[Teszt] Little Nightmares II

Little Nightmares II

ne5hVáradi Dániel2021.02.09. 16:00

A Tarsier Studios közel 4 év után ismét a rémálmokkal felvértezve tér vissza, hogy másodjára is egy bizarr utazást tegyen a tudatalattinkba. A Little Nightmares II az ismerős alapokra építkezve új környezetben szeretné felidézni gyerekkorunk legsötétebb félelmeit.

Bevált recepten ne változtass, tartja a mondás, a Tarsiernél azonban jobban is elidőzhettek volna rajta, hogy felmérjék, mi is jó abban a bizonyos formulában. A második rész ugyanis bár néhol sikeresen hozza az előd érdemeit, sajnos legalább ennyire el is marad tőlük.

Hajó helyett ezúttal egy város kapja a főszerepet, amiben végigbotorkálva az apró gyermekek ezúttal is meglehetősen bizarr eseményeknek lesznek elszenvedői, miközben minket akár gyerekkori traumák is újra megkísértethetnek.

A Little Nightmares II kezdeti szakasza rendkívül erőteljes, mind atmoszférában, mind játékmenetben. Az első, erdei, egyfajta tutorialnak is beillő szakaszt hamar felváltja a városi környezet, ahol aztán például egy iskola és egy kórház falai között kell továbbjutni. Ha pedig valakinek fiatal korában rossz emlékei voltak ezek valamelyikével, az garantáltan hatványozottan kapja vissza azt a játéktól, köszönhetően a néhol most is meglehetősen morbid hangulatnak.

A játékmenet alapja ezúttal sem változott, egy leginkább logikai platformerben kell az előttünk álló feladványokat megoldanunk, miközben ügyelnünk kell rá, hogy a gyakran előforduló rémlények sose kapjanak el minket.

Ami szintén nem változott és erre sajnos nem tudok pozitívan tekinteni, az az irányítás sutasága. Már az első részben is találkozhattunk olyan helyzetekkel, amikor a szokatlan perspektíva és kameraállás miatt egy-egy ugrást könnyű volt elhibázni, ezáltal egyfajta "addig próbáld, amíg nem sikerül" megközelítést adva a dolgoknak. Szerencsére ott leginkább a puzzle feladványoknál jelentkezett ez a helyzet, ahol a saját ügyességünkön kívül más tényező nem befolyásolt minket.

A második epizód azonban sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a harcra, illetve a valamilyen rém elöli menekülős szakaszokra, itt pedig már sokkal könnyebben kiütközik, hogy ez a fajta, kissé esetlen irányítás nem áll jól ezeknek a mechanikáknak. A zseblámpával való hadonászás még csak-csak elmegy, a közelharcra építő szekvenciáknál azonban sokkal többször jelentkezik az, hogy nincs lehetőségünk téveszteni, egy elhibázott ütés vagy rövidre mért ugrás, esetleg becsúszás és már repülünk is vissza az utolsó checkpointhoz. A játék második fele pedig két kézzel szórja az ilyen pillanatokat, úgyhogy erre nem árt felkészülni.

Ahogy arra sem, hogy szintén a játék közepétől kezdve olyan mértékben futottam bele játékot megakasztó hibákba, hogy azt nehéz szavakkal leírni. Volt egy pont, ahol a továbbjutáshoz szükséges tárgy konkrétan nem jelent meg abban a szobában, ahol lennie kellett volna, nagyjából egy tucatszor kellett mentett állást visszatölteni, mire a program méltóztatott lekezelni, hogy "ja igen, annak ott kéne lennie." De említhetném azt is, amikor szintén kulcsfontosságú tárgyaknak nem töltött be a textúrája ezért nem lehetett velük interakcióba lépni vagy az általam irányított karakter modellje tűnt el nemes egyszerűséggel a képről és kellett egy szellemalakot terelgetnem.

Ezek a túltolt akcióra építő szakaszokkal együtt már elérték azt, hogy a Little Nightmares II nálam valahol az előd árnyékában kullogjon.

Ez pedig már csak azért sajnálatos, mert amikor a Little Nightmares II azt teszi, amihez ért, akkor továbbra is remekül működik. A komor hangulat, a lelkünk mélyéig hatoló groteszk és kitekert látképek és jelenetek ezúttal is remekül alapozzák meg a játékkal eltöltött idő alatt a közérzetünket. Ezért pedig most is csak elismerés illeti. Ahogy a szavak nélkül operáló átvezetőket, az egyszerű zenei kíséretet, amik most is kiváló kiegészítést nyújtanak.

Valahol azonban olyan érzésem volt, mintha a készítők a blockbuster filmekhez hasonlóan túlvállalták volna magukat, ahol nem érték be azzal, amiben jók, hanem mindenképpen többet akartak adni, azonban a végén ezzel inkább elvettek a saját érdemeikből, semmint hozzátettek volna.

A Little Nightmares II sajnos áldozatául esett annak, amikor egy folytatás azokon a pontokon is változtatni akar, ahol semmi szüksége rá. Amikor a környezeti elemekre, a látványra és a hangulatra épít, akkor könnyűszerrel ugorja meg az előd szintjét. Amikor azonban annak érdemeit sutba vágja néhány hatásvadász és frusztráló jelenetért, akkor menthetetlenül elmarad attól, ami az első részt kiemelkedővé tette.

Pontosan
6
Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch
Kiadó: Bandai Namco Entertainment | Fejlesztő: Tarsier Studios
Megjelenés: 2021. február 11. | Ár: 11 990Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Steve Jackson - Salamonis titkai

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat, a negyven éves évfordulóra Steve Jackson lepte meg a rajongókat Salamonis titkaival.

13 órája
1

Visszatér a Batman: Arkham, érkezik a nagy Starfield frissítés - ez történt szerdán

Továbbá: két különleges stúdiót zárhat be a Take-Two, Assassin’s Creed a zsebedben és a Steam Deck legtöbbet játszott címei.

21 órája
2

PlayStation Plus: a májusi négyes

Kimondottan izgalmas friss címeket kínál a Sony előfizetéses szolgáltatásának belépő szintje, ami mellé újabb Destiny 2 kiegészítőt is kapunk.

1 napja
9

Wrath: Aeon of Ruin - a poszt-Quake romtúrda

Ha boomer-shooter akarsz lenni, akkor mindenképp hivatkozz legalább egy (de akár több) jellegzetes FPS-re a kilencvenes évekből. Próbáld meg lemásolni annak sikeres elemeit, és ha igazán abiciózus vagy, akkor akár újíthatsz is néhány ponton. A Wrath a Quake technológiáján próbál új utakat lefektetni, de vajon sikerül neki? Teszt!

1 napja
4

Square Enix rekord veszteség, leépít a KeokeN - ez történt kedden

Továbbá: Xbox Games Showcase, Game Pass frissítés, Funko Fusion, Star Wars: Hunters és Shin Megami Tensei V: Vengeance trailer, Returnal évforduló.

1 napja
4

Xbox Games Showcase: júniusban találkozunk!

Most először lesznek együtt az Activision, Blizzard, Bethesda és Xbox Game Studios belsős projektjei, ráadásul külsős partnerekre is számíthatunk.

2 napja

Game Pass: mozgolódás május első felében

A távozó címek listája ezúttal hosszabb, mint az érkezőké. De egy izgalmas premier így is belefért a kínálatba!

2 napja
1

Stasis: Bone Totem

A tavaly debütált PC-verzió után nemrég konzolokra is ellátogatott a Stasis-franchise legújabb felvonása, a Bone Totem, mely a horror és a point-and-click rajongók figyelmére egyaránt pályázik - joggal.

2 napja

A Fallout sikerei, a Remedy tervei – ez történt hétfőn

Továbbá: Housemarque, Tekken 8, Street Fighter 6, Guilty Gear: Strive, Venture to the Vile, Another Crab's Treasure, Rising Heat, Beyond Galaxyland.

2 napja
2

Erre a hétre is jutott indie-cunami - ID@Xbox összefoglaló

A Microsoft és az IGN összefogásában megnézhettük a legújabb ID@Xbox adást, melyben közel két tucat független fejlesztés került terítékre.

3 napja
1

Heti megjelenések

3 napja
2

The Smurfs – Dreams: új Hupikék Törpikék játék az álmok földjéről

A Microids és a Marsupilami fejlesztői egy nintendolike platformerrel gurítják tovább a törpök szekerét.

3 napja
2

A Zónánál már csak az űr hátborzongatóbb – ez történt pénteken

Benne: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Alien: Rogue Incursion, GALIX: New Horizons, Honkai: Star Rail, Kage: Shadow of the Ninja, The Detective Reaper Invites, Save me Mr Tako: Definitive Edition.

5 napja

Rauniot – Visszafogott világvége

Az apokalipszis általában hangos, mindent maga alá temető eseményként jelenik meg a szórakoztatóiparban. Ledobják az atomot, zombihordák árasztják el a városokat, vagy brutális természeti katasztrófák törik el a civilizáció gerincét. Akad azonban néhány mű, ami a fonákjáról közelíti meg ezt a témát. Ilyen a Rauniot is.

6 napja
2

Elmarad a BlizzCon, törölt People Can Fly játék - ez történt csütörtökön

Továbbá: Stellar Blade, Gears of War, Exodus, Deathbound, Capcom takarítás a Steamen.

6 napja
10

Szigorít a Steam, meglepetés megjelenések - ez történt szerdán

Továbbá: Sand Land, Bit.Trip ReRunner, Lords of the Fallen, Insurmountable, Rotwood, Island of Winds.

7 napja
16

Stellar Blade

A Shift Up mérnöki pontossággal tervezte meg első konzolos játékának köztudatba emelését. De vajon van-e több a csinos külcsín alatt?

8 napja
13

Feltámad az Infogrames, Metaphor: ReFantazio megjelenés - ez történt kedden

Továbbá: Stellar Blade, Destiny 2, Morbid: The Lords of Ire, Remnant 2, 2XKO, Indika, Karma: The Dark World.

8 napja
11

Meghasad az Embracer, új Gyűrűk Ura játék - ez történt hétfőn

Továbbá: Starlight Games, Tales of the Shire, Star Wars Jedi: Survivor, ID@Xbox Digital Showcase, PowerWash Simulator, The Whims of the Gods.

9 napja
13

Heti megjelenések

2024.04.22.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==