[Teszt] Mario Golf: Super Rush - golfcsaták gombakirályságban

Mario Golf: Super Rush - golfcsaták gombakirályságban

VegaNagy-Sz. Ferenc2021.07.04. 14:00

Azt éppen nem mondhatjuk, hogy túl sűrűn érkeznek a Mario Golf játékok, lévén a Super Rush alcímet viselő új rész hét évvel követte az utolsó epizódot, ami 3DS-re jelent meg. De összességében is csak a hatodik a sorozat jó harminc éves történelmében. Most, hogy jól kimatekoztuk magunkat, joggal tehetnénk fel a kérdést, hogy mi újat lehet kihozni egy golfjátékból, amit még ne láttunk volna ezerszer. A Nintendo kreatívjaitól joggal várjuk el, hogy ilyenkor "Na fogd meg a söröm" felkiáltás kíséretében igenis képesek legyenek meglepni a közönséget. De sikerült meglepetést okozni?

Több tényező mentén is csoportosíthatnánk a Super Rush játékmódjait, de talán a leginkább kézenfekvő, ha a sima, hagyományos golfot választjuk le a realizmusra (még jobban) fittyet hányó Speed és Battle Golf módokról. Amennyiben viszonylag konvencionális szabályok szerint szeretnénk ezt a kiváló sportot űzni, tulajdonképpen azt kapjuk, amire látatlanban is számíthatunk: rendkívül könnyed irányítást, amit életkortól függetlenül nagyon hamar meg lehet tanulni, jó sok segítséget az ütőválasztásban és a javasolt ütési irányban, valamint pontos visszajelzést a menet állásáról. Természetesen pontos szimulációra ne számítson senki (nem is igazán hiányzik), a hangsúly a golf árkád megvalósításán van, a végeredmény pedig az igényekhez mérten gyors és egyszerű - vagy ha a pohár félig üres oldaláról közelítem meg, hozza a kötelezőt, amit a korábbi részek is tudtak már évtizedekkel ezelőtt.

A Speed Golf átmentet képez a konzervatív és teljesen irreális megközelítés között, mert bár teljesen normális pályákon játszunk a megszokott szabályok szerint, legalább akkora hangsúlyt kap a labdához való eljutás is, mint a lyuk minél sebesebb bevétele. Ez azt jelenti, hogy nem mindegy, milyen hamar és hogyan jutunk el a következő ütésünk helyszínére, figyelnünk kell a staminára, de akár az ellenfelünk akadályozására is tehetünk kísérleteket. A cél ugyanis ebben a módban nem csak az, hogy minél kevesebb ütésből végezzünk a pályákkal, hanem beállíthatjuk azt is, hogy az ezzel eltöltött idő számítson, és ilyenkor már érdemes foglalkozni az ellenfelekkel is. Vicces egyébként a "speed" jelző a játékmód nevében, ugyanis ennél tart messze a leghosszabb ideig egy menet, mivel egyik pontból a másikba nem teleportálódik a kamera, hanem nekünk kell eljutni. Habár sokan dicsérték ezt az új módot, az összhatás számomra felemás volt, a nagy sietség igazából nem adott annyira sokat hozzá, a környezettel való interakció és a többi karakter jelenléte pedig messze nem olyan jelentős, mint amennyire ez kommunikálva van felénk. Papíron jobbnak tűnhetett ez, mint a kivitelezés után.

Az igazán modern és trendi mód a Battle Golf lett, ezen tényleg látszik, hogy az idők szavára hallgatva alkották meg, a fiatalabbak körében biztosan sikert is arat. Ebben egy nagy arénában több lyukra kezd el játszani több játékos egyszerre. Mindenki maga dönti el, hogy merre veszi az irányt és mely lyukakat célozza meg. Ha valahova begurult a labda, az a nyílás onnantól kezdve le lesz zárva, és csak a többi lyukra lehet játszani. Itt szinte minden esetben másodpercek döntenek arról, hogy kinek sikerül lezárnia egy célpontot, gyakorlatilag az egész egy néhány perces adrenalinlöket, amiben egy szempillantásra sem lehet leállni, mert a többiek sem tétlenkednek. A végeredmény maga a teljes káosz, szinte minden pillanatban robban valami (ezek természetesen minket vagy a labdánkat is viszik magukkal), és igazából nagyon nehezen tervezhető az, amit csinálunk, a szerencse szerepe sokkal hangsúlyosabb a taktikázásnál. A high-tech helyszínek is tökéletesen illeszkednek az összképbe, tényleg olyan az egész, mint a mai sikeres, erősen kompetitív, gyors menetes multijátékok.

Kapunk még a csomagban egy adventure módot, amiben egy Miit fejlesztgetve haladunk előre egy nagyon rövid karrier módban, néhány óra alatt félisten golfozót varázsolva a kis kezdőnkből. Ez tulajdonképpen tökéletesen alkalmas arra, hogy betanuljuk a teljes játék irányítását és megismerkedjünk a különféle lehetőségekkel, de eközben annyira ingerszegény, hogy az már fáj. Eleve a Mii koncepció szerintem egy borzasztó nagy tévedése a Nintendonak, gyakorlatilag annyi lehetőség lenne benne, amivel a világot meg lehetne váltani, ennek ellenére másfél évtized alatt semmit nem fejlődött az egész. Azt gondolom, hogy a Mario-univerzum a szó legszorosabb értelmében is az egyik legszínesebb világ a videojátékok történelmében, na képzeljétek el milyen az, amikor bedobnak ebbe egy Miit... De adventure módban sajnos a környezetet is visszabutították erre a szintre, szabadon körbejárhatunk nagyobb helyszíneket, de a beszélgetésen kívül ennek tulajdonképpen nincs sok értelme, közben pedig a világ legjellegtelenebb házai között járkálunk.

Ha nem lenne elég, hogy ennyire rövid a karrier-mód, a rendkívül takarékosan adagolt tartalom sajnos a játék egészére igaz. Az elérhető karakterek száma szerintem elegendő (a kinézeten kívül úgysincs annyi különbség köztük, amennyi lehetne, de így legalább választhatunk teljes egészében az alapján, hogy mennyire kedvelünk valakit), de a pályákról ez nem mondható el. Minden módban nagyon kevés a helyszín, és az egyik fő feature-ként kommunikált környezeti interakciók (forgószelek, széttörhető akadályok, többszintes pályák) sem feledtetik, hogy mennyire nélkülözik a fantáziát mind a vizualitás, mind a layoutok terén. Se a golfjátékok letisztult képi világa, se a Mushroom Kingdom csodás változatossága nem jelenik meg, az eredmény pedig valami fura átmenet lett a kettő közt, amit leginkább a jellegtelen szóval lehetne leírni. Nem sok Mario játék vizuális világára használnám ezt a jelzőt.

A Mario Golf: Super Rush mindenképpen szórakoztató a maga módján, de sajnos nem veszi a fáradtságot arra, hogy az elvárható minimum fölött teljesítsen. Kivétel ez alól a Battle Golf, amiben tényleg van spiritusz, de egy kicsivel több tervezhetőség jól jött volna még bele a kaotikusság kárára. Persze be vannak ígérve további bővítések, amik majd biztosan hoznak új pályákat, karaktereket, talán új játékmódokat is, de ez nem változtat azon, hogy jelenlegi formájában egy jó, de semmiben sem kiemelkedő játék lett a Super Rush.

Pontosan
6
Platform: Switch | Kiadó: Nintendo | Fejlesztő: Camelot Software Planning | Megjelenés: 2021. június 25. | Ár: 60€ (Kb. 19000 Ft)

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

32 perce

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

2 órája
1

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

22 órája
2

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
4

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

2 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

4 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12