Ritka alkalom, amikor egy PC-s Sony átirat kapcsán panaszkodnom kell, pedig a Marvel's Spider Man 2, az első dedikáltan PlayStation 5-re fejlesztett Pókember játék PC verziójáról túl sok jót nem tudok mondani. Oké, az alapjáték nyilván magában hordozza azokat az értékeket, amelyeket az első megjelenésekor is magában hordozott, azonban a Nixxes most nem igazán tudott felnőni a feladathoz.
Nem is értem, miért van ez, mert a Spider Man 2 időzítésébe talán belefért volna még pár hónap csiszolgatás. Talán a PS5 Pro változat megjelenése utáni felszín felett tartás, talán a kicsit sem érdekes Amerika Kapitány film mostani megjelenése miatt kell a Marvel hypeot tolni. Az viszont biztos, hogy ez a port többet érdemelt volna.
Na persze nem papíron. A mostani Spidey játék is megkapta a PC átiratokra jellemző turbót. DLSS3, FSR3.1, XeSS, DLSS Ray Recontstuction, de még a 48:9-es képarány is ott figyel a lehetőségek között. A PS-trófeákhoz külön (opcionális) PlayStation-átfedést kínál a játék. Sőt, van DualSense támogatás, annak minden finomságával, de még a Switch Pro kontrollert is megbírja a játék, ha azt PC-hez kapcsoljuk. Hol itt a probléma?

Több körös a sirámunk. Először is, a játék technikai állapota nem épp rózsás. Nvidia kártyám bár nem a legfrisebb (2060RTX), azért ezeket a póki játékokat lazán vitte Full HD DLSS segítségével. Talán nem is azzal van a baj, hogy a játék lassú, hanem hogy teljesen hiányzó karaktermodelleket, random bebugzó környezeti animációkat, olykor levegőben lógó effekteket produkál, és volt, hogy ki is fagyott a játék. Ezen sajnos a második nagy patch sem segített, mint ahogy azon sem, hogy legyen bár erős, bitangos géped, a Spider Man 2 akkor is képes tésztaszaggatóba átmenni. Hogy a shader-összeállítással áll hadilábon a játék, vagy csak egyszerűen az adattovábbítást nem oldották meg a portolást végző munkatársak, az legyen a tech-guruk számára feltett puzzle feladvány. Én annyit tudok, hogy továbbra is elégedetlen játékosok hada jelzi, hogy a Spider Man 2-ben több lenne annál, mint amit a kód jelenlegi állapot a képes magából kipréselni.

Érdekes a Steam Deck helyzete is, a kis masina ugyanis megbírkózik a játékkal, de sokkal lejjebb kell vegyem a mutatókat, mint azt például a Final Fantasy VII-nél kellett legutóbb. Az eredmény pedig így is felemás. Ahol a nagygépen szaggat a cucc (például két városrész közötti átmenetnél), ott nyilván itt is látunk lassulást. Ahol megrakja a látványt a sok részekcse-por-köd effekt, ott nem tudunk értelmesen stabil 30 frém érték körül maradni, inkább 25-30 között ingázik a mutató. Hiába van tonna opció, dinamikus felbontás, stb. A játék játszható Decken, sőt, végigjátszható (sokkal kevesebb buggal találkoztam itt, mint a másik vasamon), de számítsatok rá, hogy a fix harmincas FPS érték csak ábránd, és még így is eléggé kásás képe lesz a játéknak. Szó szerint vibrált a szemem egy-egy hosszabb Steam Deck menet után, pontosan úgy, mint mikor a Switch próbált meg nagyobb ligába tartozó játék után lőni...

Tudom-tudom, nem túl jófejség' tőlem, hogy még ezek után is képes vagyok rálépni a sánta pókra, de a Spider Man 2 körítése is kicsit fárasztott már. A játék a narratíva, a hangulat és art-design szempontból vajmi keveset változott az első rész és a Miles Morales után. A Venom-szál, Kraven és pár apróság spiccel némi friss póktaknyot a kulimászra, de sok részlet, ismétlődő küldetésfajta már kezd lerágott csont lenni. A laza tinidumákból, Marveles fordulatokból és dramaturgiától sem érdemes sok újdonságot várni. Mindez pedig a játékmenetre egészére is érvényes. A Spider Man 2 felszínében patent cucc, áramvonalas, mint a pókruha alhastájon, de gameplay szempontjából egy harmadik iterációja ugyanannak a receptnek.
Valószínű rendbe lesz téve a Marvel's Spider Man 2, de most nem igazán ajánlom a PC játékosoknak. Valószínű túl hamar érkezett, vagy a PS5-only fejlesztés átentésénél jött elő valami eddig nem látott gubanc... Mindenesetre van még vele dolga a srácoknak. Kár, hogy ihlet tekintetében sem vibrál be a pókösztönöm, de az is lehet, hogy PC platformon túl közel érkezett egymáshoz a három Póki játék.
PLATFORM: PlayStation 5, Windows (tesztelt) | KIADÓ: PlayStation Publishing LLC | FEJLESZTŐ: Insomniac Games, Nixxes Software | MEGJELENÉS: 2025. január. 30. | ÁR: 60 EUR