[Teszt] Slay the Princess – The Pristine Cut

Slay the Princess – The Pristine Cut

dragCsető Zsolt2024.10.24. 19:00

Egy ösvényen haladsz az erdőben. Ennek az ösvénynek a végén van egy kunyhó. És ennek a kunyhónak a pincéjében ott van egy Hercegnő. Azért vagy itt, hogy végezz vele. Ha nem teszed meg, a világnak annyi.

A Slay the Princess a tavalyi évben már futott egy igencsak sikeres kört, ahol jutott számára bőven az üdvrivalgásból – a cikk szempontjából talán nem spoiler elárulni, hogy cseppet sem érdemtelenül. Akkor azonban csak a PC-s közönség kapott a Black Tabby Games játékából, így mindenképpen örömteli, hogy az éppen ma megjelent The Pristine Cut kiadásnak köszönhetően immáron a konzolos közönség is megismerkedhet a súlyos döntésekkel teli vizuális regénnyel, amely teljesen a feje tetejére állítja a klasszikus “mentsd meg a hercegnőt a toronyból!” premisszát.

A történet kiindulási pontja tehát adott, amely rögtön felvet jó néhány dilemmát. Ki ez a Hercegnő? Miért van bezárva? És mi történik, ha kiszabadul onnan? A fejlesztők persze ügyesen gondolkodtak a játékos fejével, így ezeket a kérdéseket rögtön neki is hajíthatjátok az utatokat kísérő Narrátornak, aki hiába öltötte magára a mindentudó jelleget, gyors válaszokat semmiképp se várjatok tőle. Bárhogy is döntötök, hamarosan megérkeztek annak a bizonyos kunyhónak annak a bizonyos pincéjébe, és valamilyen úton-módon jó eséllyel meg is fogtok halni. És igazán itt kezdődik a Slay the Princess.

…mert hogy újból az erdőben ébredsz majd, ahol ugyanaz a Narrátor fogja elmondani neked ugyanazt a szöveget, de te mégis emlékezni fogsz mindenre, ami korábban történt. És ami újabb csavart visz a történetbe, az az, hogy nemcsak te, hanem a Hercegnő is, ami egyben lehetőséget ad arra, hogy megpróbáld feloldani ezt a feloldhatatlannak tűnő szituációt. Hiszel neki? Megbízol benne? És a Narrátorban? Nagyon nehéz konkrétumok nélkül beszélni a Black Tabby Games alkotásáról, így legyen elég annyi, hogy nem egyszer, és nem is kétszer fogsz végigmenni ezen a cikluson, az pedig, hogy a körülötted lévő világ, valamint a Hercegnő milyen személyiséget (sőt, alakot!) vesz fel, az kizárólag a választásaidon fog múlni. És ami a legfontosabb: nincsenek jó és rossz döntések, csupán utak, melyek közül az egyik erre, a másik pedig amarra vezet, a Slay the Princess pedig úgy lett felépítve, hogy egy végigjátszáson belül mindegyiken csak egyetlen alkalommal mehetsz végig, így egészen biztos, hogy minden egyes alkalommal teljesen más szituációba fogsz keveredni. És így minden egyes alkalommal egy nagyon picivel többet fogsz megtudni arról, hogy mi is folyik itt tulajdonképpen.

Jellegéből adódóan hiába nem mondható klasszikus videójátéknak, a Slay the Princess bizony mindenféleképpen egy újabb hatalmas diadala a videójátékos történetmesélésnek, nagyjából hasonló vonalon mozogva, mint a szintén zseniális Immortality. Hiába ugyanis az előre meghatározott panelek, az interaktivitás, a döntési helyzetek, meg persze a tálalás miatt ez az élmény semmilyen más formában nem működne. A “megbízhatatlan narrátor”, mint írói eszköz ilyesfajta alkalmazása például már önmagában megérdemel egy kalaplengetést, de az sem éppen gyenge húzás, ahogy az egyes ciklusokkal újabb és újabb belső hangok jelennek meg, alaposan ráerősítve a főhős dilemmáira. Ezekből jó néhány akad, mint ahogy utakból és Hercegnőkből is nagyjából két tucat, így egészen biztosan nem lesz két ugyanolyan végigjátszás – és akkor még a különböző befejezésekről nem is beszéltünk.

A The Pristine Cut (amely a Steamen ingyenes frissítésként is elérhető az alapjátékhoz) alaposan megtoldja egyébként az eredetit, hiszen jó néhány új, illetve kibővített történetszálat kaptunk, valamint egy teljesen új befejezés is elérhető, így a nagyjából 3 órás egyszeri végigjátszás a sokszorosára tud nőni az újabb nekifutásokkal. Természetesen az új útvonalak is megkapták az egyszerű, de roppant stílusos ceruzarajzos animációkat, Jonathan Sims és Nichole Goodnight színvonalas szinkronját, valamint a szintén minőségi nagyzenekari aláfestés is új témákkal bővült. Egy szó mint száz: a tartalom mennyiségére sem lehet panasz – na, nem mintha egy ennyire egyedi, és ennyire erős újrajátszhatósággal rendelkező cím esetében ez jogos kritika lett volna a korábbiakban.

A Slay the Princess egy horrorjáték, de olyasfajta, amilyennel egészen biztosan nem találkoztál még. Nemcsak a titokzatos alaphelyzet válik egyre hátborzongatóbbá a történet előrehaladtával, hanem magának a történetmesélésnek a puszta módja is olyan kreatív csavarokat tartogat, amihez hasonlót ritkán tapasztalni videójátékban. Szórakoztató? Félelmetes? Elgondolkodtató? Ez csak a döntéseiden múlik. Egyvalami azonban biztos: az a Hercegnő, akire számítasz, most egészen biztosan egy másik kastélyban van…

PLATFORM PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch
KIADÓ Serenity Forge FEJLESZTŐ Black Tabby Games
MEGJELENÉS 2024. október 24. ÁR €17,99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Fatal Fury: City of the Wolves

Huszonhat év dühe kellett ahhoz, hogy a patinás SNK verekedős széria feltámadjon hamvaiból. Megérkezett a Fatal Fury: City of the Wolves és pusztítóbb, mint valaha!

1 órája

Nikoderiko: Director's Cut

Jó platformerekre mindig szükség van, a Nikoderiko pedig a rendezői változatnak köszönhetően csak jobb lett. Teszt!

9 órája
2

Nintendo üzleti jelentés, Mafia: The Old Country megjelenési dátum – ez történt csütörtökön

Továbbá: Alien: Rogue Incursion Evolved Edition, Europa Universalis V, Gex Trilogy, Spray Paint Simulator, Section 11, Shantae Advance: Risky Revolution, Titan Quest II.

11 órája
5

Tempest Rising

Nincs többé új Command & Conquer? Oké, akkor megcsináljuk a sajátunkat - gondolhatta a Slipgate Ironworks... és mi lett a vége?Tényleg megcsinálták!

21 órája
2

Új Sony-stúdió a láthatáron – ez történt szerdán

Továbbá: Yakuza 0 Director's Cut, Nikoderiko: The Magical World, Gloomy Eyes.

1 napja
5

Days Gone - Remastered

Hiába sikerült átlépniük idővel a 10 milliós mérföldkövet is, a rendkívül vegyes kritikai fogadtatás örökre rányomta a bélyegét a Bend Studio alkotására. Sőt. Feltételezhetően a csapat jövőjére is. Tudnak esetleg szépíteni ezzel a ráncfelvarrással?

2 napja
6

Az új GTA 6 trailer árnyékában – ez történt kedden

Benne: Destiny 2, Clair Obscur: Expedition 33, I Am Ripper, Battlefield, Split Fiction, Day of the Shell, Tales of the Shire, Knock on the Coffin Lid.

2 napja
4

Game Pass: mozgolódás május első felében

Hamarosan premiernapon érkezik a Revenge of the Savage Planet és a DOOM: The Dark Ages a szolgáltatás kínálatába!

3 napja
2

Itt a második Grand Theft Auto VI trailer!

Megérkezett a Rockstar Games következő alkotásának második előzetese, amivel ismét beléphetünk picit Vice City utcáira.

3 napja
48

The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered

Egy ideje már hallani lehetett olyan pletykákat, hogy a Bethesda a Skyrim sokadik újrakiadása után az Obliviont is szeretné ismét piacra dobni, ezek a híresztelések pedig végül igaznak is bizonyultak.

3 napja
7

Gears of War: Reloaded bejelentés – ez történt hétfőn

Továbbá: Kingdom Come: Deliverance, The Hundred Line: Last Defense Academy, Tinkerlands, Ecco the Dolphin.

3 napja
9

PlayStation Plus: a májusi hármas

Dinoszauruszos túlélés. Népszerű rougelike. Egy kiváló boomer-shooter. Ezek várják a szolgáltatás előfizetőit ebben a hónapban.

4 napja
4

Heti megjelenések

4 napja
5

Amerzone - The Explorers Legacy

Utazás az ismeretlenbe, utazás egy idegen helyre, utazás Föld és ég között, utazás a semmibe. Benoit Sokal életműve előtt ekkorát még nem tisztelgett soha senki.

5 napja
2

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

6 napja
13

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

7 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

8 napja
7

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

8 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

9 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

9 napja
9