[Teszt] South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

South Park: Snow Day! - Kabbe gyíkok, megyünk hógolyózni!

LotharFuchs Róbert2024.03.27. 16:00

Ha nem érzed magad elég öregnek, itt egy gyors emlékeztető: a South Park sorozat már majdnem 30 éve fut. Ennyi ideje kapjuk az infantilis altesti, vagy épp sötét humorba csomagolt szatírát és társadalomkritikát. Persze mint minden hosszú életű produktumnak, úgy a South Parknak is van evolúciója. Kezdetben az öncélú és debil humorával egy egész (éretlen) korosztályt megragadott. Tinédzserként rendszeres téma volt a haverokkal az éppen aktuális epizód abszurd poénjai, vagy hogy szerencsétlen Kenny épp milyen módon lehelte ki a lelkét. Azonban az idő múlásával - a generációmmal egyidőben - elkezdett érni, komolyabb témákkal foglalkozni, tekintet nélkül a társadalmi tabukra, ami akkoriban egy nagyon üdítő, és egyben időszerű jelenség volt.

Részben ezért is van nehéz dolga a Snow Day!-nek, mert sokaknál egyszerre kell egy olyan meghatározó kulturális és személyes kort is túlszárnyalnia, ami az azóta eltelt idő miatt gyakorlatilag lehetetlen. De ez a kisebbik gond, a nagyobb, hogy játékként sajnos középszerűre sikerült.

Miután egy számtalanszor elismert és népszerű IP-ről van szó, nem meglepő, hogy videójátékos adaptációval jelentkezik. Az viszont, hogy ez már a tizedik ilyen tétel, a többségnek az lehet. Gyanúm szerint a kollektív emlékezetben érdemileg csak a The Stick of Truth és a The Fractured but Whole létezik, ami rendben is van. Persze mondhatnánk, hogy ez a két játék kétszer magasabb áron debütált, ráadásul olyan single player, sztori fokuszú formátumban, ami sokkal szerencsésebb választás egy ilyen adaptációra, de nem azért vagyunk itt, hogy kifogásokat keressünk. A Snow Day! egy négy személyes kooperatív TPS hack n slashként próbál szerencsét, a The Stick of Truth-ban is látott, fantasy témájú körítéssel. A srácok egy véget nem érő, iskolaszünetet okozó hóvihar miatt ismét felöltik LARP-os szerelésüket, hogy a játékossal együtt az anomália végére járjanak, miközben kihozzák egymásból a legrosszabbat.

A sztori, és egyben a koncepció, hogy új gyerekként, fejezetenként végigverekedjük magunkat a négy fiú (és egy rejtélyes ötödik fél) saját kis birodalmán. Papíron ugyan jól hangzik, a gyakorlatban azonban a helyszínek többsége túl általános és jellegtelen, ami máris egy hatalmas kihagyott ziccer. Az évtizedeket alatt a sorozat számtalan emlékezetes és poénos teret termelt ki magából, de valamiért a Snow Day! ezekből nagyon szűkmarkúan építkezett. És itt sajnos nincs vége, ugyanez mondható el szinte minden játékeleméről. A fegyverek mindegyike (melyekből összesen csak 3-3 darab van), a feladatok, az ellenségtípusok, a pályatervezés, és a képességek többsége teljesen klisészerű, amelyekben sokszor egy gramm South Park életérzés sincs. Fingás? Oké, olcsó, de mégis emblematikus. Macskahúgy? Király, ki ne emlékezne arra a bizonyos epizódra! Ugyanakkor pl. drón robbanószerekkel, hógolyó lőtorony, bubi pajzs… vagy lemaradtam valamiről? Nyilván, mechanikai szempontból érthető a létezésük, de egy szemernyi utalás sincs bennük az univerzumra, ahol játszódik, és a jelek szerint még csak meg sem próbáltak bajlódni az organikus beágyazásukkal.

Klasszikus értelemben vett, maradandó tápolás, mint RPG elem csak egy passzív képességfa formájában létezik, de a műfaját tekintve ennél nem is kell több. Egy-egy pályán belül viszont fejleszthetjük a kártyaalapon, randomra szerzett képességeket (wc papír fejében), amik sajnos ugyancsak nem elég South Parkosak, de legalább a többségük kreatív módon evolválódik. Akkor legalább a sztori és a karakterek hűek a sorozathoz, igaz? Nos, csak részben. Miután ez a játék a manapság divatos live service modellt választotta, adja magát, hogy nem vonultatták fel egyből a teljes karakter repertoárt. Mégis, a végeredmény hiányérzetet kelt, és az ismerős szereplők sem kaptak elég hangsúlyt, vagy épp kellően humoros dialógusokat, hogy ki lehessen emelni ezt az aspektust. Az átvezetők olykor megvillantják a bennük rejlő potenciált, amiért anno megszerettük őket, de ezek sokszor sem mennyiségre, sem minőségre nem hozzák az elvárt szintet.

Technikai kitérőként csupán annyit, hogy az Unreal Engine 4-re épített, ezúttal 3D-s látványvilág helyt áll. A színpaletta ugyan lehetett volna szaturáltabb, és első látásra talán szokatlan a térbeli ábrázolás, de összegészében ezt az akadályt meglepően jól vette a fejlesztő. És hála a modern technológiának, az állra ragasztható herezacskó, mint ingame pénzért vásárolható skin, immáron realisztikusan leng a karakterünk arcán. Halleluja! Béta tesztpéldány lévén csiszolatlan balansz és hibák miatt inkább nem marasztalom el, így is van elég baja. Az viszont ciki, hogy 2024-ben arról kell panaszkodnom, hogy egy multiplatform játékban túlságosan érződik a kontrollerre szabott irányítás. A tesztalany tipikus példánya a „később, több tartalommal, olcsóbban” címkéjű játéknak, ami ilyen feltételekkel, haverokkal jó szórakozás lehet 5-8 órára. Bár csalódottságom jól tapintható, ennek ellenére azt sem mondhatom egyöntetűen, hogy egy rossz játék. Csak épp azt sem, hogy jó… és ami sokkal fájdalmasabb: nem eléggé South Park.

Platform: PC (tesztelt), PS5, Series S/X, Switch | Fejlesztő: Question | Kiadó: THQ Nordic | Megjelenés: 2024. március 26. | Ár: 30 EUR (~ 12 000 Ft)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 órája

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

23 órája
8

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

1 napja
15

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

2 napja
10

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

2 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

3 napja
13

Heti megjelenések

4 napja
3

The Smurfs 2 - The Prisoner of the Green Stone - Hupizöld Törpikék

A Microids tavaly év végi felhozatala igen kellemesen alakult, sajnos nem is volt időnk minden fontosabb címükre ránézni. Most a tavaszi üresjáratot kihasználva vissaztérünk a Hupikék Törpikékhez!

5 napja

Anomaly Collapse

Teszteltük a legújabb roguelite próbálkozást, ami ezúttal az egy dimenziós csataterekből próbálja kihozni a maximumot - és mindezt nem is akárhogyan teszi.

6 napja
1

Eiyuden Chronicle folytatás, Prison Architect 2 csúszás - ez történt pénteken

Továbbá: Kena: Bridge of Spirits, Sclash, Biped 2, Unending Dawn.

6 napja
3

Új projektek a Lariannál, bemutatkozott a Kingdom Come: Deliverance II - ez történt csütörtökön

Továbbá: F1 24, Fabledom, Darkest Dungeon II, V Rising, Human Fall Flat 2, Cozy Caravan, Remnant 2.

7 napja
2

Lovagregény újratöltve: bejelentették a Kingdom Come: Deliverance 2-t

Mi már egy hete tudjuk, de csak most szabad róla beszélni. A Plaion és a Warhorse Studios párosa bejelentette a sikeres lovagregényük folytatását, a Kingdom Come: Deliverance II-t.

8 napja
1

Botany Manor

Egyedül sétálgatni egy viktoriánus kori udvarházban, feljegyzéseket olvasgatni és virágokat növeszteni? Izgalmasabb, mint hinnéd! Tesztlaborba vittük a Botany Manort.

8 napja
6

Baldur's Gate fejlesztővadászat, Ghost of Tsushima gépigény – ez történt szerdán

Továbbá: Sea of Thieves, Potionomics, Crow Country, Mullet Mad Jack, Dementium: The Ward.

8 napja
3

Sok jó indie 20 percben is elfér - Nintendo Indie World Showcase összefoglaló

A kis címek is tudnak izgalmasak lenni: a Nintendo legújabb indie-specifikus adásában láttunk is jó néhányat - nem csak Switch-re! Összegyűjtöttük nektek a látottakat.

9 napja
6

Children of the Sun

A Devolver Digital továbbra is remek érzékkel karolja fel az ígéretes, egyedi, kreatív projekteket. René Rother debütáló alkotása sem lóg ki a texasi kiadó portfoliójából. Na de miért érdemes odafigyelni rá? TESZT!

9 napja
1

Műsoron az indie-k, folytatódnak a leépítések – ez történt kedden

Benne: Nintendo Indie World Showcase beharangozó, Take-Two és Kwalee leépítés, Rolling Hills bejelentés, Capes és Athenian Rhapsody megjelenési dátumok.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás április második felében

A hónap második fele talán elsőre csendesebbnek tűnik a megszokottnál, de még így is számos izgalmas premier címet találhatunk a listában.

2024.04.16.
1

A Nintendo kihagyja a Gamescomot, Keanu Reeves lesz Shadow hangja – ez történt hétfőn

Továbbá: No Rest for the Wicked, One Piece Odyssey: Deluxe Edition, Sand Land, Telebbit, Horrific Xanatorium.

2024.04.16.
17

Ereban: Shadow Legacy – Árnyakkal sunnyogó

A sunnyogást az árnyakba olvadással keverő koncepciójával az Ereban már korán felhívta magára a figyelmet. A játékot a régi idők nagy lopakodós címei iránt érzett határtalan tisztelet hívta életre. De ebből vajon mennyit sikerült átemelni és jól értelmezni? Teszt!

2024.04.15.

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==