlani, akik még most ismerkednek a kivonásos lövöldékkel, de még nem akarnak nagyon kegyetlen, profik és skalpolók által leuralt környezetbe kerülni. Alapból a játék arra ösztönöz, hogy a területen tartózkodó játékosok összetartsanak, aki pedig más játékosok ellen akar menni annak nehezített pálya van. Ha elkezdünk játékosokat irtani, akkor vérdíj kerül a fejünkre, amivel másokat ösztönöznek arra, hogy minket lelőjenek. A visszaút viszont könnyű: ha kifizetjük a büntetést, már vissza is kerültünk a jó oldalra.
A játék alapfelépítése nagyon egyszerű: Felmegyünk a felszínre a mechünkkel (itt Cardle Coffin néven mozognak), ahol energiakristályt kell bányásszunk, amit később pénzre váltunk, emellett pedig a világban pusztíthatunk különböző szörnyeket erőforrásaikért és lootolhatunk anyagokat is, amiket szétszórtak a pályákon. Minden kivonulás után a Magusunk összefoglalja a kalandot, levonja a következtetéseket, kiosztja a jutalmakat és bent is vagyunk a bázisunkban.
Nekem ez a menet végi elemzés nagyon tetszett, tényleg ad egy holisztikus képet egy-egy kivonulásról és arról, hogy a továbbiakban mire érdemes figyelni. Ezt a Magus is megjegyzi, sőt, a játék közben szól nekünk, hogy mit-merre láttunk, na meg külön számon is tartja nekünk, hogy mit kell majd még összeszedni.
Utóbbi azért lényeges, mert a bázisunkba visszaérve különböző megrendeléseket vehetünk fel, amik kapcsolódhatnak fejlesztésekhez, vagy a kivonulás során beszerezhető erőforrásokra. Ezeket a leadás mellett még főhadiszállásunk fejlesztésére is fordíthatjuk, a maradék pénzből pedig babaszerűen öltöztethetjük a Magusunkat. A mikrotranzakciók nagy része is erre megy ki, ha valamit jobban szeretnénk testre szabni akkor kell a zsebünkbe nyúlni. Ezt vettem észre a szezonbérletben is, a jelenlegi részben nem találtam olyan eszközt ami pay-to-win fele terelné a játékot, inkább csak a külsőségekre adnak.
Ahogy haladunk előre a játékban, észrevehető, hogy a Synduality nem a legsokszínűbb, sem mechekben, sem pedig fegyverekben. Alapvetően nem mondanám súlytalannak a fegyverválasztást, viszont azt se várjuk el, hogy Armored Core mélységgel aggathatunk magunkra mindent.
A játék látványvilága alapvetően nem mondható különlegesnek, de jól ki van dolgozva. A térkép különböző régiói nem csak a térképen, hanem kivonulás közben is jól megkülönböztethetőek, a PS5-ös teszt során egyszer sem érzékeltem akadást, vagy bármilyen vizuális bugot. Látszik, hogy alapvetően a multiplayer élmény volt középpontban, így áramvonalasították a teret amennyire lehetett. A UI-t nem szórták tele ikonnal, de nem is annyira minimalista. A Magus bár beszél, de nem annyira idegesítően monoton mint például a Left Alive kommunikátora, a játékmenet pedig stabil. Nem mondanám lélegzetelállítónak az összképet, de nem is mondanám rondának; mondhatni hozza a kötelezőt.

A Synduality: Echo of Ada egy erős közepes módon élvezetesnek mondható extraction shooter, stabilan hozza azt, amit az előképünk alapján vártunk tőle. Azoknak játékosoknak tud újat mondani, akik még nem tettek más ugyanilyen játékba több száz órát. Ha a Divison sötét zónája elrettentett vagy a Hunt: Showdown kegyetlensége demotivált, akkor itt sem várnak kesztyűs kézzel. Viszont érdemes az animét ebben az esetben is végig nézni - a játék világa ugyanis megér ennyit.
FEJLESZTŐ: Game Studio Inc. | KIADÓ: Namco Bandai Games America Inc. | PLATFORM: PC, Playstation 5 (Tesztelve), Xbox Series X/S | MEGJELENÉS: 2025. 01. 24. | A tesztkódot köszönjük a CENEGA Hungary Kft-nek.
